Stránka 2 z 279

Napsal: 04.05.2006 08:07
od Nesco
Kupil som si Exide Excellent 50Ah/450A a nemozem na nu povedat kriveho slova. Prijatelna cena a aj referencie boli dobre. Mam 1.4 a casto robik kratke jazdy po meste s castym startovanim.

Napsal: 04.05.2006 11:07
od romec
Nesco, koľko stála Exide? alebo aký je rozdiel medzi ňou a batériou Motorcraft ? Tiež mám 1,4 a väčšinou jazdím krátke vzdialenosti a po meste
a moja batéria už dochádza, dik.

Napsal: 05.05.2006 09:11
od Nesco
Cennikova cena je 2120,- Sk, zohnal som ju za 1800,- . Originalka na 43Ah/390A. Exide je trosku vyssia a tak ten plastovy kryt som tam daval tak trosku nasilu. Pas vsak baterku drzi slusne. Som maximalne spokojny.

Napsal: 05.05.2006 09:12
od Nesco
Este som zabudol, vyraba sa v Anglicku, ziaden poliak. Pozri http://www.exide.sk

Napsal: 05.05.2006 11:09
od romec
Nesco, pri zadaní motoru na str. exide je ponúknutá XC 06 a EX10, ale má až 54 Ah, ktorú si dal , excell ...... ???

Umrel mi Ferda...

Napsal: 07.05.2006 19:59
od Ahmed
Tak jsem si dneska na chate umyl a nalestil svojeho Ferdu, vyfotil a kdyz jsem nastartoval a chtel jsem odjet, tak mi to zapipalo a rozsvitilo se ABS. Az jsem se otocil, tak jsem si rekl, ze projistotu znova nastartuju - uprostred jakesi polni cesty, kde by se mi nikdo nevyhnul = osudova chyba :x Kdyz jsem startoval, tak se to sotva potocilo a skoro mi zhasla palubovka, pak uz to ani netocilo. Tak jsem to musel odtlacit na bok. Nastesti odjizdel soused, takze jsem to startnul pres kabely, ale cestou domu mi to problikavalo jak v kosmicke lodi :o Kontrolka dobijeni svitila porad, pak obcas vykricnik a ABS taky skoro porad, pokud jsem to vytocil nekde nad 3000ot., tak to vsechno zhaslo, a obcas se rozsvitila kontrolka airbagu. Musel jsem jet bez svetel, protoze svitily strasne slabe a kdyz jsem je zkusil rozsvitit znova, tak se mi vypla a zapla palubovka. Ted se modlim, aby nebylo nic alternatoru nebo RJ. Uz predtim se mi zdalo, ze mam slabou baterku - kolem 12 - 12,3V, takze jenom doufam, ze ta baterka odesla do vecnych lovist, sviti na ni i to cervene oko zla. Nebo ze by se mi nekam dostala voda? Ale myl jsem to normalne houbou a pak splachnul kyblem, den predtim jsem to myl vapkou a nic se nestalo. Co myslite, cim to je? :roll:

Re: Umrel mi Ferda...

Napsal: 08.05.2006 09:44
od swm
Ahmed píše:Uz predtim se mi zdalo, ze mam slabou baterku - kolem 12 - 12,3V, takze jenom doufam, ze ta baterka odesla do vecnych lovist, sviti na ni i to cervene oko zla.
No, uz asi pul roku taky menim baterku :D Mam tam vecne 12-12,3 a prakticky mam vyzkouseno, ze se da startovat jeste s 11,8 (v zime, zjistuju na pageru od alarmu). Jinak to cervene oko se mi rozsvitilo asi po pul hodine jizdy, predtim co byla baterka skoro den na nabijecce, tak nevim :? Kdyz me na podzim startovali kabelem, po nastartovani a nasledne jizde nic neblikalo.

Re: Umrel mi Ferda...

Napsal: 12.05.2006 16:39
od pelen
Ahmed píše:... Tak jsem to musel odtlacit na bok. Nastesti odjizdel soused, takze jsem to startnul pres kabely, ale cestou domu mi to problikavalo jak v kosmicke lodi :o Kontrolka dobijeni svitila porad, pak obcas vykricnik a ABS taky skoro porad, pokud jsem to vytocil nekde nad 3000ot., tak to vsechno zhaslo, a obcas se rozsvitila kontrolka airbagu. Musel jsem jet bez svetel, protoze svitily strasne slabe a kdyz jsem je zkusil rozsvitit znova, tak se mi vypla a zapla palubovka. Ted se modlim, aby nebylo nic alternatoru nebo RJ. Uz predtim se mi zdalo, ze mam slabou baterku - kolem 12 - 12,3V, takze jenom doufam, ze ta baterka odesla do vecnych lovist, sviti na ni i to cervene oko zla. Nebo ze by se mi nekam dostala voda? Ale myl jsem to normalne houbou a pak splachnul kyblem, den predtim jsem to myl vapkou a nic se nestalo. Co myslite, cim to je? :roll:
Můj odhad je, že ti nedobíjí alternátor. Při 3000 otáčkách by měl mít dostatečný výkon, když ale nedobíjí, tak nenabitá baterka nestačí dodávat energii pro dodávku paliva. Poznalo by se to měřením napětí na baterce při mírně zvýšených otáčkách cca 1000/min, napětí má být okolo 14V. U alternátoru to mohou být např. opotřebované kartáče buzení, které se již nedotýkají kroužků. Také jsem musel v cizině startovat octavii z půjčovny pomocí kabelů, po 100 km již byla baterka částečně nabita a další startování zvládla sama.

Napsal: 14.05.2006 13:49
od Ahmed
Odesel regler v alternatoru + uhliky vydrely do krouzku drazky skoro az na hridel a jeden uhlik se dokonce zlomil a zaseknul = vymena celeho alternatoru za starsi kousek, prakticky bez opotrebeni 8)

2600,- regler, 2000,- alternator - dal jsem mu 5500,- a muzu skakat radosti + mam 2 roky zaruku, novy alternator stoji 13900,-

Napsal: 14.05.2006 17:40
od pelen
Včera jsem měřil napětí na baterce (70Ah/680A):
v klidu 12,7 V
po nastartování na volnoběh bez dalších spotřebičů 14,26 V
na volnoběh + potkávací světla + vniřní ventilátor 14,22 V
Nejjednodušší kontrola nabíjení je měřit napětí přímo na baterce.

Napsal: 14.05.2006 17:44
od Ahmed
Jj, vsak jsem to tak predtim meril, kdyz to nedobijelo. Baterku mam trosku slabsi, kdysi, jak jsem ji meril, tak mela nejakych 12,3V v klidu a ted po vymene altiku a dobiti baterky jsem jeste nemeril.

Napsal: 14.05.2006 18:33
od pelen
Musí se měřit po nastartování za chodu motoru. Napětí baterky 12,3V nic neříká o nabíjení.

Napsal: 14.05.2006 19:18
od Ahmed
To je snad logicke, ze to nebude nabijet, kdyz je motor vypnuty, ne? :lol:

Napsal: 10.06.2006 12:28
od satan
tak už take patřim do klubu rozsvicenych kontrolek dobijení. v utery s tim jedu do servisu. po telefonu mi mechanik řekl ze to budou asi opotřebovane uhliky. tak doufam ze se nemílí. kupovat celej altik by me asi zrujnovalo. :oops:

Napsal: 10.06.2006 18:19
od Ahmed
Nebo regler.