Stránka 10 z 20
Re: Svíčky
Napsal: 11.09.2015 23:08
od croc
Aha

Díky moc konečně v tom mám jasno

Re: Svíčky
Napsal: 14.09.2015 06:43
od George V.
pkadecka píše:Pro focus MK1 se teď prodávají svíčky Ford 1493001 = 1088847 = CYFS-12VN4. (Prověřili mi to i podle VIN mojeho auta a tohle je jediná svíčka, kterou lze volit pro můj vůz, tj. 1.6 mk1.) V některých eshopech se pod kódem 1493001 uvádí ještě typ AYFS 22CB, ta CYFS-12VN4 by měla být novější náhrada. Patří do motorů 1.4/1.6/1.8 (možná i do 2.0). Jaký to má z výroby odtrh, to nevím (nikde se to neuvádí), ale předpokládal bych 1,0, když to patří i do motoru 1.8.
Ta CYFS-12VN4 by měla být jen do motorů 1.6 a novějších 1.6 Ti (FoFo III), do ostaních stále AYFS 22CB - teda pokud se něco zase nezměnilo. Odtrh je cca 1.3mm (neoficiálně, pokus o změření šuplerou

). S odtrhem bych nehejbal, s objemem nesouvisí. Svíčka má trochu jinou konstrukci jiskřiště oproti originálu, co se u Mk. I montoval do 1.8 a 2.0...
Jinak co se týče originálních náhradních dílů Ford, tak u FoFo II se vyskytuje i značka FoMoCo...
Napsal: 14.09.2015 08:21
od Nonid
FoMoCo - Ford Motor Company
Re: Svíčky
Napsal: 14.09.2015 10:12
od pkadecka
George V.: ptal jsem se na ty svíčky ve fordshop.cz a podle VIN mojeho auta mi našli CYFS-12VN4, tzn. jsou to svíčky i pro ff mk1 1.6.
Měřit odtrh samotnou šuplérou je dost mizerná metoda, používají se na to spárové měrky, případně by šel použít nějaký kousek plechu, který si přeměříš tou šuplérou.
A k tomu, jestli s odtrhem hýbat nebo ne - mám vyzkoušeno, že 1,3 mm je moc, motor pak za nepříznivých okolností cuká, takže jsem to sklepal na 1,15 a zlepšilo se to. Udělal jsem to před nějakými 5 lety s originál fordími svíčkami a teď s ekvivalenty eyquem. Na dvou různých motorech 1.6 a dvou různých cívkách. (Možná to u FF2 je jinak, je tam jiná cívka, ale s FF2 nemám žádné zkušenosti.)
Re: Svíčky
Napsal: 14.09.2015 10:57
od George V.
Já s tím hýbat nebudu. Menší odtrh znamená menší "objem" jiskrového kanálu a tudíž možnost méně dokonalého zapálení směsi. Na druhou stranu při nedostatečně výkonném zapalovacím systému může hrozit při velkém odtrhu vlivem tlaků ve válci "sfouknutí" jiskry... Zatím se zapalováním problém nemám, tak do toho vrtat nebudu...
Re: Svíčky
Napsal: 14.09.2015 11:23
od pkadecka
To je zlaté pravidlo: "nehrabat do něčeho, co funguje", toho se taky držím. Ale mně to zlobilo, tak jsem do toho hrabal.
Focus II má (od roku výroby asi 2006) na stejném motoru 1.6 jinou cívku než focus I. To může být dost podstatná změna, nemusí mít jen jiný tvar, ale i jinou vnitřní konstrukci (hlavně počet závitů).
Re: Svíčky
Napsal: 21.09.2015 19:30
od ballu
Jen přirovnání rozdílu cívek, funkce je naprosto stejná, jen ta novější má o něco vyšší napětí a jeho rychlejší nárůst na svíčce v milisekundách.
A nyní to přirovnání, je jedno, jestli tě kopne 240V vyrobené ve vodní nebo v atomové elektrárně.....
stále to je těch +-240V tak jak +-35KV vylézající z cívky na svíčku a to 2x na svíčku při jednom čtyřdobém pracovním chodu .

Re: Svíčky
Napsal: 24.09.2015 12:52
od Johny181
K čemu je to dvojí pálení u Focusů dobré?Jednou to pálí podle předstihu aby zapálilo směs a podruhý kdy?Někde sem četl že do výfuku když se ventily otevřou.Je to pravda a k čemu to je?
Re: Svíčky
Napsal: 24.09.2015 13:47
od jarod72pm
Pokud je to pravda , tak za účelem zapálení nevyhořelé směsi plynů odcházejících do katalyzátoru a snížení rizika vyhoření/zničení katu.
Re: Svíčky
Napsal: 24.09.2015 18:20
od Johny181
Jj asi to tak bude.A je to běžné nebo nějaká specialita u Fordu?
Re: Svíčky
Napsal: 24.09.2015 19:54
od fodera
ad odtrh (zdroj katalog NGK 2015):

Re: Svíčky
Napsal: 29.09.2015 09:42
od George V.
Johny181 píše:Jj asi to tak bude.A je to běžné nebo nějaká specialita u Fordu?
...je to velmi prosté, milý Watsone

. Je to naprosto běžná věc u všech 4-válcových motorů a je to dáno úsporou dvou cívek (a dvou zapalovacích obvodů). Jedna cívka je vždy společná pro dvě svíčky a dva válce prostě "pálí" najednou (ten druhý bohužel naprázdno a bezúčelně v době výfuku)...
Re: Svíčky
Napsal: 13.10.2015 21:35
od Johny181
Jo takhle dík za objasnění

Re: Svíčky
Napsal: 05.01.2016 22:19
od ch4ser
Já dnes měnil svíčky téměř po 90 tisících. Nějak na to autorizovaný servis asi zapomněl, jelikož jsem jezdil do dvou.
Takto vypadají staré:
Kód: Vybrat vše
http://uloz.to/xxx4ZENx/dscn1584-jpg
http://uloz.to/x4L5ig1f/dscn1585-jpg
Nevím co z toho jde zjistit, ale prej byly už mrtvé, ale auto startovalo v pohodě. Akorát teď je reakce na plyn podstatně lepší...
Re: Svíčky
Napsal: 05.01.2016 22:45
od stano.
Mrtve nie su. Keby ocistis, opravis odtrh, este nieco daju. Ale vymenu si zasluzili

Na 1.6 z roku 2010 sa stale davali AYFS-22CB?
