Jen tak pro upřesnění, při plynulé jízdě má samozřekmě benzín nižší spotřebu do 100 km/hod, než při 130 km/hod, kdy se dostávám na největší účinost motoru spotřeba versus výkon = okolí max krouťáku
Ale jízdu v praxi mohu dát do dvou rovin v rámci jízdy po dálnici. První je ta, že po dálnici jedu kolem 100 - 110km/hod , stále brzdím, akceleruji, dle toho, jak se sunu mezi kamiony a dávám přednost v levém rychlejším. Druhá je ta, že se vezu 130 - 140 km/hod, stále předjíždím v levém , sem tam uhnu rychlíkům jedoucím 200 km/hod, bez nějakého většího kolísání rychlosti. Pak zjistím, že při té rychlejší jízdě motor slupne méně, než když stále někomu uhýbám, ale přitom jedu rychlostí ,při které by měla být teoreticky nižší spotřeba. Praxe je však jiná.
