
Extra nafta a aditiva - zkušenosti, testy
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4033
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Uz se snazim jezdit jen na Eurooil + VIF 

- spark187
- Nováček
- Příspěvky: 181
- Registrován: 19.04.2013 15:35
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
a co říkáte na míchání dvou značek naft třeba shell fuel save a omv maxxmotion 1:1
Ford focus II 10/2008 po FL 1.6 TDCi 81kW 110HP +DPF
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
To jako vážně?
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13507
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
No a? Fuel save mu pojde takmer zadarmo a s maxxmotion pojde ako raketa 

- spark187
- Nováček
- Příspěvky: 181
- Registrován: 19.04.2013 15:35
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
spíš sem to myslel z toho pohledu že podle testu má maxxmotion špatnou mazivost a zase lepší cetanové číslo než shell fuel save ale shell fuel save má zase lepší parametr mazivosti takže smíchání těchto paliv by mohlo být výhodné ale je to pouze moje představa a možná i milná ale nedalo mi to tuhle otázku nadhodit
Ford focus II 10/2008 po FL 1.6 TDCi 81kW 110HP +DPF
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
A proč nechceš diesel Verva? Cetanové číslo 60 (celoročně, narozdíl od maxxmotion, kdy na zimu nemají 60 cetanů) a mazivost vyšší, než maxxmotion.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- spark187
- Nováček
- Příspěvky: 181
- Registrován: 19.04.2013 15:35
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
nemám nikde poblíž čerpačku s vervou
Ford focus II 10/2008 po FL 1.6 TDCi 81kW 110HP +DPF
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4033
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
- spark187
- Nováček
- Příspěvky: 181
- Registrován: 19.04.2013 15:35
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
ona řepka v těchto palivech slouží jako mazivo třeba maxxmotion je bez řepky(MEŘO) a ta mazivost je na hranici normy stejně tak shell v power nitro+ ato se rovná zadřený čerpadlo atd. a kde je řepky moc tak zase sice maže ale zanáší trysky takže jde o to aby řepky bylo tak akorát a to mě přijede dobrý smíchat maxxmotion a shell fuel save když se to zprůměruje tak to vychází dobře
Ford focus II 10/2008 po FL 1.6 TDCi 81kW 110HP +DPF
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
míchat bych nedoporučil
nevíš, jak budou reagovat nafty a aditiva v nich na aditiva konkurence
aby jsi neucpal trysky ještě víc, než řepkou (ucpání řepkou přichází v úvahu, pokud máš naftu v nádrži 3 a více měsíců - takže tankuj tam, kde je výtoč a tankuj to, co vyjedeš a jsi v klidu - za 3 roky provozování dieselu a tankování výhradě Vervy jsem nikdy neřešil ucpání trysek řepkou)
v jiným vlákně popisuji, že právě provozování Forda RV 2002 s 250 tis. km na tachu a Maxxmotion nebylo to pravé ořechové, jen spekuluji, ale právě asi snížená mazivost a opotřebení čerpadla dělali potíže, návrat k Vervě (řepce) právě vyřešil nízkou mazivost. Ale u modernějších dieselů, než MKI, bych se mazivosti nebál, tam už je to ošetřené. A z toho důvodu taky zvažuji přechod z Vervy na něco kvalitního, ale levnějšího. Agip, normální OMV, TOP Q.
Strašně by mě zajímal test nafty EuroOil bez řepky, jak je na tom s mazivostí a ochranou proti korozi. Protože základní nafta právě s těmito parametry právě neoplívá a je to bez dodání aditiv průser pro palivovou soustavu našich miláčků.

nevíš, jak budou reagovat nafty a aditiva v nich na aditiva konkurence
aby jsi neucpal trysky ještě víc, než řepkou (ucpání řepkou přichází v úvahu, pokud máš naftu v nádrži 3 a více měsíců - takže tankuj tam, kde je výtoč a tankuj to, co vyjedeš a jsi v klidu - za 3 roky provozování dieselu a tankování výhradě Vervy jsem nikdy neřešil ucpání trysek řepkou)
v jiným vlákně popisuji, že právě provozování Forda RV 2002 s 250 tis. km na tachu a Maxxmotion nebylo to pravé ořechové, jen spekuluji, ale právě asi snížená mazivost a opotřebení čerpadla dělali potíže, návrat k Vervě (řepce) právě vyřešil nízkou mazivost. Ale u modernějších dieselů, než MKI, bych se mazivosti nebál, tam už je to ošetřené. A z toho důvodu taky zvažuji přechod z Vervy na něco kvalitního, ale levnějšího. Agip, normální OMV, TOP Q.
Strašně by mě zajímal test nafty EuroOil bez řepky, jak je na tom s mazivostí a ochranou proti korozi. Protože základní nafta právě s těmito parametry právě neoplívá a je to bez dodání aditiv průser pro palivovou soustavu našich miláčků.



Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- spark187
- Nováček
- Příspěvky: 181
- Registrován: 19.04.2013 15:35
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
moje zkušenost je taková že jsem do teď tankoval výhradně fuel save od shellu a v podstatě i v testu bylo psáno že je to mnohdy nejlepší řešení v kategorii cena vs. výkon, ale na druhou stranu nevím jestli nafta vyráběná v ČR může být kvalitnější jak jediná nafta která se k nám dovaží z Rakouska a to OMV maxxmotion
Ford focus II 10/2008 po FL 1.6 TDCi 81kW 110HP +DPF
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
V jakém testu?
V tomto vlákně si už několik let dáváme scany testů z různých časopisů (Diesel speciál, Motorest atd.). Samozřejmě pak rozebereme nezávislost testu a výsledek.
Když tak čti toto vlákno (třeba od strany 40 a tak) , je zde hodně dobrých postřehů.
V tomto vlákně si už několik let dáváme scany testů z různých časopisů (Diesel speciál, Motorest atd.). Samozřejmě pak rozebereme nezávislost testu a výsledek.
Když tak čti toto vlákno (třeba od strany 40 a tak) , je zde hodně dobrých postřehů.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- spark187
- Nováček
- Příspěvky: 181
- Registrován: 19.04.2013 15:35
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
svět motorů 3.2012
Ford focus II 10/2008 po FL 1.6 TDCi 81kW 110HP +DPF
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
No jo,ale ta cena že jo 

byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Začínám jezdit na Verva 100, zatím dvě nádrže, ale zůstanu u ní. Nějaké změny nepozoruju, ale dávám tomu čas. Přešel jsem na ní společně s čipováním auta, takže nevím co je čím ovlivněné, ale pro ten pocit, že tomu dávám něco lepšího je to fajn.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti