Stránka 2 z 5
Re: EGR u nových TDCi motorů
Napsal: 10.01.2011 06:38
od Eidž
EGR u mě zaslepený, ani po 7 tis. km ŘJ nic nehlásí.
Takže foki má opět pravdu - jde to, ale není to FFII. Mám MKI po faceliftu. V TP mám EURO III.
Re: EGR u nových TDCi motorů
Napsal: 10.01.2011 23:17
od smileboy
Foki, a jakto? Řikám, jsem laik, nechám se poučit... Ale tak brouzdal jsem a narazil jsem na repas turba za cca 10k /v té nejdražší variantě. Nové turbo stojí 15k. A kde je těch 20k?
Re: EGR u nových TDCi motorů
Napsal: 11.01.2011 07:50
od Radegast
To smileboy: Ono když si dáš tu práci a použiješ funkci hledat, tak najdeš totok -
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 9Bna+turba
A až si to přečteš, tak pochopíš proč to stojí tolik, kolik ti píše FOKI
Re: EGR u nových TDCi motorů
Napsal: 22.02.2011 21:11
od blondak
smileboy píše:Ahoj,
rozhodl jsem se pro nákup FoFo II po faceliftu, ideálně rok 2008 s motorem 1,6 TDCi (66 nebo 80 kW). Jsem si vědom, že u přeplňovaných turbodieselů jsou problémy mimojiné i s EGR ventilem a DPF. Případné DPF bych si nechal někde odborně odpojit, ale jde mi o EGR. Jde to u těchto nových motorů zaslepit? Pročítal jsem zdejší forum, všude ale psali lidi své zkušenosti se staršíma motorama, převážně TDDi. A jde záslepka koupit? Popř. v nějaké dílně vyrobit? Moc díky za odpověď.
AHOJ
ja měl focus 1.8 TDCI 85KW/2006 dovoz italie.
měl jsem občas problem při rozjižděni mi to často chcipalo a když sem tomu pořadně šlapl tak to řadně dymilo.
nechal sem si zvišit výkon od tuning chlapcu.Hned při přebrani to šlo poznad - velky kroutak od spodu otaček.acelkove vetši tah.
ale dymilo a chcipalo to pořad.tak sem o tom pokecal s kamaradem mechanikem a sme se shodly že skusime zaslepit EGR.
a bylo po problemu

občas se mi rozsvitila kontrolka motoru ale nikdy to nespadlo do nouzaku.
když se rozsvitila a do par dni nezhasla tak sem odpojil konektor EGR nastartoval nechal chvilku běžet motor- tak minutku.
po vip. motoru sem ho zapojil a už nesvitila. za rok a pul sem najel 90 000KM a super bez jedineho problemu.

Re: EGR u nových TDCi motorů
Napsal: 18.03.2011 18:27
od vita_k
foki píše:turbo pokud ho budes delat tak jak se ma (aby jsi nemenil 2-3 turba za jeden olej ) tak je cca 35000 .
No ono je to taky otázka toho, jestli je to vlastně smysluplné měnit vsechno, co je na seznamu při výměně turba. IMHO záleží jestli se ví, co bylo příčinou zničení turba.
Většina toho, co se tam mění je podle mě prevence poruchy těch měněných částí (vana, hadice, těsnění, trubky - uz nevim co to vsechno bylo seznam přiliš dlouhy

). Oni taky zrejmě vyrábějí už vylepšené díly (širší banjo s větším sítkem atd.) a ty je dobré mít nejnovejší revize než tam dávat staré.
V neposlední řadě to bude taky dobrý byznys pro servisy. Tím nechci rict, že to je uplna blbost menit pulku motoru, ale v určitých případech to může byt jen finančne náročné... Příklad: Kdyz vám tam vletí kamínek a zadře turbo, budete měnit pulku olejového systému?
Re: EGR u nových TDCi motorů
Napsal: 25.03.2011 11:18
od losky
Ahoj,
je možné nějak dočasně zaslepit ventil aby se dalo jízdou ověřit zda je vadný a způsobuje problémy právě on?
pokud jsem to správně pochopil tak zaslepení vede k zobrazení chyby na přístrojovce.
Uvede se současně motor do "nouzového režumu"? V tom případě by asi testovací jízda nic neodhalila.
můj problém je, že někdy motor pod plným plynem moc netáhne a až po překročení 3000 ot. se teprve rozjede.
nemáte představu kolik by vyšla výměna za nový a co všechno se zároveň s tím musí dělat? hadice, kabely atd?
Samotný egr jsem našel v jednom shopu za 7000 ale asi to není originál.
http://www.e-cat.cz/p-4672799/ford/focu ... 71_3473372
díky za všechny rady
Re: EGR u nových TDCi motorů
Napsal: 27.03.2011 19:52
od michal.paluzga
Zdarec,EGR jsem nedávno měnil.Ve fordu mi podle VIN řekli číslo dílu a pak už jsem hledal na netu.Tady máš kontakt na dodavatele.Pak mi ventil vyměnili a zkalibrovali.To musí jen ve Fordu.Dnes auto jede jak drak.Muisíš vědět hlavně to číslo dílu na svůj vůz.
http://www.turboduchadlo.sk/site/index. ... ci-1682737
FF C-Max,1,6 TDCi,80 KW,2007
Re: EGR u nových TDCi motorů
Napsal: 29.03.2011 08:28
od losky
Tak sme byli na diagnostice u fordů. Zobrazily se dvě chyby. Reset chyb > testovací jízda. Jako na potvoru 20km a jelo to pořád dobře. Otočka a zpátky do servisu. Zkoušeli jsme akceleraci a nakonec se chyba projevila 2x při vyjíždění z obce(na 3jku) a 2x když na rovince bylo prázdno(na 4rku).
hurá zpět a napíchnuto podruhé. zůstala jedna chyba.
Podle popisu mechanika tak abych to pochopil i já se jedná o ventil/klapku u turba který ovládá výfukové plyny, jestli jdou do turba a roztáčí ho, nebo jdou rovnou do výfuku.
Prý stačí vyčištění a cena 3k.
Máte z tímhle někdo zkušenosti?
Re: EGR u nových TDCi motorů
Napsal: 29.03.2011 08:47
od spanel
No možné to je, bo turbo tak funguje. Pokud se nedosáhne limitních otáček turbo se nezapíná a motor pracuje bez truba, při dosažení limitu se část výfukových plynů přepouští do pohonu turba a pak dochází k nástupu "turboefektu".
Re: EGR u nových TDCi motorů
Napsal: 29.03.2011 09:40
od vita_k
To jsi napsal velmi nepřesně. Turbo se nedá vypnout. VNT turba jsou dělané tak. že maj poměrně vysoké otáčky už od 1500 (např.), kdy jsou lopatky blizko sebe a je tam užší štěrbina a tim vetsi rychlost vyf. plynů.
EGR přepouští do sání vyf plyny při normalnim zatizeni motoru (ne na volnobehu ani pri max akceleraci) a mixuje se to z tlakem z turba. Bohužel tim ubírá výkon.
Turboefekt je jen doba nez se roztočí obezne kolo turbiny a začne davat tlak.
Myslim, že koordinace klapek, EGR, ovládání VNT nekdy může zpusobovat cukání, které tu hodně lidi popisuje.
spanel píše:No možné to je, bo turbo tak funguje. Pokud se nedosáhne limitních otáček turbo se nezapíná a motor pracuje bez truba, při dosažení limitu se část výfukových plynů přepouští do pohonu turba a pak dochází k nástupu "turboefektu".
Re: EGR u nových TDCi motorů
Napsal: 29.03.2011 10:15
od losky
vita_k: U mě se neprojevuje cukání, ale "nedostatek výkonu" a pouze někdy
Pokud při výjezdu z vesnice(3jka), nebo na rovince(4rka) šlápnu plný plyn motor sice táhne už od 2000 ot. ale ne na plný výkon.
Až po chvilce (5-10s) většinou při překročení 3000-3500 ot. dostanu výrazný kopanec do zad a motor táhne na plný výkon.
To bych nenazýval turboefektem

Ovšem tohle se děje řekněme ve 2 z 10ti případů. Obzvlášť při předjíždění je to dost nebezpečné.
pouze připomenu, že mám 1.6 tdci 66kW - tzn bez variabilního natáčení lopatek turba a bez DPF (už od výroby tam není)
budu věřit servisákovi a nechám pročistit ventil před turbem a samozřejmě dám vědět jak to dopadlo. Snad to nebude nic hošího. No když už se v tom budou vrtat necháme alespoň vyčistit EGR.
Re: EGR u nových TDCi motorů
Napsal: 29.03.2011 11:36
od vita_k
Jo, u tebe je to samozrejme nejaka porucha. Muzou to byt i ty pridrene klapky, krome egr.
Hlavne jsem reagoval na nepresny popis cinnosti turba.
Se tvym turbem jsi to "vyhral", myslim, ze je to mitsubishi - bude spolehlive, pokud bude mazane

. Ma malinke obezne kolečko, ktere bude mit velmi maly turbo effekt - vzhledem k jeho velikosti je rychle roztočene. At se oprava zadari.
losky píše:vita_k: U mě se neprojevuje cukání, ale "nedostatek výkonu" a pouze někdy
Pokud při výjezdu z vesnice(3jka), nebo na rovince(4rka) šlápnu plný plyn motor sice táhne už od 2000 ot. ale ne na plný výkon.
.
Re: EGR u nových TDCi motorů
Napsal: 29.03.2011 17:45
od spanel
Ano, pravda, napsal jsem to kuse, abych zbytečně podrobně nepopisoval fáze a detaily funkce. Turbo u dieselů obvykle začíná zvyšovat tlak od cca 1800 otáček za minutu a součástí je i regulátor tlaku, který reguluje tlak (objem výfukových plynů) v rotoru turbíny. Turboefekt je obecný pojem pro roztočení turba a jedná se o o nelineární nárůst výkonu. A pak je tzv. prodleva, která vzinká mezi reakcí turba na sešlápnutí plynového pedálu, tedy než se turbo roztočí a začne dávat tlak a vznikne tuboefekt. Mylně je turboefektem nazývána doba mezi prodlevou a záběrem turba, kdy je cítit prudký nárůst výkonu. Turboefekt je celkově chod turba od cca 1800 otáček výš. Do cca 1800 otáček pracuje motor jako normální atmosférický diesel. Proměnná geometrie lopatek bývá pouze na rotoru dmýchadla pro dosažení optimálního výkonu od limitovaného příkonu.
Re: EGR u nových TDCi motorů
Napsal: 29.03.2011 18:00
od vita_k
Proměnná geometrie lopatek bývá pouze na rotoru dmýchadla pro dosažení optimálního výkonu od limitovaného příkonu.
to je taky nepresné - VNT je ve statoru. Rotor má pevná oběžná kola. Měl bych to vědět, jsem ve firmě, kde se turba testují
Mylně je turboefektem nazývána doba mezi prodlevou a záběrem turba, kdy je cítit prudký nárůst výkonu.
Prodleva toto píše wikipedie:
Prodlevu turbodmychadla
cítí řidič jako prodlevu mezi okamžikem, kdy sešlápne plynový pedál, a okamžikem, kdy pocítí zátah motoru způsobený turbodmychadlem. To je způsobeno dobou, kterou potřebují plyny ve výfukovém systému k dosažení vyššího tlaku, a také rotační setrvačností turbíny. Mechanicky poháněný kompresor tímto problémem netrpí. Tento efekt se nazývá
turboefekt, vyskytuje se pouze u automobilů, který pohání přeplňovaný motor s turbodmychadlem.
No, ale zřejmě víme o čem oba mluvíme

Re: EGR u nových TDCi motorů
Napsal: 29.03.2011 20:38
od V12
vita_k :
Presne tak. Vcera som od jedneho golfistu pocul super hlasku - vraj sa mu turbo zapina az okolo 2200 otacok a dovtedy sa sice toci, no bezi naprazdno. A vraj tak je to dobre a spravne. Pritom momentova krivka 1.9TDI PD 77kW ma ale maximum v 1900 otackach (250Nm), takze uz tam tlaci turbo naplno...