Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 662
- Registrován: 06.04.2011 14:49
- Bydliště: Praha
Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
To je zvlastni - kdybys predtim tankoval u naky pofiderni pumpy, tak nereknu...
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
- rofek
- Nováček
- Příspěvky: 102
- Registrován: 05.11.2011 10:31
Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
@ Standa :
uff, na 5-ke ist cca 50 kmh a otacky pod 1500 u 1.6-ky bez turba ... v podpise vidim, ze si mal predtym 2.0, tak si zrejme zvyknuty, ze sa auto pozbera aj z nizsich otacok. Nepoznam, resp. nemam skusenost so sprevodovanim 1.6 v mk3, ale i tak si myslim, ze to nemoze robit dobrotu. eko-rely za cenu opotrebovania, resp. zvyseneho namahania sucasti motoru...
Na 2.0 mam pri tejto rychlosti zaradenu 4-ku a snazim sa nedostat pod 1500 ot., staci to na udrzanie rychlosti v obci alebo na pomale plynule zrychlovanie (prudsie potom od 2.000 ot
, nepotrebujem podradit.
konec OT
uff, na 5-ke ist cca 50 kmh a otacky pod 1500 u 1.6-ky bez turba ... v podpise vidim, ze si mal predtym 2.0, tak si zrejme zvyknuty, ze sa auto pozbera aj z nizsich otacok. Nepoznam, resp. nemam skusenost so sprevodovanim 1.6 v mk3, ale i tak si myslim, ze to nemoze robit dobrotu. eko-rely za cenu opotrebovania, resp. zvyseneho namahania sucasti motoru...
Na 2.0 mam pri tejto rychlosti zaradenu 4-ku a snazim sa nedostat pod 1500 ot., staci to na udrzanie rychlosti v obci alebo na pomale plynule zrychlovanie (prudsie potom od 2.000 ot

konec OT

4dv_12-2008_he-2.0-107kw_strieborno-hrdzavy_ghia
- Zdenekold
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Morava
Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
Proč uff?
Jednak tam podle obrázku je asi tachometrových 57km/hod., pokud je to jízda s prázdným autem po rovině bez nutnosti akcelerovat, tak je to naprosto v pohodě. Takže žádné namáhání nehrozí, ani náhodou.
Jednak tam podle obrázku je asi tachometrových 57km/hod., pokud je to jízda s prázdným autem po rovině bez nutnosti akcelerovat, tak je to naprosto v pohodě. Takže žádné namáhání nehrozí, ani náhodou.
On: Ford Focus Combi III 1.6 TI-VCT 74kW 2012
Ona: Ford C-Max 1.5 Ecoboost 110 kW 2019
Ona: Ford C-Max 1.5 Ecoboost 110 kW 2019
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 662
- Registrován: 06.04.2011 14:49
- Bydliště: Praha
Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
Jj, zalezi na profilu trate - na rovince bez potreby akcelerace nebo z mirnyho kopce je to ok. Ja tohle nedelam jednak z presvedceni, ale hlavne kvuli dvouhmote, coz tady neni relevantni. Nejpozdejc v 1500 rpm podrazuju.
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
- Cernoch-L
- Nováček
- Příspěvky: 192
- Registrován: 01.03.2009 21:45
- Bydliště: Děčín
Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
Jj taky nejsem zastáncem podtáčení motoru. Měl jsem dříve MK2 1.6. 16v a 50 jedině na 4. Pětku sem řadil až tak na 65 m/h. Dřív ani náhodou. Teď čekám na dodání MK3 1.6 benzín a tam jsou převody trochu delší, takže 5tka při 57 km/h to bych mu udělal jen jedině z kopce jak je napsáno. Vyšší, ale rozumné otáčky, se ti ukážou pak i na spotřebě, když potřebuješ trochu přidat, jelikož ze setrvačnosti se zrychluje mnohem lépe než z udušených otáček. Ale nechci tímto nikoho učit řadit či jezdit, každému vyhovuje něco jiného 

Byl: FF3 po faceliftu combi 1.6 Ti VCT 77kw Trend+ modrá Blazer
Byl: FF2 po faceliftu 5dv. 1.6 16v 74 kw Trend béžová Chill
Byl: FF2 po faceliftu 5dv. 1.6 16v 74 kw Trend béžová Chill
- Zdenekold
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Morava
Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
Nic ve zlém. Nepište tu nic o delších převodech. To hlavní totiž je proměnlivé časování ventilů. A vo tom to je.
Nesrovnávejte to s podtáčením motoru u Š120.
Nesrovnávejte to s podtáčením motoru u Š120.

On: Ford Focus Combi III 1.6 TI-VCT 74kW 2012
Ona: Ford C-Max 1.5 Ecoboost 110 kW 2019
Ona: Ford C-Max 1.5 Ecoboost 110 kW 2019
-
- Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 20.12.2012 19:50
Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
Někteří komentují něco, co neznají a nevyzkoušeli. Možná, že FFII na pětku obec nezvládá, je to možné, ale FFIII je určitě jinak vyladěné. Na 5ku jezdím taky 50-60km/h v obci. Nemusím (mám silnější variantu) na konci obce ani podřazovat, 5ka krásně zrychluje. Samozřejmě pokud chci závodit, tak si podřadím. Už jsem to tady asi psal, po automatu mi toto auto přišlo, jako krásný kompromis. Krásně vyvážený motor s vhodnou převodovkou. Není to závodní auto, ani extra úsporné vůz na dálnici, ale pohodlné vozítko.
Mondeo MK5, 132 kw, automat, AWD, 2017
Fiesta 1,3 2006
Transit 115 T300 BUS 85kW 2010
byl Ford Focus III 1,6 Ti-VCT 92kW 2012
Fiesta 1,3 2006
Transit 115 T300 BUS 85kW 2010
byl Ford Focus III 1,6 Ti-VCT 92kW 2012
- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
FFII 1.6 na petku v klidu 50 jede. Byla to taky jedina moznost, jak nasbirat kyticky v Eco mode 

-
- Pokročilý
- Příspěvky: 662
- Registrován: 06.04.2011 14:49
- Bydliště: Praha
Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
Pokud motor neprotestuje, tak je to ok. 1.6 Ti-VCT nema dvouhmotu, takze na rovince bez potreby akcelerace a z kopce by mu to vadit nemelo.
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 11.04.2009 08:55
Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
...má niekto vedomosť, či je na tento motor novy software. Pri kazdej servisnej prehliadke na to upozornim, ale mi je oznamene ze nie je, a ze mam aktualny. Inak co sa tyka benzinu tak novy shell nitro+ mu sekol najlepsie.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 809
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
s 1.6 atmosferou jezdit pod 1500 otáčkami je podle mě nesmysl a i když motor asi vysloveně neprotestuje, tak se mu to rozhodně moc líbit nebude, zbytečné namáhání motoru při podtáčení. S 1.6 VCT (MK2) maximálně šolich po rovince na 1800 ot/m, jinak jezdit s takovými motory výrazně pod 2000 ot/m je u mě týrání. Pod 1500 nejezdím ani s ST 

Nyní: Mondeo MK4 Kombi FL, 2.2 tdci 169kw,500nm, podvozek Titanium S
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
- Standa
- Nováček
- Příspěvky: 75
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
U FF MKIII je na 5° 55-60 Km/h naprosto v pohodě, kdo s tím nejel tak nebude věřit, ale motor jede naprosto plynule. Po okresce zařadím 5°a obec i mimo obec jedu bez řazení, není to potřeba. A rozhodně nepatřím k těm co by chtěli týrat motor podtáčením, za jedno jsem strojař a auta jsou mé hobby a za další po 30 letech co jezdím, už pro to mám cit.
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec 136 PS
Ghia 07/ 1996, klima, palubní počítač


Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec 136 PS
Ghia 07/ 1996, klima, palubní počítač


- Zdenekold
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Morava
Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
Problém je, že někteří přispěvatelé píší o něčem, o čem toho moc neví. Při dosažení 55 km/hod (na tachometru) vám počítač ukáže, že máte dát 5. rychlostní stupeň. A také vám ukáže, že máte podřadit na 4. stupeň, pokud pojedete pod otáčkama.
Již jsem to jednou psal, je to umožněno proměnlivým časováním ventilů. Takže motor je neskutečně pružný a rozhodně ho netýráte, to je nesmysl.
Již jsem to jednou psal, je to umožněno proměnlivým časováním ventilů. Takže motor je neskutečně pružný a rozhodně ho netýráte, to je nesmysl.
On: Ford Focus Combi III 1.6 TI-VCT 74kW 2012
Ona: Ford C-Max 1.5 Ecoboost 110 kW 2019
Ona: Ford C-Max 1.5 Ecoboost 110 kW 2019
-
- Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 20.12.2012 19:50
Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
Koukám, nejvíc radí ti, co s tímto motorem ( v FFIII ) nejezdili. Tak tedy pro ty co se chtějí poučit:
Auto rozumě zrychluje na 5ku i z 50km/h po rovině a v mém případě i plně naložené. Motor neprotestuje!!!!
Auto rozumě zrychluje na 5ku i z 50km/h po rovině a v mém případě i plně naložené. Motor neprotestuje!!!!
Mondeo MK5, 132 kw, automat, AWD, 2017
Fiesta 1,3 2006
Transit 115 T300 BUS 85kW 2010
byl Ford Focus III 1,6 Ti-VCT 92kW 2012
Fiesta 1,3 2006
Transit 115 T300 BUS 85kW 2010
byl Ford Focus III 1,6 Ti-VCT 92kW 2012
- rofek
- Nováček
- Příspěvky: 102
- Registrován: 05.11.2011 10:31
Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem
k odboceniu od temy "problemy s vykonem u FF3 1.6" napisem este jeden posledny prispevok ako reakciu na ten povodny.
Cenim si odpovede od standu, lebo tak ako som ho odhadoval na starsieho - skusenejsieho a technicky zdatnejsieho, tak aj rozumne, vecne, bez emocii reagoval. Okrem toho, pre ostrejsi obraz - spominane rychlosti jazdy myslel mozno kazdy z nas inak - povolena rychlost v obci, rychlost podla analogového rychlomera/budika a realna rychlost (napr. podla gps).
Problém je, že někteří přispěvatelé píší o něčem, o čem toho moc neví
ad1) Ano, priznavam ze som nesoferoval FF2 ani FF3 s motorom 1.6 ti-vct. tiez mozem suhlasit s tym, ze prave ti-vct moze, resp. mal by oproti "klasickej" verzii s pevnym casovanim zlepsovat krivku priebehu krut.momentu aj v tak nízkych otackach motora. Na druhej strane, sprevodovanie ma samozrejme vplyv, a to zasadny - kedze urcuje otacky motora a teda aj jeho vykon/moment pre danu rychlost. No a v neposlednom rade s tym samozrejme suvisi zdvih. objem, pri atmosfericky plnenych motoroch zvlast.
ad2) Mate predpokladam vsetci dobre "zajete" a relativne nove, resp. malo opotrebovane agregaty a to je zrejme hlavny dovod pre Vase pocity - "motor neprotestuje" a je "neskutocne pruzny"...
Ale tlaky, kt. pri potrebe hoci iba miernej akceleracie vznikaju a posobia vo valcoch, resp. sa prenasaju na kluk.hriadel a jeho ulozenie si postupom casu proste svoju dan vyziadaju... ked to este navyse spojime s relat. riedkym lahkobeznym olejom, kt. je do vsetkych ford agregatov predpisovany - cize ten je pri tychto tlakoch pomerne lahko vytlacovany z oblasti kt. ma mazat... pokracovat dalej isto nemusim....
Na zaver doplnim este svoju skusenost - hoci s motorom 2.0 (107kw) z generacie ff2. Nema casovanie ti-vct, ale ma citelne vyssi zdvih.objem a podla mojho skromneho nazoru je aj slusne pruzny, s cim suvisia dobre, hoci samozrejme kompromisne zvolene prevody. Jazdim sedan kt. podla papierov ma pohot.hmotnost 1340, takze povedzme so mnou za volantom a pri plnej nadrzi moze vazit cca 1375 kg. Je to o nieco viac nez vazi ff3 s 1.6 ti-vct, zvlast vo verzii 105 k.
V obci jazdim podla rychlomera 60 kmh, co je realnych 56 kmh - a to znamena na 4° otacky +/- 2000/min podla otackomera. Prave na zaklade tohto vlakna som skusil ist so zaradenym 5° a otacky klesli na cca 1500/min, a ano dalo sa aj takto udrziavat rychlost, zrychlovat som mohol ale iba velmi opatrne.
Ak idem usek so znizenou pov. rychlostou na 40 kmh, tak na 4° mam cca 1600 ot/min., rychlomer ukazuje 50kmh, realne je to cca 46 kmh. To je este relatine komfortne pasmo otacok pre plynule zrychlenie naspat na 60 kmh podla budika, potom ako skonci obmedzenie rychlosti. Ak je treba pribrzdit alebo nasleduje stupanie, tak naopak podradzujem.
Dovolim si tvrdit, ze napriek nevyhode vacsej vahy a absencii ti-vct, tak vyssie opisane predstavuje lepsi a k motoru dlhodobo setrnejsi pristup nez jazda rovnakou rychlostou na rovnakom useku na 5° s objemovo mensim motorom a o malo mensou vahou.
H o w g h.
P.S.:
ze ff3 rocnik 2012 ma s 1.6 ti-vct vykon 74 kw... a ze vo verzii 92 kw sa jazdi so zaradenou 5 pri standardnej 6° aut.skrini, teraz nie je podstatne
ina vec je, ze u mna je rozdiel v okamzitej/aktual. spotrebe medzi 4° na 2000 ot. a 5° na 1500 ot. iba velmi maly, a uspora benzinu za to riziko podla mna nestoji
Cenim si odpovede od standu, lebo tak ako som ho odhadoval na starsieho - skusenejsieho a technicky zdatnejsieho, tak aj rozumne, vecne, bez emocii reagoval. Okrem toho, pre ostrejsi obraz - spominane rychlosti jazdy myslel mozno kazdy z nas inak - povolena rychlost v obci, rychlost podla analogového rychlomera/budika a realna rychlost (napr. podla gps).
Problém je, že někteří přispěvatelé píší o něčem, o čem toho moc neví
ad1) Ano, priznavam ze som nesoferoval FF2 ani FF3 s motorom 1.6 ti-vct. tiez mozem suhlasit s tym, ze prave ti-vct moze, resp. mal by oproti "klasickej" verzii s pevnym casovanim zlepsovat krivku priebehu krut.momentu aj v tak nízkych otackach motora. Na druhej strane, sprevodovanie ma samozrejme vplyv, a to zasadny - kedze urcuje otacky motora a teda aj jeho vykon/moment pre danu rychlost. No a v neposlednom rade s tym samozrejme suvisi zdvih. objem, pri atmosfericky plnenych motoroch zvlast.
ad2) Mate predpokladam vsetci dobre "zajete" a relativne nove, resp. malo opotrebovane agregaty a to je zrejme hlavny dovod pre Vase pocity - "motor neprotestuje" a je "neskutocne pruzny"...
Ale tlaky, kt. pri potrebe hoci iba miernej akceleracie vznikaju a posobia vo valcoch, resp. sa prenasaju na kluk.hriadel a jeho ulozenie si postupom casu proste svoju dan vyziadaju... ked to este navyse spojime s relat. riedkym lahkobeznym olejom, kt. je do vsetkych ford agregatov predpisovany - cize ten je pri tychto tlakoch pomerne lahko vytlacovany z oblasti kt. ma mazat... pokracovat dalej isto nemusim....
Na zaver doplnim este svoju skusenost - hoci s motorom 2.0 (107kw) z generacie ff2. Nema casovanie ti-vct, ale ma citelne vyssi zdvih.objem a podla mojho skromneho nazoru je aj slusne pruzny, s cim suvisia dobre, hoci samozrejme kompromisne zvolene prevody. Jazdim sedan kt. podla papierov ma pohot.hmotnost 1340, takze povedzme so mnou za volantom a pri plnej nadrzi moze vazit cca 1375 kg. Je to o nieco viac nez vazi ff3 s 1.6 ti-vct, zvlast vo verzii 105 k.
V obci jazdim podla rychlomera 60 kmh, co je realnych 56 kmh - a to znamena na 4° otacky +/- 2000/min podla otackomera. Prave na zaklade tohto vlakna som skusil ist so zaradenym 5° a otacky klesli na cca 1500/min, a ano dalo sa aj takto udrziavat rychlost, zrychlovat som mohol ale iba velmi opatrne.
Ak idem usek so znizenou pov. rychlostou na 40 kmh, tak na 4° mam cca 1600 ot/min., rychlomer ukazuje 50kmh, realne je to cca 46 kmh. To je este relatine komfortne pasmo otacok pre plynule zrychlenie naspat na 60 kmh podla budika, potom ako skonci obmedzenie rychlosti. Ak je treba pribrzdit alebo nasleduje stupanie, tak naopak podradzujem.
Dovolim si tvrdit, ze napriek nevyhode vacsej vahy a absencii ti-vct, tak vyssie opisane predstavuje lepsi a k motoru dlhodobo setrnejsi pristup nez jazda rovnakou rychlostou na rovnakom useku na 5° s objemovo mensim motorom a o malo mensou vahou.
H o w g h.
P.S.:
ze ff3 rocnik 2012 ma s 1.6 ti-vct vykon 74 kw... a ze vo verzii 92 kw sa jazdi so zaradenou 5 pri standardnej 6° aut.skrini, teraz nie je podstatne

ina vec je, ze u mna je rozdiel v okamzitej/aktual. spotrebe medzi 4° na 2000 ot. a 5° na 1500 ot. iba velmi maly, a uspora benzinu za to riziko podla mna nestoji
4dv_12-2008_he-2.0-107kw_strieborno-hrdzavy_ghia
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti