Tohle není o posmívání, tohle je o realitě. Stačí si tohle vlákno přečíst několik stránek zpět. V loni v únoru fotka, jak jsou zamrzlé vzorky asi 12 naft. Bomba. Škoda jen, že ten obrázek jsem měl už uložený z ledna roku 2011...
A co ten test dokáže? Že nafta parafínuje? Aha. No, to je bohužel fyzikální vlastnost. Změřil někdo velikost krystalů? Filtrováním? Takže dokázal co? Že arktická nafta je v -20C čirá? A jiné nafty zakalené?
Jenže jde o to, jestli se parafiny shlukují a vytvářejí velké krystaly. Které sedají na dno.
Jestli někdo argumentuje tím, že na Vervu v -17 zamrzl, tak bych jej chtěl vidět, na klasickou základní naftu.
Můžete někdo napsat, co je na krabičce se zimním Vifem? Do kolika stupňů to je?
A je to povědomí lidí. Prostě zimní nafta nebude do -20C, protože palivové filtry jsou jemnější. Buď natankují arktickou nebo zamrznou. A je to o volbě. Buď 60 cetanů celoročně (Verva) nebo v zimě míň cetanů, ale do -32C (Maxxmotion).
Ale kousek výše je informace, jak na stojanu je třída 2 (arktická nafta) a v dodacím listě je do -26C, což je třída 1 (arktická nafta). Takže je to o volbě a víře. Někdo věří Vervě, někdo Maxxmotionu. Ale právě výše je ukázka, jak OMV klame.
Můj osobní názor je, že kvalitní arktická nafta od Agipu udělá stejnou službu, jako prémiová nafta od OMV.