Zdravím všechny, píši sem vzhledem k tomu, že jsem si slíbil sem napsat své zkušenosti, až prodám svůj FFII 1.6 tdci 80kW s dpf, r.v. 2006, protože jsem byl „pravidelným čtenářem“ tohoto fóra a myslím, že to tomuto fóru tak nějak dlužím, tak napíši též pár svých zkušeností, které třeba někomu pomohou. Auto jsem koupil 3 roky staré s cca 70 000 km s dovozem přes známého z Německa, byl jsem 2. majitel, první 2 roky jsem jezdil cca 25 tisíc ročně spíše mimo město (takže jsem dpf neřešil a problémy příliš nezaznamenal – jen sem tam regenerace - při koupi jsem o tom nevěděl a v tu dobu se to ještě do všech dieslů nemontovalo), poté jsme s manželkou koupili ještě malý benzín do města a začal jsem shodou okolností jezdit i méně mimo město (cca 15 tisíc/rok). V cca 120 000 začaly problémy s dpf, auto více žralo (o cca 1-1,5 litru), spadlo do nouzového režimu, vyvolaná regenerace ve Ford servisu samozřejmě víceméně uplně k ničemu (1200 Kč), pomohlo to tak na 500 km, pak to spadlo do nouzáku zase a hlavně to stejně pořád víc žralo. Poté co se mi 2x stalo, že auto začlo regenerovat při předjíždění v kopci, tedy v nejvíce „vhodnou“ dobu, cca 10tis km předtím bylo nutno doplnit adivitum (cca 4-5 tisíc, už nevím jistě), poté se potento čidlo na snímání tlaku před a za dpf (cca 5 tisíc bez práce). Tak jsem se rozhodl na doporučení známého filtr nechat odstranit (9 tisíc). Vůbec jsem nechápal, jak může někdo vypustit na světlo světa „s.h.i.t“, který vás někdy při předjíždění může takto (zbytečně) ohrozit, případně až pojedete třeba k moři, tak spadne do nouzáku (ale to je na jinou diskuzi). Ze své zkušenosti - bylo to před 3 lety a nevím jak teď, ale v tu dobu to rozhodně všude neuměli a já musel nakonec jinam, protože se po odstranění vyskytovaly opakovaně regenerace po cca 500 km, přibýval olej, jak se ředil naftou, svítila kontrolka motoru a člověk slyšel jen výmluvy a výmluvy (v další firmě mi nakonec po dvou návštěvách pomohli - 7 tisíc – šlo „jen“ o softwarovou úpravu – nevím, jak tady můžu a nemůžu dělat pozitivní a negativní reklamu, takže nejmenuji), zajímavé ale bylo, že právě myslím na tomto fóru někdo psal, že mu právě nepomohli tam, kde mně pomohli

) Každopádně po odstranění dpfka se víceméně ihned (100km) „vysr..o“ turbo (což je ale zjevně relativně časté, jak jsem to tak sledoval, údajně někdy i po výměně filtru za nový, takže cena za turbo) a váha vzduchu (4 tisíce). Poté pokračovaly 2 roky s relativně bezproblémovým provozem a nyní cca při 165 000 začaly vstřiky a v tu chvíli jsem se rozhodl, že už toho bylo dost, a auto prodat. Samozřejmě je mi jasné, že za poslední 2 roky jsem s autem jezdil cca 50% město a že to ideálně motoru nedělá, ale auto problémy za poslední 2 roky moc nedělalo (jen destičky, tlumiče vzadu, blbnulo zamykání dveří u řidiče, zatíkání do světla pod střechou mezi řidičem a spolujezdcem), pravidelně jsem jej servisoval, měnil olej, tak jsem to tolik neřešil. Co se týče technické (absolvoval jsem bez dpf dvě, druhou teď v 3/2016) problém nebyl a známé nikde nemám, při prodeji jsem nic nezamlčel, ve smlouvě je, že je dpf venku, kupující povídal, že ví, co dpf je a že mu to je jedno (tak nevím, jak to kde u nás chodí a radši to nechci vědět, ale když vidím ty „kusy šrotu a dýmovnice“, co tu jezdí, tak mi přijde úsměvné, jak někdo někomu káže za odstranění dpf...). Myslím, že to v zásadě není špatný motor, nebýt tohoto dpf kurvítka, měl by člověk o řadu problémů méně a je jasné, že z dpf filtrů na hony daleko táhne lobby automobilek a vůbec je nějaké ekologie nezajímá…
Moje rada pro všechny, kdo by o „dnešním“ dieslu uvažovali a skutečně to nekoupí nové či zánovní a nenajezdí 80% mimo město, aby to vůbec nekupovali nebo se toho zbavili, protože dříve či později to řešit budou muset (a i když se s tím teď dělají všelijaká kouzla, jako repas, čištění, výměny neorigoš filtrů, odstranění a opětovné vrácení atd.), tak co v autě není, se prostě nemůže pos... a na jízdu 50% ve městě se to prostě nehodí. Diskuze o tom, co je a co není ekologické, mi přijde uplně mimo (z tohoto pohledu odstranění dpf vůbec nelituju), jako by se nikdo nepozastavil nad tím, že je s dpf vyšší spotřeba, filtry se musí někde vyrábět, něco se na ně musí použít, nějak se pak musí likvidovat, repasovat, znovu vyrábět…) a co se týče ovzduší a vlivu na zdraví, když je státem posvěcené kuřáctví, kde je již jasně prokázáno, že život zkracuje a vznikají z něj nádory – proč se nezačne u tohohle??? Vždyť když se neúčinně spaluje, tak i dítě ze základky každému poví, že nejde snižovat nedokonale spálené zbytky „dlouhouhlíkatých“ řetězců donekonečna a že prostě pujdou z auta ven (nebo se někde budou ucpávat, ale prostě se úplně nespálí). Osobně mi navíc trochu štve, že když už se někdo u nás chce chovat ekologicky a koupí si auto s nízkými emisemi, než jsou např. potuněné staré 1.9 tdi Oktávky a Passaty (jinak ty motory jsou nesmrtelné), ze kterých se vyvalí dým, když se rozjedou před vámi na semaforu, tak proč nemá ten, kdo si koupí auto s nízkými emisemi, např. úlevu na daních jako v Německu?? Co se týče peněz, které jsem vypsal, že jsem zaplatil, tak až někdo odpoví „si to nekupuj, voe, dyž nemáš na provoz“, tak to je pro případné zájemce, kdo o podobném autu uvažuje, aby viděl, kolik ho to může stát.. Každopádně nyní jsem koupil vzhledem ke svému nájezdu cca 15000 za rok nový „prověřený“ benzín (bez turba) – bohužel už se jich moc dneska nedělá a všude se cpou turba, či turba a tříválce - tak budu doufat, že mi to chvíli vydrží s menšími investicemi, než byl Focus
