Zadní bubnové brzdy s ABS

Nápravy, řízení ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 21.11.2006 09:41

zirafak píše:
gumik píše:Já teda nevim, ale připadá mi že vymíšlíte něco nového-ABS na zadku?
Zkuste se otočit na ruční brzdu ať už na sněhu a nebo na suchu a uvidíte že ABS nikde. Kdyby to mělo pracovat i na zadek tak to bych u toho rychle vyndal pojistku :lol: jinak bych se musel otáčet na zpátečku.
Zasnem,o com tu dokazete trepat.ABS iba na prednej naprave :?: :?: :?: :!: Vytiahnut poistku,aby nefungovalo ABS na zadnu napravu :?: :?: :?: Co ma ABS s otacanim sa na snehu :?: :?: Skor by mi pri tom otacani a driftovani vadilo ESP s ASR,nie :?: :?: :?:
Vidim,ze niektori to ozaj v hlavach nemaju v poriadku.Hlavne si to poodpajajte tam,kde zlomite krk iba sami sebe a nie tam,kde jazdia normalni ludia.
tak tak. suhlas.
ak mam spravnu predstavu, tak vyvoj abs bol priblizne taky, ze existovali systemy dvojkanalove, ktore po zaregistrovani blokovania kolesa proste odpajali (prerusovane brzdili) komplet celu jednu napravu a neskor prisli stvor kanalove, ktore maju senzor na kazdom kolese a tusim by mohli vediet prerusovat brzdenie na kazdom kolese nezavisle. ale mozno sa mylim.
.
No a preco ked zatiahnes rucnu brzdu, tak sa kolesa zablokuju? nemoze to byt nahodou tym, ze rucnou brzdou brzdis vlastne manualne a nie hydraulicky a tym padom ti abs nemoze pomoct, pretoze v podstate abs sposobuje vyprovokuje iba zmenu hydraulickeho tlaku na piestikoch? opat sa mozno mylim, ale ked sa nad tym tak laicky zamyslim, tak by to malo fungovat takto.
.
Pri driftovani na rucnej brzde aj keby fungovalo abs, tak sa prakticky nic nedeje, pretoze ak mas dost rychlosti a raz ten zadok utrhnes, tak ho nezrovnas spat tym, ze jeho brzdenie bude prerusovane. A uz vobec nie na snehu. Take ESP, ktore cielene pribrzduje konkretne koleso v zavislosti na merani bocneho zrychelnia a dalsich velicin je omnoho inteligentnejsie ako abs a dokaze preto takymito cielenymi zasahmi tento smyk korigovat (ale pozor na to, ze len v ramci fyzikalnych moznosti ;) )
.
urcite nie som uplne presny, takze ak som niekde napisal totalnu sprostost, tak sa ospravedlnujem a niekto ma opravte, rad sa priucim
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 21.11.2006 09:46

teraz som tiež asi mimo, ale celu dobu som mal za to, že zadok brzdí nohou pomocou hydrauliky (brzdová kapalina) a ručka sa zatahuje pomocou lanka, preto ked zatiahneš ručku neaktivuješ ABS..
ak su vzadu čidla ABS automaticky by ABS na zadku malo aj fungovat predsa nie?

Fuks
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1476
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Fuks » 21.11.2006 17:31

omik píše:
zirafak píše:
gumik píše:Já teda nevim, ale připadá mi že vymíšlíte něco nového-ABS na zadku?
Zkuste se otočit na ruční brzdu ať už na sněhu a nebo na suchu a uvidíte že ABS nikde. Kdyby to mělo pracovat i na zadek tak to bych u toho rychle vyndal pojistku :lol: jinak bych se musel otáčet na zpátečku.
Zasnem,o com tu dokazete trepat.ABS iba na prednej naprave :?: :?: :?:
tak tak. suhlas.
ak mam spravnu predstavu, tak vyvoj abs bol priblizne taky, ze existovali systemy dvojkanalove, ktore po zaregistrovani blokovania kolesa proste odpajali (prerusovane brzdili) komplet celu jednu napravu a neskor prisli stvor kanalove, ktore maju senzor na kazdom kolese a tusim by mohli vediet prerusovat brzdenie na kazdom kolese nezavisle. ale mozno sa mylim.
.
No a preco ked zatiahnes rucnu brzdu, tak sa kolesa zablokuju? nemoze to byt nahodou tym, ze rucnou brzdou brzdis vlastne manualne a nie hydraulicky a tym padom ti abs nemoze pomoct, pretoze v podstate abs sposobuje vyprovokuje iba zmenu hydraulickeho tlaku na piestikoch? opat sa mozno mylim, ale ked sa nad tym tak laicky zamyslim, tak by to malo fungovat takto.
Je to tak jak píšeš. Na ruční brzdu ABS fungovat nemůže:!: , protože je ovládaná lankem v bowdenu, zatímco pedálem se brzdy ovládají přes kapalinu a tak jde měnit tlak v okruhách (dva okruhy). Tím je snad každýmu jasný, že pokud má auto ABS, tak ,,vždy" na obou nápravách :!: :!: :wink: :wink:

Uživatelský avatar
Jasio
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5805
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jince, Příbram
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jasio » 21.11.2006 18:24

Gumíku, Gumíku vidíš co jsi napáchal? Šup zpátky do školy :lol: :lol:
Je Ford Kuga 1.6EB, 110kW Titanium 11/12
Je Ford Focus C-Max 2.0i, 107kW Ghia 02/05
byl Ford Focus Combi 1.6i, 74kW Ghia 02/99
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
gumik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 100
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Příbram

Příspěvek od gumik » 21.11.2006 19:11

ABS
Anti Block System, protiblokovací systém.
Protiblokovací systémy jsou zde již delší čas, na letadlech se používají již několik desetiletí. U aut se dají rozlišit dva systémy, nelze však přesně určit od kterého roku se který používá (záleží na výrobci). Hlavním rozdílem těchto dvou ABS je systém, jakým regulují brzdný tlak, ani ne tak mechanický jako spíše logický. Zatímco starší typy ABS, podle snímače na kole, když došlo k jeho úplnému zastavení, uvolnily tlak na toto kolo tak, aby se začalo opět odvalovat a pak znovu zvýšily tlak, toto se opakuje mnohokrát za sekundu (asi 6-10x podle údajů ABS Bosch). Oproti tomu novější systémy ABS se snaží využít maximální brzdné efektivity, která je u kola těsně před jeho zablokováním a snaží se zabránit již jeho zablokování. Oba dva typy však udržují vozidlo plně řiditelné i při maximálním brždění, což je také jejich hlavní funkce. ABS má také jistou stabilizační funkci, nepomůže vám nijak při již vznikající ztrátě kontroly jako EPS, ale při maximálním brždění snižuje riziko ztráty kontroly. Funkci ABS pocítí řidič jako "bubnování" do pedálu brzdy, to není závada, ale čistě fyzikální jev. Nevýhodou ABS však může být delší brzdná dráha za ideálních podmínek (beton, sucho). ABS snižuje opotřebení pneumatik, na druhou stranu opotřebení brzdových segmentů a tepelná zátěž brzd jsou větší. U novějších systémů ABS se již nepoužívá mechanický omezovač brzdového tlaku na zadní nápravu.

Takže jsem měl v podstatě pravdu. No nic.
FO FO 1.6 16V combi Ghia 99
Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 21.11.2006 21:39

8O :D
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
Obake
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1105
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 3

Příspěvek od Obake » 21.11.2006 21:50

že je stroj vybaven ABS neznamená ještě, že má snímače i na zadní nápravě :? takže ač je ABS na celém vozidle, kontroluje pouze nápravu přední a podle ní se chová i k zadní :lol:
Ford Focus 1.6 TDci combi, 2005, dark blue, 80kW
Bruno

Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 21.11.2006 22:12

Obake píše:že je stroj vybaven ABS neznamená ještě, že má snímače i na zadní nápravě :? takže ač je ABS na celém vozidle, kontroluje pouze nápravu přední a podle ní se chová i k zadní :lol:
To by bylo vic nebezpecne, nez bezpecne. Asi jako kdyby airbagy vystrelovaly jenom pri narazu zezadu :D
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
Jasio
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5805
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jince, Příbram
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jasio » 21.11.2006 22:21

To Obake: si piš, že mám snímače i vzadu a to mám bubny. :wink:
Je Ford Kuga 1.6EB, 110kW Titanium 11/12
Je Ford Focus C-Max 2.0i, 107kW Ghia 02/05
byl Ford Focus Combi 1.6i, 74kW Ghia 02/99
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 21.11.2006 22:44

Obake píše:že je stroj vybaven ABS neznamená ještě, že má snímače i na zadní nápravě :? takže ač je ABS na celém vozidle, kontroluje pouze nápravu přední a podle ní se chová i k zadní :lol:
Ja mam snimace na zadni naprave. Videl jsem na vlastni oci pri vymene loziska. :lol:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8970
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od zirafak » 22.11.2006 05:46

apropo...niektorych ludi ani rozumnymi argumentami nepresvedcis :idea:
Melu si stale aj tak svoje :!: :evil:
Obake,Gumik...mate pravdu :!: 8O

Fuks
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1476
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Fuks » 22.11.2006 08:48

Škoda slov :? :?

Uživatelský avatar
Obake
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1105
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 3

Příspěvek od Obake » 22.11.2006 14:48

Tak asi ano :oops: až to budu zase rozebírat kouknu na to pořádně :cry:
Ford Focus 1.6 TDci combi, 2005, dark blue, 80kW
Bruno

Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 22.11.2006 17:53

Obake píše:Tak asi ano :oops: až to budu zase rozebírat kouknu na to pořádně :cry:
Koukni se na el. schemata ford_focus_2002.pdf, tam je snimac na kazdem kole. :wink:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
gumik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 100
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Příbram

Příspěvek od gumik » 22.11.2006 18:10

Snímače? Tak ty mám taky to je snad jasan. :wink:
FO FO 1.6 16V combi Ghia 99
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Podvozek“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 1 host