Hlucnost 1.6 TDCi 80kW

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 03.07.2007 12:36

bredford píše:Nezapomeňte,že u motorů tdci je variabilní natáčení lopatek turba.
to ano, ale ich uhol zavisi od rychlosti vyfukovych plynov, nie? Pri urcitej rychlosti (tzn. otackach) uz by sa tento uhol nemal menit, az ked opat otacky klesnu...
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 03.07.2007 12:44

ale aj ja som pochopil, že sa otázka týka hlavne zrýchlovania nad 2tis otáčok,,,

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 03.07.2007 16:19

chmelko píše:ale aj ja som pochopil, že sa otázka týka hlavne zrýchlovania nad 2tis otáčok,,,
ano, ale ja som to pochopil tak, ze ten zvuk sa zase nad urcitymi otackami vrati ku "normalu"... ten hruby prejav ma v urcitom rozmedzi, ktore zacina pri 2000 a konci niekde okolo 3000 (podla mna uz je tam konstantne nastavenie uhlu lopatiek....)
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
Dala
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jevíčko

Příspěvek od Dala » 04.07.2007 09:35

Nazdar kluci,
měl jsem možnost porovnat FF combi 1.8 TDCI 85kW první generace (moje kára) a FF combi 1.6 TDCI 80kW druhá generace (jel jsem do Francie). Ten 1.6TDCI je sice nový motor (hliníková hlava, 16V) ale má elektromagnetické vstřikovače BOSCH oproti 1.8 TDCI s piezovstřikovači DELPHI. Ten 1.6 TDCI je o dost hlučnější motor - hlavně při zatížení. Hlavní důvod je v druhu použitých vstřikovačů. Spotřeba byla velmi dobrá - okolo 5l/100km, ale ten hluk mi vadil. Po přesednutí do svého 1.8TDCI byl rozdíl ve hlučnosti opravdu velký.
Ford focus combi 2002 1.8 tdci 115 HP

Uživatelský avatar
DalinCK
Nováček
Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od DalinCK » 04.07.2007 11:51

Presne tak, rodice maji Focus Combi 1.8 TDCi a ten motor je tam hlavne lepe odhlucnen a fakt je v tom aute oprpti memu C-Maxu ticho, hlavne pri popojizdeni. Je jasne, ze kdyz jedes ve 130 km/h po dalnici tak uz neslysim motor ani jednoho ... :-). A kdyz jsi s nim jel, pozorovoval jsi zmenu rezimu motoru a zmenu toho zvuku okolo tech 2000 otacek? Me prave zarazilo, ze ta slabsi verze zadnou zmenu zvuku nema ... Ale je to jen 66 kW proti 80 kW ... :roll:
Dala píše:Nazdar kluci,
měl jsem možnost porovnat FF combi 1.8 TDCI 85kW první generace (moje kára) a FF combi 1.6 TDCI 80kW druhá generace (jel jsem do Francie). Ten 1.6TDCI je sice nový motor (hliníková hlava, 16V) ale má elektromagnetické vstřikovače BOSCH oproti 1.8 TDCI s piezovstřikovači DELPHI. Ten 1.6 TDCI je o dost hlučnější motor - hlavně při zatížení. Hlavní důvod je v druhu použitých vstřikovačů. Spotřeba byla velmi dobrá - okolo 5l/100km, ale ten hluk mi vadil. Po přesednutí do svého 1.8TDCI byl rozdíl ve hlučnosti opravdu velký.

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TripleJay » 04.07.2007 12:49

DalinCK píše:Presne tak, rodice maji Focus Combi 1.8 TDCi a ten motor je tam hlavne lepe odhlucnen a fakt je v tom aute oprpti memu C-Maxu ticho, hlavne pri popojizdeni. Je jasne, ze kdyz jedes ve 130 km/h po dalnici tak uz neslysim motor ani jednoho ... :-). A kdyz jsi s nim jel, pozorovoval jsi zmenu rezimu motoru a zmenu toho zvuku okolo tech 2000 otacek? Me prave zarazilo, ze ta slabsi verze zadnou zmenu zvuku nema ... Ale je to jen 66 kW proti 80 kW ... :roll:
Ja som tiez spokojny s odhlucnenim motora... :) A pri 2000 ot jedine co pocitujem je nabehnutie zátahu motora, ale zvukovo absolutne nic, ked neratam rozkrutenie turba, ale to je takmer nepocutelne, skor citelne :wink:

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 04.07.2007 13:18

TripleJay píše:
DalinCK píše:Presne tak, rodice maji Focus Combi 1.8 TDCi a ten motor je tam hlavne lepe odhlucnen a fakt je v tom aute oprpti memu C-Maxu ticho, hlavne pri popojizdeni. Je jasne, ze kdyz jedes ve 130 km/h po dalnici tak uz neslysim motor ani jednoho ... :-). A kdyz jsi s nim jel, pozorovoval jsi zmenu rezimu motoru a zmenu toho zvuku okolo tech 2000 otacek? Me prave zarazilo, ze ta slabsi verze zadnou zmenu zvuku nema ... Ale je to jen 66 kW proti 80 kW ... :roll:
Ja som tiez spokojny s odhlucnenim motora... :) A pri 2000 ot jedine co pocitujem je nabehnutie zátahu motora, ale zvukovo absolutne nic, ked neratam rozkrutenie turba, ale to je takmer nepocutelne, skor citelne :wink:
turbo sa ti rozkrutilo uz davno predtym, ono sa vlastne toci od kedy nastartujes (ci nie?) :)).
ja tiez nemam problem s tym zvukom, ono to nie je tak, ze by sa z toho zrazu stal traktor :). Tazko sa to opisuje, ale ked sa poriadne zapocuvas, tak sa zda, ze je proste trosicku tvrdsi zvuk. Mozno si to len namyslam po tom, ako som si precital ten originalny prispevok. Dneska pojdem do tatier, tak budem mat dost casu sa do toho poriadne zapocuvat....
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 04.07.2007 13:33

čo viem, tak princíp turba je využívat výfukove plyny k opetovnemu získaniu energie a to je využitelne od cca 1750 otačok/minuta

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 04.07.2007 13:35

chmelko píše:čo viem, tak princíp turba je využívat výfukove plyny k opetovnemu získaniu energie a to je využitelne od cca 1750 otačok/minuta
efektivne vyuzitelne. ale to turbo sa toci aj pri nizsicgh otackach. len nema dostatocne otacky na to, aby dosiahlo vyuzitelny plniaci tlak....
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 04.07.2007 13:37

hej, jasne :wink:
ale myslim, zže ho vtedy velmi počut nieje

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 04.07.2007 13:39

chmelko píše:hej, jasne :wink:
ale myslim, zže ho vtedy velmi počut nieje
to neviem :). ja som to svoje nepocul ani potom :). vacsinou mi relativne nahlas hra hudba :twisted:
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 04.07.2007 13:42

:lol:
hlavne je, že ho je citit na pedale

Uživatelský avatar
DalinCK
Nováček
Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od DalinCK » 04.07.2007 13:47

Vsem: No kdyz si pridam volume na radiu nebo CD, tak taky zadny zmeny motoru nevnimam :D .

Ja asi jen co budu mit cas, tak ten zvuk nahraju, treba si to pak budete moci vsichni lepe predstavit.

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 04.07.2007 13:54

chmelko píše::lol:
hlavne je, že ho je citit na pedale
hihi. to je vzdy :twisted:
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
DalinCK
Nováček
Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od DalinCK » 04.07.2007 13:57

Ted me neco napadlo. S mym Maxikem jsme vlastne delali videa na divacka mista 35. Rallye Cesky Krumlov 2007. A je tam i jeden onboard a na nem je to ve 2 - 3 sekunde videa slyset, jak se ten zvuk pri rozjezdu zmeni. Odkaz na onboard je tady: http://www.rallyekrumlov.cz/rallye/divt ... ladka1.avi

Jinak na tomto odkaze se spusti mapa rallye a po kliknuti na zlute kolecko s pismenem, ktere znamena divacke misto se otevre pops divackeho mista a vzdy dole je i video na kterem jede muj Maxik, ale neni to tam moc dobre slyset. Odkaz zde: http://www.rallyekrumlov.cz/rallye/divt ... ig2007.htm

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti