Focus 1.6 TDCi 80kW - opravdu takový "skvost"?
- dex9
- Nováček
- Příspěvky: 56
- Registrován: 26.05.2012 22:57
- Bydliště: Hustopečskobrněnsko
Focus 1.6 TDCi 80kW - opravdu takový "skvost"?
Zdravím všechny Forďáky.
Jsem tu nový, ale zdejší forum čtu už několik týdnů, spíš měsíců. PLánuju nákup nové ojetiny a jsem téměr 100%-ně rozhodnutej pro Focusa. Byl sem ho před časem projet a naprosto mě uchvátil. Asi jako spousta dalších, nechal sem se zlákat "levným provozem" moderních dieselů a rozhodl se pro 1.6 TDCi 80kW. Původně jsem na tento motor slyšel dost chvály, když sem ale pocítil náladu zdejších diskutérů ohledně tohoto turbodieslu, docela mi to zavrtalo v hlavě. Je tento motor opravdu takovej průser? Je to opravdu časovaná bomba, se kterou se nevyplatí hazardovat? Nejsou špatné reference dané jen nešťasným DPF?
Abych popsal svou situaci. Zdejším bazarům nevěřím ani dobrý den, rozhodl jsem se tedy pro dovoz z německa. Vyhledávám něco v takovémto stylu: http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fo ... 2_c02_4202
Auto do 4 let stáří a nájezdem kolem 130k km. Cena kolem 200k. Já najezdím asi 30k km za rok a převážnou část tvoří jízda do práce délky 40km, tvořená z třetiny jízdou po okreskách, z třetiny po dálnici a z třetiny po městě.
Má vůbec smysl o takovém autě přemýšlet. Nebude úspora na spotřebě vykoupena opravami? Existuje nějaká alternativa k těmto motorům?
Za všechny rady předem díky.
Jsem tu nový, ale zdejší forum čtu už několik týdnů, spíš měsíců. PLánuju nákup nové ojetiny a jsem téměr 100%-ně rozhodnutej pro Focusa. Byl sem ho před časem projet a naprosto mě uchvátil. Asi jako spousta dalších, nechal sem se zlákat "levným provozem" moderních dieselů a rozhodl se pro 1.6 TDCi 80kW. Původně jsem na tento motor slyšel dost chvály, když sem ale pocítil náladu zdejších diskutérů ohledně tohoto turbodieslu, docela mi to zavrtalo v hlavě. Je tento motor opravdu takovej průser? Je to opravdu časovaná bomba, se kterou se nevyplatí hazardovat? Nejsou špatné reference dané jen nešťasným DPF?
Abych popsal svou situaci. Zdejším bazarům nevěřím ani dobrý den, rozhodl jsem se tedy pro dovoz z německa. Vyhledávám něco v takovémto stylu: http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fo ... 2_c02_4202
Auto do 4 let stáří a nájezdem kolem 130k km. Cena kolem 200k. Já najezdím asi 30k km za rok a převážnou část tvoří jízda do práce délky 40km, tvořená z třetiny jízdou po okreskách, z třetiny po dálnici a z třetiny po městě.
Má vůbec smysl o takovém autě přemýšlet. Nebude úspora na spotřebě vykoupena opravami? Existuje nějaká alternativa k těmto motorům?
Za všechny rady předem díky.
Ford Focus II Turnier 1.8 TDCi FL, r.v. 2008
byl:
Nissan Almera 1.5i sedan, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.6i Sport, r.v.1993
Škoda 120 L, r.v. 1986
byl:
Nissan Almera 1.5i sedan, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.6i Sport, r.v.1993
Škoda 120 L, r.v. 1986
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19256
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Focus 1.6 TDCi 80kW - opravdu takový "skvost"?
jedine co bych z pozadavku prehodnotil by byly kilometry . kdyz to bude mit kolem 50t km tak by to melo byt nejaky cas v poradku .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- dex9
- Nováček
- Příspěvky: 56
- Registrován: 26.05.2012 22:57
- Bydliště: Hustopečskobrněnsko
Re: Focus 1.6 TDCi 80kW - opravdu takový "skvost"?
no problem je v tom, ze diesel s najezdem 50k km se bude dost tezko shanet. A kdyz uz, nebude stat kolem 200k ale spis pres 300k.
Opravdu jsou ty diesely po najetych 100k km tak problematicky? Vzdyt zivonost turba a podobnych casti by mela byt pres 300kkm, ne? A DPF se da odstranit.
Opravdu jsou ty diesely po najetych 100k km tak problematicky? Vzdyt zivonost turba a podobnych casti by mela byt pres 300kkm, ne? A DPF se da odstranit.
Ford Focus II Turnier 1.8 TDCi FL, r.v. 2008
byl:
Nissan Almera 1.5i sedan, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.6i Sport, r.v.1993
Škoda 120 L, r.v. 1986
byl:
Nissan Almera 1.5i sedan, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.6i Sport, r.v.1993
Škoda 120 L, r.v. 1986
- Wolodyjowsski
- Zkušený
- Příspěvky: 1257
- Registrován: 29.10.2010 20:15
- Kontaktovat uživatele:
Re: Focus 1.6 TDCi 80kW - opravdu takový "skvost"?
Praktická technická životnost motorů 1,6 TDCi je někde kolem 250 tisíc.dex9 píše:no problem je v tom, ze diesel s najezdem 50k km se bude dost tezko shanet. A kdyz uz, nebude stat kolem 200k ale spis pres 300k.
Opravdu jsou ty diesely po najetych 100k km tak problematicky? Vzdyt zivonost turba a podobnych casti by mela byt pres 300kkm, ne? A DPF se da odstranit.
Nicméně už kolem 150 tisíc lze očekávat poměrně velké investice. 300 000 km turbo? Kde to psali?
Problém je, že lidi i firmy škudlej na servisu, každýmu třeba říkám "olej je základ" a vůbec nelaborujte s tím, jestli tam dáte Castrol Magnatec nebo jinou sračku,klidně ji tam dejte, ovšem uvědomte si, že uváděných 20 000 km dle Forda je interval výměny "hraniční" a vylejte to nepozději v 15 tis.
Olej vám zručně vymění každej garážník na počkání za pár peněz...Pak se vám životnost motoru vozidla určitě nezkrátí, ba naopak.
- dex9
- Nováček
- Příspěvky: 56
- Registrován: 26.05.2012 22:57
- Bydliště: Hustopečskobrněnsko
Re: Focus 1.6 TDCi 80kW - opravdu takový "skvost"?
Tady u nas na servisu asi šetří každej. Děje se to tak ale i v německu?
A da se u auta s najetyma 100 tisicema poznat, jak bylo o motor postarano?
Je nějakej rozdíl v životnosti a spolehlivosti mezi motory 1.6 TDCi 80kW a 1.8TDCi 85kW?
A da se u auta s najetyma 100 tisicema poznat, jak bylo o motor postarano?
Je nějakej rozdíl v životnosti a spolehlivosti mezi motory 1.6 TDCi 80kW a 1.8TDCi 85kW?
Ford Focus II Turnier 1.8 TDCi FL, r.v. 2008
byl:
Nissan Almera 1.5i sedan, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.6i Sport, r.v.1993
Škoda 120 L, r.v. 1986
byl:
Nissan Almera 1.5i sedan, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.6i Sport, r.v.1993
Škoda 120 L, r.v. 1986
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Focus 1.6 TDCi 80kW - opravdu takový "skvost"?
dex9 :
Obrovsky. 1.8TDCI je rokmi overena a vychytana stara konstrukcia. Tym, ze je stary trpi niektorymi neduhmi ako je napr. hruby chod, velmi citelny turbokopanec, zdlhave zohrievanie. Je to ale vyvazene spolahlivostou - napr. jeho turbo toho znesie viac, nez si zabozrutie turbo dokaze predstavit, nieto zazit. Posledne verzie 1.8TDCI pouzivaju asi najlepsie vstrekovace - pieza VDO / Conti (ex Siemens). 1.6TDCI jedine ako novy, resp. zanovny, najazdit do zaruky a rychlo prec.
Diesel zacina byt silne rizikovy po 150k km. Preto treba kupit nejaky so 100k v reale, odjazdit ho do 150k km a potom sup s nim do vykupu. Netvrdim, ze najazdi 150 tisic a rozsype sa, no pravdepodobnost kua drahej opravy stupa velmi rychlo. A pri troche smoly komplet vymena vstrekovacov a cerpadla za nove eliminuje vyhodu spotreby oproti rovnako silnemu benzinaku na minimalne tych 50k km. Oprava benzinaku konci 3-cifernou ciastkou (EUR), no oprava diesla prave tam zacina.
Obrovsky. 1.8TDCI je rokmi overena a vychytana stara konstrukcia. Tym, ze je stary trpi niektorymi neduhmi ako je napr. hruby chod, velmi citelny turbokopanec, zdlhave zohrievanie. Je to ale vyvazene spolahlivostou - napr. jeho turbo toho znesie viac, nez si zabozrutie turbo dokaze predstavit, nieto zazit. Posledne verzie 1.8TDCI pouzivaju asi najlepsie vstrekovace - pieza VDO / Conti (ex Siemens). 1.6TDCI jedine ako novy, resp. zanovny, najazdit do zaruky a rychlo prec.
Diesel zacina byt silne rizikovy po 150k km. Preto treba kupit nejaky so 100k v reale, odjazdit ho do 150k km a potom sup s nim do vykupu. Netvrdim, ze najazdi 150 tisic a rozsype sa, no pravdepodobnost kua drahej opravy stupa velmi rychlo. A pri troche smoly komplet vymena vstrekovacov a cerpadla za nove eliminuje vyhodu spotreby oproti rovnako silnemu benzinaku na minimalne tych 50k km. Oprava benzinaku konci 3-cifernou ciastkou (EUR), no oprava diesla prave tam zacina.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- dex9
- Nováček
- Příspěvky: 56
- Registrován: 26.05.2012 22:57
- Bydliště: Hustopečskobrněnsko
Re: Focus 1.6 TDCi 80kW - opravdu takový "skvost"?
Tak když už jsme se pustili do těch motorů....ještě pár otázeček:
1) občas se objeví inzerát s motorem 1.6 TDCi 85kW. To je překlep ve výkonu nebo se dělá i tato varianta?
2) ten naftovej dvoulitr je taky francouzskej?
3) jaká je skutečná (Vámi prověřená) průměrná spotřeba benziňáku 1.6 74kW v kombíku?
4) jaký je rozdíl mezi 1.6i 16V 74kW a 1.6 Ti-VCT 85kW (krom výkonu)?
5) jak velký je rozdíl v "užitné" ploše kombíku a hatche? Porovnával to někdo?
Díky všem za odpovědi.
1) občas se objeví inzerát s motorem 1.6 TDCi 85kW. To je překlep ve výkonu nebo se dělá i tato varianta?
2) ten naftovej dvoulitr je taky francouzskej?
3) jaká je skutečná (Vámi prověřená) průměrná spotřeba benziňáku 1.6 74kW v kombíku?
4) jaký je rozdíl mezi 1.6i 16V 74kW a 1.6 Ti-VCT 85kW (krom výkonu)?
5) jak velký je rozdíl v "užitné" ploše kombíku a hatche? Porovnával to někdo?
Díky všem za odpovědi.
Ford Focus II Turnier 1.8 TDCi FL, r.v. 2008
byl:
Nissan Almera 1.5i sedan, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.6i Sport, r.v.1993
Škoda 120 L, r.v. 1986
byl:
Nissan Almera 1.5i sedan, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.6i Sport, r.v.1993
Škoda 120 L, r.v. 1986
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Focus 1.6 TDCi 80kW - opravdu takový "skvost"?
1) 1.6TDCI 80kW 16V je vo vozoch FFII 2005 - 2011, 1.6TDCI 85 kW 8V je v novych FFIII, takze preklep to byt nemusi
2) naftovy dvojliter je francuz
3) neviem, vyjadria sa jeho majitelia
4) podstatny - 1.6i je predpotopny klasicky 16 ventilovy motor, TiVCT je pokrokova konstrukcia s variabilnym rozvodom, v tomto pripade ale s technickymi problemami, dost casto sa stava, ze tu mechaniku treba po 100k km vymenit
5) kombik je o cosi dlhsi ako hatch, rozdiel je do 10 cm. Takze nic dramaticke, hoci niekedy prave tych 10 cm je otazka odveziem / neodveziem
2) naftovy dvojliter je francuz
3) neviem, vyjadria sa jeho majitelia
4) podstatny - 1.6i je predpotopny klasicky 16 ventilovy motor, TiVCT je pokrokova konstrukcia s variabilnym rozvodom, v tomto pripade ale s technickymi problemami, dost casto sa stava, ze tu mechaniku treba po 100k km vymenit
5) kombik je o cosi dlhsi ako hatch, rozdiel je do 10 cm. Takze nic dramaticke, hoci niekedy prave tych 10 cm je otazka odveziem / neodveziem
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13467
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Focus 1.6 TDCi 80kW - opravdu takový "skvost"?
Ad 3)
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a
Ad 4)
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... =68&t=7093
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 68&t=31487
Ad 5)
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... bsah+kufru

Ad 4)

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 68&t=31487
Ad 5)

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 10.07.2013 07:42
Re: Focus 1.6 TDCi 80kW - opravdu takový "skvost"?
Máme ve firmě dva Focusy 1.6 TDCI 80 KW. Jeden má najeto 420 tis, filtr částic měněný ve 120 tis a 240tis, turbo původní, druhý má najeto 320 tis, vše zatím původní filtr 2x renovován za cca 6tis.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Focus 1.6 TDCi 80kW - opravdu takový "skvost"?
Firemne C-Maxy s tymto motorom zacali generovat nenormalne servisne naklady uz po 150 tisic km. Preto tomu akosi neverim. Hoci mozu to byt vynimky potvrdzujuce pravidlo...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti