Tak k té spotřebě ,dolévání a výměně oleje. Nebudu řešit jaký olej ale podstatu jeho úbytku.
Výměna, jak bylo psáno, je závislá, v jakém prostředí je auto používáno, jsou to krátké trasy , časté starty na bohatší směs, toto má vše vliv na nájezd na olej a jeho výměnu pro jeho devastaci . Ta když se opomíjí, nejprve začne ničit kluzné části motoru a tím narůstá jeho spotřeba. Toto je udávaný laicky všude, ale podstata výměný je i někde jinde a ta má i vliv na relativní spotřebu oleje. Podstatou je, když to vezmu aby se to počítalo a vysvětlovalo lépe tak jeden motor si vezme 1L oleje na 10 000 km , druhý si vezme 1L oleje na 8000 km. Pak se automaticky tvrdí, že ten druhý je na tom hůře. Omyl pánové, ten druhý na tom může být se spotřebou oleje stejně i lépe.
Jestli pojedu trvale na 5 rychlostní stupeň tak u těch 10000km se mě otočí motor 17 mil. otáček
Jestli pojedu trvale na 4 rychlostní stupeň tak u těch 8000 km se mě taky motor otočí 17 mil. otáček
To je na stolici, ale v praxi jsou tam ještě ty zbylé kvalty, které ještě udělají větší rozdíl , jestli se jedná o městský provoz + okrsky, nebo vesměs dlouhé trasy + dánice.
To znamená, že motory mohou mít spotřebu stejnou - 0,00000000X L na promazání jedné otáčky motoru, ale je pak daný, přes jaký kvalt jsou ty km najety. Proto od výměny k výměně to někomu vezme 0,5l , druhému 2 L a třetí to ani nepozná, že to něco vzalo, Pak prakticky, dokud se nehulí od výfuku, nejde cítit ten specifický smrad spáleného oleje, tak by měl být motor OK.
Mě taky motor bral do 0.5L na 15 000 km , ale to jsem jezdil vesměs dlouhé trasy, ale jak jich ubylo a jezdím vesměs,jak se říká ,kolem komína, tak si vezme 1 L. Motor používám v celém spektru otáčeka dosti často přes 5000 ot.
