Stránka 73 z 84

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 09.04.2014 14:07
od V12
Videl som technicak, kde bolo Euro IV + DPF. Jednalo sa o Mondeo Mk. III 2.0TDCI 85kW. Len s obrovskym stastim som sa nestal jeho majitel, rok a pol pred potencialnou kupou uz malo 160 tisic km...

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 09.04.2014 16:27
od Peters56
Je možný, že u EURO 4 to psaný je protože některý auta ho mají a některý ne. EURO 5 tam už je povinně.

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 10.04.2014 14:22
od Beeda
Zdravím pánové a případně i dámy :-). Před dvěma lety jsem koupil FOFO II 1,6 Tdci až posléze jsem zjístil že mám vykuchaný DPF rozsvítila se kontrolka motoru následovala cesta do servisu kontrola diagnostikou a zjíštění že mám vykuchané DPF ale není to ošetřené v RJ takže se ho motor snaži občas regenerovat ale jaksi nemá co regenerovat :-D. Ale abych se dostal k dotazu blíží se mi termín STK a stím i měření emisí myslím že po pročtění tématu bych stím měl projít, ale zajímá mě jestli na emisích kontrolují přítomnost DPF i diagnostikou ? Pak bych měl problém protože tam je stále uveden. Má někdo obdobnou zkušenost ?

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 10.04.2014 14:52
od V12
Pokial budu iba merat, pravdepodobne prejdes, teda za predpokladu, ze mas motor v 100% stave. Ked su ale vstrekovace opotrebovane, je mozne, ze neprejdes.
Ked sa ale technik pozrie pod auto a fyzicky skontroluje teleso DPF - ci nie je zvarane, popripade zhodi hadicky z cidla diferencneho tlaku a motor nepadne do nudzaku, mas smolu a letis s neporizenou. Preto odporucam nahodne vytratenie patstovky pod spojkovy pedal...

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 10.04.2014 23:08
od kiblik
Projdes uplne bez problemu. Namerena hodnota bude neco jako 0.4-0.5 a tvuj limit je 1.1-1.3 nebo neco podobnyho. Nic jinyho ti na tom kontrolovat nebudou. Doporucuji ti ale vybrat si nejakou postarsi STK, kde nemaji nejmodernejsi vybavu. To byste se divili s cim se u nas jeste meri, treba s filtracnim papirem :-)

Nevim kde ste vzali to stema hadicema od cidla, ale me kdyz prestane fungovat diferencni cidlo, tak mam auto taky v nouzaku a to mam dpf vykuchany. Takze tady by ani teoreticky neuspeli.

A jestli mi bude chtit nekdo na technicke (dle predeslych prispevku) sahat do auta a delat stim nejaky hokus pokusy, odpojovanim hadicek,kabelu a kdovi ceho jeste, kdyz to mu ho...no rozumi, tak odeme dostane leda tak rakoskou pres prsty, nez na tom neco poku..vi. Takovy radoby odbornik z STK je memu autu asi tak stejne dobry, jako hladova kuna lesni zamotana v elektrickych kabelech pod kapotou s buzirkou v tlame.

To zas mohl vymyslet, leda tak nejakej kokot na ministerstvu, stejne jako, ze vsichni kdo si koupi starsi auto, budou muset jezdit na STK kazdej rok, aby je to asi donutilo jit a koupit si za tu druhou polovinu penez z vyplaty, o kterou je stat zatim neoskubal nejakou supermoderni ekologickou kraksnu, pricemz je stat oskube o dalsich nesmyslne ukradenych 20% DPH a po 5letech,120 000km a skonceni zaruky ten dotycnej chudak zjisti, ze ji bude lepsi prodat AAA, protoze kdyby ji mel dal udrzovat v ekologicky prijatelnem stavu, bude muset vysolit polovinu penez z ceny auta na vymeny vsech ekokurvitek.

No tak to me ku...va dostava do kolen...........

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 11.04.2014 06:54
od vita_k
uplne chapu. Uz jsem mel taky sto chuti napsat sem: http://ford-focus.cz/forum/viewtopic.ph ... start=5460

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 11.04.2014 07:56
od foki
byl jsem s jednim dpf na emisich , a namerili mi 0,05 a limit byl 0,51 + tolerance 0,5 . kdyz jsem se s technikem bavil tak mi rikal ze delali nejakou C5 a tam nameril 0,98 vedel ze tam neni neco v poradku nicmene tim ze se vesel do tolerance tak prosel . ale nemci pry uz takto tolerantni nejsou . jeste doplnim ze to auto melo cca 160t km a namerilo 0,05

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 11.04.2014 13:14
od V12
foki :
Ked ma funkcny DPF, inak to dopadnut nemohlo.

kiblik :
deFAP-y zrealizovane flashnutim RJ softwarom pochadzajucim z auta bez DPF cidlo diferencneho tlaku ignoruju.

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 12.04.2014 00:35
od kiblik
Toz ja nevim jak vam ale me to bez nej nefunguje.....

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 12.04.2014 20:18
od V12
Mas to urobene tak, ako sa slusi a patri :perfect:

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 13.04.2014 17:15
od vita_k
[attachment=-1]uploadfromtaptalk1397402061289.jpg[/attachment]
U mě to software pozná.

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 13.04.2014 17:25
od Peters56
Já tedy diesla nemám ale sleduji jaký je vývoj. Převzato z jiného webu :wink:
Jen jen otázkou času kdy legislativa majitele aut s odstraněným dpf filtrem semele a pak to bude finančně hodně bolet.
Jinak od ledna 2015 by se měl změnit způsob měření emisí u dieselů. V podstatě auto s odstraněným dpf filtrem nebude mít už šanci projít. Vše bude probíhat tak jako u STK tedy online. Vozidlo bude během měření napíchnuté přes diagnostickou zásuvku. Dnešní oblbovátka v řj vysílají signál který svědčí o dobré kondici filtru dpf a o dobrém stavu spalin. Problém je v tom že to dělají i v okamžiku kdy to nemůže být pravda-při vypnutém motoru :D . Právě to je důvod měření přes zásuvku automobilu. Zároveň připojení řj znemožní pokus o měření jiného auta protože VIN se bude načítat přímo z řj. Na emisích tedy budou jenom připojovat počítač a o ostatní se postará už příslušný SW.

Tady je ustanovení o zákazu činnosti technika a také kontrolní stk po provedení řádné stk. Je to vše s platností od 1.1.2015.

Citace:
239

ZÁKON
ze dne 3. července 2013,
kterým se mění zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích
V § 82 se za odstavec 2 vkládá nový odstavec 3, který zní:

˙(3) Zjistí-li osoba pověřená výkonem státního odborného dozoru závažné porušení povinností kontrolním technikem, nebo pokud by porušení povinnosti mohlo vést k ohrožení bezpečnosti silničního provozu nebo života a zdraví člověka, zakáže v řízení na místě tomuto kontrolnímu technikovi činnost a zákaz činnosti neprodleně oznámí provozovateli příslušné stanice technické kontroly a ministerstvu. Ministerstvo tuto skutečnost zaznamená do informačního systému stanic technické kontroly a do 30 dnů od obdržení oznámení zahájí řízení o odnětí profesního osvědčení kontrolního technika. Zákaz činnosti uložený podle věty první trvá do doby nabytí právní moci rozhodnutí vydaného v řízení o odnětí profesního osvědčení kontrolního technika nebo do uplynutí lhůty podle věty druhé, nebylo-li takové řízení zahájeno.

V § 82 odstavec 5 zní:

˙(5) Osoba pověřená výkonem státního odborného dozoru může bezprostředně po provedení technické prohlídky nebo měření emisí vyzvat fyzickou osobu, která vozidlo k technické prohlídce nebo měření emisí přistavila, aby na dobu nezbytně nutnou přistavila zkontrolované vozidlo k opakované částečné nebo celkové technické prohlídce nebo k měření emisí, pokud má důvodné pochybnosti o dodržení stanoveného rozsahu a postupu provádění technických prohlídek nebo měření emisí nebo o tom, že vozidlo je technicky způsobilé k provozu na pozemních komunikacích. Fyzická osoba, která vozidlo k technické prohlídce nebo měření emisí přistavila, je povinna na základě výzvy osoby pověřené státním dozorem přistavit silniční vozidlo k opakované technické prohlídce nebo k měření emisí. Bezprostředně opakovanou technickou prohlídku nebo měření emisí provede bezplatně kontrolní technik nebo mechanik pod dozorem osoby pověřené výkonem státního odborného dozoru.

A tohle je taky masakr pro techniky STK a ME

Citace:
§ 83

Přestupky

(1) Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že
m) v rozporu s § 60 odst. 1 provádí technické prohlídky silničních vozidel bez profesního osvědčení kontrolního technika,
n) jako kontrolní technik v rozporu s § 61a odst. 1 písm. a) neprovede technickou prohlídku ve stanoveném rozsahu, způsobem a v souladu s technickými podmínkami pro hodnocení výsledku technických prohlídek,
o) jako kontrolní technik v rozporu s § 61a odst. 1 písm. b) nevyznačí zjištěné závady a jejich hodnocení stupněm závad do záznamníku závad,
p) jako kontrolní technik v rozporu § 61a odst. 1 písm. b) nevloží údaje o výsledku technické prohlídky do informačního systému stanic technické kontroly nebo nepředá dokumentaci osobě určené provozovatelem stanice technické kontroly,
q) jako kontrolní technik v rozporu s § 61a odst. 2 neoznámí skutečnosti týkající se výkonu funkce kontrolního technika,
r) jako mechanik v rozporu s § 67a písm. a) nepostupuje stanoveným způsobem nebo ve stanoveném rozsahu při měření emisí nebo při vyznačování měření emisí,
s) jako mechanik v rozporu s § 67a písm. b) neoznámí skutečnosti týkající se výkonu funkce mechanika nebo jejich změny, nebo
t) v rozporu s § 69 odst. 1 provádí měření emisí silničních vozidel bez profesního osvědčení mechanika.

(2) Za přestupek podle odstavce 1 písm. l) lze uložit pokutu do 5 000 000 Kč a za přestupek podle odstavce 1 písm. a) až k) a m) až t) lze uložit pokutu do 50 000 Kč. V blokovém řízení lze za přestupky podle odstavce 1 písm. b) a i) uložit pokutu do 5 000 Kč. Ostatní přestupky nelze projednat v blokovém řízení.

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 14.04.2014 06:59
od patro16
ono to je vsetko pekne ale ked sa nad tym zamyslim tak ked bude splnat danu normu euro(4) aj bez dpf tak predsa nemoze byt problem
ved auta ktore maju napr. E4 nemoze EU len tak zacat merat tak aby splnali vyssiu E5 normu, samozrejme pre tych co ju uz maju to bude problem pretoze tie naozaj tu normu bez dpf nesplnia

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 16.04.2014 10:25
od V12
Tu sa nejedna o splnanie EURO IV normy, ale o podlezenie hodnot dymivosti v technickom preukaze. Takze ked mas diesel Euro IV vybaven s DPF, limit dymivosti by mal byt nejakych 0.05. A do tohto sa po vykuchani nedostanes. Je ale otazne, kto s DPF ma v technicaku prave takyto limit.

A este jedna vec - STK/EK nie je len o merani emisii ci o stave auta, ale aj o tom, ci vyhovuje homologizacii. A ked sikovny technik pride na vykuchany DPF (pretoze aj cvicena opica uz vie, ze DPF nedymi viac ako 0.1, takze ked mas voz s DPF a dymi 0.1 - 1.1, je jasne, ze DPF je bud nefunkcny - dovod na vyrazenie z EK je pofiderny, alebo vykuchany - dovod na vyrazenie z EK je jasny a nespochybnitelny), moze Ta vyrazit aj ked sa do emisneho limitu vojdes, dovodom moze byt neautorizovany zasah do emisneho systemu s nasledkom straty homologizacie. Takyto neautorizovany zasah je inak aj zaslepenie EGR.

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 24.04.2014 13:22
od patro16
lenze v TP nieje uvedeny limit dymivosti, napr. ja tam mam napisane dymivost ES/EHK a nemam pri tom ziadne cislo, castice:0.001g.km-1 a kor. sucinitel absorbcie: 0,600m-1

na stk myslim problem nebude pretoze ak by clovek nepresiel na jednej tak pojde do inej stk kede prejde a oni pridu o kseft... co dnes chce malo firiem