
Muselo se odpojit pár hadic z okolí DPF,lambda, držák DPF na bloku motoru, nakonec musel ven i ventilátor chladiče /málo místa na vyndání tepelného štítu – plechu DPF/.Tepelný štít i DPF vyndán spodem.Trochu jsme bádali,jak s ním ven a co všechno odpojit, takže to trvalo tak 2 hod. Dnes bychom jej vyndali tak za ½ hoďky. Všechno šlo dobře povolit. Bandaska je zřejmě z nerezu, povrch čistý hladký bez koroze. Na čištění jsem použil powermaxx DPF Flushing Fluid. Do bandasky padlo 5,5 litru. Litr za 266 Kč vč.DPH.
Celou bandasku DPF uchytit do svěráku do svislo-šikmé polohy,aby při napouštění chem.čističem látka nevytekla spodem /možno udělat i záslepku na spodek/. A nalít chem.čistič horním hrdlem. Kontrolkou pro zaplnění bandasky byla trubička, která ústí nad vlastním filtrem v bandasce /ještě je tam jedna trubička za vlastním filtrem v bandasce/. Přes trubičky se měří diferenční tlaky v DPF-před a za filtrem. Jakmile vytékala chemikálie z horní kontrolní trubičky, utěsnit obě trubičky a dolít chemikálii po horní hrdlo bandasky. Zkontrolovat po chvilce jestli hladina neklesá, popř.doplnit po horní hrdlo bandasky – zaplaven filtr i katík. Samo, že hladina nepatrně klesla jak chemikálie prostupovala filtrem. Nechat 10-12 hod. Vylít spodem a jdeme na proplach vapkou s teplou nebo studenou vodou. Zase tak moc sajrajtu nešlo, ale tekutina byla tmavě hnědá až načernalá, žádná kaše, jen trochu hustší voda. Proplach horním hrdlem při utěsněných tlakových trubičkách opakovat tak dlouho, dokud nepůjde spodem čistá voda bez pěny z chemického přípravku. Já to dělal asi 1 ½ hoďky, protože to stále pěnilo a měl jsem strach, že by mohla pěna ve filtru zatvrdnout. Jen pro zajímavost, při proplachu hladina v bandasce klesala asi o 1/3 času rychleji než při plnění bandasky chemikálií - nějaké zanešení tam zřejmě bylo, otázkou je, zda byl filtr aktuálně před nebo po řízené regeneraci jednotkou motoru nebo někde uprostřed cyklu. Po proplachu jsem dumal, jak nejlépe dostat z bandasky zbytek vody popř. zbytek pěny. Nasadil jsem vzduch z kompresoru a asi 10 minut vyfoukal přes horní hrdlo a potom přes tlak.trubičku /horní-nad vlastním filtrem/.Samo, že je třeba ucpat horní hrdlo /hadrou/ a spodní tlak.trubičku,aby tlak vzduchu šel jen přes filtr ven. Bandasku namontovat, z koncovky výfuku šla na volnoběh asi 3 minuty lehká bílá pára – nepatrně a to je vše. Zahřát, protáhnou po dálnici /cca 40 km/ a finito. Dolit Eolys - 1 litr bez pár kapek. Dnes najeto od čištění 1500 km a o filtru nevím, jako jsem o něm nevěděl před preventivním očistcem. Samo, že jsme vizuálně zkontrolovali i lopatky turbíny, když byl fitr venku, lopatky čisté bez známek otěrů nebo poškození, radiální vůle nepatrná, axiální žádná /neměřili jsme šuplerou,jen hmatem/. Z druhé strany turbíny /výfuková/ lehce saze bez oleje, bez mastnoty, bez karbonu. Motor je krmen převážně Maxxmotion+občasVIF, olej Divinol 5W-30 FO2 A1/B1 A5/B5 fordí specifikace ….913 A,B,C. V jakémkoliv autě dieselu měním olej 9-10t.km, co druhá výměna vzduch filtr. Na dlouhé intervaly výměny olejů nevěřím, ale každého věc. Tento olej lejeme do všech fordů,co máme v práci. Mají nájezd od 40 do 280t.km. Mimochodem u toho s 280t zrovna odešlo poprvé čerpadlo a pokud si dobře pamatuji, dělal se tam 1 vstřik, turbína ťuk,ťuk původní-nemá DPF. Jinak origoš, samo kromě brzd, kotoučů a drobného spotřebáku.
Závěr: při dobře fungujícím motoru, který dostane co má dostat, musí filtr vydržet určitě více jako jsou doporučované výměny ve 120t. Kolegáček má Focuse 2008 stejná motorizace, nalítáno už 188 t. koupena funglovka v ČR a vše origoš, ani neví, že nějaký filtr existuje. Ani na turbíně nebyly vidět žádné stopy opotřebení, karbonu, zřejmě jej zase tak neničí teplo z filtru i když to umístění, no jak to říci jen slušně…ideální není, ale co je dnes ideální…mechoši a obchoďáci taky musí platit složenky. Když to spočítám: čistič cca 1800 Kč a 1000 Kč jsem vnutil dvornímu mechanikovi za práci s DPF. Nový ve Fordu 17t. /cena pult/ bez práce, replika od 6,5 do 9,5t. bez práce. Osobně jsem spíše zastáncem fungujícího filtru než flexky, kladiva a upraveného softu. Kdyby někdy odešel úplně a nešel čistit, dám jiný. Třeba ten návod někomu pomůže při rozhodování. Slyšel jsem, že čištění dělají i v peci při teplotě cca 600 st.a při připojeném kompresoru, který ten borčus vyfoukne ven,ale to mám jen z doslechu. Logiku to má, jen tu pec v kuchyni nemám…zkusím to nadhodit doma, taková malá pícka…a to se vyplatí…v poledne kačena a po ní jde DPF…
