Focus ST170 Kompressor

Vše o motorech ST a RS
Moderátor:foki
Uživatelský avatar
viperk
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1966
Registrován: 23.06.2008 18:23
Bydliště: Hodonín, work in Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus ST170 Kompressor

Příspěvek od viperk » 07.08.2009 14:05

m.a.x.i.m.u.s píše:pbjun: Jsem stejného názoru jako KH. Turbo je mnohem lepší na zátah v nízkých otáčkách. Proto dřívější pravidlo obsah ničím nenahradíš je již historie...
:? turbo zatahuje ale až od určitých otáček, záleží co je myšleno těma nízkýma otáčkama (jestli 1200 nebo 2000 :) )

naproti tomu kompresor je přímo závislý na otáčkách .. :wink:
Ex Focus 3dv. , 2.0 16V Trend , r.v. 1998 , Moondust Silver , duplex ulter sport , simota, galerie zde .
Obrázek Ex Focus 3dv. , 1.8 Tdci , r.v. 2003 , Black Metal , Rieger, galerie zde.
Obrázek Focus 3dv. , ST modrá střela, r.v.2006, FOX exhaust

m.a.x.i.m.u.s
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1764
Registrován: 05.02.2009 12:30

Re: Focus ST170 Kompressor

Příspěvek od m.a.x.i.m.u.s » 07.08.2009 14:26

viperk: Spíš to bylo na hlášku, že obsah ničím nenahradíš a následné teoretické srovnávání 3,0 a 2,0T se stejnou hmotností a výkonem. Do kompresou se nepletu, protože tomu vůbec nerozumím a neměl jsme možnost srovnání :-)
Ex ST220 model 2004

Uživatelský avatar
viperk
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1966
Registrován: 23.06.2008 18:23
Bydliště: Hodonín, work in Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus ST170 Kompressor

Příspěvek od viperk » 07.08.2009 14:46

v pohodě, ale já si myslím že V8 nebo V12 bude mít vždy lepší průběh výkonu i toč.mom. v celém spektru otáček než V6 a míň s turbem :)
Ex Focus 3dv. , 2.0 16V Trend , r.v. 1998 , Moondust Silver , duplex ulter sport , simota, galerie zde .
Obrázek Ex Focus 3dv. , 1.8 Tdci , r.v. 2003 , Black Metal , Rieger, galerie zde.
Obrázek Focus 3dv. , ST modrá střela, r.v.2006, FOX exhaust

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Focus ST170 Kompressor

Příspěvek od pbjun » 07.08.2009 15:06

Podle me taky vzdycky bude lepsi prubeh u velkeho objemu bez turba nez u maleho s turbem... Vzdycky turbo zacina tlacit az v urcitych otackach a tim se prubeh kompletne pomrvi...

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Focus ST170 Kompressor

Příspěvek od killerhammer » 07.08.2009 15:20

praveze, preto sa robi turbo+kompresor alebo biturbo aby sa ta krivka dostala co najviac k idealu, t.j priamke, ako ma elektromotor (uz s jednym turbom je velmi pekna) :idea:
uz je dnes par takych motorov napr bmw 3.0 V6 biturbo 220 kW (viackrat vyhlaseny ako motor roka) uplne nim nahradzuju staru V6 alebo aj V8cku. ma ovela idealnejsi priebeh krutiaku ako stara atmosfera :idea:

samozrejme starsie turbo motory mali horsie vlastnosti ako novsie. tam to este platilo ze V8 je lepsi motor ale dnes uz podla mna to neplati. zacina sa uz pomaly preplnat kazdy motor turbom, biturbom alebo turbom+kompresorom :idea:
Naposledy upravil(a) killerhammer dne 07.08.2009 15:24, celkem upraveno 1 x.
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus ST170 Kompressor

Příspěvek od bee » 07.08.2009 15:23

Ja by som uz v dalsom aute nechcel menej ako 5-6 valcov, to je proste uplne ine kafe a HLAVNE muzika :twisted: .
a VW sa moze s downsizovanim a synchronizaciou kompresor/turbo aj potrhat, mne je to fuk.
Peace. 8) (dufam ze take motory este budu vo vyrobe :oops: :lol: )

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Focus ST170 Kompressor

Příspěvek od killerhammer » 07.08.2009 15:38

to neni len o downsizingu.
aj sportove modely sa preplnaju turbom napr audi S4 (turbo 6 valec), RS6 (biturbo 10 valec), porsche 911 turbo atd atd, aby mali lepsie vlastnosti ako atmosfericke "velavalce" 8)

downsizing je len logicke vyustenie, ze ked teda mam na oturbenom V4, lepsi priebeh krutaku, vyssi vykon a mensiu spotrebu ako na atmosferickom V6, tak asi ta V6 sa logicky tym preplnanym V4 nahradi :idea:
samozrejme mozem oturbit aj tu V6 a som zasa niekde inde :mrgreen:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
karel_st170
.
.
Příspěvky: 1456
Registrován: 21.02.2008 08:46
Bydliště: Turnov

Re: Focus ST170 Kompressor

Příspěvek od karel_st170 » 07.08.2009 15:54

To killer......: http://www.youtube.com/watch?v=n2uQt7Cl ... re=related

Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus ST170 Kompressor

Příspěvek od bee » 07.08.2009 23:14

to je vsetko pekne a z casti pravda ale ma to aj svoje minusy:
mensi rozsah vyuzitelnych otacok, vyssiu obstaravaciu cenu a prevadzkove naklady (servis turba), komplexnost (zlozitost) motora a nizsia spotreba pri vyssom vykone sa hodne precenuje podla mna, ak chces ten vykon, musis dat palivo, fyzika nepusti a papierove hodnoty vyrobcov? si pozri tu metodiku merani ... Kazdopadne dobry turbomotor je pocitovo vzdy lepsi pre bezneho "usera" ako rovnako velka atmosfera. A ak treba priklad z praxe, je poruke Koisov vypiplany Cosworth 2.0T s 500 konmi ale zere 100/100!!! Takze treba si zlozit ruzove okuliare a brat downsizing realne ako pekny marketingovy tah s urcitou rezervou. :idea: (lebo Veyron ma dost daleko k spotrebe spominaneho specialu pri dvojnasobnom vykone) 8)

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus ST170 Kompressor

Příspěvek od TripleJay » 08.08.2009 10:52

V ramci hesla starych muscle car amikov: "Preplnanie je konstrukcna zvrhlost.". :mrgreen:
Ja za seba hovorim, ze ak po niecom tuzim a raz si zaobstaram, tak je to radsej vysokootackova atmosfera ako preplnanie. Casom a vekom ale verim tomu ze take turbo na 3.0 motore mi vadit nebude :twisted:

Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus ST170 Kompressor

Příspěvek od bee » 08.08.2009 13:49

:mrgreen: Mam obavu ze casom bude motor nad 1.6 nelegalny alebo zatazeny brutalnou danou (ktora vyvolenym samozrejme nebude vadit, ved uz teraz auta nevlastnia ale ich len "testuju" pripadne ich maju "pozicane") :mrgreen:

Uživatelský avatar
Bigman
Nováček
Nováček
Příspěvky: 46
Registrován: 04.11.2008 14:11
Bydliště: Praha6
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus ST170 Kompressor

Příspěvek od Bigman » 11.08.2009 08:48

Já teda nevim pánové na kolik ho přišel kompresor do ST170 ale kdyz si vezmu co to sebou všechno obnáší za úpravy musí bejt celkové částka šílená, když je to člověk co neřeší tolik peníze asi bych volil upravu ve stylu http://www.youtube.com/watch?v=Yzpc_Km41PE a exteriér alá stary RS :) Mňamy :lol: jen je otázka jak se focus v zatáčkách vypořádá s takovym mastodontem pod kapotou, a hlavně jestli nepříjde o svoji úžasnou hravost v zatáčkách :? .
ex Ford Focus 1999, 1.8 TDDi - 75kw
Ford Focus 2004, 1.8 TDCi - 95kw
Ford Mondeo 2003, 3.0V6 ST220 - 166kw
Ford S-Max 2011, 2.0 TDCi - 120kw
Obrázek

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus ST170 Kompressor

Příspěvek od foki » 13.08.2009 08:12

killerhammer píše:mne sa nezda tych 184 kW
podla mna v tak lahkom aute ako je focus 1 musi dat 184 kW v rychlostiach nad 200 km/h ovela lepsiu dynamiku :!:
ked som na to video kukol, tak si myslim, ze to chodi este horsie ako mne (1.6 tonovy kombik 162 kW), teda to bude mat mozno okolo 150 kW :idea:
to je clovek tady z fora a kdo by to chtel videt live tak s tim byl na krivonosce .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
karel_st170
.
.
Příspěvky: 1456
Registrován: 21.02.2008 08:46
Bydliště: Turnov

Re: Focus ST170 Kompressor

Příspěvek od karel_st170 » 13.08.2009 08:41

Foki ty myslíš kluky z německa??z focus project??

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Focus ST170 Kompressor

Příspěvek od killerhammer » 13.08.2009 09:48

sak nech sem pastne meranie z brzdy :idea:
uverime az ked uvidime 8)
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motory“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host