Čautě fandové modrého oválu....
Rád bych se podělil s ročními zkušenostmi s plastidipem a jeho aplikací a ,,údržbou" při běžném užívání.
Barvu jsem jsem použil od Performix což je asi to nejlepší co je na trhu, aspoň se to tedy tak prezentuje.
Kvůli aplikaci jsem si pořídil el.pistoli od Wágnera kterou v té době prezentoval guru plastidipu ve státech a hvězda youtubu Fonzie z Dipyourcar.com
A na rovinu,ač jsem s tím neměl žádnou zkušenost a prohltal jsem pouze asi 50 videí s Fonziem aplikace probíhala vcelku bez problémů.Už během první vrstvy vidíte jak rychle potřebujete aplikovat.Jde jen o nastavení trysky pistole a zkusit někam na zeď cáknout vzorek pro ověření že to stříká akorát.
Auto jsem umyl jarem a po vysušení jsem ho vzal tech.benzínem aby bylo pořádně odmaštěný.
Olepil jsem pouze okna a vejfuk,zakryl kola která jsem mimochdem stříkal po zkušenosti s plastidipem na kolech klasicky barvou v komaxitu.Na kolech je to voser na voser.

Pokud tedy nejste distributor sprejů dipu a můžete ho obtejden opravovat.
Od umytí po olepení,nastříkání 6ti vrstev,zaschnutí a odlepení cca 5h a bylo po nerváku.Auto suchý a jako nový.Samotná aplikace asi 1,5h.mezi vrstvami nechat 10min zaschnout + 5min než ho oběhnete jednou vrstvou.
A teď k té údržbě.Z počátku to bylo v poho,myju pouze vapkou na pumpě,lehce z dálky jen auto namočit.Z petky do kýbliku jsem nalil jarovou vodu a houbou lehce omyl.Pak vapkou znova omýt.
Nejvíce se na dipu podepsalo počasí.Chemie z ostřkovačů je taky vražda ale opravitelná jednou za čas za 5min.Hlavně když leje a jedete tak dostává střecha u čelního okna zabrat asi nejvíc.Potažmo časem všude kde je přechod těsnění oken a dveří ke karosérii.Já stříkal stříbrné auto na černé takže se to vizuálně projevuje v podstatě všude a hned.Oprava probíhá tak že štěteček namočím do ředidla nebo do barvy ze spreje která je už říznutá ředidlem a roztřepený okraj rozetřu až se rozežere a znova spojí s kastlí.Pak znova přestříkat sprejem.To je na tom asi to nejlepší že nemusíte nic brousit a drobné odřeniny prostě přestříkáte sprejem pokud jste na začátku tedy neexperimentovali s barvou a nemáte v ní třeba metalízový třpyt nebo nějakou další barvu.U kol v podbězích je to kupodivu ok.Bohužel časem dostává i odstín zabrat a v současnosti jsem před dalším celolakem který ovšem vyjde asi 4l barvy vč.ředidla na 1600,- a cca 2h práce.Já jsem totiž vždy po mytí auto i lehce otřel což se časem projevilo i na mikronech barvy až začala lokálně prosvítat stříbrná.Ale to byste si nevšimli pokud bych Vás na to nenavedl.Za to si ale můžu asi sám už při stříkání kdy jsem mohl dát víc vrstev.Oprava zase spray a bylo to.Jenže nyní používám jinýho výrobce dipu a začínají se dělat fleky.Ale když to neřeknu tak si nevšimnete.Ta matná černá je na tohle výborná že veškeré kocoury maskuje.
Resumé..Každopádně doporučuji větší množství mikronů 6-8 vrstev už při stříkání a pořádně odmastit.Auto pak změní úplně svůj ráz a budete mít i ze starý klekánice zase radost.
Sloučeno. l.j.