ballu píše:Dle mého názoru na první příspěvek. Připadá mě to jako, chci auto , aby mělo 400 koní a žralo 5 litrů. V žádném případě zvětšená účinost brzd nebude bez opotřebení kotouče nebo destičky. Druhý názor je ten, že za kvalitou brzd nesmí v žádném případě zaostávat i kvalitní podvozek. I sebelepší podvozek neunese brzdé síly a rozvlní se a to může být kvalitnější ST i RS. Na tyto brzdy již musí být i zesilované podvozky.
Odkazy na kotouče, které jsem prohlížel, montované na autě zaostávají za fyzikálními zákony - vzduchotechnika. Kyž tak mě opravte, ale děrované a drážkované kotoče jsou rozličné na pravou i levou stranu, to samé k těmto kotoučům i sada na pravou i levou stranu destiček ? Veškeré větrací otvory do vnitřního žebrování by mělo jít pod 45st. aby dírky tvořily turbínové lopatky, sklon drážek pro odvod plynů na destičkách musí mít sklon drážky nebo děrování ale směrem odstředivého efektu a ne proti němu.
To jsou mé názory a zkušenosti s úpravama brzd v socialistických podmínkách před x léty pro kámoše ale které stále platí.
Rozdíl v dnešních brzdách je v množství pístků - delší chod pedálu ale jemnější dávkování brzdného efektu a materiálem kotouče a destičky. Ostrost brzd je dána volbou mat. kotouče nebo destičky ale vždy něco za něco, výdrž jednoho dílce překoná druhý ale nikdy nebude opotřebení stejné, to by vlastně fyzikálně vůbec nebrzdilo.
Dle zkušeností, stačí koupit kvalitní kotouče, k nim měké destičky,vše v ceně do 8 tisíc. Pak jen sehnat soukromníčka, který má frézku s děličkou v garáži. Musí se rozpočítat rozteč děr pro odvod plynu /příčina vadnutí brzd/, aby nešli do žeber a ze 3 drážky na povrchu pro rychlý odvod nečistot/voda s prachem atd/ z brzdné plochy , to samé drážky 3mm se sklonem na na destičkách, kde se nechává 2-3 mm neproříznuto , pro zachování pevnosti.Pravou a levou stranu provést zrcadlově. Myslím si že tě to přijde i s úpravama do 15 tisíc Kč a při dupnutí na brzdy tě od rozbití huby o přední sklo, zachrání pásy.

Pro koníčka ,ikdyž lítání na okruhu těch 50 litrů se dle mne nevyplatí, jen třeba dokupováním destiček za 10tisíc po 500km

Ahoj,
byl jsem na okruhu v Mostě tento týden ve středu ráno - dal jsem si 2x 25 minut - viz :
poslední příspěvek na stránce
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... a&start=30
Je pravdou, že jsem zkoušel brzdy tím způsobem, že jsem průběžně zkracovat brzdné body, a to především na konci rovinek, před zatáčkou. Nejintenzivnější je to na konci cílové rovinky, před ostrou pravou (a hned za ní levá) - tam je doporučený brzdný bod přesně 200 metrů před zatáčkou. Ten jsem postupně zkrátil o cca 50 metrů s tím, že na rovince jsem držel maximum co auto bylo schopno dát - tzn. na konci rovinky jsem tam měl mezi 195 - 205 km/h (upřímně moc nebyl čas přesně tachometr kontrolovat, měl jsem plné ruce práce).
Na brzdy jsem tedy šel postupně tvrději a tvrději, díky ABS se sice kola nezablokovala, ale na pedálu jsem stál v podstatě maximální silou (jsem 189 cm / cca 90 kg). Auto brzdilo slušně jen prvních 25 minut - druhých cca 10 kol již pedál měknul jako bych šlapal do hovna, brzdný účinek lehce slábnul a musel jsem pro změnu začít brzdný bod naopak prodlužovat (začít brzdit dřív). Při brzdění se auto nevlnilo ani neutíkalo do strany - šlo rovnou za čumákem.
Výsledkem jsou modré kotouče a dezén předních kol cca minus 2 až 3 mm. Sériové brzdy STčka jsou podle mého názoru dimenzovány přesně na hmotnost a výkonové parametry vozu v sériové verzi, a hlavně na běžné ježdění - na ostřejší ježdění nejsou příliš optimální. Jsou relativně měkké, odvod tepla je průměrný a dávkování brzdného účinku není taky úplně optimální. 85ti % řidičů STček budou standardní brzdy stačit, ale po poladění toho mého auta pocitově nejsem spokojen - auto po úpravách progresivně zrychlilo a snížením podvozku lépe drží v zatáčkách - ale brzdy "pokulhávají".....
Na okruhu teď ve středu mně nebyla schopna setřást ani Porsche 911 Carerra "S" v poslední verzi 997 - sice tam měl cca 355 koníků, ale krouťák 400 Nm při tuším cca 4.500 otáčkách - já mám lehce "jen" něco málo přes 300 PS, ale krouťák skoro 470Nm, a to už v 2.350 otáčkách - tam kde on jezdil na trojku, já projížděl na čtyřku. Carrera 911 "S" poslední série má např. pružné zrychlení z 80 na 120 km/h cca 6,2 sec., já tam jsem ale za 4,8.....
Neříkám, že jsem ho předjel, ale těch 100 metrů trvale za jeho zadkem jsem jezdil cca 6 kol (potom zajel do boxů). A on auto nešetřil - jezdí na okruh pravidelně a je dost vyježděný.
Takže pro mně je závěr neměnný - na předek buď letos, nebo nejdéle příští rok na jaře kvalitní min. 350 mm dělené plovoucí kotouče a 6ti pístkové lehké, kované třmeny - samozřejmě s odpovídajícími brzdovými deskami (kvalitativně a vlastnostmi jako např. Ferodo DS 2500 nebo 30000). Zatím "vyhrává" americký kit Wilwood - viz výše.
P.S. naprostý souhlas s názorem na podvozek - na jaře nechám dát ještě sportovní seřiditelné tlumiče KW a jiný silnější stabilizátor. Nižší pružiny tam už mám, tak se to "jen" všechno vzájemně sladí dohromady....
K dodělávaným úpravám brzd - toho se fakt bojím, tímto směrem opravdu nepůjdu a šetřit na kvalitních brzdách nikdy nebudu - holt dám sice přes 50 tis., ale budu mít jistotu, že se někde nezabiju.... jsem zastáncem názoru, že auto má sice jet pokud možno co nejrychleji, ale úměrně tomu musí i co nejlépe brzdit (resp. brzdy nesmějí svým účinkem zaostávat za výkonem - což je nyní aktuálně můj případ).