Stránka 78 z 115

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 24.12.2012 11:13
od djdekl
Poslední fotka dána výše... v mrazáku mám -23st :wink:

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 24.12.2012 11:49
od Brehowicz
Já nic nevidím :nixw:

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 24.12.2012 11:55
od djdekl
Výše znamená na stránku 77 k původním třem fotkám :lol:

Dneska dám zmrazit OMV řepkonaftu...

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 24.12.2012 11:58
od Brehowicz
No dyť tam to nevidím :nixw: ty tři fotky už tam byly a čtvrtá chybí :nixw:

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 24.12.2012 12:03
od djdekl
Máš to rozbitý :bebng:

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 24.12.2012 12:03
od Brehowicz
Těď už tam je :wink: ,ale až po upravě

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 27.12.2012 08:51
od Brehowicz
Takže sem dostal odpověď z českého zastoupení OMW jak je to s jejich prémiovým palivem MaxxMotion Diesel.ža sebe dodávám, že již tankuji dost dlouho výhradně toto palivo a ikdyž má zimní nafta nižšší CČ což sem nepoznal,tak ocením více to že tahle nafta fakt netuhne a toto jsem si ověřil loni skleničkovou metodou na okně kdy bylo teměř -30.

Viz. citace


Dobrý den,
prémiové palivo OMV MaxxMotion Diesel je produkt, který je v letním období zaměřen na vyšší cetanové číslo (CČ) a v zimním období na nižší nízkoteplotní vlastnosti oproti normě ČSN EN 590, motorová nafta pro mírné klima.
To znamená, že OMV MaxxMotion Diesel Summer má CČ min. 60 a filtrovatelnost (CFPP) se pohybuje kolem -5 °C.
Produkt OMV MaxxMotion Diesel Winter má CČ min. 51 (obvykle 55) a CFPP max. -35 °C (obvykle -40 °C) a CP (bod vylučování parafínů) max. -22 °C (obvykle -32 °C).

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 27.12.2012 15:15
od Eidž
Děkuji za potvrzení domněnky.

A dodávám, že to není nic špatného. Jen by zákazník u stojanu nafty a je jedno jestli OMV či jiné stanice, měl před tankováním vědět, jakou teplotu filtrovatelnosti dostane. Nic víc a nic míň. Můžeme se pak v diskuzi přít, jestli to či ono palivo je lepší či horší.

Ono v -30C lze fungovat i na arktickou naftu od Agipu.... Cetanové číslo stejné, jako MaxxMotion Diesel Summer. Cenu si porovnejte sami.

Otázkou je, od kdy a do kdy je MaxxMotion Diesel Summer distribuován.

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 27.12.2012 15:25
od lucky.jack
To samý u Benziny. Arktická nafta do minus 26 a "normální" do mínus 21. Nicméně na stojanech je údaj pouze u arktické nafty. Na tu normální jsem se musel zeptat u obsluhy. A vzhledem k tomu, že používám VIF na zimu i na léto, tak nějakou arktickou naftu neberu.

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 27.12.2012 17:23
od djdekl
Aktuálně mrazím obyč OMV naftu při -23st a na dně lahvičky už je slušná vrstva parafínu - mnohem větší než u výše testovanýho Shellu...

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 27.12.2012 18:56
od djdekl
Obrázek

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 27.12.2012 20:27
od Eidž
To, že na dně je vrstva parafínů, je špatně. Mají být v celém objemu. Pokud klesly na dno, už jsou moc velké.
ALE - při -23C by zimní nafta měla mít přesně toto chování. Hranice filtrovatelnosti pro zimní naftu je -20C, tj. parafíny se tvoří už dřív a při teplotě -20C už ucpou testovací sítko.

V mražáku Ti teplota může kolísat. Parafiny se ale rozpustí až při teplotě nad nulou. Takže jestli tam máš třeba -25C a pak teplota roste k -20C, ....

A právě proto nechápu, proč ČOI či ten útvar na ochranu spotřebitelů už dávno neprosadil, že na stojanech s naftou bude cedulka a na ní teplota, při které už to fakt neteče.

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 01.01.2013 13:24
od ACEMajky
Problem je, ze to testovaci sitko, pres ktere se test filtrovatelnosti dela uz davno neodpovidaa modernim filtrum v dieselech, takze filtr v aute ti to ucpe mnohem drive, proto si myslim, ze jedine predehrev poradnej pomuze, kterej rozpusti parafiny tesne pred filtrem (nez ho stihnou ucpat a ty co ve filtru uz tam jsou, ty se rozpusti teplou naftou tekouci z predehrevu. "Bohuzel" letosni zima mi zatim neumoznuje toto vyzkouset v praxi - i kdyz i tak bych do potrubi nevidel, zdali to pomaha, takze bych nic nepoznal, jen to jestli auto pojede nebo ne, coz neznamena, ze bez predehrevu by nejelo...

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 01.01.2013 21:53
od Eidž
Ano, máš pravdu.

Ale je jedno, jestli testovací sítko hrubostí odpovídá filtru nebo ne. Proč? Protože nějak změřit ucpání musíš. A jestli se to ucpe při -20C nebo při -18C... Nikdo z nás doma nemá laboratorní teploměr, s třídou přesnosti, co mají v laboratoři.

Berme to jako indikativní údaj, podle kterého se nějak dělí třídy nafty. Pokud ti na pumpě prodají zimní naftu (do cca -20C) a ona ti při -10C zmrzne, je něco špatně.

A hlavně, proč o teplotě filtrovatelnosti nemůžeme být informování před tankováním? Když může být na stojanu tuna reklamy, tak proč tam nemůže být teplota filtrovatelnosti toho, co právě tankuji? Štítek nafta pro mírné klima EN590 je fakt vypovídající...

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 01.01.2013 22:43
od Jardak
Můžeme být informováni a někdy i jsme. Třeba dneska jsem tankoval vervu v Třemošný a před stojanem cedule jako kráva kde psali že verva je do - 26°C. Myslím,že ta cedule tam byla i minule když jsem tankoval (asi před 8 dny)