Stránka 9 z 10

Re: Autodrom Most 22.10.

Napsal: 28.10.2011 21:22
od Zdwora
Tak to je to co na STcku kazdej obdivuje, muze mit pomalu 300 koni a porat s tim muzes jecto do mesta na nakup... neuveritelna univerzalnost, to z casti vypliva i z charakteru motoru, ty typery do ostry vacky zas az tak nejedou, kdezto ST jede porat atd... vsechno ma svoje pro i proti :wink: Rozhodne se asi neda zgeneralizovat ze ten je lepsi a tamten horsi :idea:

Re: Autodrom Most 22.10.

Napsal: 28.10.2011 23:08
od Tuner#2
S Lukášem jsem v sobotu mluvil, nebyl dlouho nikde vidět protože stavěl nový motor z kovaných dílů a dlouho trvalo než se vše na brzdě naladilo. Dokonce říkal, že to není nikam vyšponovaný, aby to něco vydrželo. To auto funguje podvozkově skvěle, má fantastické brzdy, kola a gumy jede jako já R888 což udělá taky hodně. Rozhodně to ale není čistě jen o váze verzus koně, protože lehčí auto prostě bude i přes stejný poměr výkon/váha prostě lepší. Navíc jsou tady veličiny jako rotační hmota (zkuste si zvážit kolik kg mají ty Vaše velká kola) a to se negativně podepíše na všem jako brzdy, zrychlení a jízdní vlastnosti...

Re: Autodrom Most 22.10.

Napsal: 29.10.2011 01:10
od ZonixX
..a neodpruzena hmota, ktere je ve Focusech ST225 vic nez dost i diky ten ingotum.. teda pardon - brzdovym trmenum, Bob Wolf by mohl vypravet

Re: Autodrom Most 22.10.

Napsal: 29.10.2011 09:00
od Zdwora
Tak buh vi jestli jeho APcka nejsou lehci nez seriovy brzdy z SUVcka a zrovna brzdy ti tu jejich hmotnost s radosti vrati si myslim horsi jsou zbytecne velky kola a tezky kola...

Re: Autodrom Most 22.10.

Napsal: 29.10.2011 11:43
od moskito
Když mluvíme o té univerzálnosti... :cooler:
14042011678.jpg
A co se týká kol... Už jsem nazul sociální plecháče a při brždění neuvěřitelnej rozdíl.. To je fakt.
To Clio je fakt zajímavý, ale je to podle mě kravina... Chce to zadokolku nebo 4x4. :wink:

Re: Autodrom Most 22.10.

Napsal: 29.10.2011 13:22
od Hal9000
Přesně zadokolka je o něčem jiném. Sice píšu že můj sen je ST170 v kombíku, ale mít fakt hodně peněz tak jdu do BMW 320si, a vůbec mě nesere menší výkon.http://www.autoweb.cz/retro-neco-pro-fa ... bmw-320si/ :cooler:

Re: Autodrom Most 22.10.

Napsal: 29.10.2011 13:38
od Zdwora
Ja si osobne myslim ze pri okruhovym (zduraznuju okruhovym) jezdeni je jedno jestli mas zasperovanou predokolku zadohrab nebo 4kolku :idea: Tak a ted do mne :mrgreen:

Re: Autodrom Most 22.10.

Napsal: 29.10.2011 13:40
od Hal9000
:dih: dej nezkušeného blba do silné předokolky, zadokolky a 4x4. Jsem zvědavý co řekne po kole s každým autem, co se mu nejlépe řídilo :ble2:

Re: Autodrom Most 22.10.

Napsal: 29.10.2011 13:43
od Zdwora
V predokolce skonci venku v zadokolce taky a ve 4kolce se z toho kacirku aspon vyhrabe, neco jako ja proste :totlsmile:

Re: Autodrom Most 22.10.

Napsal: 29.10.2011 13:43
od Hal9000
:totlsmile:

Re: Autodrom Most 22.10.

Napsal: 29.10.2011 14:54
od Bob Wolf
Tuner#2 píše:S Lukášem jsem v sobotu mluvil, nebyl dlouho nikde vidět protože stavěl nový motor z kovaných dílů a dlouho trvalo než se vše na brzdě naladilo. Dokonce říkal, že to není nikam vyšponovaný, aby to něco vydrželo. To auto funguje podvozkově skvěle, má fantastické brzdy, kola a gumy jede jako já R888 což udělá taky hodně. Rozhodně to ale není čistě jen o váze verzus koně, protože lehčí auto prostě bude i přes stejný poměr výkon/váha prostě lepší. Navíc jsou tady veličiny jako rotační hmota (zkuste si zvážit kolik kg mají ty Vaše velká kola) a to se negativně podepíše na všem jako brzdy, zrychlení a jízdní vlastnosti...

Jo, jo, souhlas - váha kol je dost důležitá, ostatně jako kompletní neodpružená hmotnost.

Nejlehčí běžně prodávaná kovaná kola na STčko v rozměru 19´´ dělá např. Team Dynamics Pro Race 1.4 Forge G (váží kolem 8,5 kg, cena 18.000,- Kč/kus) nebo OZ Ultraleggera (v 19 ´´ jsou kolem 9,5 kg a taky za cca 18.000,- Kč).

Konstrukčně "lehčí" (myslím tím slabé paprsky, např. BBS CH, tzn. něco, jako jsem si pořídil já), nekovaná litá kola, za normálnější, pro běžného člověka dostupné ceny (tzn. kolem 4 až 6.000,- Kč/kus v rozměru 19´´) jsou váhově mezi 11,5 až 16 kg (ty moje britské kopie BBS CH "Monaco Mirabeau" mají 13,4 kg).

Gumy v rozměru 19´´ / šíře 235 / profil 35 váží všechny v podstatě stejně, kolem 12 až 14 kg - moje nové TOYA R888 váží katalogově 25 liber, což je nějakých 11,4 kg / kus.

Takže na autě tahám v létě kolem 25 kg na kole, tzn. metrák jen kola plus gumy. Nic moc..... oproti vahám kol o rozměru 14 nabo 15´´ :( Ale kvůli těm větším brzdám bych tam 18´´kola už prostě nedal :cry:

Re: Autodrom Most 22.10.

Napsal: 29.10.2011 15:02
od Bob Wolf
ZonixX píše:..a neodpruzena hmota, ktere je ve Focusech ST225 vic nez dost i diky ten ingotum.. teda pardon - brzdovym trmenum, Bob Wolf by mohl vypravet

To jsem sem ani nechtěl psát, abych nenaštval všechny, kdo jezdí na STčkách se standardními brzdami - ty origo brzdiče nejsou ingoty, to jsou osoustružené kusy olova - sice jsem ty nové brzdiče nevážil, ale odhadem, když se to měnilo, mají zhruba poloviční hmotnost, než ty tovární.

Tohle snížení neodpružené hmoty bylo potom okamžitě znát hned při první jízdě s nimi - na jakékoliv větší díře to potom bylo relativně v pohodě, auto už nešlo nikdy v oblasti předních tlumičů na dorazy, jako se mi to běžně stávalo s origo brzdiči - s těmi to vždycky byla rána jako kráva, když jsem vlítnul do díry :bebng: .... ani ty 19´´ kola s nízkoprofilovými gumami tomu samozřejmě tenkrát nepřidala, a o sportovních kratších pružinách na předku nemluvě :blee:

Teď, po instalaci laděného sportovního podvozku a v kombinaci s lehkými brzdiči jsem v pohodě, auto zatím nikdy nešlo vepředu na dorazy, a to ani při pár dost fatálních průjezdech celkem hlubokými dírami...prostě ty neodpružené hmoty tam jsou nižší plus tlumiče a pružiny sladěné, tužší a funkčnější. :palec_nahoru:

Re: Autodrom Most 22.10.

Napsal: 29.10.2011 15:09
od Bob Wolf
Hal9000 píše:Přesně zadokolka je o něčem jiném. Sice píšu že můj sen je ST170 v kombíku, ale mít fakt hodně peněz tak jdu do BMW 320si, a vůbec mě nesere menší výkon.http://www.autoweb.cz/retro-neco-pro-fa ... bmw-320si/ :cooler:

Výkon bych prosil zachovat na minimu 300 PS, a kdyby byly peníze, tak já osobně bych neváhal a ze všeho nejraději pořídil toto:

http://www.novinky.cz/auto/testy/243967 ... estie.html

A kdyby ještě v kasičce trošku zbylo, tak bych to ještě nechal takto poupravit:

http://www.tuning.cz/a2113:app-1-m-coupe/

nebo takto:

http://www.autoforum.cz/tuning/bmw-1-m- ... frankfurt/

410 koníků - to je na úrovni M3 E92, nicméně váha je o cca 300 kg menší :gott:

Re: Autodrom Most 22.10.

Napsal: 29.10.2011 15:49
od Hal9000
Tůty auta už mi nepřijdou že už jsou pro radost z jízdy jako dřív. Takový výkon poslat jen na zadní kola mi přijde lehce přestřelené, každopádně svezení bude asi super. Navíc turbo :bebng: Já obdivuji vysokootáčkové atmosférické motory :gott:

Re: Autodrom Most 22.10.

Napsal: 29.10.2011 16:04
od Zdwora
Bob Wolf píše:Takže na autě tahám v létě kolem 25 kg na kole
:shocked: to je supa, u fakt lehkejch 15tek (jako na tom cliu treba) si myslim ze hmotnost bude polovicni :!: