Vyčištění DPF filtru a doplnění aditiva

Odpovědět
Atomik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 11.01.2012 22:18

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od Atomik » 30.05.2013 16:41

Měnil jsem rozvody,olej,filtry a zároveň jsem ukecal dvorního mechanika, že uděláme preventivní očistec DPF – prostě hokus-pokus. Mechanik pracoval já koukal,asistoval a kecal do toho... :lol: C-max 2008 1.6 TDCI 80kW DPF 125t km.
Muselo se odpojit pár hadic z okolí DPF,lambda, držák DPF na bloku motoru, nakonec musel ven i ventilátor chladiče /málo místa na vyndání tepelného štítu – plechu DPF/.Tepelný štít i DPF vyndán spodem.Trochu jsme bádali,jak s ním ven a co všechno odpojit, takže to trvalo tak 2 hod. Dnes bychom jej vyndali tak za ½ hoďky. Všechno šlo dobře povolit. Bandaska je zřejmě z nerezu, povrch čistý hladký bez koroze. Na čištění jsem použil powermaxx DPF Flushing Fluid. Do bandasky padlo 5,5 litru. Litr za 266 Kč vč.DPH.

Celou bandasku DPF uchytit do svěráku do svislo-šikmé polohy,aby při napouštění chem.čističem látka nevytekla spodem /možno udělat i záslepku na spodek/. A nalít chem.čistič horním hrdlem. Kontrolkou pro zaplnění bandasky byla trubička, která ústí nad vlastním filtrem v bandasce /ještě je tam jedna trubička za vlastním filtrem v bandasce/. Přes trubičky se měří diferenční tlaky v DPF-před a za filtrem. Jakmile vytékala chemikálie z horní kontrolní trubičky, utěsnit obě trubičky a dolít chemikálii po horní hrdlo bandasky. Zkontrolovat po chvilce jestli hladina neklesá, popř.doplnit po horní hrdlo bandasky – zaplaven filtr i katík. Samo, že hladina nepatrně klesla jak chemikálie prostupovala filtrem. Nechat 10-12 hod. Vylít spodem a jdeme na proplach vapkou s teplou nebo studenou vodou. Zase tak moc sajrajtu nešlo, ale tekutina byla tmavě hnědá až načernalá, žádná kaše, jen trochu hustší voda. Proplach horním hrdlem při utěsněných tlakových trubičkách opakovat tak dlouho, dokud nepůjde spodem čistá voda bez pěny z chemického přípravku. Já to dělal asi 1 ½ hoďky, protože to stále pěnilo a měl jsem strach, že by mohla pěna ve filtru zatvrdnout. Jen pro zajímavost, při proplachu hladina v bandasce klesala asi o 1/3 času rychleji než při plnění bandasky chemikálií - nějaké zanešení tam zřejmě bylo, otázkou je, zda byl filtr aktuálně před nebo po řízené regeneraci jednotkou motoru nebo někde uprostřed cyklu. Po proplachu jsem dumal, jak nejlépe dostat z bandasky zbytek vody popř. zbytek pěny. Nasadil jsem vzduch z kompresoru a asi 10 minut vyfoukal přes horní hrdlo a potom přes tlak.trubičku /horní-nad vlastním filtrem/.Samo, že je třeba ucpat horní hrdlo /hadrou/ a spodní tlak.trubičku,aby tlak vzduchu šel jen přes filtr ven. Bandasku namontovat, z koncovky výfuku šla na volnoběh asi 3 minuty lehká bílá pára – nepatrně a to je vše. Zahřát, protáhnou po dálnici /cca 40 km/ a finito. Dolit Eolys - 1 litr bez pár kapek. Dnes najeto od čištění 1500 km a o filtru nevím, jako jsem o něm nevěděl před preventivním očistcem. Samo, že jsme vizuálně zkontrolovali i lopatky turbíny, když byl fitr venku, lopatky čisté bez známek otěrů nebo poškození, radiální vůle nepatrná, axiální žádná /neměřili jsme šuplerou,jen hmatem/. Z druhé strany turbíny /výfuková/ lehce saze bez oleje, bez mastnoty, bez karbonu. Motor je krmen převážně Maxxmotion+občasVIF, olej Divinol 5W-30 FO2 A1/B1 A5/B5 fordí specifikace ….913 A,B,C. V jakémkoliv autě dieselu měním olej 9-10t.km, co druhá výměna vzduch filtr. Na dlouhé intervaly výměny olejů nevěřím, ale každého věc. Tento olej lejeme do všech fordů,co máme v práci. Mají nájezd od 40 do 280t.km. Mimochodem u toho s 280t zrovna odešlo poprvé čerpadlo a pokud si dobře pamatuji, dělal se tam 1 vstřik, turbína ťuk,ťuk původní-nemá DPF. Jinak origoš, samo kromě brzd, kotoučů a drobného spotřebáku.
Závěr: při dobře fungujícím motoru, který dostane co má dostat, musí filtr vydržet určitě více jako jsou doporučované výměny ve 120t. Kolegáček má Focuse 2008 stejná motorizace, nalítáno už 188 t. koupena funglovka v ČR a vše origoš, ani neví, že nějaký filtr existuje. Ani na turbíně nebyly vidět žádné stopy opotřebení, karbonu, zřejmě jej zase tak neničí teplo z filtru i když to umístění, no jak to říci jen slušně…ideální není, ale co je dnes ideální…mechoši a obchoďáci taky musí platit složenky. Když to spočítám: čistič cca 1800 Kč a 1000 Kč jsem vnutil dvornímu mechanikovi za práci s DPF. Nový ve Fordu 17t. /cena pult/ bez práce, replika od 6,5 do 9,5t. bez práce. Osobně jsem spíše zastáncem fungujícího filtru než flexky, kladiva a upraveného softu. Kdyby někdy odešel úplně a nešel čistit, dám jiný. Třeba ten návod někomu pomůže při rozhodování. Slyšel jsem, že čištění dělají i v peci při teplotě cca 600 st.a při připojeném kompresoru, který ten borčus vyfoukne ven,ale to mám jen z doslechu. Logiku to má, jen tu pec v kuchyni nemám…zkusím to nadhodit doma, taková malá pícka…a to se vyplatí…v poledne kačena a po ní jde DPF… :roll:
Přílohy
28052013037.jpg

Uživatelský avatar
morak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 10.10.2009 15:54

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od morak » 31.05.2013 15:15

Zdravím ťa Atomik chcem sa spýtať či si potreboval na demontáž nejaké extra náradie, alebo to išlo aj bežnou golou a podobne,a či si potrboval mať auto na jame alebo zdviháku,mám tiež podobné pocity auto má 165 tisíc zatial bez problémov, lete plánujem Chorvátsko a nerád by som niekde ostal
Obrázek1.6 tdci 80 kw 06/2006

Atomik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 11.01.2012 22:18

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od Atomik » 31.05.2013 19:44

Jak jsem psal, "makal" mechoš,já spíš koukal, "morálně podporoval" a potom jen proplachoval a profukoval. Co jsem viděl a pamatuji si, stačí gola s nástavci 10 -17,možná 19 na spodní přírubě bandasky. Ventilátor musel ven nahoru. Tepelný štít a bandaska spodkem dolů. Ventoš je jen zacvaklý na spodku dvěma packama /použít šroubovák a do pacek zatlačit/ a šel vytáhnout nahoru-rozpojit konektor ventoše. Auto bylo na zvedáku, přece jen má ta bandaska na délku cca 50 cm, ale možná by to šlo i vytáhnout s autem na kolech-nevím nebo najedeš předkem na něco pevného-zvýšeného. V každém případě šel prvně ven ventoš a potom tepelný štít a potom bandaska. Jak odděláš tep.štít /cca 4 matky/, odpojíš konektor lambdy,stáhneš 2 hadičky z trubiček měření dif.tlaků filtru. Bandaska drží na hrdle turbíny šroubovací ocelovou sponou a musíš použít trochu sílu /1 matka/, na držáku v bloku motoru /1 matka nebo šroub/ my sundali celý držák /2 šrouby/, rozpojit spodní hrdlo trubky z bandasky /asi 2 šrouby/ co jde dál do výfuku. Pokud bude zavazet ve vytažení nějaká plast.nebo gum. trubka - vyvěsit, rozpojit nebo odpojit. A je venku.
Jen popisuji jak jsme to dělali my, možná to půjde i jinýmy směry, ale pochybuji.
Jen doporučuji po působení chemikálie proplachovat,proplachovat a zase proplachovat tak dlouho, dokud nepůjde čistá voda, ta chemikáli dlouho pěnila, zpočátku hustá pěna a postupně byla řidší.. My použili i způsob proplachu, že jsme naplnili bandasku vodou a vzduchem z kompresoru jsme to vše tlačili přes vodu /i s vodou/ ven z bandasky - spodem přes filtr. A potom pořádně vzduchem profouknou. To je vše...Montáž zrcadlově...A protáhnout auto...
Ještě dumám o logičnosti očistce v peci při 600 st., jak jsem slyšel, už se na to někde specializují. V podstatě tím asi nahrazují funkci řízené regenerace jednotkou. Asi to v peci nechaj dýl, jinak nevidím rozdíl...nebo při řízené není taková teplota ve filtru. Netuším co by na teplotu u této motorizace 80 kW řekl katík ve společné bandasce s filtrem, jestli by mu nebylo "moc horko"...

vladko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.10.2011 12:15
Bydliště: Ostrava

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od vladko » 04.06.2013 22:41

to Atomic
Chci se zeptat, takže jsi zalil i katalyzátor a vystříkával jsi to přes něj?
A taky jsem někde četl, že po výměně DPF je třeba přenastavit ŘJ, že má za tu dobu naučenou četnost regenerací a tak je třeba to smazat ať začne zase od znova. Nechal jsi něco takového dělat?
A vyčítáš dif.tlak? Náhodou hodnoty před a po vyčištění nemáš že ;-) Původně jsem to chtěl nechat vyčistit nějakou firmu co se tím zabývá, ale vzhledem k tomu, že slibují vyčištění až 97% což je přesně co slibuje ten přípravek tak nic jiného s tím dělat nebudou a chtějí za to nekřesťanských cca 6000. Jen se trochu bojím o ten katalyzátor.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014

Atomik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 11.01.2012 22:18

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od Atomik » 05.06.2013 13:25

Ano, zalitý chemickým čističem byl i katalyzátor a proplach byl dělaný přes něj, přes něj šel i závěrečný tlak vzduchu /vysušení/ z kompresoru. Dif.tlaky neměřím,o přenastavení jednotky nic netuším,ale z logiky věci bych se tomu divil,že se musí něco nastavit,kůli čištění nebo výměně DPF.
Netroufám si tvrdit,že tento způsob čištění je ten jediný správný,s tím rizikem jsem do toho šel,ale pokud výrobci vyrábí a obchoďáci prodávají tyto chem. přípravky na DPF,tak jsem do toho šel. Evidentně to nějaký borčus z filtru vypláchlo, ale jestli to vypláchlo 100% komplet vše, netuším.Jak říkám,neměl jsem problém s DPF před a nemám ani po čištění a tlaky neměřím a ani nemíním.
Tady třeba odkaz na čištění horkou cestou s upozorněním na nevhodnost mokré cesty.Otázkou je, zda tím nechtějí říci, jedině my to umíme a peníze za čištění dejte nám,ostatní to dělaj špatně.Sice se tam zřejmě baví o náklaďácích a autobusech, ale píší jednou ročně...??? /jak ví kolik kdo najede a zasere filtr/ a za rok budou psát jednou měsíčně...
http://www.promotor.cz/cz/DPF_cisteni.php
A včíl mudruj... :wink:

michal1706
Nováček
Nováček
Příspěvky: 48
Registrován: 10.02.2013 14:24

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od michal1706 » 06.06.2013 00:41

Chalani ja som dal ten dpf filter odstranit (vykuchat) lebo mi tiez vyhodilo aby som dolial aditivum. Vo forde by ma to vyslo pomaly cez 500eur, teda aspon u nas na SK. Odstranenie aj s vypalenim z riadiacej jednotky cez diagnostiku ma to stalo150eur. A mam uz navzdy pokoj s nim :D Uz nevedia ako by z ludi tahali peniaze. Pritom je to vec ktoru pri pouzivani auta nepotrebujes. Preco davat do toho peniaze? Po odstraneni mi klesla spotreba cca o 0,5L/100km a stupol vykon. Takze nieje o com...
Ford Focus II FL 2008 1.6TDCi 80KW

Atomik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 11.01.2012 22:18

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od Atomik » 06.06.2013 08:15

Michal1706: V pohodě,toto vlákno je ale o čištění DPF. Každého volba jestli nechá vykuchat,vyčistit nebo vyměnit. Já třeba volím vyčistit nebo vyměnit. Vše má svá pro a proti. Třeba v Německu jsou zelené zóny,zřejmě to přijde i k nám a řešit v Německu s místníma policajtama chybějící filtr opravdu nemám v úmyslu...Ale jak říkám,každého volba.

michal1706
Nováček
Nováček
Příspěvky: 48
Registrován: 10.02.2013 14:24

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od michal1706 » 06.06.2013 12:46

Atomik: Noo tak to ano, ak niekto chodi do Nemecka tak je to potrebne zo zakona u nich. Ja som s autom v Nemecku nebol a ani nemam v plane aj ked clovek nikdy nevie co pride :? a u nas pokial nieco take schvalia tak auto mozno ani nebudem mat. A aj keby schvalili tak si ho dam dodatocne nahodit, ale ano ako si povedal kazdy sa sam moze rozhodnut a prepacte mi chalani ze som tu zacal pisat o vykuchavani, nemyslel som to v zlom :| len ma sere ze za to pytaju take nehorazne peniaze. A to teraz myslim doliatie aditiva :evil: nehovorim co este stoji napr cistenie alebo vymena...
Ford Focus II FL 2008 1.6TDCi 80KW

ivangs64
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 18.06.2013 11:01
Bydliště: Banská Bystrica

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od ivangs64 » 06.01.2014 19:25

Ahojte , mam diagnostiku FOCOM , dnes som sa trochu zabával, dal som urobit statickú regeneráciu DPF, dolial som EOLIS, ale aj napriek tomu že statická regenerácia prebehla korektne ukazuje diagnostika cca 3500 km do úplného upchatia DPF popolčekom. Je to udaj správny ? Nedá sa to niekde diagnostikou vynulovať ? Uvažujem že pošlem DPF na profesionálnu repasáciu. Aký máte názor na repasáciu ? Oplatí sa to ? FOFO 1,6 TDCI 129000 km.
FORD FOCUS II 1,6 TDCI 80 kW 2008 KOMBI SPOTREBA 5,9L

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od foki » 06.01.2014 22:48

Atomik píše: Dif.tlaky neměřím,o přenastavení jednotky nic netuším,ale z logiky věci bych se tomu divil,že se musí něco nastavit,kůli čištění nebo výměně DPF.
v diagnostice je połozka resetovani naucenych parametru po vymene DPF , to vrati hodnoty na 0 a zacina si to merit znova , kdyz se to neudela tak frekvence probihaji stale stejne
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od V12 » 07.01.2014 06:44

ivangs64 píše:...dal som urobit statickú regeneráciu DPF
Ihned vymen olej, inak riskujes smrt turba !!!
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

ivangs64
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 18.06.2013 11:01
Bydliště: Banská Bystrica

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od ivangs64 » 07.01.2014 13:35

Olej vymením, to nie je problém. V sobotu idem na to.
FORD FOCUS II 1,6 TDCI 80 kW 2008 KOMBI SPOTREBA 5,9L

ivangs64
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 18.06.2013 11:01
Bydliště: Banská Bystrica

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od ivangs64 » 11.01.2014 12:15

Pozdravujem všetkých. Včera som sa do toho pustil - vymontoval som DPF-ko, dnes som ho odniesol na čistenie sem - http://www.repasdpf.sk/ . Zajtra ráno by to malo byť hotové a možem to poskladať. Celé rozobratie mi trvalo cca 2 hod. Určite sa to dá aj skorej ale robil som to 1. krát tak trochu pátrania kde čo povoliť. Ja som to robil takto : demontáž vzduchoveho filtra , demontáž ventilátoru chladenia + kryt pod motorom, demontáž tepelného štítu na telese DPF, odpojenie hadičiek a čidla z telesa DPF, nakoniec samotná demontáž DPF. Robil som to večer tak som to nefotil, zajtra keď budem skladať skusim niečo aj nafotiť a dám to sem. Popri tom samozrejme aj výmena oleja .
FORD FOCUS II 1,6 TDCI 80 kW 2008 KOMBI SPOTREBA 5,9L

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od Nicco » 11.01.2014 19:35

ivan :perfect:
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

ivangs64
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 18.06.2013 11:01
Bydliště: Banská Bystrica

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od ivangs64 » 12.01.2014 15:09

Ahojte , a mám to hotové. Filter DPF sa podarilo vyčistiť na 99% , teda počítam aspoň 120 000 km pokoj, aspoň dúfam. Cele mi to trvalo asi tak 5 hod aj z výmenou oleja a diagnostikou.
Badín-20140112-00455.jpg
Přílohy
Badín-20140112-00468.jpg
Badín-20140112-00458.jpg
FORD FOCUS II 1,6 TDCI 80 kW 2008 KOMBI SPOTREBA 5,9L

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host