Stránka 2 z 3
Re: Focus ST170 Kompressor
Napsal: 07.08.2009 14:05
od viperk
m.a.x.i.m.u.s píše:pbjun: Jsem stejného názoru jako KH. Turbo je mnohem lepší na zátah v nízkých otáčkách. Proto dřívější pravidlo obsah ničím nenahradíš je již historie...

turbo zatahuje ale až od určitých otáček, záleží co je myšleno těma nízkýma otáčkama (jestli 1200 nebo 2000

)
naproti tomu kompresor je přímo závislý na otáčkách ..

Re: Focus ST170 Kompressor
Napsal: 07.08.2009 14:26
od m.a.x.i.m.u.s
viperk: Spíš to bylo na hlášku, že obsah ničím nenahradíš a následné teoretické srovnávání 3,0 a 2,0T se stejnou hmotností a výkonem. Do kompresou se nepletu, protože tomu vůbec nerozumím a neměl jsme možnost srovnání

Re: Focus ST170 Kompressor
Napsal: 07.08.2009 14:46
od viperk
v pohodě, ale já si myslím že V8 nebo V12 bude mít vždy lepší průběh výkonu i toč.mom. v celém spektru otáček než V6 a míň s turbem

Re: Focus ST170 Kompressor
Napsal: 07.08.2009 15:06
od pbjun
Podle me taky vzdycky bude lepsi prubeh u velkeho objemu bez turba nez u maleho s turbem... Vzdycky turbo zacina tlacit az v urcitych otackach a tim se prubeh kompletne pomrvi...
Re: Focus ST170 Kompressor
Napsal: 07.08.2009 15:20
od killerhammer
praveze, preto sa robi turbo+kompresor alebo biturbo aby sa ta krivka dostala co najviac k idealu, t.j priamke, ako ma elektromotor (uz s jednym turbom je velmi pekna)
uz je dnes par takych motorov napr bmw 3.0 V6 biturbo 220 kW (viackrat vyhlaseny ako motor roka) uplne nim nahradzuju staru V6 alebo aj V8cku. ma ovela idealnejsi priebeh krutiaku ako stara atmosfera
samozrejme starsie turbo motory mali horsie vlastnosti ako novsie. tam to este platilo ze V8 je lepsi motor ale dnes uz podla mna to neplati. zacina sa uz pomaly preplnat kazdy motor turbom, biturbom alebo turbom+kompresorom

Re: Focus ST170 Kompressor
Napsal: 07.08.2009 15:23
od bee
Ja by som uz v dalsom aute nechcel menej ako 5-6 valcov, to je proste uplne ine kafe a HLAVNE muzika

.
a VW sa moze s downsizovanim a synchronizaciou kompresor/turbo aj potrhat, mne je to fuk.
Peace.

(dufam ze take motory este budu vo vyrobe

)
Re: Focus ST170 Kompressor
Napsal: 07.08.2009 15:38
od killerhammer
to neni len o downsizingu.
aj sportove modely sa preplnaju turbom napr audi S4 (turbo 6 valec), RS6 (biturbo 10 valec), porsche 911 turbo atd atd, aby mali lepsie vlastnosti ako atmosfericke "velavalce"
downsizing je len logicke vyustenie, ze ked teda mam na oturbenom V4, lepsi priebeh krutaku, vyssi vykon a mensiu spotrebu ako na atmosferickom V6, tak asi ta V6 sa logicky tym preplnanym V4 nahradi
samozrejme mozem oturbit aj tu V6 a som zasa niekde inde

Re: Focus ST170 Kompressor
Napsal: 07.08.2009 15:54
od karel_st170
Re: Focus ST170 Kompressor
Napsal: 07.08.2009 23:14
od bee
to je vsetko pekne a z casti pravda ale ma to aj svoje minusy:
mensi rozsah vyuzitelnych otacok, vyssiu obstaravaciu cenu a prevadzkove naklady (servis turba), komplexnost (zlozitost) motora a nizsia spotreba pri vyssom vykone sa hodne precenuje podla mna, ak chces ten vykon, musis dat palivo, fyzika nepusti a papierove hodnoty vyrobcov? si pozri tu metodiku merani ... Kazdopadne dobry turbomotor je pocitovo vzdy lepsi pre bezneho "usera" ako rovnako velka atmosfera. A ak treba priklad z praxe, je poruke Koisov vypiplany Cosworth 2.0T s 500 konmi ale zere 100/100!!! Takze treba si zlozit ruzove okuliare a brat downsizing realne ako pekny marketingovy tah s urcitou rezervou.

(lebo Veyron ma dost daleko k spotrebe spominaneho specialu pri dvojnasobnom vykone)

Re: Focus ST170 Kompressor
Napsal: 08.08.2009 10:52
od TripleJay
V ramci hesla starych muscle car amikov: "Preplnanie je konstrukcna zvrhlost.".
Ja za seba hovorim, ze ak po niecom tuzim a raz si zaobstaram, tak je to radsej vysokootackova atmosfera ako preplnanie. Casom a vekom ale verim tomu ze take turbo na 3.0 motore mi vadit nebude

Re: Focus ST170 Kompressor
Napsal: 08.08.2009 13:49
od bee

Mam obavu ze casom bude motor nad 1.6 nelegalny alebo zatazeny brutalnou danou (ktora vyvolenym samozrejme nebude vadit, ved uz teraz auta nevlastnia ale ich len "testuju" pripadne ich maju "pozicane")

Re: Focus ST170 Kompressor
Napsal: 11.08.2009 08:48
od Bigman
Já teda nevim pánové na kolik ho přišel kompresor do ST170 ale kdyz si vezmu co to sebou všechno obnáší za úpravy musí bejt celkové částka šílená, když je to člověk co neřeší tolik peníze asi bych volil upravu ve stylu
http://www.youtube.com/watch?v=Yzpc_Km41PE a exteriér alá stary RS

Mňamy

jen je otázka jak se focus v zatáčkách vypořádá s takovym mastodontem pod kapotou, a hlavně jestli nepříjde o svoji úžasnou hravost v zatáčkách

.
Re: Focus ST170 Kompressor
Napsal: 13.08.2009 08:12
od foki
killerhammer píše:mne sa nezda tych 184 kW
podla mna v tak lahkom aute ako je focus 1 musi dat 184 kW v rychlostiach nad 200 km/h ovela lepsiu dynamiku
ked som na to video kukol, tak si myslim, ze to chodi este horsie ako mne (1.6 tonovy kombik 162 kW), teda to bude mat mozno okolo 150 kW

to je clovek tady z fora a kdo by to chtel videt live tak s tim byl na krivonosce .
Re: Focus ST170 Kompressor
Napsal: 13.08.2009 08:41
od karel_st170
Foki ty myslíš kluky z německa??z focus project??
Re: Focus ST170 Kompressor
Napsal: 13.08.2009 09:48
od killerhammer
sak nech sem pastne meranie z brzdy
uverime az ked uvidime
