Signalizace probíhající regenerace DPF
- fordkuga
- Nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: 11.01.2013 19:01
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Signalizace probíhající regenerace DPF
Vím že to ford nenabizí. Ale je zde tolik odborníků. To by nějak nešel nějak vytahnout z řídící jednotky signál, který spouští regeneraci?
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA
-
- Nováček
- Příspěvky: 103
- Registrován: 08.02.2013 22:27
- Bydliště: Praha
Re: Signalizace probíhající regenerace DPF
Tak to jsem přesně nechtěl slyšetKomi píše:pri jazde v meste je vplyv zaslepenia EGR na teplotu v DPF v mojom r.2006 vyrazny, pri rezime mestskeho jazdenia vdaka opakovanym slabo ucinnym regeneraciam musi prist k rychlejsiemu zaneseniu DPF...
(aj ked viem ze regeneruje a vtedy sa snazim jazdit aspon na 2000RPM, co inac bezne po meste nedosahujem, po zaslepeni EGR je problem v meste dosiahnut 450 stupnov, co s EGR nebol problem)

To že tam vlítne bez erg víc bordelu je jasné,ale proč to nedosahuje té teploty? Vyřazení výměníku má vliv na trošku pomalejší ohřátí motoru ,ale že by to dělal čistý a chladnější vzduch do motoru? To by naopak mělo lépe spalovat.
Nebo ten vzduch z egr chybí elektronice... V čem je tedy problém?
Focus 1,6tdci 80kw Kombi Ghia 2009 po ff
Focus 1,8 tddi r2000
Autounion DKW Munga F4
Focus 1,8 tddi r2000
Autounion DKW Munga F4
- prying
- Junior
- Příspěvky: 212
- Registrován: 20.12.2008 17:41
Re: Signalizace probíhající regenerace DPF
Ano, vážně. Zajímá mě, jak jsi zjistil teplotu 450°C.Komi píše:to myslis vazne ? dufam ze nie ...
Ford Focus II 1,6 AT , 2005
- rh1980
- Pokročilý
- Příspěvky: 794
- Registrován: 06.10.2012 09:39
- Bydliště: Vysočina
Re: Signalizace probíhající regenerace DPF
Na pežoťáckým fóru to borci vyřešili jednoduše. U Pežotu (nevím jak u Fordu) se prej při regeneraci zapne vyhříváí zadního okna + zrcátek (kvůli zvýšení zátěže motoru) tak na to napojily LEDku. Kdo chce vědět víc, ať se zaregistruje http://www.peugeot-club.com/index.php?/ ... 3%BAprava/
Ford Focus II kombi 1,6TDCi, 80kW (chip 96kW), 08/2007, Panther Black, DPF OFF, GALERIE
- rh1980
- Pokročilý
- Příspěvky: 794
- Registrován: 06.10.2012 09:39
- Bydliště: Vysočina
Re: Signalizace probíhající regenerace DPF
při regeneraci je EGR zavřenejMunga píše:Tak to jsem přesně nechtěl slyšetKomi píše:pri jazde v meste je vplyv zaslepenia EGR na teplotu v DPF v mojom r.2006 vyrazny, pri rezime mestskeho jazdenia vdaka opakovanym slabo ucinnym regeneraciam musi prist k rychlejsiemu zaneseniu DPF...
(aj ked viem ze regeneruje a vtedy sa snazim jazdit aspon na 2000RPM, co inac bezne po meste nedosahujem, po zaslepeni EGR je problem v meste dosiahnut 450 stupnov, co s EGR nebol problem)![]()
To že tam vlítne bez erg víc bordelu je jasné,ale proč to nedosahuje té teploty? Vyřazení výměníku má vliv na trošku pomalejší ohřátí motoru ,ale že by to dělal čistý a chladnější vzduch do motoru? To by naopak mělo lépe spalovat.
Nebo ten vzduch z egr chybí elektronice... V čem je tedy problém?
Ford Focus II kombi 1,6TDCi, 80kW (chip 96kW), 08/2007, Panther Black, DPF OFF, GALERIE
-
- Nováček
- Příspěvky: 103
- Registrován: 08.02.2013 22:27
- Bydliště: Praha
Re: Signalizace probíhající regenerace DPF
Ta ledka by byla ideální,v peugeotu to maj dobrý.
Jak vlastně dlouho trvá regenerace? -někde se píše jet 20min ustálenou rychlostí a jinde že regenarace trvá 2-5min. Já ji za jízdy vůbec nezaznamenám..
Jde o to že když zastavím a hučí mi větrák tak bych mohl chvíli držet motor v ot. na volnoběh,ale 20min by byla blbost.
Jak vlastně dlouho trvá regenerace? -někde se píše jet 20min ustálenou rychlostí a jinde že regenarace trvá 2-5min. Já ji za jízdy vůbec nezaznamenám..
Jde o to že když zastavím a hučí mi větrák tak bych mohl chvíli držet motor v ot. na volnoběh,ale 20min by byla blbost.
Focus 1,6tdci 80kw Kombi Ghia 2009 po ff
Focus 1,8 tddi r2000
Autounion DKW Munga F4
Focus 1,8 tddi r2000
Autounion DKW Munga F4
- Slid
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Signalizace probíhající regenerace DPF
Regeneraci poznam bud podle vetraku, nebo rychle vzroste teplota chladici kapaliny, teploto kolem auta a hlavne je linejsi v reakci za plynem pri rozjezdu. Jak tohle zjistim snazim se s autem na dalnici. dam 40km na 6ku kolem 100km/h - 110km/h a je vypaleno.
Jezdim v tydnu spise couracky mestem, dalky jen o vikendu takze pravidelne 1x za 14 dnu se mi zapina regenerace na jizni spojce, interval je cca 800 - 1000km dle startu,najezdu,atd.
A na vikend jedu zrovna i dalku 130km na raz, takze parada, po tech 40km mam vypaleno. Mam to tak uz asi 60tis km.
Jezdim v tydnu spise couracky mestem, dalky jen o vikendu takze pravidelne 1x za 14 dnu se mi zapina regenerace na jizni spojce, interval je cca 800 - 1000km dle startu,najezdu,atd.
A na vikend jedu zrovna i dalku 130km na raz, takze parada, po tech 40km mam vypaleno. Mam to tak uz asi 60tis km.
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
- Komi
- Junior
- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Signalizace probíhající regenerace DPF
u mna trva kazda reg cca 6-7min, prakticky nezavisle ci v meste, ci vonku, ci na dialnici...o nieco dlhsie snad len ked som prerusil - isiel som do obchodu a po par minutach som pokracoval, tak sucet obidvoch casov pred a po vypnuti motora bol dlhsi-asi pred polrokom mam taky pripad zaznamenany...
Ford pise o max moznom trvani 10min, ak chces regenerovat ucinne, bez merania teploty sa nezaobides - stat na mieste a fucat pri 420 stupnoch je neucinne - neprebieha spalovanie C na CO2...
Ford pise o max moznom trvani 10min, ak chces regenerovat ucinne, bez merania teploty sa nezaobides - stat na mieste a fucat pri 420 stupnoch je neucinne - neprebieha spalovanie C na CO2...
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
-
- Nováček
- Příspěvky: 103
- Registrován: 08.02.2013 22:27
- Bydliště: Praha
Re: Signalizace probíhající regenerace DPF
Hm to bude pravda. Je tady někde vymyšleno jak měřit teplotu za provozu-návod nebo tak..
Já zatím nic nenašel a raději bych něco prověřeného než vymýšlet kraviny.
Mě to regeneruje většinou také na jižní spojce,ale jelikož to za jízdy nic podezřelého nedělá,tak ji dost často nedokončím..
Já zatím nic nenašel a raději bych něco prověřeného než vymýšlet kraviny.
Mě to regeneruje většinou také na jižní spojce,ale jelikož to za jízdy nic podezřelého nedělá,tak ji dost často nedokončím..
Focus 1,6tdci 80kw Kombi Ghia 2009 po ff
Focus 1,8 tddi r2000
Autounion DKW Munga F4
Focus 1,8 tddi r2000
Autounion DKW Munga F4
-
- Nováček
- Příspěvky: 86
- Registrován: 09.09.2011 13:11
- Bydliště: 3nec-ko
Re: Signalizace probíhající regenerace DPF
Vymyšleno je, zrealizováno je... mám to již několik let - zpočátku jsem to instaloval jen "provizorně", že to po otestování a odzkoušení stejně zdemontuji, ale praxe... stále to mám v provozu.
Největší problém je dotáhnout od motoru 2 drátky (od teploty DPF) do kabiny. Určitě by se to dalo najít někde u ECU, neměl jsem možnost to najít, tak jsem to řešil přímo od čidla teploty.
Zapojit vyhodnocovací obvod na 1-2 LED, připojit na kostru a +12V(po zapn.) a hotovo. No ještě bylo nutno změřit napětí na čidle teploty DPF a nastavit od jakého napětí (teploty) se má rozsvítit první, nebo druhá LED. Já jsem nakonec nastavil první LED > 400°C a druhá > 450°C. Bez spuštěné regenerace mi teplota při delším "zátahu" vyskočí přes 450°C. (většinou někde v kopcích).
Největší problém je dotáhnout od motoru 2 drátky (od teploty DPF) do kabiny. Určitě by se to dalo najít někde u ECU, neměl jsem možnost to najít, tak jsem to řešil přímo od čidla teploty.
Zapojit vyhodnocovací obvod na 1-2 LED, připojit na kostru a +12V(po zapn.) a hotovo. No ještě bylo nutno změřit napětí na čidle teploty DPF a nastavit od jakého napětí (teploty) se má rozsvítit první, nebo druhá LED. Já jsem nakonec nastavil první LED > 400°C a druhá > 450°C. Bez spuštěné regenerace mi teplota při delším "zátahu" vyskočí přes 450°C. (většinou někde v kopcích).
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 77kW, r.v.2015
C-max 2008 1,6TDCi, 80kW, New DPF - historie
Escort combi 1.8 TD 66kW, Ghia r.98, PP vlastní výroby - historie
Ford Orion 1,8D r.v. 1991 - historie
Š105L, r.v.1979 - historie
C-max 2008 1,6TDCi, 80kW, New DPF - historie
Escort combi 1.8 TD 66kW, Ghia r.98, PP vlastní výroby - historie
Ford Orion 1,8D r.v. 1991 - historie
Š105L, r.v.1979 - historie
- Slid
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Signalizace probíhající regenerace DPF


Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
-
- Nováček
- Příspěvky: 86
- Registrován: 09.09.2011 13:11
- Bydliště: 3nec-ko
Re: Signalizace probíhající regenerace DPF
Jde to i jednodušeji, ale má to nevýhody. Totiž, když použijeme starý ručkový indikátor ze starého magnetofonu spolu s trimrem (asi 22K - 47K) v sérii, tak jej lze nastavit tak, že bude ukazovat plný rozsah cca 4V. Pak si na stupnici poznamenat hodnoty 200, 300,.. atd. až třeba 600°C a bude nám ukazovat přímo teplotu. Jediná nevýhoda je v tom, že v provozu si nastartované regenerace nevšimneme. To rozsvícená LED dá o sobě vědět lépe.
Jelikož v původním schématu jsou matoucí některé popisy, přikládám upravené s textem.
Jelikož v původním schématu jsou matoucí některé popisy, přikládám upravené s textem.
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 77kW, r.v.2015
C-max 2008 1,6TDCi, 80kW, New DPF - historie
Escort combi 1.8 TD 66kW, Ghia r.98, PP vlastní výroby - historie
Ford Orion 1,8D r.v. 1991 - historie
Š105L, r.v.1979 - historie
C-max 2008 1,6TDCi, 80kW, New DPF - historie
Escort combi 1.8 TD 66kW, Ghia r.98, PP vlastní výroby - historie
Ford Orion 1,8D r.v. 1991 - historie
Š105L, r.v.1979 - historie
-
- Nováček
- Příspěvky: 136
- Registrován: 16.07.2011 13:47
- Bydliště: Ostrava
Re: Signalizace probíhající regenerace DPF
Joni píše:Jde to i jednodušeji, ale má to nevýhody. Totiž, když použijeme starý ručkový indikátor ze starého magnetofonu spolu s trimrem (asi 22K - 47K) v sérii, tak jej lze nastavit tak, že bude ukazovat plný rozsah cca 4V. Pak si na stupnici poznamenat hodnoty 200, 300,.. atd. až třeba 600°C a bude nám ukazovat přímo teplotu. Jediná nevýhoda je v tom, že v provozu si nastartované regenerace nevšimneme. To rozsvícená LED dá o sobě vědět lépe.
Jelikož v původním schématu jsou matoucí některé popisy, přikládám upravené s textem.
To se mi moc líbí,až to bude dopilovaný,tak do toho jdu ihned a rád i zaplatím.
Je: Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi,110kW Titanium 2017
Bylo: Ford Mondeo kombi,2.0 TDCi,103kWTitanium Black Panther 2008
Bylo: Ford Focus II kombi,1.6TDCi 2005
Bylo: Ford Focus I kombi 1.8TDDi 2001
Bylo: Ford Escort kombi 1.6 16v benzín 1999
Bylo: Ford Mondeo kombi,2.0 TDCi,103kWTitanium Black Panther 2008
Bylo: Ford Focus II kombi,1.6TDCi 2005
Bylo: Ford Focus I kombi 1.8TDDi 2001
Bylo: Ford Escort kombi 1.6 16v benzín 1999
-
- Nováček
- Příspěvky: 103
- Registrován: 08.02.2013 22:27
- Bydliště: Praha
Re: Signalizace probíhající regenerace DPF
To:Joni
Kdybys to lehce doladil a prodával,tak to pujde na odbyt - já bych určitě bral..
Kdybys to lehce doladil a prodával,tak to pujde na odbyt - já bych určitě bral..
Focus 1,6tdci 80kw Kombi Ghia 2009 po ff
Focus 1,8 tddi r2000
Autounion DKW Munga F4
Focus 1,8 tddi r2000
Autounion DKW Munga F4
- rh1980
- Pokročilý
- Příspěvky: 794
- Registrován: 06.10.2012 09:39
- Bydliště: Vysočina
Re: Signalizace probíhající regenerace DPF
Stačilo by ten bazmek někde schovat do plaubky nebo v motorové části a vytáhnout 1 ledku někam na viditelné místo, která by indikovala regeneraci.
Ford Focus II kombi 1,6TDCi, 80kW (chip 96kW), 08/2007, Panther Black, DPF OFF, GALERIE
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů