Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Nedbik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 13.10.2008 14:34
Bydliště: Most, Ústecký Kraj

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Příspěvek od Nedbik » 12.05.2009 09:43

madbugie píše:hmmm... chcelo by to zmerat hrubku toho kotuca...
A kolik má být minimální tloušťka kotouče? Na bubnech je max průměr vyražený uvnitř bubnu, ale na kotoučích to asi nenajdu... :?
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999

Uživatelský avatar
madbugie
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1637
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK - Trnava

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Příspěvek od madbugie » 12.05.2009 10:40

co ti ja viem to sa musi niekdo fundovany vyjadrit...

napr. co som mal favorita tak novy kotuc bol 20 mm a pouzitelne minimum 12mm a pri 11 uz uricte vymenit... (samozrejme merane brzdne plochy lebo ked je kotuc vydraty tak sa robi na konci zliabok ktory je vacsi ale to nie je cinna plocha)
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta :-) + 100 fordích koníkov
Obrázek
Obrázek

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 433
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Příspěvek od Tonda-B » 12.05.2009 12:43

Nedbik píše:A kolik má být minimální tloušťka kotouče? Na bubnech je max průměr vyražený uvnitř bubnu, ale na kotoučích to asi nenajdu... :?
Na kotoučích je to samozřejmě taky, ale proto, že je to na obvodové hraně kotouče, po nějakém čase a vrstvě rzi už to k přečtení není.

Já mám tl.kotouče 24mm a minimální tloušťku 22 mm.

Ty budeš mít něco podobného, ale to není rozhodující.

Pokud se ti při brzdění třepe volant, je kotouče třeba vyměnit taky.
A dát pozor, aby se před montáží nových řádně očistily náboje kol od rzi.
A natřely vrstvičkou vazelíny.

Jinak vznikne rychle mezi novým kotoučem a nábojem vrstva rzi, která nabobtnává v různých styčných místech různě rychle.
To pak způsobí nesouosost kotouče a náboje a kmitání volantu při brzdění.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

Nedbik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 13.10.2008 14:34
Bydliště: Most, Ústecký Kraj

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Příspěvek od Nedbik » 12.05.2009 13:48

Chlapci, co říkáte na značku Ate? Vyplatí se? Není to náhodou prvovýroba z Fordu?
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 433
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Příspěvek od Tonda-B » 12.05.2009 17:59

Mám s kotouči od Alfreda Tevese ty nejlepší zkušenosti.

Můžu jen doporučit.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

Nedbik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 13.10.2008 14:34
Bydliště: Most, Ústecký Kraj

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Příspěvek od Nedbik » 13.05.2009 08:47

Takže když je seženu za lepší cenu než originály, mám do nich jít? Je to asi kvalitativně stejné? Nerad bych něco ušetřil na úkor kvality... :oops:
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999

Nedbik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 13.10.2008 14:34
Bydliště: Most, Ústecký Kraj

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Příspěvek od Nedbik » 13.05.2009 08:48

Samozřejmě mám na mysli kotouče, desky i pakny... :)
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 433
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Příspěvek od Tonda-B » 13.05.2009 09:35

Abys to nějak nepředobřil...

1) Kotouče ATE klidně kup, jsou fajn.
2) Destičky Ford originální kup taky.
3) Válečky a pakny máš vzadu nové - tak nekupuj nic a dej jim ještě šanci, ne?
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

Nedbik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 13.10.2008 14:34
Bydliště: Most, Ústecký Kraj

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Příspěvek od Nedbik » 13.05.2009 10:47

Nepředobřil... to je dobrý :D
Kotouče Ate ano, destičky Ate Nee (tudíž Ate neumí destičky???) a pakny jsem chtěl vyměnit, protože mi tyhle "levné" (FriTech) pískají jak blázen (jen na levém kole při dobržďování např.u křižovatky). Zřejmě špatná směs obložení. Válečky jsou samozřejmě v poho, ty jsme měnit nechtěl! S tím pískáním se asi nedá noc dělat, což :(
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 433
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Příspěvek od Tonda-B » 13.05.2009 18:12

Destičky od ATE jsem nikdy neviděl a tak s nimi nemám žádnou zkušenost.

Jak to, že máš na levém zadním kole špatnou směs a na pravém ne?

Já bych ty bubny sundal a podíval se, co se tam děje.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Příspěvek od kaminek » 13.05.2009 18:59

Neboj Nedbik,ATE umí dobrý kotouče,ale i dobý destičky,když je koupíš neprohloupíš :lol:
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Příspěvek od foki » 13.05.2009 23:30

Nedbik píše: A kolik má být minimální tloušťka kotouče?
20mm
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Nedbik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 13.10.2008 14:34
Bydliště: Most, Ústecký Kraj

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Příspěvek od Nedbik » 14.05.2009 08:17

kaminek píše:Neboj Nedbik,ATE umí dobrý kotouče,ale i dobý destičky,když je koupíš neprohloupíš :lol:
Máte někdo vyzkoušené Ate Power Disc???
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999

Nedbik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 13.10.2008 14:34
Bydliště: Most, Ústecký Kraj

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Příspěvek od Nedbik » 14.05.2009 08:19

Někde psali, že Power Disc jsou o něco hlučnější (nedokážu si představit, já při brzdění kotouče neslyším), ale že oproti origo kotoučům mají mnohem rychlejší náběh, vyšší účinnost a nevadnou... Tak co Vy na to? :)
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 433
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Příspěvek od Tonda-B » 14.05.2009 12:59

Já jsem zažil zlepšení jen při jízdě na dálnici v dešti.

Normální kotouče se ochladí vodou, jsou mokré a při prvním šlápnutí to není ono. Chvíli trvá, než se té vody zbaví a začnou brzdit.

Frézované kotouče brzdí v téhle situaci hned.

Jinak jsem žádný rozdíl nezaznamenal.

Pokud ovšem brzdy vadnou, je to záležitost destiček a ne kotoučů.
Obložení destiček má nějaký průběh součinitele tření v závislosti na teplotě a tenhle součinitel od určité teploty výrazně klesá - bez ohledu na použité kotouče.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

Odpovědět

Zpět na „Focus - podvozek 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host