Stránka 2 z 9

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Napsal: 12.09.2010 18:41
od HmerX
Podle mě je vlastní zásah dírama, nebo drážkama do brzdné plochy kotouče dost odvážná věc. Jak píše Marťas, jak pevnost materiálu, tak vyváženost musí jít do..... To už radši koupit děrované kotouče, a taky nevyjdou o moc dráž než 15 tisíc ... Ty díry a drážky z výroby snad musí mít i nějaký tvat, jinak by ten kotouče působil jako frézka ...

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Napsal: 12.09.2010 19:05
od ballu
Vyváženost zůstane a jen udělám to co na origo si nechají řádně zaplatit. Já nikoho k ničemu nenavádím, jen jsem popsal, jak se to dělalo za mých mladých let, a že tento postup je stejný, jen to dělají CNC stroje a výsledek bude na stejné úrovni jen ta cena jinde / proto jsem ho popsal/. :nunu: Tak mě neberte moc vážně, již něco pamatuji. :mrgreen:

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Napsal: 12.09.2010 19:39
od HmerX
Nejsem žádný konzervativec, ohledně brzd nějaké úpravy dělám sám. Ani netvrdim, že je to nemožné, ale děrované kotouče(z výroby) zas tolik nestojí. Pak je pro mě možnost, že to chce někdo prostě zkusit ... A taky naše "odpory" neber zas tak vážně, víš jak: diskuse :wink: Stejně si každý udělá, jak uzná za vhodné. Osobně mě zaujali ty drážky v destičkách :) Nemáš foto?

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Napsal: 12.09.2010 22:30
od Bob Wolf
ballu píše:Dle mého názoru na první příspěvek. Připadá mě to jako, chci auto , aby mělo 400 koní a žralo 5 litrů. V žádném případě zvětšená účinost brzd nebude bez opotřebení kotouče nebo destičky. Druhý názor je ten, že za kvalitou brzd nesmí v žádném případě zaostávat i kvalitní podvozek. I sebelepší podvozek neunese brzdé síly a rozvlní se a to může být kvalitnější ST i RS. Na tyto brzdy již musí být i zesilované podvozky.
Odkazy na kotouče, které jsem prohlížel, montované na autě zaostávají za fyzikálními zákony - vzduchotechnika. Kyž tak mě opravte, ale děrované a drážkované kotoče jsou rozličné na pravou i levou stranu, to samé k těmto kotoučům i sada na pravou i levou stranu destiček ? Veškeré větrací otvory do vnitřního žebrování by mělo jít pod 45st. aby dírky tvořily turbínové lopatky, sklon drážek pro odvod plynů na destičkách musí mít sklon drážky nebo děrování ale směrem odstředivého efektu a ne proti němu.
To jsou mé názory a zkušenosti s úpravama brzd v socialistických podmínkách před x léty pro kámoše ale které stále platí.
Rozdíl v dnešních brzdách je v množství pístků - delší chod pedálu ale jemnější dávkování brzdného efektu a materiálem kotouče a destičky. Ostrost brzd je dána volbou mat. kotouče nebo destičky ale vždy něco za něco, výdrž jednoho dílce překoná druhý ale nikdy nebude opotřebení stejné, to by vlastně fyzikálně vůbec nebrzdilo.
Dle zkušeností, stačí koupit kvalitní kotouče, k nim měké destičky,vše v ceně do 8 tisíc. Pak jen sehnat soukromníčka, který má frézku s děličkou v garáži. Musí se rozpočítat rozteč děr pro odvod plynu /příčina vadnutí brzd/, aby nešli do žeber a ze 3 drážky na povrchu pro rychlý odvod nečistot/voda s prachem atd/ z brzdné plochy , to samé drážky 3mm se sklonem na na destičkách, kde se nechává 2-3 mm neproříznuto , pro zachování pevnosti.Pravou a levou stranu provést zrcadlově. Myslím si že tě to přijde i s úpravama do 15 tisíc Kč a při dupnutí na brzdy tě od rozbití huby o přední sklo, zachrání pásy. :(
Pro koníčka ,ikdyž lítání na okruhu těch 50 litrů se dle mne nevyplatí, jen třeba dokupováním destiček za 10tisíc po 500km :mrgreen:

Ahoj,

byl jsem na okruhu v Mostě tento týden ve středu ráno - dal jsem si 2x 25 minut - viz :
poslední příspěvek na stránce

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... a&start=30

Je pravdou, že jsem zkoušel brzdy tím způsobem, že jsem průběžně zkracovat brzdné body, a to především na konci rovinek, před zatáčkou. Nejintenzivnější je to na konci cílové rovinky, před ostrou pravou (a hned za ní levá) - tam je doporučený brzdný bod přesně 200 metrů před zatáčkou. Ten jsem postupně zkrátil o cca 50 metrů s tím, že na rovince jsem držel maximum co auto bylo schopno dát - tzn. na konci rovinky jsem tam měl mezi 195 - 205 km/h (upřímně moc nebyl čas přesně tachometr kontrolovat, měl jsem plné ruce práce).

Na brzdy jsem tedy šel postupně tvrději a tvrději, díky ABS se sice kola nezablokovala, ale na pedálu jsem stál v podstatě maximální silou (jsem 189 cm / cca 90 kg). Auto brzdilo slušně jen prvních 25 minut - druhých cca 10 kol již pedál měknul jako bych šlapal do hovna, brzdný účinek lehce slábnul a musel jsem pro změnu začít brzdný bod naopak prodlužovat (začít brzdit dřív). Při brzdění se auto nevlnilo ani neutíkalo do strany - šlo rovnou za čumákem.

Výsledkem jsou modré kotouče a dezén předních kol cca minus 2 až 3 mm. Sériové brzdy STčka jsou podle mého názoru dimenzovány přesně na hmotnost a výkonové parametry vozu v sériové verzi, a hlavně na běžné ježdění - na ostřejší ježdění nejsou příliš optimální. Jsou relativně měkké, odvod tepla je průměrný a dávkování brzdného účinku není taky úplně optimální. 85ti % řidičů STček budou standardní brzdy stačit, ale po poladění toho mého auta pocitově nejsem spokojen - auto po úpravách progresivně zrychlilo a snížením podvozku lépe drží v zatáčkách - ale brzdy "pokulhávají".....

Na okruhu teď ve středu mně nebyla schopna setřást ani Porsche 911 Carerra "S" v poslední verzi 997 - sice tam měl cca 355 koníků, ale krouťák 400 Nm při tuším cca 4.500 otáčkách - já mám lehce "jen" něco málo přes 300 PS, ale krouťák skoro 470Nm, a to už v 2.350 otáčkách - tam kde on jezdil na trojku, já projížděl na čtyřku. Carrera 911 "S" poslední série má např. pružné zrychlení z 80 na 120 km/h cca 6,2 sec., já tam jsem ale za 4,8.....

Neříkám, že jsem ho předjel, ale těch 100 metrů trvale za jeho zadkem jsem jezdil cca 6 kol (potom zajel do boxů). A on auto nešetřil - jezdí na okruh pravidelně a je dost vyježděný.

Takže pro mně je závěr neměnný - na předek buď letos, nebo nejdéle příští rok na jaře kvalitní min. 350 mm dělené plovoucí kotouče a 6ti pístkové lehké, kované třmeny - samozřejmě s odpovídajícími brzdovými deskami (kvalitativně a vlastnostmi jako např. Ferodo DS 2500 nebo 30000). Zatím "vyhrává" americký kit Wilwood - viz výše.

P.S. naprostý souhlas s názorem na podvozek - na jaře nechám dát ještě sportovní seřiditelné tlumiče KW a jiný silnější stabilizátor. Nižší pružiny tam už mám, tak se to "jen" všechno vzájemně sladí dohromady....

K dodělávaným úpravám brzd - toho se fakt bojím, tímto směrem opravdu nepůjdu a šetřit na kvalitních brzdách nikdy nebudu - holt dám sice přes 50 tis., ale budu mít jistotu, že se někde nezabiju.... jsem zastáncem názoru, že auto má sice jet pokud možno co nejrychleji, ale úměrně tomu musí i co nejlépe brzdit (resp. brzdy nesmějí svým účinkem zaostávat za výkonem - což je nyní aktuálně můj případ).

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Napsal: 13.09.2010 08:19
od ballu
HmerX píše:Nejsem žádný konzervativec, ohledně brzd nějaké úpravy dělám sám. Ani netvrdim, že je to nemožné, ale děrované kotouče(z výroby) zas tolik nestojí. Pak je pro mě možnost, že to chce někdo prostě zkusit ... A taky naše "odpory" neber zas tak vážně, víš jak: diskuse :wink: Stejně si každý udělá, jak uzná za vhodné. Osobně mě zaujali ty drážky v destičkách :) Nemáš foto?
Foto nemám, ale je to jednoduché. Na papír si udělej kolečko/znázorňuje kotouč/ se šipkou otáčení. Na ten kruh přidej na jednu stranu obdélník /znázorňuje destičku na kotouči/. Ve směru otáčení probíhají dvě drážky , dělící plochu destičky na 3 díly, od středu tečny kotouče , ven na obvod pod 30 - 45 stupni / bacha , je to zrcadlově na jednom kotouči i kole/. Je to odzkoušený, brzdy tak nevadnou a v dešti drážka jedním protočením kotouče očistí brzdící plochu. Je to velmi dobře poznat při výjezdu z wapky. :mrgreen:

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Napsal: 06.10.2010 23:07
od petko
ballu píše:
HmerX píše:Nejsem žádný konzervativec, ohledně brzd nějaké úpravy dělám sám. Ani netvrdim, že je to nemožné, ale děrované kotouče(z výroby) zas tolik nestojí. Pak je pro mě možnost, že to chce někdo prostě zkusit ... A taky naše "odpory" neber zas tak vážně, víš jak: diskuse :wink: Stejně si každý udělá, jak uzná za vhodné. Osobně mě zaujali ty drážky v destičkách :) Nemáš foto?
Foto nemám, ale je to jednoduché. Na papír si udělej kolečko/znázorňuje kotouč/ se šipkou otáčení. Na ten kruh přidej na jednu stranu obdélník /znázorňuje destičku na kotouči/. Ve směru otáčení probíhají dvě drážky , dělící plochu destičky na 3 díly, od středu tečny kotouče , ven na obvod pod 30 - 45 stupni / bacha , je to zrcadlově na jednom kotouči i kole/. Je to odzkoušený, brzdy tak nevadnou a v dešti drážka jedním protočením kotouče očistí brzdící plochu. Je to velmi dobře poznat při výjezdu z wapky. :mrgreen:

nie zeby si to zle opisal len ja asi nemam taku predstavivost aby som si to vedel predstavit :nixw:
mohol by si to nejako nakreslit a pridat do diskusie? dik :perfect:

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Napsal: 07.10.2010 00:44
od bertikcertik
Sice jsem 100% odpůrcem jakýchkoliv zásadních dodělávek na brzdách, ale rád bych ze zkušebny přidal taky několik postřehů. Na úvod jen podotýkám, že už je to taky nějaký ten rok. Drážky jsou důležitější na tom kotouči. Jednak je to setrvačná hmota a je schopna vznikajícím plynům udělit pohyb a potom těmi drážkami na kotouči bojujete proti glazování destičky. Když už mermomocí chcete dodělávat do destičky drážku, tak potom příčnou. Styčná plocha vlastní drážky destičky by měla mít co nejmenší styčnou plochu s kotoučem (rovněž drážkovaného) a tu jakýmkoliv pootočením drážky na destičce o nějaký úhel pouze zvýšíte. Se šikmou drážkou na destičce jsme rovněž experimentovali, ale nikdy nepřinesla lepší účinek (v převodu na měřitelné parametry), než příčná drážka - zkrátka kolísal brzdný moment.

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Napsal: 07.10.2010 07:58
od ballu
Zase člověk o něco chytřejší, já to neměl jak vyzkoušet na brzdě, proto to vše šlo selským rozumem. Ale výsledek drážek na destičkách byl znatelný. Já to testoval na soustruhu, upnul jsem kotouč a namazal jsem ho olejem. Měl jse vypočítaný, jaké otáčky má při rychlosti 100km/hod, a těmito otáčkama jsem pak kotouč roztočil. Štětečkem jsem pak přidával na kotouč olej a sledoval, pod jakým úhlem kapky odlétají. Tento úhel jsem pak použil na sklon drážek, tak žádná věda z mé strany. :Dancer:

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Napsal: 18.10.2010 19:23
od PetrElvis
A co říkáte na tyto RS drážky na kotouči? :huraa:

Obrázek

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Napsal: 22.02.2011 22:51
od moskito
No tak jak to vypadá s brzdami? Můžeš do výběru zařadit ještě tyto K-Sports osmipístky. :irre:
Prý se vejdou i pod standard kola. :palec_nahoru:
IMG20_7011.jpg
IMG20_7012.jpg
IMG20_7014.jpg
IMG20_7021.jpg

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Napsal: 23.02.2011 20:48
od Bob Wolf
Zítra jedu do RENOVAKu do Kostelce nad Orlicí nechat přeměřit vnitřky kol, aby byla jistota, že brzdový kit půjde osadit. Beru s sebou všechny typy kol, která budu na autě používat. Už dostali z UK od Graham Goode Racing šablonu, kde jsou všechny nutné rozměry podchycené.

Současně zítra skládám zálohu 30% a podepisuji závaznou objednávku. Brzdy z Anglie dorazí cca do 3 týdnů, takže montáž bude asi tak koncem března.

Budou to tedy přední brzdové kity AP Racing - 6ti pístek s kotouči 362 mm. Brzdové desky budou typu Galfer FDRR1080. Jak vlastní brzdy, tak i brzdové desky jsou totožné s těmi, které se používají na Seatech Cupra při závodech Seat Supercopa.

Parametry těchto závodních aut jsou např. zde:

http://www.hogarthracing.com/car.htm


K tomu přijde navíc výměna hadic za pancéřové a budu současně měnit i brzdovou kapalinu za originál závodní AP Racing (Formula DOT 5.1 Road/Competition Brake & Clutch Fluid - bod varu má až při zahřátí na 275°C).

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Napsal: 24.02.2011 00:56
od Macmiro
A cena za komplet i s montáží? Třeba se mi, co nám to nebrzdí, rozhodneme také abgrejdovat :-)

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Napsal: 24.02.2011 08:19
od Marťas
Tak s timhle kitem opatrne :!:
Budes muset brzdy celkem dlouho zahrivat, aby vubec brzdily....a az zahrejes, brzdi jen kdyz dalsi auto za Tebou bude minimalne 100m daleko :cooler:

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Napsal: 24.02.2011 11:58
od ZonixX
mam takovej divnej pocit, ze tenhle kit na silnici bude brzdit mnohem hur nez serie.. a v nizkych teplotach to bude jeste horsi... :? ..takze jedine reseni je zahrat brzdy pred vyjetim - a ty se stejne ochladi behem normalni jizdy pod unosnou mez... nevim, nevim... :nixw:

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Napsal: 24.02.2011 13:56
od koSTa
No Bob uz bude jezdit jen na okruhu... :hhura: