to ano, ale ich uhol zavisi od rychlosti vyfukovych plynov, nie? Pri urcitej rychlosti (tzn. otackach) uz by sa tento uhol nemal menit, az ked opat otacky klesnu...bredford píše:Nezapomeňte,že u motorů tdci je variabilní natáčení lopatek turba.
Hlucnost 1.6 TDCi 80kW
- omik
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
- omik
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
ano, ale ja som to pochopil tak, ze ten zvuk sa zase nad urcitymi otackami vrati ku "normalu"... ten hruby prejav ma v urcitom rozmedzi, ktore zacina pri 2000 a konci niekde okolo 3000 (podla mna uz je tam konstantne nastavenie uhlu lopatiek....)chmelko píše:ale aj ja som pochopil, že sa otázka týka hlavne zrýchlovania nad 2tis otáčok,,,
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
- Dala
- Nováček
- Příspěvky: 38
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jevíčko
Nazdar kluci,
měl jsem možnost porovnat FF combi 1.8 TDCI 85kW první generace (moje kára) a FF combi 1.6 TDCI 80kW druhá generace (jel jsem do Francie). Ten 1.6TDCI je sice nový motor (hliníková hlava, 16V) ale má elektromagnetické vstřikovače BOSCH oproti 1.8 TDCI s piezovstřikovači DELPHI. Ten 1.6 TDCI je o dost hlučnější motor - hlavně při zatížení. Hlavní důvod je v druhu použitých vstřikovačů. Spotřeba byla velmi dobrá - okolo 5l/100km, ale ten hluk mi vadil. Po přesednutí do svého 1.8TDCI byl rozdíl ve hlučnosti opravdu velký.
měl jsem možnost porovnat FF combi 1.8 TDCI 85kW první generace (moje kára) a FF combi 1.6 TDCI 80kW druhá generace (jel jsem do Francie). Ten 1.6TDCI je sice nový motor (hliníková hlava, 16V) ale má elektromagnetické vstřikovače BOSCH oproti 1.8 TDCI s piezovstřikovači DELPHI. Ten 1.6 TDCI je o dost hlučnější motor - hlavně při zatížení. Hlavní důvod je v druhu použitých vstřikovačů. Spotřeba byla velmi dobrá - okolo 5l/100km, ale ten hluk mi vadil. Po přesednutí do svého 1.8TDCI byl rozdíl ve hlučnosti opravdu velký.
Ford focus combi 2002 1.8 tdci 115 HP
- DalinCK
- Nováček
- Příspěvky: 81
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Český Krumlov
Presne tak, rodice maji Focus Combi 1.8 TDCi a ten motor je tam hlavne lepe odhlucnen a fakt je v tom aute oprpti memu C-Maxu ticho, hlavne pri popojizdeni. Je jasne, ze kdyz jedes ve 130 km/h po dalnici tak uz neslysim motor ani jednoho ...
. A kdyz jsi s nim jel, pozorovoval jsi zmenu rezimu motoru a zmenu toho zvuku okolo tech 2000 otacek? Me prave zarazilo, ze ta slabsi verze zadnou zmenu zvuku nema ... Ale je to jen 66 kW proti 80 kW ...


Dala píše:Nazdar kluci,
měl jsem možnost porovnat FF combi 1.8 TDCI 85kW první generace (moje kára) a FF combi 1.6 TDCI 80kW druhá generace (jel jsem do Francie). Ten 1.6TDCI je sice nový motor (hliníková hlava, 16V) ale má elektromagnetické vstřikovače BOSCH oproti 1.8 TDCI s piezovstřikovači DELPHI. Ten 1.6 TDCI je o dost hlučnější motor - hlavně při zatížení. Hlavní důvod je v druhu použitých vstřikovačů. Spotřeba byla velmi dobrá - okolo 5l/100km, ale ten hluk mi vadil. Po přesednutí do svého 1.8TDCI byl rozdíl ve hlučnosti opravdu velký.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Ja som tiez spokojny s odhlucnenim motora...DalinCK píše:Presne tak, rodice maji Focus Combi 1.8 TDCi a ten motor je tam hlavne lepe odhlucnen a fakt je v tom aute oprpti memu C-Maxu ticho, hlavne pri popojizdeni. Je jasne, ze kdyz jedes ve 130 km/h po dalnici tak uz neslysim motor ani jednoho .... A kdyz jsi s nim jel, pozorovoval jsi zmenu rezimu motoru a zmenu toho zvuku okolo tech 2000 otacek? Me prave zarazilo, ze ta slabsi verze zadnou zmenu zvuku nema ... Ale je to jen 66 kW proti 80 kW ...
![]()


- omik
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
turbo sa ti rozkrutilo uz davno predtym, ono sa vlastne toci od kedy nastartujes (ci nie?)TripleJay píše:Ja som tiez spokojny s odhlucnenim motora...DalinCK píše:Presne tak, rodice maji Focus Combi 1.8 TDCi a ten motor je tam hlavne lepe odhlucnen a fakt je v tom aute oprpti memu C-Maxu ticho, hlavne pri popojizdeni. Je jasne, ze kdyz jedes ve 130 km/h po dalnici tak uz neslysim motor ani jednoho .... A kdyz jsi s nim jel, pozorovoval jsi zmenu rezimu motoru a zmenu toho zvuku okolo tech 2000 otacek? Me prave zarazilo, ze ta slabsi verze zadnou zmenu zvuku nema ... Ale je to jen 66 kW proti 80 kW ...
![]()
A pri 2000 ot jedine co pocitujem je nabehnutie zátahu motora, ale zvukovo absolutne nic, ked neratam rozkrutenie turba, ale to je takmer nepocutelne, skor citelne

ja tiez nemam problem s tym zvukom, ono to nie je tak, ze by sa z toho zrazu stal traktor

Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
- omik
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
efektivne vyuzitelne. ale to turbo sa toci aj pri nizsicgh otackach. len nema dostatocne otacky na to, aby dosiahlo vyuzitelny plniaci tlak....chmelko píše:čo viem, tak princíp turba je využívat výfukove plyny k opetovnemu získaniu energie a to je využitelne od cca 1750 otačok/minuta
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
- omik
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- omik
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- DalinCK
- Nováček
- Příspěvky: 81
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Český Krumlov
Ted me neco napadlo. S mym Maxikem jsme vlastne delali videa na divacka mista 35. Rallye Cesky Krumlov 2007. A je tam i jeden onboard a na nem je to ve 2 - 3 sekunde videa slyset, jak se ten zvuk pri rozjezdu zmeni. Odkaz na onboard je tady: http://www.rallyekrumlov.cz/rallye/divt ... ladka1.avi
Jinak na tomto odkaze se spusti mapa rallye a po kliknuti na zlute kolecko s pismenem, ktere znamena divacke misto se otevre pops divackeho mista a vzdy dole je i video na kterem jede muj Maxik, ale neni to tam moc dobre slyset. Odkaz zde: http://www.rallyekrumlov.cz/rallye/divt ... ig2007.htm
Jinak na tomto odkaze se spusti mapa rallye a po kliknuti na zlute kolecko s pismenem, ktere znamena divacke misto se otevre pops divackeho mista a vzdy dole je i video na kterem jede muj Maxik, ale neni to tam moc dobre slyset. Odkaz zde: http://www.rallyekrumlov.cz/rallye/divt ... ig2007.htm
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti