Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
-
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 31.08.2013 23:00
Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
Tak take pridam neco malo do kola.
Mam cerstve koupeneho zanovniho FF MKIII 1.6 VTi s najezdem 8100km kombi, a kdyz ho srovnam s mym puvodnim FF MKIII 1.6 VTi (ale o 1.5roku starsi) a melo najeto 86tis km hatchback tak:
- obe auta krasne tahnou(la) az do cervene zony (dupnutim na krk -> kombika jsem zkousel pred podepsanim smlouvy o koupi, bezne vsak s nim takto nejezdim)
- stary hatchback mel dlouhodobou spotrebu 6.7l/100km
- zanovni kombi mam po ca 200km spotrebu 7.3l/100km (vyresetoval jsem palubak hned co jsem auto dostal do ruky)
- obe auta jezdi(la) pri 90km na 5° se spotrebou ~5l/100km -> rovinka
- zanovni kombi je vsak pocitove o hodne linejsi, a aby jelo, musim mu uz docela dost slapat na krk, sice muj styl jizdy to nezmenilo, ale je to dost znat, ze tak netahne jako ten puvodni.
- starsi hatchbak jezdil vyrovnaneji oproti kombiku, kde kolikrat ted citim jak motor jakoby nejel a pak vystreli dopredu
Napadne nekoho, kde muze byt zakopany pes ? Je 8tis km jeste malo na to, aby mu klesla spotreba ? Preci jen o 0.6l/100km neudela rozdil vah obou vozidel, ktere je jen asi 30kg, nebo jo ? Jezdim s tim blbe ?
Kombi mel stary pan, avsak jeho dlouhodoba spotreba byla take docela (z meho pohledu) vysoka: 7.1, avsak bych si tipnul, ze motor hodne setril a rucicka otackomeru mela k cervene zone vzdy hodne daleko.
Co me jeste udivilo, ze pri plnem dotankovani novejsiho kombika mi ukazal palubak dojezd jen 680km, to starej hatchback ukazal 875km, to je rozdil 200km na stejne nadrzi (nasel jsem ze oba maji 55L http://autatua.com/palivove-nadrze/ford/focus.html, takto mi to vychazi pri tom dojezdu spotreba 8L/100 , coz je na 1.6 silenost. Tech 875km vychazi na spotrebu 6.2, coz by odpovidalo realu.
Mam cerstve koupeneho zanovniho FF MKIII 1.6 VTi s najezdem 8100km kombi, a kdyz ho srovnam s mym puvodnim FF MKIII 1.6 VTi (ale o 1.5roku starsi) a melo najeto 86tis km hatchback tak:
- obe auta krasne tahnou(la) az do cervene zony (dupnutim na krk -> kombika jsem zkousel pred podepsanim smlouvy o koupi, bezne vsak s nim takto nejezdim)
- stary hatchback mel dlouhodobou spotrebu 6.7l/100km
- zanovni kombi mam po ca 200km spotrebu 7.3l/100km (vyresetoval jsem palubak hned co jsem auto dostal do ruky)
- obe auta jezdi(la) pri 90km na 5° se spotrebou ~5l/100km -> rovinka
- zanovni kombi je vsak pocitove o hodne linejsi, a aby jelo, musim mu uz docela dost slapat na krk, sice muj styl jizdy to nezmenilo, ale je to dost znat, ze tak netahne jako ten puvodni.
- starsi hatchbak jezdil vyrovnaneji oproti kombiku, kde kolikrat ted citim jak motor jakoby nejel a pak vystreli dopredu
Napadne nekoho, kde muze byt zakopany pes ? Je 8tis km jeste malo na to, aby mu klesla spotreba ? Preci jen o 0.6l/100km neudela rozdil vah obou vozidel, ktere je jen asi 30kg, nebo jo ? Jezdim s tim blbe ?
Kombi mel stary pan, avsak jeho dlouhodoba spotreba byla take docela (z meho pohledu) vysoka: 7.1, avsak bych si tipnul, ze motor hodne setril a rucicka otackomeru mela k cervene zone vzdy hodne daleko.
Co me jeste udivilo, ze pri plnem dotankovani novejsiho kombika mi ukazal palubak dojezd jen 680km, to starej hatchback ukazal 875km, to je rozdil 200km na stejne nadrzi (nasel jsem ze oba maji 55L http://autatua.com/palivove-nadrze/ford/focus.html, takto mi to vychazi pri tom dojezdu spotreba 8L/100 , coz je na 1.6 silenost. Tech 875km vychazi na spotrebu 6.2, coz by odpovidalo realu.
Mondeo MK5 Combi 2.0 TDCi 2017
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000
- Cernoch-L
- Nováček
- Příspěvky: 192
- Registrován: 01.03.2009 21:45
- Bydliště: Děčín
Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
Mám také nové kombi 1.6 77 kw staré 2 měsíce, najeto 4500 km a posledních 2300 jsem nemazal průměrnou spotřebu. Za tu dobu je to cca 1200 km dálnice (tempomat 140) a pak okresky a město. Dávám mu dost čoud, když je to auto zahřáté, hodně vytáčím, aby se dobře zajel a za uvedené km mám spotřebu 6.7...
Aby jel, musí se určitě vytočit, hlavně v kopci. Díky delšímu převodovému stupni jedu v kopci třeba za 3 a když jsem měl předtim focuse z 2009 taky 1.6 benzín ale 74 kw, tak tam to třeba zvládala 4, ale taky to mělo více otáček. Nu jiné převody.... ale zase výhoda u nového je, že člověk nemusí tolik řadit.
Kamarád má ted novou ki ceed benzín a má tam 6kvalt, ale to co on má na 6 při 130km/h to já mám při samé rychlosti na 5tce. Pro mě je tedy pohodlnější 5ti kvalt, nemusím tak často řadit
Aby jel, musí se určitě vytočit, hlavně v kopci. Díky delšímu převodovému stupni jedu v kopci třeba za 3 a když jsem měl předtim focuse z 2009 taky 1.6 benzín ale 74 kw, tak tam to třeba zvládala 4, ale taky to mělo více otáček. Nu jiné převody.... ale zase výhoda u nového je, že člověk nemusí tolik řadit.
Kamarád má ted novou ki ceed benzín a má tam 6kvalt, ale to co on má na 6 při 130km/h to já mám při samé rychlosti na 5tce. Pro mě je tedy pohodlnější 5ti kvalt, nemusím tak často řadit
Byl: FF3 po faceliftu combi 1.6 Ti VCT 77kw Trend+ modrá Blazer
Byl: FF2 po faceliftu 5dv. 1.6 16v 74 kw Trend béžová Chill
Byl: FF2 po faceliftu 5dv. 1.6 16v 74 kw Trend béžová Chill
- jack-3d
- Pokročilý
- Příspěvky: 602
- Registrován: 30.01.2010 20:37
- Bydliště: Brno / někdy Frýdlant v Čechách
Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
8 tisíc je ještě málo a předpokládám, žes ještě nebyl na první oleji, nebo byl?
Když jsem měl Ti-VCT na minulém autě, bylo mi řešeno, že je lepší motoru dávat trochu do těla aby mi nezlenivěl. A také jsem to tam dělal celých 5 let, co jsem ho měl. Když jsem si pak přesedl a náhodou chvíli řídil FF III 92kW tak to bylo kupodivu o dost línější, než jsem měl své FF II. Čekal jsem, že když je FF III menší, lehčí a má o 7 kW lepší motor, že to bude znát, ale i přes to, že měl už 15 tisíc najeto, tak to jelo strašně. Týpek pak přiznal, že nikdy neměl otáčky nad 4 tisíce, no prostě vychoval si lenocha...
Takže to mi připomíná tvůj příběh, motor si budeš muset asi chvilku vychovávat a navíc 8 tisíc je furt málo. To si sedne až později.
Když jsem měl Ti-VCT na minulém autě, bylo mi řešeno, že je lepší motoru dávat trochu do těla aby mi nezlenivěl. A také jsem to tam dělal celých 5 let, co jsem ho měl. Když jsem si pak přesedl a náhodou chvíli řídil FF III 92kW tak to bylo kupodivu o dost línější, než jsem měl své FF II. Čekal jsem, že když je FF III menší, lehčí a má o 7 kW lepší motor, že to bude znát, ale i přes to, že měl už 15 tisíc najeto, tak to jelo strašně. Týpek pak přiznal, že nikdy neměl otáčky nad 4 tisíce, no prostě vychoval si lenocha...
Takže to mi připomíná tvůj příběh, motor si budeš muset asi chvilku vychovávat a navíc 8 tisíc je furt málo. To si sedne až později.
Je: Ford Mondeo Kombi MK4 1,6 118 kW
Byl: Ford Focus HB MK2 1,6 85kW
Byl: Ford Focus HB MK1 1,8 85kW
Byl: Ford Focus HB MK2 1,6 85kW
Byl: Ford Focus HB MK1 1,8 85kW
- Zdenekold
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Morava
Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
Já bych měl jenom malou poznámku.
Ono to souvisí s mými příspěvky o "zařazení pětky".
Ty motory jsou dnes úplně někde jinde než u legendárních "120", takže některé informace a názory, které se zde objevují považuji za "urban story". To se týká i zajíždění motoru.
Ono to souvisí s mými příspěvky o "zařazení pětky".
Ty motory jsou dnes úplně někde jinde než u legendárních "120", takže některé informace a názory, které se zde objevují považuji za "urban story". To se týká i zajíždění motoru.
On: Ford Focus Combi III 1.6 TI-VCT 74kW 2012
Ona: Ford C-Max 1.5 Ecoboost 110 kW 2019
Ona: Ford C-Max 1.5 Ecoboost 110 kW 2019
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 662
- Registrován: 06.04.2011 14:49
- Bydliště: Praha
Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
Nemyslim si, ze je to zajetim, ale pokud se motor dlouhodobe setri, tak proste "zlenivi". Tzn. zkusil bych mu nejakou dobu slapat na krk (mozna predtim vymenit olej), hnat ho castejc do vyssich otacek a pri 10tkm by se videlo 
Kazdopadne by to chtelo nejak objektivne zmerit pred a po - bud na brzde, nebo si aspon udelat par akceleracnich testu.

Kazdopadne by to chtelo nejak objektivne zmerit pred a po - bud na brzde, nebo si aspon udelat par akceleracnich testu.
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
- jack-3d
- Pokročilý
- Příspěvky: 602
- Registrován: 30.01.2010 20:37
- Bydliště: Brno / někdy Frýdlant v Čechách
Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
Kolik nových aut jsi zajížděl?Zdenekold píše:... takže některé informace a názory, které se zde objevují považuji za "urban story". To se týká i zajíždění motoru.
Já tu chci kolegovi pouze říct svůj názor, že jeho prblém nevidím tak černě, že nejspíš nepůjde o vadu motoru, nebo něco podobného. Rozdíl mezi motorem s najetými 8 000 km a 80 000 km prostě pocitově poznáš a tom prvním případě to bude chtít minimálně vyměnit olej a trochu motor vytáčet a drilovat.
Je: Ford Mondeo Kombi MK4 1,6 118 kW
Byl: Ford Focus HB MK2 1,6 85kW
Byl: Ford Focus HB MK1 1,8 85kW
Byl: Ford Focus HB MK2 1,6 85kW
Byl: Ford Focus HB MK1 1,8 85kW
- Cernoch-L
- Nováček
- Příspěvky: 192
- Registrován: 01.03.2009 21:45
- Bydliště: Děčín
Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
Pro porovnání jsem vlastnil FF2 1.6 16v, který jsem si od začátku zajížděl sám. Dával jsem mu čoud. Po pár letech si známý koupil stejné vozidlo, které bylo po prvním majiteli ročník 1950 a auto mělo najeto cca 70 tis km (už přesně nevím). Já měl v tý době najeto něco kolem 30 tis. km a nevěřil jsem, jak velký rozdíl může být ve stylu jízdy. Kolega měl tedy pěknýho lenocha....
Takže tedy jsem velkým zastáncem toho, dávat mu čoud, aby se naučil tahat. Ale zase samozřejmě rozumně, hezky po zahřátí a plynulé zrychlování a né nesmyslné podřazování a škubání s motorem...
Takže tedy jsem velkým zastáncem toho, dávat mu čoud, aby se naučil tahat. Ale zase samozřejmě rozumně, hezky po zahřátí a plynulé zrychlování a né nesmyslné podřazování a škubání s motorem...
Byl: FF3 po faceliftu combi 1.6 Ti VCT 77kw Trend+ modrá Blazer
Byl: FF2 po faceliftu 5dv. 1.6 16v 74 kw Trend béžová Chill
Byl: FF2 po faceliftu 5dv. 1.6 16v 74 kw Trend béžová Chill
- jack-3d
- Pokročilý
- Příspěvky: 602
- Registrován: 30.01.2010 20:37
- Bydliště: Brno / někdy Frýdlant v Čechách
Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
Přesně tak. Jsem rád, že to má někdo taky tak.
Je: Ford Mondeo Kombi MK4 1,6 118 kW
Byl: Ford Focus HB MK2 1,6 85kW
Byl: Ford Focus HB MK1 1,8 85kW
Byl: Ford Focus HB MK2 1,6 85kW
Byl: Ford Focus HB MK1 1,8 85kW
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 662
- Registrován: 06.04.2011 14:49
- Bydliště: Praha
Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
Moje rec, na zacatku opatrneji, ale jakmile ma auto kolem 1000 km, tak dostane cocku - vzdycky se zahratym motorem, ale semtam hezky plynule az k omezovaci
Myslim, ze u novejch aut nema samotny zajeti az takovej vliv, spis jde o dlouhodobej styl jizdy - tzn. dobre "zajety" auto pod rukama duchodcce zlenivi, stejne jako lenocha casem rozjezdis...

Myslim, ze u novejch aut nema samotny zajeti az takovej vliv, spis jde o dlouhodobej styl jizdy - tzn. dobre "zajety" auto pod rukama duchodcce zlenivi, stejne jako lenocha casem rozjezdis...
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
- Cernoch-L
- Nováček
- Příspěvky: 192
- Registrován: 01.03.2009 21:45
- Bydliště: Děčín
Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
Jj máš recht.... když nemám delší dobu nějakou cestu delšího charakteru a jezdí se s ním po městě nebo s ní jezdí manželka, tak je na něm potom znát, když se projede dálku a protáhne se pořádně.... motor je od toho, aby tahal, ne aby se šetřil a spořil každý centilitr benzínu či nafty
Byl: FF3 po faceliftu combi 1.6 Ti VCT 77kw Trend+ modrá Blazer
Byl: FF2 po faceliftu 5dv. 1.6 16v 74 kw Trend béžová Chill
Byl: FF2 po faceliftu 5dv. 1.6 16v 74 kw Trend béžová Chill
- froxic
- Nováček
- Příspěvky: 94
- Registrován: 06.08.2014 12:47
- Bydliště: Ostrava
Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
Doporučuji vyměnit olej + vzduchový filtr (pokud tam už je více jak rok) a potom odpojit baterii na cca hodinu. Poté se dostane řídící jednotka přepne do učícího režimu a je dobré udělat učební jízdu. Když tomu potom budeš během příštích tankování více šlapat na krk, tak by se měl už pocítit nějaký rozdíl. Chybu taky neuděláš, když pročistíš motor kvalitním palivem (např. 2 nádrže VERVA 100 / Maxxmotion 100). Já jsem se taky zpočátku snažil jezdit na spotřebu, ale výsledkem nebylo ani tak snížení, spíše zlenivění auta. Takže teď jezdím daleko více dynamicky, přitom spotřeba je pomalu stejná.
Focus II 1.6 Ti-VCT (85kW), 2005, 5dv. hatchback, Ghia, Machine silver, K&N filtr,
SONY CD132-MP3 + Gladen RS 165 V2 + Gladen M SET 7 (SQX 08 VB + RC 90c2) + komplet odhlučnění

SONY CD132-MP3 + Gladen RS 165 V2 + Gladen M SET 7 (SQX 08 VB + RC 90c2) + komplet odhlučnění

-
- Pokročilý
- Příspěvky: 662
- Registrován: 06.04.2011 14:49
- Bydliště: Praha
Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
Jen takova drobna poznamka - premiovy benziny nemaj takovou vytoc, takze dost casto je to palivo stary. U 1.0 EB jsem mel nejakou dobu citelny problemy s vykonem, auto proste ve vyssich rychlostech nechtelo jet, nakonec jsem tam prestal lejt tohle, presel zpatky na klasickou N95 a bylo po problemu.
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
- Cernoch-L
- Nováček
- Příspěvky: 192
- Registrován: 01.03.2009 21:45
- Bydliště: Děčín
Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
Dávám jedině N95 a k tomu aditiva do benzínu.... za údajně lepší benzín jsou vyhozené peníze dle mého
Byl: FF3 po faceliftu combi 1.6 Ti VCT 77kw Trend+ modrá Blazer
Byl: FF2 po faceliftu 5dv. 1.6 16v 74 kw Trend béžová Chill
Byl: FF2 po faceliftu 5dv. 1.6 16v 74 kw Trend béžová Chill
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 662
- Registrován: 06.04.2011 14:49
- Bydliště: Praha
Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
Podle me idealni.
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
-
- Junior
- Příspěvky: 260
- Registrován: 12.03.2015 21:41
- Bydliště: Olomouc
Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
Aditiva do benzínu jaký a proč?
Je : FF I 1,6 16V Ghia 5dv green
Je: FF III 1,5 EB Titanium kombi Lunar sky
Je: FF III 1,5 EB Titanium kombi Lunar sky
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů