Alternátor
- Jenda25
- Pokročilý
- Příspěvky: 538
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trebic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
Není to ta spojka co je k alternátoru? Taky mě to dělalo bordel.
- gargulakj
- Junior
- Příspěvky: 467
- Registrován: 30.04.2009 17:05
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
Zdravím vás tu,
tak jsem byl na výměnu rozvodu ve Fordu a při předávání a do poznámek mi napsali že mám hlučnější alernátor... nevím teda přesně jakou hrozbu to pro mě představuje... když jsem měl hlavu v motoru tak mi abslutně nepřišlo že by něco hučelo nebo vydávalo divné zvuky
Auto mám tak pul roku a přijde mi že zvuk se nijak od koupě nezměnil... a to ve Fordu jsem byl už dvakrát na servis a zjistili to až teď. Tak nevím jestli to nějak řešit a nebo počkat až to bude vydávat zvuky co už mi přijdou "nezdravé"... Jinak všecko šlape jak má, žádna kontrolka nesvíti...
tak jsem byl na výměnu rozvodu ve Fordu a při předávání a do poznámek mi napsali že mám hlučnější alernátor... nevím teda přesně jakou hrozbu to pro mě představuje... když jsem měl hlavu v motoru tak mi abslutně nepřišlo že by něco hučelo nebo vydávalo divné zvuky

Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
- DanCZer
- Nováček
- Příspěvky: 76
- Registrován: 18.05.2009 18:14
Re: Alternátor
Zdravím vespolek a hlásím, že jsem se také stal členem klubu rozpadlých a jinak nefunkčních alternátorů.
Včera jsem si cestou domu všiml, že mi svítí kontrolka dobíjení (bohužel mi ji zakrývá věnec volantu, takže jsem ji asi nezaregistroval hned - ostatně při stání v koloně moc na přístrojovku nekoukám). Pro jistotu jsem vypnul rádio a polehoučku dojel domů a vypnul motor. Po nastartování se kontrolka asi po cca 20 vteřinách rozsvítila opět. Takže dnes ráno jsem vyrazil do servisu, přičemž cestou mi postupně začali svítit i další kontrolky, jak klesalo napětí těžce zkoušené baterie, aby nakonec (ještě za mírného ranního příšeří) zdechla celá přístrojovka a světla (parkovačky snad ne).
V servisu na to mrkli a prý alternátor nedobíjí = výměna = 8000,- Kč.
Nu, radost mi to neudělalo, ale na druhou stranu jsem rád, že se mi tahle legrace nestala během dovolené ve Francii.
Včera jsem si cestou domu všiml, že mi svítí kontrolka dobíjení (bohužel mi ji zakrývá věnec volantu, takže jsem ji asi nezaregistroval hned - ostatně při stání v koloně moc na přístrojovku nekoukám). Pro jistotu jsem vypnul rádio a polehoučku dojel domů a vypnul motor. Po nastartování se kontrolka asi po cca 20 vteřinách rozsvítila opět. Takže dnes ráno jsem vyrazil do servisu, přičemž cestou mi postupně začali svítit i další kontrolky, jak klesalo napětí těžce zkoušené baterie, aby nakonec (ještě za mírného ranního příšeří) zdechla celá přístrojovka a světla (parkovačky snad ne).
V servisu na to mrkli a prý alternátor nedobíjí = výměna = 8000,- Kč.

Nu, radost mi to neudělalo, ale na druhou stranu jsem rád, že se mi tahle legrace nestala během dovolené ve Francii.

Ford Focus Combi 2003 1.8 TDDi 66kW, Najeto přes 234 568 km s průměrnou spotřebou 5,54 l/100km.
- sibari
- Nováček
- Příspěvky: 107
- Registrován: 25.02.2009 18:43
- Bydliště: okr.PK Slovakia
Re: Alternátor
Takže , alternátor zrepasovaný /pri prevzatí vyzeral ako nový/,vypieskovaný,vymenené všetky diody.ložiská,uhlíky,komutátor stiahnutý na sustruhu . . . to všetko 80,- evry



FOFO II ,Trend Clipper Combi ( 12/2005)
1,6TDCi 80kW,modrá ink (met),bez DPF,dovoz Belgicko
1,6TDCi 80kW,modrá ink (met),bez DPF,dovoz Belgicko
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Alternátor
Určite by som nekupoval nový - všade sú ľudia čo ich robia - (premerajú rotor, stator, skontrolujú reguláciu, prebehnú komutátor, dajú nové ložiská a uhlíky a je nový) málokedy je alt na odpis - väčšinou, regulácia napätia, inokedy komutátor, uhlíky....ložiská somethimes.DanCZer píše:Zdravím vespolek a hlásím, že jsem se také stal členem klubu rozpadlých a jinak nefunkčních alternátorů.
Včera jsem si cestou domu všiml, že mi svítí kontrolka dobíjení (bohužel mi ji zakrývá věnec volantu, takže jsem ji asi nezaregistroval hned - ostatně při stání v koloně moc na přístrojovku nekoukám). Pro jistotu jsem vypnul rádio a polehoučku dojel domů a vypnul motor. Po nastartování se kontrolka asi po cca 20 vteřinách rozsvítila opět. Takže dnes ráno jsem vyrazil do servisu, přičemž cestou mi postupně začali svítit i další kontrolky, jak klesalo napětí těžce zkoušené baterie, aby nakonec (ještě za mírného ranního příšeří) zdechla celá přístrojovka a světla (parkovačky snad ne).
V servisu na to mrkli a prý alternátor nedobíjí = výměna = 8000,- Kč.![]()
Nu, radost mi to neudělalo, ale na druhou stranu jsem rád, že se mi tahle legrace nestala během dovolené ve Francii.
Aspoň si ten starý vezmi domov - len aby to bol tvoj/či si ho spoznáš/ ...oni mávajú zlý v zálohe..taký zrelý do kuky......a na tvojom vymení regulátor napätia a predá ho za 4-ku.
Hmmm?




Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- DanCZer
- Nováček
- Příspěvky: 76
- Registrován: 18.05.2009 18:14
Re: Alternátor
Nu, kdybych znal někoho spolehlivého, kdo to dělá, tak bych se obrátil na něj. Bohužel nikoho takového neznám a auto jsem potřeboval opravit. Tudíž jediné řešení byl autoservis, kam obvykle jezdím (Valoušek).BobTDCi píše: Určite by som nekupoval nový - všade sú ľudia čo ich robia - (premerajú rotor, stator, skontrolujú reguláciu, prebehnú komutátor, dajú nové ložiská a uhlíky a je nový) málokedy je alt na odpis - väčšinou, regulácia napätia, inokedy komutátor, uhlíky....ložiská somethimes.
Aspoň si ten starý vezmi domov - len aby to bol tvoj/či si ho spoznáš/ ...oni mávajú zlý v zálohe..taký zrelý do kuky......a na tvojom vymení regulátor napätia a predá ho za 4-ku.
Hmmm?![]()
![]()
![]()
Ford Focus Combi 2003 1.8 TDDi 66kW, Najeto přes 234 568 km s průměrnou spotřebou 5,54 l/100km.
- Pao
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
Se svou troškou do mlýna:
Cca před rokem a půl se mi poprvé jen tak rozsvítila kontrolka dobíjení krátce po nastartování. Vypnul jsem motor, natočil znova a OK zas na dlouhou dobu. Mezitím jsem ujel kolem 25 tisíc km(za tu dobu cca 3x stejný postup). Včera v Praze mi auto nečekaně v koloně dvakrát na volnoběh chcíplo (nevím zda je nějaká souvislost ale nikdy se mi to nestalo)..
..krátce po třetím chcípnutí a opětovném nastartování a nějakém zasmrdění z motorového prostoru se rozsvítila kontrolka dobíjení. Pokusil jsem se závadu opět odstranit:) novým startem, ale vždy po chvilce zase rozsvícená kontrolka dobíjení. Dojel jsem do ford Valoušek, kde mi po krátkém zkoumání řekli že odešla volnoběžná spojka alternátoru. Zařízení k eliminování rázu na alternátor od řemenice pohánějící klimu atd. Například když se vypne motor - motor se hned zastaví ale alternátor se prý díky volnoběžné spojky "jakoby odpojí" a zastavuje mnohem pomaleji... Toto zařízení u fordu cca 5000kč
Cca před rokem a půl se mi poprvé jen tak rozsvítila kontrolka dobíjení krátce po nastartování. Vypnul jsem motor, natočil znova a OK zas na dlouhou dobu. Mezitím jsem ujel kolem 25 tisíc km(za tu dobu cca 3x stejný postup). Včera v Praze mi auto nečekaně v koloně dvakrát na volnoběh chcíplo (nevím zda je nějaká souvislost ale nikdy se mi to nestalo)..
..krátce po třetím chcípnutí a opětovném nastartování a nějakém zasmrdění z motorového prostoru se rozsvítila kontrolka dobíjení. Pokusil jsem se závadu opět odstranit:) novým startem, ale vždy po chvilce zase rozsvícená kontrolka dobíjení. Dojel jsem do ford Valoušek, kde mi po krátkém zkoumání řekli že odešla volnoběžná spojka alternátoru. Zařízení k eliminování rázu na alternátor od řemenice pohánějící klimu atd. Například když se vypne motor - motor se hned zastaví ale alternátor se prý díky volnoběžné spojky "jakoby odpojí" a zastavuje mnohem pomaleji... Toto zařízení u fordu cca 5000kč

FF 1,8 TDCI 03
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Alternátor
A už si "investoval"? Máš to už za sebou?
Kolegovi to odišlo na Renaulte tiež - ale zasa tak, že to začalo vydávať rany - búchanie kov-na-kov.

Kolegovi to odišlo na Renaulte tiež - ale zasa tak, že to začalo vydávať rany - búchanie kov-na-kov.

Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- Pao
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
neměli to skladem, tak jsem jel domu busem a pro auto se vrátím až bude zase uzdravené. Jen mě mrzí, že se mi to nestalo v okolí bydliště, řešil bych to sám a mnohem levnější cestou - myslím:(
Na druhou stranu jsem rád, že se mi to nestalo před půl rokem v zahraničí.
Takže štěstí v neštěstí?... ale těch peněz
Na druhou stranu jsem rád, že se mi to nestalo před půl rokem v zahraničí.
Takže štěstí v neštěstí?... ale těch peněz

FF 1,8 TDCI 03
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Alternátor
No kolegovi na ten R. Mégane II to investovanie prišlo na 3500.-Sk aj s prácou...
No a Ford musí byť zasa "extra"....

No a Ford musí byť zasa "extra"....



Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- Ochjoj
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 24.07.2009 18:23
- Bydliště: Bratislava
Re: Alternátor
zdravim,
alternatory opravuje kopa firiem, staci google, na svk som toho nasiel kopu, takze v cechach to musi v kazdej malej dedinke niekto robit.
cena je do 100€ skoro vsade.
kupovat novy fakt nema zmysel, da sa to skoro vzdy opravit - dalsi tyzden ma to caka tiez
teda evidentne ford ma s tym problemy vseobecne
alternatory opravuje kopa firiem, staci google, na svk som toho nasiel kopu, takze v cechach to musi v kazdej malej dedinke niekto robit.
cena je do 100€ skoro vsade.
kupovat novy fakt nema zmysel, da sa to skoro vzdy opravit - dalsi tyzden ma to caka tiez

Scary:
RIP -ford focus 1,6 ´98
ford puma 1,7 ´99
RIP -ford focus 1,6 ´98
ford puma 1,7 ´99
- tino3
- Nováček
- Příspěvky: 115
- Registrován: 20.07.2008 22:13
- Bydliště: Handlová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
Dnes som riesil kamosov alternator.Kruzky rotora boli uplne zodrate a uhliky mali dlzku len o necelý 1mm kratsiu,ako nove.Niekto to len tak na rychlo zmastil,sak do predaja vydrzi.Na aute zatial najazdil len do 2 000km.Dal som mu nove kruzky,uhliky,loziska a zas si veselo dobíja
Len ta demontaz je trocha zabavka


Len ta demontaz je trocha zabavka

-
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Alternátor
Ještě k tomu mému rachtání či spíše vrzání od drážkovaného řemene(projevuje se u studeného motoru, zmizí po pár minutách volnoběhu nebo jízdy - řekl bych po ohřátí řemenu) - o víkendu jsem se snažil vysledovat odkud zvuk jde. Je to relativně vysoká frekvence, takže díky směrovosti jsem určil docela jistě, že od vodní pumpy(ta ovšem byla měněná, má najeto tak 20-30t km). Zastavil jsem motor a abych vyloučil, jestli to dělá ložisko nebo řemen na kladce pumpy, chtěl jsem potřít řemen mýdlem(zhora, ne do drážek - vodní pumpa je poháněná hladkou stranou řemenu). Měl jsem po ruce jenom jar, tak jsem trošku natřel přístupný kousek řemenu(nedá se skoro nikam rukou dostat), nastartoval jsem a žádné vrzání! Nechal jsem motor vystydnout, po startu opět naprosto zticha. Ale pak jsem odjel, vrátil se a ráno studený motor opět vrzání - zřejmě se jar už vypařil nebo setřel.Bullitt píše:Rachtání za studena - tak něco podobné jsem začal pozorovat někdy v zimě, ale dělá to i teď, pokaždé když nastartuju studený motor(ráno, odpoledne z práce), zmizí po chvíli, jak se motor ohřívá. Zvuk mi taky připadá jako nějaké chrastící ložisko(nechrastí trvale, přerušovaně asi jednou-dvakrát za otáčku řemenice), je to slyšet zvenku, v interiéru prakticky ne. Moje podezření padlo na altík, protože pokud by to byla třeba spojka klimatizace, tak by se zvuk asi měnil při jejím zapnutí(zátěž). Kladky rozvodů snad můžu vyloučit, byly dělané na podzim(ve Fordu).Gold píše:Já jsem tohle měnil asi před měsícem. U mě se to projevovalo "rachtáním" za studena. Prostě jako načaté ložisko. Co jsem tady pročítal, tak se tady s tím moc lidí nesetkalo. Pelen psal, že by to měla být spojka alternátoru. Cena dílu stejná jako u Tebe.
Co by v tomhle případě pomohlo? Výměna řemene? Vypadá poměrně zachovale(Ford), ale nevím jak dlouho tam je a jak je vůbec opotřebení poznat.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
-
- Nováček
- Příspěvky: 80
- Registrován: 30.03.2008 19:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Alternátor
To Bullit,přesně tohle mi to dělalo taky zkusil jsem pořít mýdlem,pomohlo tak na tři dny,pak jsem ho prostříkl WDčkem(z venku i do drážek) to pomohlo tak čtrnáct dní a nakonec jsem zkusil silikonový olej ve spreji(silkal) a od té doby nic a bylo to tak před rokem možná rokem a půl,nedokážu si to vysvětlit,ale pomohlo to a jak jsem z toho vrzání byl vytočenej tak jsem na ten řemen vystříkal skoro celej sprej až to ze řemenu teklo pod auto a stříkal jsem to při volnoběhu,aby se ten olej dostal všude,ale je lepší si na to vzít montérky!!!
Ford focus 1,8i 11/2002 black panther.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Alternátor
To tě chápu, že taková věc po čase začne dost štvát a dost, já to znám podle sebe. U mě ten zvuk do interiéru není slyšet, ale venku docela dost. Asi taky potuním řemen olejem.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů