berkym píše:... prestávam veriť v moderné diesle.
Správně, pochopil jsi

Ne, nebudu si přisazovat, já myslím, že už tak máš hlavu v pejru. Už tak jsi ta oběť

Přidal bych však, že se benzíňáky řítí do stejné propasti, sleduji z hrůzou, jak malé 1.4 vybaví turbem, uberou válec, pak složitě vyvažují a homogenizují chod, vstřikování se stále komplikuje, složitost zvyšuje... za pár let to bude doma
Okomentoval bych spíše některé uvedené výroky a můžete se pro změnu strefovat do mně, jestli chcete

:
a) Som ďaľšou obeťou common railu? Já myslím, že správně píšeš, že jsi obětí common railu, nikoli tedy Fordu. Podle mně podobnými problémy trpí minimálně ti výrobci, co používají díly od stejných dodavatelů, jako Ford.
b) "Za to může nekvalitní nafta". Sorry, ale zatím mě nikdo nepřesvědčil, že tomu tak skutečně je. Podle mně je to dobrá záminka zastoupení automobilky neopravit auto v záruce. Pokud např. kolega tankoval trvale OMV, považuji to za normální pumpu. To palivo mají zřejmě stejné i v Rakousku, ne? A vstřiky odešly při +-120kkm.
c) "diesel vydrží aj 500 tis. v pohode" To totiž platilo kdysi

Éra superodolných Mercedes Benz D a Peugeot Indenor s výkonem zhruba 55k z 2l už je však naštěstí dávno překonána dobou moderní. Slovy klasika ty staré motory "zbytečně moc najezdí, neví co je šlus !"
"... najedu 500tis/km bez nějakého problému" Tak to je ta Pamela výrazně pravděpodobnější

, i když závisí na tom, co budeme brát jako "problém".

Ani výměna turba nemusí být problém, prostě ji zaplatíš a jezdíš dál
