Stránka 2 z 2

Re: Smrad ako by horela guma

Napsal: 23.07.2010 06:40
od madbugie
no nezdá sa mi že by to bola blbina... mne takto odišla spojka v priebehu mesiaca ked začala smrdieť (teda ešte na starom favorite ale tiež mal iba 70 tis. ale všetko skoro iba po meste takže vela radenia, to ako keby niekto nalietal 200 tis. po dialnicicach...) a to tak že zaparkoval som pred servisom za úžasného rachotu a dovnútra už sme to tlačili lebo už to zdechlo uplne a ked to rozobrali tak vypadane šroby nity či čo to tam je zlomena lamela zodrate atd... komplet kaput...

test na držanie spojky je tušim jednoduchy... naštartovať, zaradiť jednotku (alebo dvojku teraz neviem) a pustiť spojku... motor by mal skapať ak sa chvylku točí a skapíná "postupne" alebo chvýlu točí a až potom skape, tak už sa spojka šmýka... a je asi na konci života...

Re: Smrad ako by horela guma

Napsal: 23.07.2010 09:38
od ballu
Tato zkouška je trochu trápení motoru a hlavně rozvodů. První příznak kaput spojky je její zabírání až na hoře. Jelikož máme samoštelovací spojky, tak se to stále dolaďuje, dolaďuje a najednou je náhlá smrt.Nejlépe je na rovince rozjet na trojku, nebo čtverku /těžší převody/. Po dosažení otáček pod krouťákem /o 500 ot méně/ sešlápnout plyn. Když je spojka načatá, tak nepřenese výkon a auto nezrychluje jak má, jen otáčkoměr začne vystřelovat k maximu a pomalu dolů a znovu, než spojka výkon přenese. Já to poznal již v zimě, kdy na semaforech při rozjezdu to ani jednou nehráblo a najel jsem ještě 5000 km, utnutí pak nastalo po pár sprintech na letišti, to začala prokluzovat na všech kvaltech. :nnou: