Stránka 10 z 279
Re: Baterie
Napsal: 08.08.2007 20:43
od Martin41
Napsal: 09.08.2007 11:53
od Spring
zirafak píše:Maju ju v kazdej Ford predajni a ak nie hned,tak do 2 dna na objednavku

jj, veď o tom básnim, práve tie 2 dni , ked z toho jeden musím byť autom na východe a druhý v BA, to bez okamžitého riešenia nejde....holt niekedy na úkor rýchlosti ideme na úkor značky !!!

verím, že aj táto bude normálne fungovať toho polroka kým nevymením auto a ak nie...práve preto si vážim Švejka a jeho historcké: ,,Hlavně se neposrát....."

Napsal: 29.08.2007 17:37
od polkiboj
Nazdar hosi. Je sice koniec leta ale ja mam na Vas uz teraz 1 premna dost zavaznu otasku. Bude to sice vyzerat ako keby som bol debil ale radsej sa opytam ako by som mal nieco dobabrat. Moderne auto ako je Focus mam 1x a vlastnim ho od Mája t.j 5 mesiaca 2007. Pred tím som mal klasiku Škodu 120 ktorej to bolo prakticky jedno. Proste chcem sa opytat ako sapravne nabit baterku pred zimou. Ked som nabijal Skodovku tak to bolo jedno ci som baterku odpojil alebo som nabijal napriamo. Lenze u Focusa sa bojim. Môzem baterku nabijat ked je napojena na auto? neublizim tak autu alebo elektronike? Lebo ked vyberem baterku tak treba zas naprogramovat motor, nakodovat radio a vymazu sa mi registre. Tak ako nabijate vy Vasho tatosa?
Napsal: 29.08.2007 19:01
od pelen
Jezdim prakticky denne 25 tam a 25km zpatky. Za 2,5 roku jsem jeste baterku nemusel nabijet. Jen pred zimou vzdy kontroluji hustotu elektrolytu, pripadne dolevam destilku. Mam automatickou nabijecku Einhell AFEN 10, kterou bych pripojil primo na kontakty baterky bez odpojeni. Pri dosazeni nabiti baterky automaticky prestane nabijet a prejde do udrzovaciho rezimu. Prodejce, ktery mi ji prodaval, ji pouziva na svuj nakladak a pripojuje ji vzdy v garazi do vnitrni zasuvky. Ona mu pak automaticky baterku dobije nebo udrzuje v nabitem stavu.
Pokud bych baterku odpojoval, pouzil bych nahradni zdroj, napriklad 3ks plochych baterii (3*4,5=13,5V) nebo nejaky starsi 12V akumulator, ktery bych predem pripojil do palubni site. Pak bych nemusel nic nastavovat a zadavat kod do radia.
Napsal: 29.08.2007 23:00
od Wolf2
ono občas neuškodí odpojit baterku a resetovat řídící jednotku ,ona si pak načte nové info od čidel a za pár kilometrů maká jak má

.Občas jsem to praktikoval na Fiestě a naučil jsem jednotku znova pořádně makat ,zvláště před nějakým tuningem a sprintem.

Napsal: 29.08.2007 23:05
od pelen
Reset se take vetsinou dela pred merenim emisi.

Napsal: 29.08.2007 23:15
od Wolf2
jo tak to nevím

Já dělal reset řídící jednotky proto ,že jsem ji pak učil na rychlou jízdu.Těch 10km co udávají ,jsem jel na maximálně na 3 stupeň ,trojka se dala vytočit na 150km/h a po načtení a naučení řídící jednotky fungovat ,tak pak stačilo jen položit nohu na plyn a Fiesta se stavěla na zadní a kola se protáčela

Vlko a jeho ženská může potvrdit (ona řekla ,že semnou do auta už nesedne a to jsem jen učil řídící jednotku makat na 150%

)
ALE TO SEM NEPATŘÍ ,ŘEŠÍ SE TU TÉMA "BATERKA "
Baterie
Napsal: 29.08.2007 23:49
od Martin41
Mně by také velice zajímal názor (nejlépe odborníka pokud je mezi námi) na dotaz který sem vložil Polkiboj. Co začaly alternátory, tvrdilo se, že při dobíjení musí být akumulátory odpojeny, jinak hrozí poškození diod. U Focuse ovšem odpojením aku vzniknou různé již popsané problémy, takže dobíjení v případě vozů, které v zimě denně jezdit nemusí (dúchodci

) by přišlo vhod bez nutnosti jejich odpojení. Pokud ovšem by se nic nepoškodilo.
Napsal: 30.08.2007 00:58
od pelen
Diody alternatoru jsou k akumulatoru "pripojeny" tak, ze jejich katody jsou na + polu a anody na - polu akumulatoru. Nabijenim beznymi nabijeckami k poskozeni takto pripojenych diod nemuze dojit. Nektere nabijecky jsou vsak konstruovany tak, ze vyuzivaji nabijeci a vybijeci impulzy. K poskozeni diod alternatoru by mohlo dojit pri vybijecim impulzu.
Napsal: 31.08.2007 21:09
od Ahmed
Ja bych se bal vice o ridici jednotky a dalsi kraviny, nez o alternator.
Napsal: 31.08.2007 23:23
od pelen
Ahmed píše:Ja bych se bal vice o ridici jednotky a dalsi kraviny, nez o alternator.
Z altiku jde stejne napeti na baterku jako z normalni nabijecky.
Baterie
Napsal: 11.09.2007 00:22
od Martin41
pelen píše:Diody alternatoru jsou k akumulatoru "pripojeny" tak, ze jejich katody jsou na + polu a anody na - polu akumulatoru. Nabijenim beznymi nabijeckami k poskozeni takto pripojenych diod nemuze dojit. Nektere nabijecky jsou vsak konstruovany tak, ze vyuzivaji nabijeci a vybijeci impulzy. K poskozeni diod alternatoru by mohlo dojit pri vybijecim impulzu.
To Pelen: Ale jak poznám že má nabíječka je "běžná", nebo "některá" ?

Napsal: 11.09.2007 21:17
od pelen
O sve nabijecce si prectes v navodu na obsluhu nebo si nechas prubeh proudu zmerit osciloskopem.

Napsal: 11.09.2007 21:23
od Jozkablack
Prostě baterku odpojte, nabijte a zase připojte! Reset řídící jednotky ani nepoznáte a je to lepší než nabíjet baterku připojenou k autu

Napsal: 11.09.2007 22:00
od herizn
Já používám takovou tu udržovací nabíječku a jsem s ní maximálně spokojen.Po každé v zimě když dojedu do garáže tak to strčím do zasuvky a přes zapalovač na palubní desce a nebo co je v tunelu za ruční brzdou udržuji baterku"při životě:
Samozdřejmostí je nákup v odborné prodejně a né kup nabíječky někde na trhu.