Stránka 72 z 115

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 10.10.2012 07:19
od ACEMajky
Pred par lety (2roky zpet) svara chtel v nachode natankovat premionou shell naftu a zamrzlej stojan pri -7 - sama pumparka cucela a rekla, ze to asi zamrzlo a prej nejste z COI :) - no co me dostalo nejvic je, ze po nem chtela zaplatit tu 1,-Kc co stojan ukazal...

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 10.10.2012 07:43
od mickielli15
No pokud chce někdo zaplatit 1Kč u zamrzlého stojanu, tak je to prostě smutnej případ... :mrgreen: :bebng: :mrgreen: :cry:. Tu bych nechtěl mít doma :) , je prostě vidět, ze u shellu jí přímo hledali, takovej zaměstnanec přesně zapadá do firemní shell - strategie... vydřít doslova každou korunu.. :lol:

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 10.10.2012 09:09
od LUKAŠ
Tak to je teda dobrý, já bych jí řekl narovinu že jsem ať je sranda :hah:
Myslíte že už mají tu nemrznoucí naftu čerpačky??

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 10.10.2012 09:22
od Sagic
Od rijna se zavazi prechodova, takze jak kde a podle vytoce. Jinak zimni je tusim od 1. prosince, Benzina zavazi zimni uz od pulky listopadu.

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 10.10.2012 11:44
od pj$lf
frantik.17: Jo tohle nemily prekvapeni na Krejcarku jsem taky zazil. Natankuju plnou a kdyz vracim pistol do stojanu tak jsem si toho vsimnul 8O. Priste si to radsi zkontroluju pred tankovanim. Doufam ze s tim neco udelaji. Mam to kousek a cenovku tam maj vzdycky na Prahu peknou...

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 10.10.2012 17:46
od frantik.17
Já právě jezdím z práce hned tam, mám to z náměstí republiky co by kamenem dohodil, a na bílé hoře je rozdíl mnohdy i 4 kč :puke_r:

Jo jo, včera jsem tam byl znova a baňka průzračná jak lesní studánka, asi si to natankoval někdo do plný :?

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 10.10.2012 18:25
od djdekl
Já dneska do Transita na zkoušku... Verva žlutá jak chcanky, asi plná řepky...

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 10.10.2012 18:28
od Sagic
Aspon to bude hezky mazat :palec_nahoru:

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 10.10.2012 20:41
od frantik.17
Asi jsem mimo mísu...když je tam řepka je to špatně??

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 10.10.2012 22:03
od Jardak
Výhoda nafty s řepkou - lepší mazivost.
Nevýhoda - menší oxidační stabilita tzn. omezená doba skladovatelnosti. Dále u některých piezo vstřikovačů dochází vzhledem k vodivosti této nafty a vyššímu ovládacímu napětí piezo vstřiků k elektrolíze a tím k poškození vstřiků. Taky kovy z řepky můžou zanášet vstřiky.

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 10.10.2012 22:59
od frantik.17
Aha, dík :wink:

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 11.10.2012 00:19
od pj$lf
frantik.17 píše:Jo jo, včera jsem tam byl znova a baňka průzračná jak lesní studánka, asi si to natankoval někdo do plný :?
Ja tam naposledy tankoval cca pred mesicem, takze ten curbes tam plaval celkem dlouho. Doufam ze to byla jenom nejaka jedna spatna zavazka a pri dalsim takovani taky narazim na kristalovou studanku :)

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 07.11.2012 07:27
od Eidž
Sagic píše:Od rijna se zavazi prechodova, takze jak kde a podle vytoce. Jinak zimni je tusim od 1. prosince, Benzina zavazi zimni uz od pulky listopadu.
Od 1. 12. by měla z pistole téct už zimní nafta (neplést s arktickou). Proto rafinerie od 15. 11. už distribuuje zimní naftu, aby podle výtoče se to dostalo všude. Takže pokud má pumpa velkou výtoč, lze zimní naftu (filtrovatelnost kolem -20C) natankovat už dřív.

To se ovšem týká základní nafty. Pokud pumpa má v nabídce prémiové palivo, tak tam je situace jiná. Díky aditivům to je lepší. Verva do -26C, Maxxmotion do -32C a od Agipu ta lepší nafta (Ultimate?) je do -32C. Jsem zvědavý na Maxxmotion, protože loňskou zimu neměli 60 cetanů, právě kvůli filtrovatelnosti do -32C. Proto v loni byly všude letáčky, že mají do -32C, ale kolik to má cetanů ani ťuk. Oproti tomu Verva, která deklaruje 60 cetanů celoročně, je "jen" do -26C.

2mickielli15: já bohužel na mé stáří motoru (235 tis. km, FFI) musím konstatovat, že Maxxmotion není pro mě to pravé ořechové. Celé léto jsem na to jezdil, spotřeba šla ještě o 0,2 až 0,4 l dolů, oproti Vervě, tj. fakt Maxxmotion lepší. A motor mě v nízkých otáčkách a na volnoběch přišel ještě tišší. Fakt jak benziňák. Ale to je dáno i Delphi vstřikovači, to se Siemens klapáním nemá nic společného :D Bohužel asi jeho nízká mazivost bude u mě zdrojem problémů, viz. http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=32756
Vrátil jsem se k Vervě a teď v okolí hledám Agip s jejich prémiovou naftou. Ale mapy.cz či google tuto firmu neznají a není tak ani telefon, aby si člověk zavolal. Web agipu je jedním slovem strašný. Ale třeba je to proto, že neplatí IT lidi, co sedí u kompu a mají jen lidi, co fakt dělají :-)
Nicméně, několik let po sobě, Agip s tou prémiovou naftou dopadl dobře, mají arktickou naftu (obvykle) už teď. Ale jen v té prémiové variantě. Nebo i v Dieseltech je k mání arktická už teď?

Jinak Shell - nezklamal. Jejich marketing je prostě boží a měli by psát učebnice a učit na školách. Prostě to chce uznat, že jsou v marketingu dobří. Ale už tam netankuji ani benzin do sekačky :-) To je jako když v restauraci Vám přinesou fuj jídlo a příště tam jdete zase s nadějí, že to bude lepší. Dokud je tam ten samý kuchař, tak se to nezmění.

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 07.11.2012 10:40
od Sagic
Odpoved clena v jinem tematu:

Dotaz na zimní naftu:
Vážený pane,
k vašemu dotazu vám zasílám níže uvedené informace:
kvalita motorové nafty je předepsána evropkou a českou normou jakosti ČSN EN 590-tento normotvorný štítek je uveden na každém výdejním stojanu u čerpacích stanic naší společnosti a s textem motorová nafta bezirná mírné klima .

To znamená ve vztahu k zimnímu období a povinnému parametru filtrovatelnosti , že v současné době je na našich čerpacích stanicích tzv přechodová kvalita tj.třída D s filtrovatelností -10°C . To platí jak pro Diesel TOP Q tak pro VERVA diesel . Od 16. listopadu začínají rafinerie vyrábět zimní naftu třída F s filtrovatelností
minus 20°C . A od 1. prosince musí být v celé sítí povinně tato zimní nafta třídy F opět to platí pro Diesel TOPQ i pro VERVA Diesel.
Následně podle vývoje teplot naše společnost upravuje filtrovatelnost u prémiové nafty VERVA diesel na - 26°C . (Např. v minulé zimě to bylo od 10. prosince do 15. února ). Obsluhy čerpacích stanic bude včas informována . Navíc výdejní místa s takto zlepšenou filtrovatelností budou označena specielním symbolem "kolečko s modrou vločkou a textem nafta pro silné mrazy.

Prémiová nafta je celoročně nadstandardně upravena aditivací ,kde vylepšujeme celou řadu užitných vlastností , mazivost ,posílení oxidační stability ,detergence ,ochrany proti korozi ,snížená pěnivost.
a velký důraz je kladen na vysoké cetanové číslo 60 jednotek. Čím je tato hodnota vyšší tím je nafta kvalitnější , zároveń usnadňuje v zimě právě studené starty .

Do vybraných zejména horských lokalit při extrémních mrazech nasazujeme arktickou naftu třídy 2, která má povinný parametr filtrovatelnost -32°C .
Z praxe minulých zim se to týká cca 40-50stanic , seznam stanic bude zveřejněn na našem webu a výdejní místa,stojany budou označena opět specielním symbolem .

S pozdravem
ing. Václav Loula
ředitel jakosoti
BENZINA,s.r.o.

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 10.11.2012 05:31
od Eidž
8. 11. jsem tankoval u Agipu (řetězec Eni) DieselTech. Jde o již aditivovanou naftu. Cena slušná, navíc už teď, ač to norma nenařizuje, distribuují palivo do -20C!
Zatím je na hodnocení brzy, ale po 80 km pozorují ještě lepší chování v nízkých otáčkách, než na Vervu, kolem 3 tis. ot. mě to přijde naopak hlučnější. Ale sluch je subjektivní.
Na akceleraci mě to přijde snad lepší.
Spotřeba zatím dle nepřesného BC 5,3 l / 100 km.

Vše jsou zatím průběžné výsledky, je potřeba vyjet min. 1 nádrž, aby ŘJ poznala případnou změnu v cetanovém čísle a upravila čas a délku předvstřiku.

Co na Eni hodnotím negativně, že jejich web je z dob krále klacka a najít tam informaci je skoro nemožné. Navíc mám chaos v tom, jakou naftu vlastně dělají - DieselTech a Ultimate? V HK, Pce, Hořice, Chvojenec - mají jen DieselTech. O Ultimate neslyšeli. Kde tedy můžu koupit Ultimate, pokud existuje???

Co mě naopak k Agipu přilákalo je to, že už teď mají naftu do -20C a věřím tomu, že v prosinci už budou mít arktickou. S ropákem je totiž potřeba tankovat zimní naftu dřív, než přijdou mrazy. :D