Stránka 10 z 12

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 01.02.2014 22:29
od Standa.64
Brždění motorem je balzám na dvouhmotu :D :D

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 03.02.2014 00:05
od tomv
tak si to vyzkoušejte, jednu nádrž s vyřazováním, druhou bez.

s vyřazováním budete mít 0,50-1 L nižší spotřebu.
nejde o to, že když máte zařazeno tak tam nejde benzín a když máte neutrál tak tam něco teče.
rozdíl dělá to,že když mám zařazeno,tak už v půlce kopce to můžu ubrzdit třeba na 60Km/h a pak musím přidat abych se rozjel. zatímco když vyřadím, tak se to pořád rozjížím.

další věc je, že když vyřadíte sice to něco žere,ale dělá to asi 3 deci za hodinu...


další blbost je jak tu někdo psal, že když vyřadím nefungují brzdy.
když jedete a vyřadíte,tak řídící jednotka drží otáčky asi na 1500 kvůli posilovači atd.
když pak úplně zastavíte klesnou otáčky na normálních 800-900

A ano další asi nejdůležitělší věc je dvouhmota, pokud máte dvouhmotu,tak brzdění motorem jí opravdu neprospívá a výměna není levná. stejně tak jako při parkování v kopci a nezatáhnutí ručky - prostě si ty péra vytaháte :-)

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 03.02.2014 01:05
od zdenek34
Co je to za blbost, že při jízdě na neutrál drží ŘJ otáčky na 1500? To slyším poprvé....

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 03.02.2014 08:38
od Nepér
Se mi zdá, že se ten motor roztáčí přes převodovku, než že by to zvyšovala při vyšší rychlosti jednotka. Zkus si při tom vyšlápnout spojku, klesne to na normální volnoběh.

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 04.02.2014 17:11
od FokusF
Tak chytrej sice nejsem,ale na to že je mi 23 tak vim že jezdit na neutralu z kopce je nejvetši pičovina,zvlašt ve vysoke rychlosti.
Za 1 : kurvime prevodovku
Za 2 : je to nebezpečni
Za 3 : Na co v dnesi dobe mame skoro všechno v elektrice??? kvuli spotrebi ne? ,takže pokud tam budem mit třeba i tu 5,tak nam spotřeba muže klesnout dokonce i na 0.
Proste auto nesmi jezdit s bežicim motorem.
Třeba novejši traktory pokud z kopce vyradime na neutral tak okamžite se rozviti kontrolka a praskne pojistka,nebo ješte horši začne škubat než zastavi,vypne motor a už ho nenastartuješ chvili.
Takže panove kdybyste meli žigulika tak jo,spotřeba vam klesne na neutralu,a neuškodite prevodovce.Ale s fordikem je to horši :nazdravi:

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 04.02.2014 18:07
od Standa.64
Dovolím si nesouhlasit
1 kurvíme si převodovku -co se tak závažného děje v převodovce při jízdě na neutrál
2 je to nebezpečné -v čem nebezpečné ? Je logické,že např.alpské kopce nebudu sjíždět na neutrál
3 spotřeba klesne na 0 - blbost,palivo neustále je dodáváno jinak by auto zastavilo jako při vypnutí motoru,PP sice ukazuje 0,0 ale není to pravda .
Nemotej do sebe traktory a osobáky.Tam je povinnost mít zařazeno zvláště kvůli vzduch.kompresoru který zásobuje brzdový systém .

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 04.02.2014 18:22
od FokusF
1. pokud to nevis tak nema cenu neco vysvetlovat :P
2.auto ti muže zdehnout kdykoliv
Stando ja nemyslel Zetora,ja myslel TRAKTORY :D třeba Fendta Johna atd ,kde brzdy nemaji nic společniho se vzduhem :) ,a pokud za to neco tahas,tak ten kompresor maka i na volnobeh takže v tom nebude žadny problem,jde o prevodovce :)

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 04.02.2014 18:28
od mikki
Ty se mi zdáš ,klidně ještě ze sebe můžeš vypustit nějaký moudra docela se rád zasměji . :D :D

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 04.02.2014 18:43
od FokusF
jo tu 3 sem zanechal,ano to je jasny že ta spotřeba neklesne uplne na 0,to počitač napiše automaticky 0 ,ale bude o neco min jak při neutralu,protože i když budem mit nejaky 2500(ot) tak to nebude žrat skoro nic,protože motor netoči kolama,ale kola toči motor,takže na to neni potřeba tolik paliva jako napřiklad při volnobehu,ted doufam že je to jasny :) :nazdravi:

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 04.02.2014 18:50
od FokusF
mikki píše:Ty se mi zdáš ,klidně ještě ze sebe můžeš vypustit nějaký moudra docela se rád zasměji . :D :D
Když Aristotel přišel na to že svet je kulaty,tak umučili ho a chteli ho za to zabit,což je taky k smichu. :wink:

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 04.02.2014 19:51
od zdenek34
Chlapi, nevím jak u benzínu, ale u nafty, pokud jedeš z se zařazeným rychlostním stupněm bez plynu, tak je reálná potřeba 0,0 a ne jen podle počítače. U benzínu je to trochu jinak a má to myslím něco společného s otáčkami.

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 04.02.2014 20:43
od Hafity
To mršení převodovky by mne taky zajímalo....

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 04.02.2014 21:21
od Standa.64
Focus F- převodovka traktoru a osobáku je nebe a dudy.Převodovka moderního traktoru s např. 24x24 stupni, 4 rozsahy s 6 kvalty řazenými pod zatěží je trochu jiná liga než v primitivní 6 kvaltová se synchronama,
Vyřazování na neutrál je vhodné při delším pozvolném klesání,se znalosti trasy.Znám úseky kde se dá jet s vyřazeným kvaltem 4-5 km, kdy pouze občas brnknu o brzdu.

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 04.02.2014 22:22
od Don
Nejlepší trasa bez brždění co jezdíš je z Příchovic do Tanvaldu. :D :D :D

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 04.02.2014 22:27
od Standa.64
To jo ,s dvojkou v žíle :beer: :beer: :beer: