Re: Čerpadlo do studny
Napsal: 10.08.2008 12:18
to JardaB:
Tak dnes jsem mluvil přímo s prodejcem a s Malyšem mám smolíka-nemá takovou sílu:
Krok č. 2 - určení dopravní výšky
Množství čerpané kapaliny čerpadlem je ovlivněno jeho zapojením, zejména délkou a průměrem sacího potrubí, výškovým rozdílem od hrdla čerpadla po nejnižší hladinu čerpané vody, délkou a průměrem výtlačného potrubí (hadice), výškovým rozdílem mezi nejvyšší úrovní posledního odběrného místa a čerpadlem.
Pro výpočet dopravní výšky platí následující pravidla:
- 10 m horizontálního potrubí odpovídá cca 1 m sací nebo výtlačné výšky – svislé potrubí (orientační přepočet ztrát tlaku pro ležaté potrubí DN32). Pokud má potrubí sklon, pro určení dopravní výšky se neuvažuje a pro výpočet se použije jeho celková délka.
- 10 m sací nebo výtlačné výšky odpovídá tlaku cca 0,1 MPa (tj. 1 bar, 1 Atm). Přesná hodnota je 1 m dopravní výšky odpovídá tlaku 0,098 baru.
Sečtením sací a výtlačné výšky dostaneme dopravní výšku. Čerpadla umístěná pod hladinou nemají žádnou sací výšku, výtlačná výška se rovná dopravní.
Dále si musíte určit požadovaný tlak na konci výtlačného potrubí (poslední odběrné místo na nejvyšší úrovni). Např. tlaku 0,25 MPa (2,5 barů, 2,5 Atm.) odpovídá dopravní výška 25 m (ve vodovodním potrubí bývá tlak 0,2 až 0,3 MPa). Pokud tento nebo jiný tlak chcete dosáhnout na konci výtlačného potrubí (hadice, rozvod pitné vody, ...), musíte k vypočítané dopravní výšce přičíst hodnotu odpovídající tomuto tlaku, v našem případě 25 m plus rezervu na tlakové ztráty způsobené armaturami, koleny, atd. instalovanými v potrubí.
Tak budu prý muset jít do něčeho jinýho.
Tak dnes jsem mluvil přímo s prodejcem a s Malyšem mám smolíka-nemá takovou sílu:
Krok č. 2 - určení dopravní výšky
Množství čerpané kapaliny čerpadlem je ovlivněno jeho zapojením, zejména délkou a průměrem sacího potrubí, výškovým rozdílem od hrdla čerpadla po nejnižší hladinu čerpané vody, délkou a průměrem výtlačného potrubí (hadice), výškovým rozdílem mezi nejvyšší úrovní posledního odběrného místa a čerpadlem.
Pro výpočet dopravní výšky platí následující pravidla:
- 10 m horizontálního potrubí odpovídá cca 1 m sací nebo výtlačné výšky – svislé potrubí (orientační přepočet ztrát tlaku pro ležaté potrubí DN32). Pokud má potrubí sklon, pro určení dopravní výšky se neuvažuje a pro výpočet se použije jeho celková délka.
- 10 m sací nebo výtlačné výšky odpovídá tlaku cca 0,1 MPa (tj. 1 bar, 1 Atm). Přesná hodnota je 1 m dopravní výšky odpovídá tlaku 0,098 baru.
Sečtením sací a výtlačné výšky dostaneme dopravní výšku. Čerpadla umístěná pod hladinou nemají žádnou sací výšku, výtlačná výška se rovná dopravní.
Dále si musíte určit požadovaný tlak na konci výtlačného potrubí (poslední odběrné místo na nejvyšší úrovni). Např. tlaku 0,25 MPa (2,5 barů, 2,5 Atm.) odpovídá dopravní výška 25 m (ve vodovodním potrubí bývá tlak 0,2 až 0,3 MPa). Pokud tento nebo jiný tlak chcete dosáhnout na konci výtlačného potrubí (hadice, rozvod pitné vody, ...), musíte k vypočítané dopravní výšce přičíst hodnotu odpovídající tomuto tlaku, v našem případě 25 m plus rezervu na tlakové ztráty způsobené armaturami, koleny, atd. instalovanými v potrubí.
Tak budu prý muset jít do něčeho jinýho.