Stránka 9 z 16
Re: 2.0 TDCi 100kW
Napsal: 04.12.2009 08:58
od Popokatepetl
Nevím jestli se jmenoval Musil, ale byl to nějaký mladý klučina, ale zjevně velmi znalý, neboť už jen při pohledu na auto věděl, že mi nesedí stav km a pod., jen škoda že nepoznal , že je to 2.0TDCI. Pak mi sdělil že tam mám řetěz, rozvody dělat nebudu jen mi to při 240 000km zkontrolují. Takže jak říkám na 100% odborník na slovo vzatý

Re: 2.0 TDCi 100kW
Napsal: 04.12.2009 09:25
od tomason
Tys byl na servisu aha

Re: 2.0 TDCi 100kW
Napsal: 02.10.2010 00:18
od Croog
Zdraví další nováček na fóru.
Plánuji Focus kombi 2007 s tímto motorem. Na první místo řadím spolehlivost, ale do benzínů se mi kvůli spotřebě nechce a tento motor co jsem pochopil asi z ostatních dieslů ve spolehlivosti nijak nevyčuhuje..
1. Mám otázků na ten filtr pevných částic - tento motor ho v každém případě má, nebo existují vyjímky? Vyskytují se u tohoto motoru problémy s DPF stejnou měrou jako u slabších motorů? Tato problematika se tu vyskytuje v takovém množství, že se pro nově příchozího nějaký sumář v podstatě nedá dohledat..

Chápu to dobře, že související problémy mohou být pro motor smrtelné?
2. V jakých cenových relacích se pohybují nejsložitější opravy tohoto motoru?
3. Po kolika km se tento motor běžně zahřeje na provozní teplotu v porovnání se slabšími TDCI?
Díky
Re: 2.0 TDCi 100kW
Napsal: 02.10.2010 11:19
od bluepeter
Ahoj tak ja sa ti pokusim odpovedat na zaklade mojich vlastnych skusenosti s motorom . Mam najazdene sice iba 90 000. Spolahlivost motora je u mna 100%na . Jedine co som musel menit bol EGR ventil. Kolko oleja do motora pri vymene naleju tolko o 20 000 km pri dalsej vypustia , a to lietam stale mesto kazdy den studene starty na kratke vzdialenosti. Po rozhovore s mechanikom (Ford Humenne) som ostal prekvapeny lebo sam mi poveadal ze toto bolo jeho druha vymena EGR ventilu na 2.0 tdci , ze im tam chodi kopec c-maxou ,kug a mondeii a nerobia ziadne doslova ziadne opravy na motore ,ani vymena vstrekov proste nic sam povedal ze tak vydareny agregat este nezazil.
Ohladne toho DPF filtra ti neodpoviem lebo sam neviem ci ho tam mam , niekde tvrdia ze ano niekde ze nie. Inak ten isty mechanik mi predviedol cistenie DPF pomocou pocitaca na 1.6 TDCI a pri takomto cisteni to zevraj zatial vzdy pomohlo rozchodity to DPF
Ohladne tych oprav , u mna bola najzlozitejsia a zaroven jedina vymena EGR ventilu cena dokopy diel + vymena + zmazanie chyb 370eur (Servis Ford Humenne)
To nariatie je dozt rozdielne podla toho ako jazdis , ked sa niekam ponahlam a radim hned az pri 2 000 tak to zahriatie je chvilka , ale ked idem ako s hnojom tak aj 10 km .
Este zdvoraznim ze toto su moje skusenosti s mojim vlastnym autom , takze neber to ako hodnotenie vsetkych 2.0 tdci . Keby boli prachy navaham a kupujem presne to iste ale nove. U mna 100%na spokojnost
Re: 2.0 TDCi 100kW
Napsal: 02.10.2010 21:57
od V12
Tiez mam 2.0TDCi. Kupil som ho ojazdeny a samozrejme stoceny, no nie velmi. Ten, co stacal bol amater, potesilo ma, ze to auto malo v reale iba 137 tisic. Hned po kupe vymena rozvodu, naplni a filtrov, po 600 km aj turba (!!!). Nebolo zadrete, ci inak vazne poskodene, iba trocha zavijalo a tlacilo olej do intercoolera. Dal som nove, ziadny repas, polovicu zatiahol bazar, kde som auto kupoval. Odvtedy 10 tisic km bez akychkolvek zavad. Chcel som ho predat, mal som vyhliadnute a zarezervovane Mondeo 2003 2.0i so slusnou vybavou a velmi nizkym najazdom kilometrov (realnym, dolozene oficialne servisom). No nakoniec som zostal pri Focuse, da sa na nom jazdit na patke s rukou vo vystrihu spolujazdkyne, ten motor je neuveritelne silny a pruzny. Na vyjazde zo zakruty hrabe aj na trojke. Jazdi sa s nim naozaj velmi dobre, lepsie nez na comkolvek, s cim som jazdil doteraz, vratane 103 kW Ochcavky, Superbu, Golfu V atd. Aj pri dost ostrej jazde na hranici predpisov a vyuzivanim takmer plneho potencialu motora solidna spotreba 6.5 litra / 100 km, beznou jazdou nie je problem urobit aj 5.7, dochodca zajazdi na hranici 5/100. Kdesi pisali, ze Focus je viac nez kopa plechov a plastov zmontovanych do podoby auta. Plne s tym suhlasim.
A teraz k otazkam :
1. Moj Plechac DPF nema, da sa to bez problemov zistit cez VIN
2. Opravy - najhorsia varianta liecenia choreho a zanedbaneho dieslu :
- EGR cca 400€
- turbo cca 1000€ aj s pracou
- CR cerpadlo cca 700€ (iba material)
- vstrekovace 4 x 350€ (taktiez iba material)
- kompelt spojka + dvojhmota - cca 1300€
-------------------------------------------
takze docela dost

nech zije Duratec 2.0i
3. Prejdem 3 km a rucicka sa odlepuje od vychodiskovej polohy pri okolitej teplote 0 stupnov, ako su na tom ostatne TDCi neviem - nemam skusenost.
Re: 2.0 TDCi 100kW
Napsal: 02.10.2010 22:01
od richisan
Ad 3) taketo nieco som nikdy nespozoroval ani pri -20C...
Re: 2.0 TDCi 100kW
Napsal: 02.10.2010 22:09
od V12
Richisan :
Ako to myslis ? Tebe sa zohrieva rychlejsie ? 1.8TDCi s liatinovou hlavou su predsa zname tym, ze sa zohrievaju nekonecne dlho

Re: 2.0 TDCi 100kW
Napsal: 02.10.2010 22:51
od richisan
Jaaaaj, tak to hned povedz, ze o ktorej rucicke pises

Som myslel, ze mas problemy s rychlomerom

No mne sa rucicka uz pri tychto rannych teplotach hybe dost pomaly, motor sa rano nestihne zahriat ani pri 10km jazde do prace. Podvecer to je o nieco lepsie.
Re: 2.0 TDCi 100kW
Napsal: 03.10.2010 08:54
od V12
Croogova otazka c.3 bola o teplote, nepovazoval som za nutne pisat, o ktoru rucicku ide

Problem s rychlomerom mam - rucicka by veeelmi rada vyskakovala kdesi ku 160, no nemam na sponzorske dary zelenym...
Re: 2.0 TDCi 100kW
Napsal: 03.10.2010 12:05
od Croog
bluepeter, V12: Díky moc za hodnotné příspěvky. Uf, teda ten výpis cen za opravy je působivý..

Asi si budu muset nechat při koupě auta pořádnou rezervu na problémy a hodně studovat, abych byl schopen případné problémy včas zpozorovat..
V12, ty máš focuse z jakého roku?
Srovnání s templotním zahříváním 1.8 vs 2.0 - další důvod jít do dvoulitru.
Re: 2.0 TDCi 100kW
Napsal: 03.10.2010 13:26
od foki
bluepeter píše:AInak ten isty mechanik mi predviedol cistenie DPF pomocou pocitaca na 1.6 TDCI a pri takomto cisteni to zevraj zatial vzdy pomohlo rozchodity to DPF
v patek 1,6 najeto 154000 km , 12 pokusu o regeneraci stale ta sama zavada -ucpany DPF , predtim pry delaly uz striky . a co jsem zatim delal , tak z cca 6 regeneraci mi 2 vysly , zbytek byl v háji .
kdyz koupis auto s malým najezdem tak budiz ale pokud to bude od vyhlasených firem (nechci jmenovat aby mi zase nekdo nevolal , at to smazu , ze jinak se sejdeme u soudu

) a bude to levne umerne najetým km a vybave , tak se problemum nevyhnes .
Re: 2.0 TDCi 100kW
Napsal: 03.10.2010 19:46
od V12
Croog :
Moj Plechac ma datum narodenia 11.5.2007, je to jeden zo serie, ktora zobrazuje na PP napr. aj aktualnu spotrebu. Ano, tie palky za opravy su na infarkt, no ked s nimi pocitas, slak Ta netrafi...
Foki :
To zaslo az tak daleko, ze Ta otravovali sudom ? U nas na Slovensku sa hovori, ze trafena hus zagaga...
Problem je v tom, ze tym zmrdom (pardon za vyraz) sa neda dokazat pokus o podvod, alebo dokonany podvod - kedze sa jedna o jazdene auto, vyhovoria sa na nutnu opravu RJ, pri ktorej sa zmenil stav pocitadla. A su z toho von. Preco ale kua do papierov nenapisu, ze voz je po oprave RJ...
Re: 2.0 TDCi 100kW
Napsal: 04.10.2010 19:52
od X-sat
V12 píše:Ten, co stacal bol amater, potesilo ma, ze to auto malo v reale iba 137 tisic. Hned po kupe vymena rozvodu, naplni a filtrov, po 600 km aj turba (!!!).
...proč výměna rozvodů, když je dle tabulek doporučena výměna při nájezdu 250 tis. km?
Re: 2.0 TDCi 100kW
Napsal: 04.10.2010 20:36
od V12
Pre moj to je 200 tisic (overene z 2 nezavislych zdrojov). Ked som tie rozvody nechal robit, nevedel som este realne kilometre. Aspon spokojnejsie spavam a ked treba, nebojim sa mu sliapnut na krk.
Inak aby som povedal pravdu, v pripade rozvodoveho remena by som tych 250 tisic neriskoval ani v marisovom opojeni. Neviem, kolko mas najazdenych kilometrov Ty, no nad 160 az 180 tisic by som na povodny remen urcite nesiel. Moze sa to kua predrazit.
Re: 2.0 TDCi 100kW
Napsal: 14.10.2010 12:57
od Croog
Lidi, nevíte co je zač ta hadice napravo vzadu od bloku motoru? Na autě, které chci koupit je na ní ta izolace nějak odrbaná, netušíte čím to může být?
Jinak motor měl podle technika dobrý zvuk, akorát byla trochu netěsná olejová vana, ale to neviděl jako velký problém.