Ucpávání sacího koše
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 24.09.2012 16:48
Ucpávání sacího koše
Ahoj,
mám c-max 1.6TDCi 66Kw 140tis. 12/07 a mám problém.
Auto jsem koupil v bazaru, vyměnil jsem olej atd a po cca 3měsících se ucpal sací filtr.
Tak jsem sundal vanu, vyčistil sací filtr a vyměnil olej 5w30, a opět se to stalo.
Můžete mi poradit?
mám c-max 1.6TDCi 66Kw 140tis. 12/07 a mám problém.
Auto jsem koupil v bazaru, vyměnil jsem olej atd a po cca 3měsících se ucpal sací filtr.
Tak jsem sundal vanu, vyčistil sací filtr a vyměnil olej 5w30, a opět se to stalo.
Můžete mi poradit?
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Ucpávání sacího filtru
Uprav si název na sací koš, ne sací filtr
Něco je v motoru špatně.
Nebylo by od věci olej vypustit do čistý nádoby a potom procedit přes nějakou látku, aby si zjistil co všechno ti v oleje plave.
Nalej tam nějak kvalitní čistič olejovýho systému. Použij ho podle návodu a potom uvidíš. Případně to vem 2x za sebou.

Něco je v motoru špatně.
Nebylo by od věci olej vypustit do čistý nádoby a potom procedit přes nějakou látku, aby si zjistil co všechno ti v oleje plave.
Nalej tam nějak kvalitní čistič olejovýho systému. Použij ho podle návodu a potom uvidíš. Případně to vem 2x za sebou.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 24.09.2012 16:48
Re: Ucpávání sacího filtru
ahoj,
olej jsem procedil přes punčochu a byl tam asi karbon.
tak když se to bude opakovat tak mám zkusit čistič systémů?
olej jsem procedil přes punčochu a byl tam asi karbon.
tak když se to bude opakovat tak mám zkusit čistič systémů?
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Ucpávání sacího filtru
Já bych ho tam nalil preventivně a pak nový olej a filtr.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Ucpávání sacího koše
Nech si precita prispevky uzivatela liborm. Toto je zaciatok. Divim sa, ze mu este zije turbo. Ked sa toto stalo po 140k km, som papez. To auto ma cez 200k km, preplachnut a sup s tym do vykupu.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 24.09.2012 16:48
Re: Ucpávání sacího koše
nechápu jak to myslíš!
- Marod22
- Pokročilý
- Příspěvky: 844
- Registrován: 09.05.2012 08:19
- Bydliště: Bratislava
Re: Ucpávání sacího koše
Buď rád. 

-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 24.09.2012 16:48
Re: Ucpávání sacího koše
Tak napiš co mám s autem?
- Marod22
- Pokročilý
- Příspěvky: 844
- Registrován: 09.05.2012 08:19
- Bydliště: Bratislava
Re: Ucpávání sacího koše
V12 chcel povedať, že máš pravdepodobne dosť zasratý motor karbónom, čo pravdepodobne spôsobuje upchatie sacieho koša a je prekvapujúce, že nemáš problém s turbom, pretože jeho funkčnosť je závislá na dostatočnom mazaní. liborm je chlapík ktorý mal nevyriešiteľný problém s mazaním turba. V12 ti radí, aby si prepláchol motor nejakým maglajzom na rozpúšťanie karbonu a potom sa ho urýchlene zbavil vo výkupe napríklad v 3A, pretože tam predajom strácaš za auto zodpovednosť a nedržíš záruku. Pri bežnom predaji ti ho niekto môže zakrátko prísť otrepať o hlavu, pretože zo zákona poskytuješ záruku na skryté vady.
Poznámka: Ide o voľný preklad komentára užívateľa V12,neznamená to, že sa s ním stotožňujem
Poznámka: Ide o voľný preklad komentára užívateľa V12,neznamená to, že sa s ním stotožňujem

- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Ucpávání sacího koše
Diky marod, usetril si mi vela pismeniek.
dan76 :
Ak chces autu pomoct, bolo by vhodne niekolkonasobne dosledne preplachnutie motora nejakym cistiacim pripravkom. Samozrejme vybrat sitko v holandri v bloku motora. Prve 2 - 3 vymeny oleja urobit po 2000 - 3000 km, spojit to s kontrolou sacieho sitka olejoveho cerpadla. Takto mozno zabranis smrti turba a ich dalsej spotrebe 5 ks na 2000 km ako v pripade liborm.
Byt Tebou, toho auta sa co najrychlejsie zbavim vo vykupe. V takom pripade by som vynechal tu dokladnu ocistu, urobil by som iba nevyhnutne nutne.
dan76 :
Ak chces autu pomoct, bolo by vhodne niekolkonasobne dosledne preplachnutie motora nejakym cistiacim pripravkom. Samozrejme vybrat sitko v holandri v bloku motora. Prve 2 - 3 vymeny oleja urobit po 2000 - 3000 km, spojit to s kontrolou sacieho sitka olejoveho cerpadla. Takto mozno zabranis smrti turba a ich dalsej spotrebe 5 ks na 2000 km ako v pripade liborm.
Byt Tebou, toho auta sa co najrychlejsie zbavim vo vykupe. V takom pripade by som vynechal tu dokladnu ocistu, urobil by som iba nevyhnutne nutne.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 96
- Registrován: 05.05.2011 20:27
- Bydliště: JM kraj
Re: Ucpávání sacího koše
Já na tom sacím koši měl karbon a špóny, prostě hnus! Tu vanu s tím košem chci čistit tak po 50ti tis.km. To jen pro jistotu. 

Je: Ford focus II combi, Duratec HE 2.0 + LPG Prins VSI, 107 kw, r.v. 2006, Black panther
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Ucpávání sacího koše
Ja bych ještě připojil abys vždy pri vymene oleje sundal olejovou vanu a vybral sajrajt .
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 24.09.2012 16:48
Re: Ucpávání sacího koše
a jaký olej doporučuješ?
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 918
- Registrován: 15.09.2011 13:49
Re: Ucpávání sacího koše
Teda co vy s těma autama děláte... Mě z toho vždycky vyteče akorát čistý olej. (čistý černý
) najeto 184 000 km...

- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Ucpávání sacího koše
Privela karbonu v motore :
- podfuknuty vstrekovac
- vadny vsrekovac
- pouzivanie nevhodneho oleja
- motor na pokraji smrti
Ak to bolo raz vycistene a zopakovalo sa to, ten motor ma sakra problem, na ktory treba prist, pretoze inak to s nim skonci velmi zle. Vrelo odporucam ist do servisu, najprv urobit diagnostiku za jazdy s meranim tlaku paliva v raile a plniaceho tlaku turba. Tlak paliva by pod plnou zatazou mal byt cca 1600 barov, turbo by malo tlacit 2 - 2.3 baru (absolutne). Ak sa nezisti nic podozrive, pokracovat dalej testom vstrekovacov v dieselservise. Ak bude opat vsetko OK, nepomoze nic ine iba kompletna rozborka motora, kontrola kruzkov, piestov, ventilov, rozmerov ojnic. 1.6TDCI je sice riadny srot, ale toto by po 140k km rozhodne robit nemal. Aby to ale naaaahodou nemalo 240 tisic, kdesi tam je totiz podla mechanikov hranica beznej zivotnosti tohto motora.
- podfuknuty vstrekovac
- vadny vsrekovac
- pouzivanie nevhodneho oleja
- motor na pokraji smrti
Ak to bolo raz vycistene a zopakovalo sa to, ten motor ma sakra problem, na ktory treba prist, pretoze inak to s nim skonci velmi zle. Vrelo odporucam ist do servisu, najprv urobit diagnostiku za jazdy s meranim tlaku paliva v raile a plniaceho tlaku turba. Tlak paliva by pod plnou zatazou mal byt cca 1600 barov, turbo by malo tlacit 2 - 2.3 baru (absolutne). Ak sa nezisti nic podozrive, pokracovat dalej testom vstrekovacov v dieselservise. Ak bude opat vsetko OK, nepomoze nic ine iba kompletna rozborka motora, kontrola kruzkov, piestov, ventilov, rozmerov ojnic. 1.6TDCI je sice riadny srot, ale toto by po 140k km rozhodne robit nemal. Aby to ale naaaahodou nemalo 240 tisic, kdesi tam je totiz podla mechanikov hranica beznej zivotnosti tohto motora.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host