Stránka 2 z 5

Napsal: 21.11.2006 09:41
od omik
zirafak píše:
gumik píše:Já teda nevim, ale připadá mi že vymíšlíte něco nového-ABS na zadku?
Zkuste se otočit na ruční brzdu ať už na sněhu a nebo na suchu a uvidíte že ABS nikde. Kdyby to mělo pracovat i na zadek tak to bych u toho rychle vyndal pojistku :lol: jinak bych se musel otáčet na zpátečku.
Zasnem,o com tu dokazete trepat.ABS iba na prednej naprave :?: :?: :?: :!: Vytiahnut poistku,aby nefungovalo ABS na zadnu napravu :?: :?: :?: Co ma ABS s otacanim sa na snehu :?: :?: Skor by mi pri tom otacani a driftovani vadilo ESP s ASR,nie :?: :?: :?:
Vidim,ze niektori to ozaj v hlavach nemaju v poriadku.Hlavne si to poodpajajte tam,kde zlomite krk iba sami sebe a nie tam,kde jazdia normalni ludia.
tak tak. suhlas.
ak mam spravnu predstavu, tak vyvoj abs bol priblizne taky, ze existovali systemy dvojkanalove, ktore po zaregistrovani blokovania kolesa proste odpajali (prerusovane brzdili) komplet celu jednu napravu a neskor prisli stvor kanalove, ktore maju senzor na kazdom kolese a tusim by mohli vediet prerusovat brzdenie na kazdom kolese nezavisle. ale mozno sa mylim.
.
No a preco ked zatiahnes rucnu brzdu, tak sa kolesa zablokuju? nemoze to byt nahodou tym, ze rucnou brzdou brzdis vlastne manualne a nie hydraulicky a tym padom ti abs nemoze pomoct, pretoze v podstate abs sposobuje vyprovokuje iba zmenu hydraulickeho tlaku na piestikoch? opat sa mozno mylim, ale ked sa nad tym tak laicky zamyslim, tak by to malo fungovat takto.
.
Pri driftovani na rucnej brzde aj keby fungovalo abs, tak sa prakticky nic nedeje, pretoze ak mas dost rychlosti a raz ten zadok utrhnes, tak ho nezrovnas spat tym, ze jeho brzdenie bude prerusovane. A uz vobec nie na snehu. Take ESP, ktore cielene pribrzduje konkretne koleso v zavislosti na merani bocneho zrychelnia a dalsich velicin je omnoho inteligentnejsie ako abs a dokaze preto takymito cielenymi zasahmi tento smyk korigovat (ale pozor na to, ze len v ramci fyzikalnych moznosti ;) )
.
urcite nie som uplne presny, takze ak som niekde napisal totalnu sprostost, tak sa ospravedlnujem a niekto ma opravte, rad sa priucim

Napsal: 21.11.2006 09:46
od chmelko
teraz som tiež asi mimo, ale celu dobu som mal za to, že zadok brzdí nohou pomocou hydrauliky (brzdová kapalina) a ručka sa zatahuje pomocou lanka, preto ked zatiahneš ručku neaktivuješ ABS..
ak su vzadu čidla ABS automaticky by ABS na zadku malo aj fungovat predsa nie?

Napsal: 21.11.2006 17:31
od Fuks
omik píše:
zirafak píše:
gumik píše:Já teda nevim, ale připadá mi že vymíšlíte něco nového-ABS na zadku?
Zkuste se otočit na ruční brzdu ať už na sněhu a nebo na suchu a uvidíte že ABS nikde. Kdyby to mělo pracovat i na zadek tak to bych u toho rychle vyndal pojistku :lol: jinak bych se musel otáčet na zpátečku.
Zasnem,o com tu dokazete trepat.ABS iba na prednej naprave :?: :?: :?:
tak tak. suhlas.
ak mam spravnu predstavu, tak vyvoj abs bol priblizne taky, ze existovali systemy dvojkanalove, ktore po zaregistrovani blokovania kolesa proste odpajali (prerusovane brzdili) komplet celu jednu napravu a neskor prisli stvor kanalove, ktore maju senzor na kazdom kolese a tusim by mohli vediet prerusovat brzdenie na kazdom kolese nezavisle. ale mozno sa mylim.
.
No a preco ked zatiahnes rucnu brzdu, tak sa kolesa zablokuju? nemoze to byt nahodou tym, ze rucnou brzdou brzdis vlastne manualne a nie hydraulicky a tym padom ti abs nemoze pomoct, pretoze v podstate abs sposobuje vyprovokuje iba zmenu hydraulickeho tlaku na piestikoch? opat sa mozno mylim, ale ked sa nad tym tak laicky zamyslim, tak by to malo fungovat takto.
Je to tak jak píšeš. Na ruční brzdu ABS fungovat nemůže:!: , protože je ovládaná lankem v bowdenu, zatímco pedálem se brzdy ovládají přes kapalinu a tak jde měnit tlak v okruhách (dva okruhy). Tím je snad každýmu jasný, že pokud má auto ABS, tak ,,vždy" na obou nápravách :!: :!: :wink: :wink:

Napsal: 21.11.2006 18:24
od Jasio
Gumíku, Gumíku vidíš co jsi napáchal? Šup zpátky do školy :lol: :lol:

Napsal: 21.11.2006 19:11
od gumik
ABS
Anti Block System, protiblokovací systém.
Protiblokovací systémy jsou zde již delší čas, na letadlech se používají již několik desetiletí. U aut se dají rozlišit dva systémy, nelze však přesně určit od kterého roku se který používá (záleží na výrobci). Hlavním rozdílem těchto dvou ABS je systém, jakým regulují brzdný tlak, ani ne tak mechanický jako spíše logický. Zatímco starší typy ABS, podle snímače na kole, když došlo k jeho úplnému zastavení, uvolnily tlak na toto kolo tak, aby se začalo opět odvalovat a pak znovu zvýšily tlak, toto se opakuje mnohokrát za sekundu (asi 6-10x podle údajů ABS Bosch). Oproti tomu novější systémy ABS se snaží využít maximální brzdné efektivity, která je u kola těsně před jeho zablokováním a snaží se zabránit již jeho zablokování. Oba dva typy však udržují vozidlo plně řiditelné i při maximálním brždění, což je také jejich hlavní funkce. ABS má také jistou stabilizační funkci, nepomůže vám nijak při již vznikající ztrátě kontroly jako EPS, ale při maximálním brždění snižuje riziko ztráty kontroly. Funkci ABS pocítí řidič jako "bubnování" do pedálu brzdy, to není závada, ale čistě fyzikální jev. Nevýhodou ABS však může být delší brzdná dráha za ideálních podmínek (beton, sucho). ABS snižuje opotřebení pneumatik, na druhou stranu opotřebení brzdových segmentů a tepelná zátěž brzd jsou větší. U novějších systémů ABS se již nepoužívá mechanický omezovač brzdového tlaku na zadní nápravu.

Takže jsem měl v podstatě pravdu. No nic.

Napsal: 21.11.2006 21:39
od Ahmed
8O :D

Napsal: 21.11.2006 21:50
od Obake
že je stroj vybaven ABS neznamená ještě, že má snímače i na zadní nápravě :? takže ač je ABS na celém vozidle, kontroluje pouze nápravu přední a podle ní se chová i k zadní :lol:

Napsal: 21.11.2006 22:12
od Ahmed
Obake píše:že je stroj vybaven ABS neznamená ještě, že má snímače i na zadní nápravě :? takže ač je ABS na celém vozidle, kontroluje pouze nápravu přední a podle ní se chová i k zadní :lol:
To by bylo vic nebezpecne, nez bezpecne. Asi jako kdyby airbagy vystrelovaly jenom pri narazu zezadu :D

Napsal: 21.11.2006 22:21
od Jasio
To Obake: si piš, že mám snímače i vzadu a to mám bubny. :wink:

Napsal: 21.11.2006 22:44
od pelen
Obake píše:že je stroj vybaven ABS neznamená ještě, že má snímače i na zadní nápravě :? takže ač je ABS na celém vozidle, kontroluje pouze nápravu přední a podle ní se chová i k zadní :lol:
Ja mam snimace na zadni naprave. Videl jsem na vlastni oci pri vymene loziska. :lol:

Napsal: 22.11.2006 05:46
od zirafak
apropo...niektorych ludi ani rozumnymi argumentami nepresvedcis :idea:
Melu si stale aj tak svoje :!: :evil:
Obake,Gumik...mate pravdu :!: 8O

Napsal: 22.11.2006 08:48
od Fuks
Škoda slov :? :?

Napsal: 22.11.2006 14:48
od Obake
Tak asi ano :oops: až to budu zase rozebírat kouknu na to pořádně :cry:

Napsal: 22.11.2006 17:53
od pelen
Obake píše:Tak asi ano :oops: až to budu zase rozebírat kouknu na to pořádně :cry:
Koukni se na el. schemata ford_focus_2002.pdf, tam je snimac na kazdem kole. :wink:

Napsal: 22.11.2006 18:10
od gumik
Snímače? Tak ty mám taky to je snad jasan. :wink: