Signalizace probíhající regenerace DPF

Odpovědět
Uživatelský avatar
fordkuga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 74
Registrován: 11.01.2013 19:01
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od fordkuga » 02.02.2015 20:13

Vím že to ford nenabizí. Ale je zde tolik odborníků. To by nějak nešel nějak vytahnout z řídící jednotky signál, který spouští regeneraci?
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA

Munga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 103
Registrován: 08.02.2013 22:27
Bydliště: Praha

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od Munga » 02.02.2015 21:28

Komi píše:pri jazde v meste je vplyv zaslepenia EGR na teplotu v DPF v mojom r.2006 vyrazny, pri rezime mestskeho jazdenia vdaka opakovanym slabo ucinnym regeneraciam musi prist k rychlejsiemu zaneseniu DPF...
(aj ked viem ze regeneruje a vtedy sa snazim jazdit aspon na 2000RPM, co inac bezne po meste nedosahujem, po zaslepeni EGR je problem v meste dosiahnut 450 stupnov, co s EGR nebol problem)
Tak to jsem přesně nechtěl slyšet 8O
To že tam vlítne bez erg víc bordelu je jasné,ale proč to nedosahuje té teploty? Vyřazení výměníku má vliv na trošku pomalejší ohřátí motoru ,ale že by to dělal čistý a chladnější vzduch do motoru? To by naopak mělo lépe spalovat.
Nebo ten vzduch z egr chybí elektronice... V čem je tedy problém?
Focus 1,6tdci 80kw Kombi Ghia 2009 po ff
Focus 1,8 tddi r2000
Autounion DKW Munga F4

Uživatelský avatar
prying
Junior
Junior
Příspěvky: 212
Registrován: 20.12.2008 17:41

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od prying » 03.02.2015 08:48

Komi píše:to myslis vazne ? dufam ze nie ...
Ano, vážně. Zajímá mě, jak jsi zjistil teplotu 450°C.
Ford Focus II 1,6 AT , 2005

Uživatelský avatar
rh1980
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 794
Registrován: 06.10.2012 09:39
Bydliště: Vysočina

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od rh1980 » 03.02.2015 09:13

Na pežoťáckým fóru to borci vyřešili jednoduše. U Pežotu (nevím jak u Fordu) se prej při regeneraci zapne vyhříváí zadního okna + zrcátek (kvůli zvýšení zátěže motoru) tak na to napojily LEDku. Kdo chce vědět víc, ať se zaregistruje http://www.peugeot-club.com/index.php?/ ... 3%BAprava/
Ford Focus II kombi 1,6TDCi, 80kW (chip 96kW), 08/2007, Panther Black, DPF OFF, GALERIE

Uživatelský avatar
rh1980
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 794
Registrován: 06.10.2012 09:39
Bydliště: Vysočina

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od rh1980 » 03.02.2015 09:50

Munga píše:
Komi píše:pri jazde v meste je vplyv zaslepenia EGR na teplotu v DPF v mojom r.2006 vyrazny, pri rezime mestskeho jazdenia vdaka opakovanym slabo ucinnym regeneraciam musi prist k rychlejsiemu zaneseniu DPF...
(aj ked viem ze regeneruje a vtedy sa snazim jazdit aspon na 2000RPM, co inac bezne po meste nedosahujem, po zaslepeni EGR je problem v meste dosiahnut 450 stupnov, co s EGR nebol problem)
Tak to jsem přesně nechtěl slyšet 8O
To že tam vlítne bez erg víc bordelu je jasné,ale proč to nedosahuje té teploty? Vyřazení výměníku má vliv na trošku pomalejší ohřátí motoru ,ale že by to dělal čistý a chladnější vzduch do motoru? To by naopak mělo lépe spalovat.
Nebo ten vzduch z egr chybí elektronice... V čem je tedy problém?
při regeneraci je EGR zavřenej
Ford Focus II kombi 1,6TDCi, 80kW (chip 96kW), 08/2007, Panther Black, DPF OFF, GALERIE

Munga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 103
Registrován: 08.02.2013 22:27
Bydliště: Praha

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od Munga » 03.02.2015 20:37

Ta ledka by byla ideální,v peugeotu to maj dobrý.
Jak vlastně dlouho trvá regenerace? -někde se píše jet 20min ustálenou rychlostí a jinde že regenarace trvá 2-5min. Já ji za jízdy vůbec nezaznamenám..
Jde o to že když zastavím a hučí mi větrák tak bych mohl chvíli držet motor v ot. na volnoběh,ale 20min by byla blbost.
Focus 1,6tdci 80kw Kombi Ghia 2009 po ff
Focus 1,8 tddi r2000
Autounion DKW Munga F4

Uživatelský avatar
Slid
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 858
Registrován: 27.07.2011 16:33
Bydliště: Praha / Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od Slid » 04.02.2015 08:17

Regeneraci poznam bud podle vetraku, nebo rychle vzroste teplota chladici kapaliny, teploto kolem auta a hlavne je linejsi v reakci za plynem pri rozjezdu. Jak tohle zjistim snazim se s autem na dalnici. dam 40km na 6ku kolem 100km/h - 110km/h a je vypaleno.
Jezdim v tydnu spise couracky mestem, dalky jen o vikendu takze pravidelne 1x za 14 dnu se mi zapina regenerace na jizni spojce, interval je cca 800 - 1000km dle startu,najezdu,atd.
A na vikend jedu zrovna i dalku 130km na raz, takze parada, po tech 40km mam vypaleno. Mam to tak uz asi 60tis km.
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od Komi » 04.02.2015 08:25

u mna trva kazda reg cca 6-7min, prakticky nezavisle ci v meste, ci vonku, ci na dialnici...o nieco dlhsie snad len ked som prerusil - isiel som do obchodu a po par minutach som pokracoval, tak sucet obidvoch casov pred a po vypnuti motora bol dlhsi-asi pred polrokom mam taky pripad zaznamenany...
Ford pise o max moznom trvani 10min, ak chces regenerovat ucinne, bez merania teploty sa nezaobides - stat na mieste a fucat pri 420 stupnoch je neucinne - neprebieha spalovanie C na CO2...
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Munga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 103
Registrován: 08.02.2013 22:27
Bydliště: Praha

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od Munga » 04.02.2015 21:39

Hm to bude pravda. Je tady někde vymyšleno jak měřit teplotu za provozu-návod nebo tak..
Já zatím nic nenašel a raději bych něco prověřeného než vymýšlet kraviny.
Mě to regeneruje většinou také na jižní spojce,ale jelikož to za jízdy nic podezřelého nedělá,tak ji dost často nedokončím..
Focus 1,6tdci 80kw Kombi Ghia 2009 po ff
Focus 1,8 tddi r2000
Autounion DKW Munga F4

Joni
Nováček
Nováček
Příspěvky: 86
Registrován: 09.09.2011 13:11
Bydliště: 3nec-ko

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od Joni » 08.02.2015 18:27

Vymyšleno je, zrealizováno je... mám to již několik let - zpočátku jsem to instaloval jen "provizorně", že to po otestování a odzkoušení stejně zdemontuji, ale praxe... stále to mám v provozu.
Největší problém je dotáhnout od motoru 2 drátky (od teploty DPF) do kabiny. Určitě by se to dalo najít někde u ECU, neměl jsem možnost to najít, tak jsem to řešil přímo od čidla teploty.
Zapojit vyhodnocovací obvod na 1-2 LED, připojit na kostru a +12V(po zapn.) a hotovo. No ještě bylo nutno změřit napětí na čidle teploty DPF a nastavit od jakého napětí (teploty) se má rozsvítit první, nebo druhá LED. Já jsem nakonec nastavil první LED > 400°C a druhá > 450°C. Bez spuštěné regenerace mi teplota při delším "zátahu" vyskočí přes 450°C. (většinou někde v kopcích).
Přílohy
Sign tepl DPF.jpg
Tepl_DPF.png
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 77kW, r.v.2015
C-max 2008 1,6TDCi, 80kW, New DPF - historie
Escort combi 1.8 TD 66kW, Ghia r.98, PP vlastní výroby - historie
Ford Orion 1,8D r.v. 1991 - historie
Š105L, r.v.1979 - historie

Uživatelský avatar
Slid
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 858
Registrován: 27.07.2011 16:33
Bydliště: Praha / Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od Slid » 09.02.2015 08:40

:bravo22: Ty jo dobra prace :shocked:
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto

Joni
Nováček
Nováček
Příspěvky: 86
Registrován: 09.09.2011 13:11
Bydliště: 3nec-ko

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od Joni » 14.02.2015 09:32

Jde to i jednodušeji, ale má to nevýhody. Totiž, když použijeme starý ručkový indikátor ze starého magnetofonu spolu s trimrem (asi 22K - 47K) v sérii, tak jej lze nastavit tak, že bude ukazovat plný rozsah cca 4V. Pak si na stupnici poznamenat hodnoty 200, 300,.. atd. až třeba 600°C a bude nám ukazovat přímo teplotu. Jediná nevýhoda je v tom, že v provozu si nastartované regenerace nevšimneme. To rozsvícená LED dá o sobě vědět lépe.
Jelikož v původním schématu jsou matoucí některé popisy, přikládám upravené s textem.
Přílohy
Tepl_DPF.jpg
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 77kW, r.v.2015
C-max 2008 1,6TDCi, 80kW, New DPF - historie
Escort combi 1.8 TD 66kW, Ghia r.98, PP vlastní výroby - historie
Ford Orion 1,8D r.v. 1991 - historie
Š105L, r.v.1979 - historie

hannzi2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 136
Registrován: 16.07.2011 13:47
Bydliště: Ostrava

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od hannzi2 » 14.02.2015 11:57

Joni píše:Jde to i jednodušeji, ale má to nevýhody. Totiž, když použijeme starý ručkový indikátor ze starého magnetofonu spolu s trimrem (asi 22K - 47K) v sérii, tak jej lze nastavit tak, že bude ukazovat plný rozsah cca 4V. Pak si na stupnici poznamenat hodnoty 200, 300,.. atd. až třeba 600°C a bude nám ukazovat přímo teplotu. Jediná nevýhoda je v tom, že v provozu si nastartované regenerace nevšimneme. To rozsvícená LED dá o sobě vědět lépe.
Jelikož v původním schématu jsou matoucí některé popisy, přikládám upravené s textem.

To se mi moc líbí,až to bude dopilovaný,tak do toho jdu ihned a rád i zaplatím.
Je: Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi,110kW Titanium 2017
Bylo: Ford Mondeo kombi,2.0 TDCi,103kWTitanium Black Panther 2008
Bylo: Ford Focus II kombi,1.6TDCi 2005
Bylo: Ford Focus I kombi 1.8TDDi 2001
Bylo: Ford Escort kombi 1.6 16v benzín 1999

Munga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 103
Registrován: 08.02.2013 22:27
Bydliště: Praha

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od Munga » 19.02.2015 15:32

To:Joni
Kdybys to lehce doladil a prodával,tak to pujde na odbyt - já bych určitě bral..
Focus 1,6tdci 80kw Kombi Ghia 2009 po ff
Focus 1,8 tddi r2000
Autounion DKW Munga F4

Uživatelský avatar
rh1980
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 794
Registrován: 06.10.2012 09:39
Bydliště: Vysočina

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od rh1980 » 19.02.2015 15:46

Stačilo by ten bazmek někde schovat do plaubky nebo v motorové části a vytáhnout 1 ledku někam na viditelné místo, která by indikovala regeneraci.
Ford Focus II kombi 1,6TDCi, 80kW (chip 96kW), 08/2007, Panther Black, DPF OFF, GALERIE

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů