Extra nafta a aditiva - zkušenosti, testy
- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Max u mě skončil. Už jsem to tady asi psal. Loni v zimě to mohlo být cca -12 maxík zmrzlý a cedule mimo provoz obyč nafta v pohodě.
FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Tak uz se prodava Verva diesel s 60 cetany a filtrovatelnost do -26. Do ted jsem bral Vervu ktera byla do -21 a uplne v pohode.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- Mr.Zdenda
- Junior
- Příspěvky: 318
- Registrován: 25.11.2011 20:38
- Bydliště: Ml. Boleslav, Ústí n. Labem
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Teďka mi řekněte, kde je zakopaný pes. V pátek jsem nastartoval tip top na 4x asi(baterka viz jiné vlákno). Baterka tedy vyměnená. Dotankoval jsem do plné (cca 46l vervy se zimní vločkou) a i přidal aditiva(možná málo). Dneska ráno sednu do auta, žhaví, točí, chytne, chcípne. Takto asi 5x, po každé zvuk jako když by došlo palivo. Nemůže to být už jenom tím, že jsem v nádrži měl cca 4-5 té staré nafty a po tom necelém 1km se to samozřejmě nestačí promíchat- na cestě ke vstřikům a v nich zbyla stará nafta?
Po dalším pokusu to už chytlo, motor se ošklivě oklepal(jako po startu v loni když mi nafta opravdu zamrzla). Ujel jsem cca 120km do UL, dal tam VIF(4 měrky) a dolil to "maxmoušnem" od OMV cca 7l do plné aby se to zředilo a promíchalo..
Nějaká rada?
Aditiva jsem dával už asi měsíc ale možná jich dávám málo-vždy jsem dal 2 měrky, kdo má VIF, tak ví že na etiketě je že měrka je na ošetření nafty cca 20l.
PS: palivák je nový po létě
PS2: vzhledem k tomu že to vždycky chytlo, nemyslím si že by to bylo žhavením.
přes noc bylo cca -15
Teďka bude auto zase týden stát a já bych rád příští pátek nastartoval a jel domů.
Už opravdu nevím, jak se mám na zimu lépe připravit, abych neměl tyhle problémy
// řeči typu že to je diesel nebo že to mám prodat mi prosím nepište
, díky !
Po dalším pokusu to už chytlo, motor se ošklivě oklepal(jako po startu v loni když mi nafta opravdu zamrzla). Ujel jsem cca 120km do UL, dal tam VIF(4 měrky) a dolil to "maxmoušnem" od OMV cca 7l do plné aby se to zředilo a promíchalo..
Nějaká rada?
Aditiva jsem dával už asi měsíc ale možná jich dávám málo-vždy jsem dal 2 měrky, kdo má VIF, tak ví že na etiketě je že měrka je na ošetření nafty cca 20l.
PS: palivák je nový po létě
PS2: vzhledem k tomu že to vždycky chytlo, nemyslím si že by to bylo žhavením.
přes noc bylo cca -15
Teďka bude auto zase týden stát a já bych rád příští pátek nastartoval a jel domů.
Už opravdu nevím, jak se mám na zimu lépe připravit, abych neměl tyhle problémy


// řeči typu že to je diesel nebo že to mám prodat mi prosím nepište

2018-?: Rapid 1.0
2016-2018: ex. BMW e39 530dA, 142 kW
2015-2016: ex. Rapid 1.2 TSI 63 kw
2011-2015: ex. Ford Focus II 2.0 100 kW TDCI
2012-2018: ex. Suzuki Bandit GSF 600s 57 kW
2007-2012: ex. 323F BG 1.6 16V 66 kW
2006-2007: ex. Seat Ibiza 1.5glx 66 kW
2016-2018: ex. BMW e39 530dA, 142 kW
2015-2016: ex. Rapid 1.2 TSI 63 kw
2011-2015: ex. Ford Focus II 2.0 100 kW TDCI
2012-2018: ex. Suzuki Bandit GSF 600s 57 kW
2007-2012: ex. 323F BG 1.6 16V 66 kW
2006-2007: ex. Seat Ibiza 1.5glx 66 kW
- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Už je to tu napsané několikrát. Vstřiky, čerpadlo, žhaviče a hlavně jak si se vstřiky poradí SW.
Nový SW si dokáže upravit dávku paliva chytnutého vstřiku a tím pádem eliminovat nekvalitní starty.
Spíše bych to nazval: nesmradlavými starty
Nový SW si dokáže upravit dávku paliva chytnutého vstřiku a tím pádem eliminovat nekvalitní starty.
Spíše bych to nazval: nesmradlavými starty

FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
- Mr.Zdenda
- Junior
- Příspěvky: 318
- Registrován: 25.11.2011 20:38
- Bydliště: Ml. Boleslav, Ústí n. Labem
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
nevím moc o čem mluvíšRadekjo píše:Už je to tu napsané několikrát. Vstřiky, čerpadlo, žhaviče a hlavně jak si se vstřiky poradí SW.
Nový SW si dokáže upravit dávku paliva chytnutého vstřiku a tím pádem eliminovat nekvalitní starty.
Spíše bych to nazval: nesmradlavými starty



2018-?: Rapid 1.0
2016-2018: ex. BMW e39 530dA, 142 kW
2015-2016: ex. Rapid 1.2 TSI 63 kw
2011-2015: ex. Ford Focus II 2.0 100 kW TDCI
2012-2018: ex. Suzuki Bandit GSF 600s 57 kW
2007-2012: ex. 323F BG 1.6 16V 66 kW
2006-2007: ex. Seat Ibiza 1.5glx 66 kW
2016-2018: ex. BMW e39 530dA, 142 kW
2015-2016: ex. Rapid 1.2 TSI 63 kw
2011-2015: ex. Ford Focus II 2.0 100 kW TDCI
2012-2018: ex. Suzuki Bandit GSF 600s 57 kW
2007-2012: ex. 323F BG 1.6 16V 66 kW
2006-2007: ex. Seat Ibiza 1.5glx 66 kW
- Ac1D
- Pokročilý
- Příspěvky: 758
- Registrován: 29.06.2010 18:10
- Bydliště: Zdar n/S
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Ze vas to bavi porad hlidat cetany,oktany a kdovi co jeste.Pri jizde to stejne nepoznate kolik je to cislo a kdyz zacne auto cukat,divny smrad z vyfuku atd tak to tim ze bylo 56 misto 60 cetanu neni
Naftak ma jezdit na vsechno co dotece do motoru a dokaze horet 


Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004
Focus kombi TDDI,66KW,2004
- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Je to složitější. Všechno ve Tvém autě řídí nějaký SW který se postupem času v koncernu zdokonaluje.
Proto mluvím i o dávkách paliva při startu. Nedává to klasiku ale u poškozeného vstřiku to omezí a tím zamezí špatnému vznícení. Špatné vznícení paliva je možné odůvodnit třeba špatným tlakem vzduchu který se nezahřeje nebo žhaviči (při startu) špatným tlakem paliva nebo i dávkou paliva.
Proto mluvím i o dávkách paliva při startu. Nedává to klasiku ale u poškozeného vstřiku to omezí a tím zamezí špatnému vznícení. Špatné vznícení paliva je možné odůvodnit třeba špatným tlakem vzduchu který se nezahřeje nebo žhaviči (při startu) špatným tlakem paliva nebo i dávkou paliva.
FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Ac1D píše:Ze vas to bavi porad hlidat cetany,oktany a kdovi co jeste.Pri jizde to stejne nepoznate kolik je to cislo a kdyz zacne auto cukat,divny smrad z vyfuku atd tak to tim ze bylo 56 misto 60 cetanu neniNaftak ma jezdit na vsechno co dotece do motoru a dokaze horet

V12 nebo Eidž kde jsíííí.....
FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Už jsem to tady psal, napíšu to znovu.Ac1D píše:Ze vas to bavi porad hlidat cetany,oktany a kdovi co jeste.Pri jizde to stejne nepoznate kolik je to cislo a kdyz zacne auto cukat,divny smrad z vyfuku atd tak to tim ze bylo 56 misto 60 cetanu neniNaftak ma jezdit na vsechno co dotece do motoru a dokaze horet
TDDi má čas vstřiku pevně daný na čerpadle. Pokud chceš poznat 60 cetanů, musíš upravit čas vstřiku.
TDCi má čidlo klepání, čas vstřiku si upravuje. Stačí vyjet půlku nádrže, lépe celou a je to.
TDDi při přefiltrování nečistot, pojede i na olej do friťáku. TDCi s tím bude mít problém.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Mr.Zdenda
- Junior
- Příspěvky: 318
- Registrován: 25.11.2011 20:38
- Bydliště: Ml. Boleslav, Ústí n. Labem
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Eidž: zajímavé fakta
Jinak já dneska start na drc... PP ukazoval -2. Tak jsem zvědav co to udělá až to půjde zase ještě níž...
Jinak já dneska start na drc... PP ukazoval -2. Tak jsem zvědav co to udělá až to půjde zase ještě níž...
2018-?: Rapid 1.0
2016-2018: ex. BMW e39 530dA, 142 kW
2015-2016: ex. Rapid 1.2 TSI 63 kw
2011-2015: ex. Ford Focus II 2.0 100 kW TDCI
2012-2018: ex. Suzuki Bandit GSF 600s 57 kW
2007-2012: ex. 323F BG 1.6 16V 66 kW
2006-2007: ex. Seat Ibiza 1.5glx 66 kW
2016-2018: ex. BMW e39 530dA, 142 kW
2015-2016: ex. Rapid 1.2 TSI 63 kw
2011-2015: ex. Ford Focus II 2.0 100 kW TDCI
2012-2018: ex. Suzuki Bandit GSF 600s 57 kW
2007-2012: ex. 323F BG 1.6 16V 66 kW
2006-2007: ex. Seat Ibiza 1.5glx 66 kW
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Tak hlavni problem bych videl v tom, ze bych nekazil Vervu nebo Maxxmotion nejakym Vifem. Aditivovana nafta se neaditivuje, je dokonce mozne ze se jednotlive aditivace moc nemuseji. Ja teda tankuju Vervu nic nepridavam a startuje mi to i s ne moc dobrou baterii uplne v pohode a u nas bylo cca -14
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
+1 buď ber Lukoil + aditiva a nebo kupuj už ryze aditivovanou naftu jako Moušn nebo Verva. Jsem na tom jako Sagic, v -7 mi to nastartovalo na první žhavení a na první otočení a to tankuju MaxxMotion nebu UltimateDiesel...
- Mr.Zdenda
- Junior
- Příspěvky: 318
- Registrován: 25.11.2011 20:38
- Bydliště: Ml. Boleslav, Ústí n. Labem
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
holt mi asi nezbyde nic jiného než zase do Forda a nechat to zkontrolovat..
2018-?: Rapid 1.0
2016-2018: ex. BMW e39 530dA, 142 kW
2015-2016: ex. Rapid 1.2 TSI 63 kw
2011-2015: ex. Ford Focus II 2.0 100 kW TDCI
2012-2018: ex. Suzuki Bandit GSF 600s 57 kW
2007-2012: ex. 323F BG 1.6 16V 66 kW
2006-2007: ex. Seat Ibiza 1.5glx 66 kW
2016-2018: ex. BMW e39 530dA, 142 kW
2015-2016: ex. Rapid 1.2 TSI 63 kw
2011-2015: ex. Ford Focus II 2.0 100 kW TDCI
2012-2018: ex. Suzuki Bandit GSF 600s 57 kW
2007-2012: ex. 323F BG 1.6 16V 66 kW
2006-2007: ex. Seat Ibiza 1.5glx 66 kW
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Hele zkus vyjet tu nádrž úplně do sucha, a natankuj nějaké prémiové palivo s vločkou a už nepřidávej!!! aditiva. A pokud ani potom ti to nebude startovat, tak bych začal hledat problém někde jinde...
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Co jsem tady zaregistroval, tak vsichni stezovaci ze jim zamrzla Verva do ni davali VIF.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti