Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost

Příspěvek od smoula » 15.11.2013 09:22

čaute,

jaká je optimální cestovní rychlost s ohledem na počet otáček vs. opotřebení motoru? Teďka neřeším spotřebu. Je mi jasné, drtit to furt 5,5tis otáček a více je asi špatné. Ale co třeba 4000 otáček po dálnici? Je to v pohodě? Třeba 1-2 hodiny v kuse? Zase třeba 1.6tky při 130 točej právě 4000 otáček a nemaj problém ne? Takže pokud bych jezdil s dvoulitrem po dálnici furt kolem 4000 otáček, tj. těch 150 +/- tak no problem? :)

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2232
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost

Příspěvek od Stehnak » 15.11.2013 11:48

Neudavaji se u aut tzv: "maximalni povolene dlouhodobe otacky"?
Pokud jo, menis olej tak jak se ma, tak znas odpoved...
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / bylo Ford Mondeo ST 220 2006 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost

Příspěvek od smoula » 15.11.2013 11:52

Na jiným foru jsem se dověděl že jsem pacient a mám jezdit a neřešit :D

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2232
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost

Příspěvek od Stehnak » 15.11.2013 11:54

No vidis, nakonec jsi si odpovedel sam :palec_nahoru:
:wink: :D
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / bylo Ford Mondeo ST 220 2006 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost

Příspěvek od enjoy » 15.11.2013 12:13

Musím říct, že tohle mě dřív napadlo taky..
Osobně mám takový bblý pocit tlačit to dlouhodobě cca nad 4 tisíce. Snažím do toho motoru trošku vžít, jak by se to asi líbilo mně :mrgreen:
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost

Příspěvek od smoula » 15.11.2013 12:17

Právě! A ta 150-160 mi přijde jako taková optimální cestovní rychlost :)

Uživatelský avatar
mikki
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 921
Registrován: 10.01.2012 09:07
Bydliště: Praha 10, Karlovy Vary.

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost

Příspěvek od mikki » 15.11.2013 12:32

Zkoušel jsi někdy tak jak popisuješ jet po dálnici např. směr Francie ,Holandsko? Ne jinak bys tohle nikdy nenapsal .Dlouhodobě takhle jet nejde nebod je provoz a je mraky aut co jedou ještě rychleji než Ty a neustále zpomaluješ -zrychluješ.Není na německý dálnici nic neobvyklého jet v levém pruhu 160-180 a někdo se Tě snaží předjet.
Ford S-max 2016 Titanium 2.0 132kw
Ford Focus kombi 2005 II Ghia 2,0 107 kW prodáno
Byl Ford Focus kombi 1,8 16v 1999
Byl Ford Escort kombi 1,8 16v 1996 ghia
Byl Ford Escort kombi 1,4 1993

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2232
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost

Příspěvek od Stehnak » 15.11.2013 12:33

Pokud takto premyslite, tak jste otroci auta (bez urazky) .... auto ma byt sluzebnikem, ne panem.
Ale chapu ze clovek podvedomne chce autu doprat lepsi zivot... ale vocamcať pocamcať, no ne?
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / bylo Ford Mondeo ST 220 2006 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost

Příspěvek od enjoy » 15.11.2013 12:37

Je to člen rodiny. V podstatě je to milejší tvor než ženská, užiješ s ním taky spoustu srandy, ale do ničeho ti neremcá. A náklady na provoz jsou taky podstatně nižší. A kolikrát je to v něm příjemnější, než v tý ženský :mrgreen:
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5099
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost

Příspěvek od Anduril » 15.11.2013 12:52

Stehnak: Presne tak.. auto ma slouzit mne, ne ja jemu .. Tohle uz mi prijde jako moc psycho dotaz :)

Kdyby byla rec o otackach kolem maxima, ale 4k pro benzin imho neni zadny problem.
Naposledy upravil(a) Anduril dne 15.11.2013 12:53, celkem upraveno 1 x.
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost

Příspěvek od smoula » 15.11.2013 12:53

mikki: např. Praha - Brno v 5 ráno v sobotu ;)

enjoy: přesně, a když se pohádáš se ženskou, sedneš do auta a dokáže ti vykouzlit úsměv na rtech :D

Anduril: proč psycho dotaz? :-( Co je na tom špatného, že chci, aby mi auto vydrželo co nejvíce :-(

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2232
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost

Příspěvek od Stehnak » 15.11.2013 13:01

Ja myslim, ze driv nez poslel motor (pri beznem kazdodenim pouzivani a to i kdby jsi neustale jezdil kolem 150 km/h) do vecnych lovist (vydrz rekneme minimalne 300.000 km), tak se auta zbavis z uplne jinych duvodu...
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / bylo Ford Mondeo ST 220 2006 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost

Příspěvek od enjoy » 15.11.2013 13:05

Anduril:

však slouží, nikdo neříká, že ne..
Ale nebudu drsnější a větší frajer, když na něj budu sr....
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5099
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost

Příspěvek od Anduril » 15.11.2013 13:19

Vsak ja nerikam, ze sr.t .. ale jako abych jezdil pomaleji, pze "x tisic otacek by mu mohlo za 10 let uskodit" .. to promin :) Nebo skakat celej vikend a smidlit to nejakym voskem, kdyz to za par let stejne prodam a kupci to bude burt, stejne pujde o cenu :) Nevim no..ja se o auto taky staram, urcite treba vice, nez vetsina beznych ridicu, ale tak v mezich..
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost

Příspěvek od ballu » 15.11.2013 13:20

O rychlosti nebudu psát, to záleží na jakém kvaltu, ale naše benzíny mají rády 3000 - 4500 cestovní a do 5500 ot to vymetení pavučin a při předjíždění. Nevhodné tlaky v motoru, které mu vadí a zároveň zvětšují opotřebení jsou právě ty menší otáčky pod těch 2500 ot.na pátý kvalt/šestý/ pod 2000 na čtvrtý a pod 1500 ot na trojku. :wink:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti