Tuner#2 píše:S Lukášem jsem v sobotu mluvil, nebyl dlouho nikde vidět protože stavěl nový motor z kovaných dílů a dlouho trvalo než se vše na brzdě naladilo. Dokonce říkal, že to není nikam vyšponovaný, aby to něco vydrželo. To auto funguje podvozkově skvěle, má fantastické brzdy, kola a gumy jede jako já R888 což udělá taky hodně. Rozhodně to ale není čistě jen o váze verzus koně, protože lehčí auto prostě bude i přes stejný poměr výkon/váha prostě lepší. Navíc jsou tady veličiny jako rotační hmota (zkuste si zvážit kolik kg mají ty Vaše velká kola) a to se negativně podepíše na všem jako brzdy, zrychlení a jízdní vlastnosti...
Jo, jo, souhlas - váha kol je dost důležitá, ostatně jako kompletní neodpružená hmotnost.
Nejlehčí běžně prodávaná kovaná kola na STčko v rozměru 19´´ dělá např. Team Dynamics Pro Race 1.4 Forge G (váží kolem 8,5 kg, cena 18.000,- Kč/kus) nebo OZ Ultraleggera (v 19 ´´ jsou kolem 9,5 kg a taky za cca 18.000,- Kč).
Konstrukčně "lehčí" (myslím tím slabé paprsky, např. BBS CH, tzn. něco, jako jsem si pořídil já), nekovaná litá kola, za normálnější, pro běžného člověka dostupné ceny (tzn. kolem 4 až 6.000,- Kč/kus v rozměru 19´´) jsou váhově mezi 11,5 až 16 kg (ty moje britské kopie BBS CH "Monaco Mirabeau" mají 13,4 kg).
Gumy v rozměru 19´´ / šíře 235 / profil 35 váží všechny v podstatě stejně, kolem 12 až 14 kg - moje nové TOYA R888 váží katalogově 25 liber, což je nějakých 11,4 kg / kus.
Takže na autě tahám v létě kolem 25 kg na kole, tzn. metrák jen kola plus gumy. Nic moc..... oproti vahám kol o rozměru 14 nabo 15´´

Ale kvůli těm větším brzdám bych tam 18´´kola už prostě nedal
