Stránka 70 z 115

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 01.09.2012 21:51
od Eidž
Od května letošního roku testuji chování na Maxxmotion Diesel. Spotřeba oproti loňskému letnímu provoz na Vervu z 5,25 klesla na 5,10. Letos i nejnižší moje spotřeba vůbec co mám auto 5,01.

Takže s Maxxmotion mi spotřeba šla ještě dolů, oproti Vervě. Otázkou je, jestli ta cena fakt není přemrštěná. V zimě bude asi Maxxmotion vhodnější volba, protože sice nebudou mít 60 cetanů, ale bude to do -32C. Což Verva s 60 cetany nedá, ta je tak -25C.

Na jaře jsem testoval základní neaditivovanou naftu (Makro) plus VIF. Cenově příznivé, při mém nájezdu cca 10 tis. km ročně a rozdílu ceny Makro vs zbytek světa -2 až -3 Kč by to ročně mohlo hodit úsporu až 2 tis. Kč.
ALE
Chod motoru na volnoběh hlučnější, teď si motor přede, ani není poznat diesel. S VIFem hlučné. Na nízké otáčky dunění, hlučné. I žena poznala... Teď není problém na 1200 ot... Ne, že bych v tom jezdil pravidelně, ale motor to vezme, neprotestuje, jede a táhne jako bejk.
Starty s VIFem kouřivější.

Za mě tedy VIF jako nouzovka, když neseženu Vervu či Maxxmotion. Což asi nehrozí :-) Takže pokud někdo máte zájem, a moderátor to nevyhodnotí jako inzerci a nesmaže příspěvek, věnuji půl pixly letního VIFu tomu, kdo si jej vezme. Já už jej určitě nespotřebuji...

Dokud nedodělám předehřev nafty, tak to v zimě vidím na Maxxmotion nebo na Agip Ultradiesel či jak se jmenuje ta jejich arktická nafta. Arktická nafta, je arktická nafta. Přes léto Verva - kvalitní aditivovaná nafta, s 60 cetany, cenově příznivější než Maxxmotion diesel.

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 01.09.2012 23:18
od mickielli15
zaslouží si ty naše motory vůbec případný další kupující? :mrgreen: Já tam měl neaditivovanou naftu snad jen třikrát, čtyřikrát :) Jinak ten MaxxMotion není opravdu vůbec špatnej. Beru od nich teď i benzín do skůtra (MaxxMotion 95).

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 02.09.2012 10:11
od Eidž
Proti Maxxmotion diesel nemám výtku. Opravdu dobrý. Ale +1,30 Kč mi už u prémiového paliva přijde trochu moc. Proto teď do mrazů přejdu na "levnější" Vervu, kterou oproti Maxxmotion dokáži na Krejcárku natankovat i o 2 Kč levněji.
To už nejsou haléřové rozdíly, to už pár litrů při tankování dá, což je znát.

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 02.09.2012 11:02
od djdekl
Jak je na tom Maxx s mazivosti?

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 02.09.2012 18:06
od Karel2
Eidž:Myslim, ze aby to tvoje tvrzeni ze VIF je na h.... bylo necim trochu podlozene, tak by jsi musel udelat srovnani ty nafty z Makra s Vifem a bez Vifu. Ja nan jezdil skoro 20 let a bez jakyhokoliv problemu, hlavne se zamrzanim, ikdyz samozrejmne to nebyl primej vys.vstrik.

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 02.09.2012 20:18
od Eidž
djdekl píše:Jak je na tom Maxx s mazivosti?
To myslíš jako vtip nebo vážně? Mazivost je nižší u základní neaditivované nafty. Paradoxně, biosložka zvýší mazivost. Nicméně, biosložka je v tunách na rok, tj. není nutné, aby byla v každé šarži...

Maxxmotion diesel obsahuje biosložku, ale jde o nový typ uměle vyrobené nafty z rostlinných olejů (HVO). HVO je docela fičák, nevím, kolik by stál litr, ale testy prokázaly, že je to dost dobrý. Zatím se mi nepodařilo zjistit, kolik toho OMV do klasické nafty míchá, jestli 5, 10, 15, 20 či víc procent.

Verva je zase o smíchání klasické nafty s naftou vyrobenou tuším ze zemního plynu.

HVO bude dražší, nicméně lepší technologie.
Karel2 píše:Eidž:Myslim, ze aby to tvoje tvrzeni ze VIF je na h.... bylo necim trochu podlozene, tak by jsi musel udelat srovnani ty nafty z Makra s Vifem a bez Vifu. Ja nan jezdil skoro 20 let a bez jakyhokoliv problemu, hlavne se zamrzanim, ikdyz samozrejmne to nebyl primej vys.vstrik.
Promiň, já jsem nenapsal, že VIF je na h...
Já, mickielli15 a kdo ví kolik němců a rakušáků, dávají svému common railu to nejlepší, co v oblasti nafty lze koupit. CR je prostě CR, to není TDD. A jen jednou za dobu, co mám auto, jsem tankoval TOP Q, jinak zbytek Verva, Maxxmotion a teď na jaře základní kvalitní nafta plus aditivum. A vybral jsem to aditivum, které považuji za TOP, stejně, jako prémiovou naftu, kterou tomu dávám.
Kdo ale tvrdí, že VIFem vyrobí Vervu, tak neví, co to je Verva. Takže asi tak. Dalším aditivům se nebráním, nicméně jen o VIFu jsem četl tolik a i v testech v časopisech vyšel tak dobře, že jsem byl ochoten jej do svého auta dát.

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 02.09.2012 20:22
od djdekl
Nevím, ptám se, protože třeba arktic nafta moc "mastná" není, tak jestli to není u Maxxu podobný když je bez řepky a je více "chemická"...

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 10.09.2012 07:35
od Sagic
Takze ja muzu objektivne napsat, ze po tom co jsem tankoval od koupi jen Vervu a nic jineho jsem byl nedavno nucen koupit par litru do prazdne nadrze normalni naftu od normalni pumpy (verim ze byla OK jen proste klasika nic premioveho), zvuk klapavy a vykom znatelne nizsi. Potom jsem natankoval jednou ON Verva v Polsku a pocity stejne, snad jen doufam ze to obsahovalo nejaky cistici prisady atd. Ted jsem zase natankoval Vervu od benziny a motor opet ztichl, jede lepe, lepe jde za plynem, takze mam jasno, dokud budou finance tak jen Verva od Benziny.

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 10.09.2012 12:57
od spanel
"Kdo ale tvrdí, že VIFem vyrobí Vervu, tak neví, co to je Verva. ...................."

Samozřejmě, že Vervu VIFem nelze "vyrobit", nicméně se použitím dodatečných aditiv dá namíchat směs, která je Vervě podobná, ne-li srovnatelná.
Vzhledem k tomu, že se nafta vyrábí v rafineriích a odtud je distribuována jednotlivým odběratelům, pak lze hovoři o tom, že v první fázi výroby již prvovýrobce aditivuje naftu tak, aby splňovala příslušné normy a to i normy odběratelské, kdy za vyšší cenu dodavatel - rafinerie zúží pole v rámci normou daných tolerancí.
Další fáze aditivace je povýrobní aditivace, kterou provádí obvykle distribuční firmy a to tak, že do základně aditivované nafty z výroby přimíchávají "svá" aditiva v přesném poměru pro dosažení požadovaných vlastností. Ta pak obvykle prodávají za vyšší cenu a označují je jako "prémiová" paliva - i ve vazbě na jakostní použitý vstupní "polotovar".
Nicméně dodatečná aditivace nafty (a tím myslím té neprémiové) konečným spotřebitelem je velmi podobná procesu aditivace distributorem, pouze s tím, že existuje mnoho komerčních aditiv, z nichž je asi na nejvyšší profesionální úrovni na maloobchodním trhu dostupný VIF, který asi bude používán i pro distributorskou aditivaci Vervy.
Je jasné, že i prvotně vyrobená nafta musí být pro další aditivaci, kvůli které má být palivo prémiové vysoce kvalitní. Z tohoto důvodu samozřejmě nelze tvrdit, že jakoukoliv naftu, do které nadávkujeme (velmi hrubým poměrem) VIF, že z ní uděláme Vervu.
A jak už bylo výše někde psáno, nemá smysl aditivovat již aditivovanou (nadstandardně) naftu.

Pokud má k tomuto procesu (jak se vyrábí "prémiová" paliva někdo nějaké odborně zajímavé informace, či odkazy, nechť se podělí.

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 10.09.2012 21:29
od Eidž
Hodně informací, naskenovaných testů paliv, je v tomto vlákně. Stačí začít číst asi tak od 45 strany.

Co se týká aditiv - myslím si, že rafinerie do základní šarže nafty přidá max. biosložku a to je tak všechno. Parametry EN 590 (např. o max. množství síry, bod vzplanutí, atd.) prostě musí udělat při výrobě. Jestli sníží pěnivost, detergenty - to je už o distributorovi, a jsou aditiva, která zvyšují i cetanové číslo.

Jenže Verva vzniká, kromě přidáním aditiv do kvalitní nafty, smícháním ještě s uměle vyrobenou naftou ze zemního plynu. Tato syntetická nafta má cetanové číslo 80.

Maxxmotion diesel od OMV vzniká smícháním kvalitní nafty s aditivy a se složkou HVO, což je opět uměle (synteticky) vyrobená nafta, jejíž cetanové číslo nejde současnou metodou změřit :-) protože to vychází přes 100, což z metodiky měření cetanového čísla over limit :-)

Takže základní kvalitní nafta, žádné pančované palivo, plus VIF a plus ještě tak 5 až 30 procent (poměr mísení jsem zatím nenašel) syntetické nafty (HVO je lepší, ale i ta ze zemního plynu jde) a máte prima prémiové palivo. :D

Nebo se na to vykašlete, a vezmete Vervu / Maxxmotion diesel rovnou. V Rakousku BP Ultimate.

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 11.09.2012 08:16
od spanel
HOWGH ! :D

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 11.09.2012 08:32
od Sagic
:palec_nahoru:

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 12.09.2012 20:04
od emve
Eidž píše: Jenže Verva vzniká, kromě přidáním aditiv do kvalitní nafty, smícháním ještě s uměle vyrobenou naftou ze zemního plynu. Tato syntetická nafta má cetanové číslo 80.
Existuje nějaký zdroj tohoto tvrzení? Že by se Verva měla míchat s GTL slyším prvně. Nepatrná stopa syntetické nafty byla/je ve V-Power Diesel, údajně.

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 12.09.2012 21:02
od Eidž
Byl to test nafty, buď Svět motorů nebo časopis Diesel. Už to bude 2 nebo 3 roky.
Aditiva totiž nedokáží zvýšit cetanové číslo nekonečně, tj. podle způsobu výroby nafty je možné aditivy zvýšit cetanové číslo, ale v řádu jednotek. Smísením syntetické nafty a klasické nafty dojde ke zvýšení cetanové číslo přirozeně.
Strana 45, 56, atd.
Ten test nafty je vložený (resp. byl, pokud je odkaz ještě živý) v tomto vlákně. Stranu už nevím. Byl to text na závěr článku, v černém pozadí. Je možné, že to je i z roku 2009, čas rychle letí.
Poslední dobou už žádný kloudný test nafty nebyl :-(

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 13.09.2012 19:41
od emve
Eidž píše:Byl to test nafty, buď Svět motorů nebo časopis Diesel. Už to bude 2 nebo 3 roky.
Aditiva totiž nedokáží zvýšit cetanové číslo nekonečně, tj. podle způsobu výroby nafty je možné aditivy zvýšit cetanové číslo, ale v řádu jednotek. Smísením syntetické nafty a klasické nafty dojde ke zvýšení cetanové číslo přirozeně.
Strana 45, 56, atd.
Ten test nafty je vložený (resp. byl, pokud je odkaz ještě živý) v tomto vlákně. Stranu už nevím. Byl to text na závěr článku, v černém pozadí. Je možné, že to je i z roku 2009, čas rychle letí.
Poslední dobou už žádný kloudný test nafty nebyl :-(
Tak to se obávám, že se pleteš. Testy z SM/SM diesel mám a nikde ani zmínka. Vznesl jsem dotaz na ředitele jakosti Benziny a ten o syntetické naftě taky neví. Pouze potvrzuje aditivaci Vervy diesel nitráty (2_EHN), o jejichž extrémní úrovni informovaly i zmíněné testy. Aditivace Vervy Diesel nitráty je vysoko nad úrovní např. Aral Ultimate Diesel, který stejně jako Maxxmotion Diesel těží z vysokého cetanového čísla HVO.
a 2) Tato prémiová nafta je dále nadstandardně aditivována souborem přísad
na zvýšení cetanového čísla,ochrany proti korozi ,vyšší oxidační stability,mazivosti
detergenční schopnosti a výrazně snížené pěnivosti . Prémiová aditivace je prováděna konstantně celoročně z rafinerie , pouze zlepšená filtrovatelnost na minus 26 stupňů je prováděná jen po určitou dobu nízkých teplot . Po toto období jsou výdejní místo označeno kolečkem (modrá vločka ) a textem "nafta pro silné mrazy". Velmi důležitou hodnotou z pohledu kvalitativní charakteristiky této nafty je vysoké cetanové číslo ,kde u komerčních dodávek se pohybuje v rozmezí 58 až 61 jednotek . K úpravě cetanového čísla používáme nitráty . Cetanové číslo udává kvalitu nafty z hlediska vznětové charakteristiky. Čím je vyšší tím je nafta kvalitnější z pohledu dosažení vyššího výkonu (dokonalé spalování,zabraňuje tvrdému chodu,tišší spalování ) a snižení spotřeby .