Stránka 2 z 3
Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi
Napsal: 14.08.2008 19:52
od vitut
Jeste me napadlo, kdyz mas nove turbo a ridici ventil turba je ok, tak Ti to uz tahne pod 2000 ot.? Protoze pak bych asi kouknul, jestli vyveva dava, co ma ...
Neni nektera z hadicek zborcena nebo praskla?
Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi
Napsal: 14.08.2008 19:55
od vitut
Takova stara teorie rikala: po zapojeni baterie nastartovat studene, nechat 5 minut bezet na volnobeh, pak cca 3-4 minuty na mirne zvysene otacky a nakonec to trochu projet s vyuzitim co nejvice rezimu motoru.
Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi
Napsal: 14.08.2008 21:43
od PajaPr
Na 1 a 2 to taha jak atmosferak, navic, kdy na to slapnu tak to zacoudi. Pak uz se to vetsinou chytne. Kdyz jedu tak, ze drzim tocky nad 2000 tak se najednou neco stane a evidentne se zacne turbina na vykonu podilet. Nekdy to zatahne jak zamlada.
Ted mi to nedalo a byl sem jeste v garazi. Zmeril jsem to jeste rucickovym pristrojem co mam. Oba moje meraky teda ukazuji na ventilu ovladani turba i na ovladani egr 13,5V na volnobeh. Zkusil jsem ale imbusem, zda ventily magnetuji a egr NE!!!!, turbovej ovladac JO, k tomu se mi imbus lípne. Odpor vinuti je elektroventilu na egr je cca 20ohm vedlejsi turbovej skoro totez. Ted by to asi chtelo zmerit proud, protoze to vypada na konektor k tomu ovladani EGR, ale nechce se mi strihat privody,....no asi budu muset.
Kazdopadne me zarazi, ze tam to napeti pri volnobehu je, kdyz tam podle diskuzi tady bejt nema. ???? Nebo je to napeti mekky a zmerim ho jen naprazdno. Bez mereni proudu to nezjistim.
Podtlak - zkusil jsem vyndat nejaky hadice a fouknout do nich, zadnou diru jsem nenasel. Kde je vlastne ZDROJ toho podtlaku? (tipuju ten malej bazmek vpravo od hlavy) Zkusil bych to experimentalne natahnout naprimo.
Pak mam podezreni, esiva mi turbinovej nejak tu regulaci na turbine neseskrtil. Precijen byl v uzkejch...
Oproti tomu schematu z knihy Jak na to, mi jde ta podtlakova hadice jeste na jedno zarizeni, ktery je uplne vlevo vzadu na blatniku, takova krabicka cca 10x10cm skoro hranata - nevite co to je?
Diky moc.
Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi
Napsal: 14.08.2008 21:44
od PajaPr
vitut píše:Takova stara teorie rikala: po zapojeni baterie nastartovat studene, nechat 5 minut bezet na volnobeh, pak cca 3-4 minuty na mirne zvysene otacky a nakonec to trochu projet s vyuzitim co nejvice rezimu motoru.
ZKUSIM.
Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi
Napsal: 14.08.2008 21:46
od PajaPr
vitut píše:Jeste me napadlo, kdyz mas nove turbo a ridici ventil turba je ok, tak Ti to uz tahne pod 2000 ot.? Protoze pak bych asi kouknul, jestli vyveva dava, co ma ...
Neni nektera z hadicek zborcena nebo praskla?
Kde teda je ta vyveva? Zkusim to hodit naprimo jako experiment. Protoze to opravdu netahne pod 2tis. Hadice vypadaj k svetu....
Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi
Napsal: 14.08.2008 22:16
od vitut
Vakuova vyveva je predni leve strane motoru (mysleno ve smeru jizdy), vede od ni pevna cerna uzsi hadice smerem nahoru. V urovni vika hlavy je na ni odbocka, ktera vede k ridicim ventilum EGR a turba. Pokud hadicku na odbocce odpojis, tak by pri volnobehu mela vyveva slabe nasavat. Nevim jaky podtlak tam je a jestli se meni s otackami (zkusim pohledat nejaka data).
Kazdopadne si nejsem jisty, jak se to bude chovat, kdyz propojis podtlak turba rovnou s vyvevou. Odpojis tim vlastne rizeni EGR a nepojede klapka ve vysokotlakem sani (zustane zavrena). Mozna bych to radeji nedelal ...
Jeste k tomu napeti na konektoru, ventily nejsou tak jednoduche, jak vypadaji. Uvnitr jsou dve protibezne pruziny a kuzelka je dvojita, protoze podle jeji polohy tece do vystupu bud podtlak nebo atmosfera. Kazdopadne ze zadni strany ventilu je stelovaci sroub, kterym lze naridit polohu spinani (z vyroby je to kalibrovane a zalepene). Takze si myslim, ze ventily budou nejen pracovat ve smyslu on/off, ale vpodstate budou ridit tlak na vystupu. Tim padem muzes namerit napeti na konektoru i pri zdanlive vypnutem stavu, dulezity bude proud a sila v elektromagnetu.
Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi
Napsal: 15.08.2008 08:02
od vitut
Jo a pokud se pri nacucnuti hadicky vedouci k turbu pohne na tele dmychadla kotva nataceni lopatek (polohu vraci pruzina), tak by nataceni lopatek melo byt ok, pak uz to zalezi jen na tlaku ktery tam bude.
Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi
Napsal: 15.08.2008 09:11
od PajaPr
Je to tak. Podtlaky jsou asi regulovany spojite. Tim ze jsem odpojil zatez, meril sem nesmysl, emitor tranzistoru ve vzuchu. Ale kazdopadne ventil ridici turbo je cinnej.
Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi
Napsal: 15.08.2008 09:13
od PajaPr
vitut píše:Jo a pokud se pri nacucnuti hadicky vedouci k turbu pohne na tele dmychadla kotva nataceni lopatek (polohu vraci pruzina), tak by nataceni lopatek melo byt ok, pak uz to zalezi jen na tlaku ktery tam bude.
Na tu kotvu ale neni videt....nebo je?
Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi
Napsal: 15.08.2008 09:48
od vitut
Je to takovy drobny mechanismus zvenku na tele dmychadla, v miste kam vstupuje hadicka rizeni lopatek. Pohyb kotvy je videt i slyset.
Pokud to chodi, ventil je ok, podtlak z vyvevy je taky, tak uz vazne nevim. Ten tlak ve vyveve by mel byt mereny, tusim, ze na prave misce tlumice je nejaky senzor. Predpokladam, ze by tam byla zapsana zavada, kdyby to nebylo ok.
Zkusil bych nastaveni provoznich hodnot motoru, pak uvidis.
Ono muze rizeni lopatek fungovat jak chce, ale pokud Ti nedovre EGR ventil, tak tlak v sani utece do vyfuku. Jestli EGR vubec chodi se da taky overit opatrnym nacucnutim hadicky pripojene na membranovy ventil EGR.
Jeste pro jistotu zkontroluj kvalitu hadicky z vysokotlakeho sani do senzoru tlaku (odbocka na kovove casti sani v mistech nad vikem hlavy, hadicka vede pres cely motor az temer k leve misce tlumice, kde je pripichnuty senzor tlaku).
Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi
Napsal: 15.08.2008 10:22
od PajaPr
To hejbani turba zkontroluju. Videl jsem to kdyz to bylo vyndany, ale ted sem to tam nejak nezahlid. Necham to vychladnout a pujdu po hadicce.
Co se tyce EGR - cucnu, ale co mam pozorovat? Jak poznam, ze dovira? S tim EGR jsou neustale problemy. Tady ve foru nekdo psal, ze se da zaslepit a je pokoj, ale jinde zas bylo, ze u TDCi to nejde....???
Nastaveni provoznich podminek jsem zkusil dnes rano, nezmenilo se to.
Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi
Napsal: 15.08.2008 10:32
od vitut
Je slyset pohyb membranoveho ventilu EGR. Je sice slaby, ale kdyz to mirne nafouknes, tak je slyset takove jemne lupnuti, jak ventil dovre. S pripadnym zaslepenim nevim, u TDDi to slo v pohode, tady je to otazka. Ale melo byt to snad nejak taky jit, protoze chybi snimani polohy EGR ventilu. Muze snad byt jen konstrukcni problem.
Vymena je trochu problem, neni tam priruba, musis vymenit i sani a to neni levny. Nekde jsem taky slysel, ze to vymontuji a potopi do ultrazvuku a tim se zbavi vnitrniho nanosu, ktery ventil blokuje.
Zavady v diagnostice zadne?
Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi
Napsal: 15.08.2008 11:55
od PajaPr
Na diagnostice jsem jeste nebyl. Ale asi uz je cas

Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi
Napsal: 15.08.2008 12:45
od vitut
vsechny hadicky vcetne te gumove listy, ktera je namacknuta na pneumatickych ventilech, jsou pruchozi? Teda v pripade te listy jen tam, kde ma byt ... ?
Predpokladam, ze nefunkcni podtlak bude zaznamenan jako zavada. Nespravny tlak v sani taky. Samotne ventily maji jen dva piny, takze chybi kontrolni obvod, zavady se nezaznamenaji ...
Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi
Napsal: 15.08.2008 14:05
od PajaPr
Profoukam vsechny hadicky, zjistim, zda se hejbe regulace turba a zda se hejbe EGR a uvidime. Zatim moc diky.