Nejde za studena nastartovat

Odpovědět
Uživatelský avatar
Milano
Nováček
Nováček
Příspěvky: 166
Registrován: 01.01.2009 13:19
Bydliště: 2J9

Re: Nejde za studena nastartovat

Příspěvek od Milano » 27.01.2013 14:41

Zimní VIF by měl posunout hranici vysrážení parafinů na dně nádrže o nějakých 5 - 6 C a zároveň zlepšit i start sudenýho motoru, asi podobně, jak jiná zimní aditiva nebo prémiová aditivovaná nafta.
Takže abysme si to zhrnuli, pro ty, kdo nemají vyhřívaný paliv. filtr a natankují klasickou neaditivovanou naftu, kerá jako zimní má mít bod filtrovatelnosti -21C, ale ve skutečnosti se vám filtr bude ucpávat už při -15C, Verva, která má - 26C, se bude filtr ucpávat zhruba už při -20 C, stejně jako klasická nafta, do který si někdo přidá VIF či jiný aditivum (deklarují posunutí bodu filtrovatelnosti o 5 - 6C) Pouze arktická nafta na tom bude mnohem lépe. A asi nic nevyřeší, když si třeba do Vervy či dieseltechu někdo přidá aditiva, větší dávkou si už v tomto nepomůže...
Jinak bych to vše klidně přesunul tam, kam to patří...
Focus sport 3D 2003 1.8 TDci 85 kw, xenony, vyhř. čelní okno, zrcátka i sedačky Recaro, el. nastavitelná sedačka řidiče + zrcátka, palubní počítač, digi klima, egr off, kat off, černá perlet'

Mr.Dawe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 21.10.2012 08:46
Bydliště: MělníCzech

Re: Nejde za studena nastartovat

Příspěvek od Mr.Dawe » 27.01.2013 18:14

Takže včera FOFO startoval, dneska už zase přemlouvání k práci, ale jaké :( Nejdřív dělal ten zvuk, jak když je v háji startér, nechytil, pak znovu točil, ale nebylo to ono, taky nechyt, nakonec napotřetí vydal startér dost zvláštní zvuk (jako by ta osa ve startéru dostala otáčky a zapištěla) a taky nic. No a pak naskočil normálně. Že by spatně vyjížděl ten pastorek? Takže teď je otázka mám to dát do autoelektriky na repas startéru nebo jsou to vyhozený peníze a nic to nevyřeší a mám koupit nový? Případně kde? Nejvíc se bojím toho, že ho vyměním a stejně se to nevyřeší, ale na 99% je to startérem. Dál se taky trochu díky tomuto stavu bojim o novou baterku, aby jí to neposlalo pod kytky. Každopádně příští týden musí auto jezdit.
Je: Ford Focus 1,6i, 16V, 74kW, r.v. 2010, Chill color, mafia combi, "Focusek"
Je: Ford Fiesta 1,3i, 51kW, r.v.2007, green apple, "Fišta"
Byl: Ford Focus 1,6 TDCi, 66kW, chip 80kW r.v. 2010, blazer blue, mafia combi

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Nejde za studena nastartovat

Příspěvek od Eidž » 27.01.2013 21:06

Milano: :palec_nahoru:

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


InstinkTT
Nováček
Nováček
Příspěvky: 53
Registrován: 02.11.2010 12:38

Re: Nejde za studena nastartovat

Příspěvek od InstinkTT » 29.01.2013 09:22

Ahoj, natankoval jsem před jízdou na hory plnou na OMV (obyč. naftu) a nacpal jsem i aditivum. A jak byly o víkendu ty mrazy (až -20 stupňů), tak ráno chytnul fokyn nad míru v pohodě. Jen se 3x převalil než chytnul. Až mě to překvapilo. Takže bych řekl, že to skutščně pomáhá a je dobré sledovat předpověď. :-D
Ford Focus Combi 2004 1.8 TDCi 74 kW
Obrázek

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Nejde za studena nastartovat

Příspěvek od Eidž » 29.01.2013 16:43

A třeba příště tankovat až na horách arktickou naftu :D

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Mr.Dawe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 21.10.2012 08:46
Bydliště: MělníCzech

Re: Nejde za studena nastartovat

Příspěvek od Mr.Dawe » 31.01.2013 08:41

Ahoj Focusáci, tak jsem měl Focuska v autoelektrice, startér vyndali a prý má krátké uhlíky a byl plný bordelu a hlavně oleje nebo nafty :( a motor je ze spoda osviněný. Takže je někde netěsnost :( Nevíte co by v okolí startéru mohlo téct? Jak je intrecooler, tak od toho sání jsou dvě trubky, který josu k nasávači připojeny, přes dva gumové spojovací články, tam mi trochu nafta rosí. Praj to dělá 90% TDCi mi řekl servisák, ale o výměně nepadlo slovo. Jinak o ničem co by teklo nevím. Díky za rady.
Je: Ford Focus 1,6i, 16V, 74kW, r.v. 2010, Chill color, mafia combi, "Focusek"
Je: Ford Fiesta 1,3i, 51kW, r.v.2007, green apple, "Fišta"
Byl: Ford Focus 1,6 TDCi, 66kW, chip 80kW r.v. 2010, blazer blue, mafia combi

Uživatelský avatar
Milano
Nováček
Nováček
Příspěvky: 166
Registrován: 01.01.2009 13:19
Bydliště: 2J9

Re: Nejde za studena nastartovat

Příspěvek od Milano » 31.01.2013 21:51

No jestli to jen rosí a nic víc, tak bych to ještě chvilku nechal, spíš bys musel pocit'ovát ztrátu výkonu, aby se to muselo měnit.
Jinak jestli tam někde teče olej či nafta, tak by měl snad ten tvůj mechoš určit, kde. Dle toho bych se pak zařídil, když by to nebylo nic náročnýho, tak nechat opravit. Jinak uvidíš, že po repasu startéru ti Fík bude i s novou baterkou startovat mnohem líp, dej pak určo vědět...
Focus sport 3D 2003 1.8 TDci 85 kw, xenony, vyhř. čelní okno, zrcátka i sedačky Recaro, el. nastavitelná sedačka řidiče + zrcátka, palubní počítač, digi klima, egr off, kat off, černá perlet'

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejde za studena nastartovat

Příspěvek od vitut » 31.01.2013 23:43

Mr.Dawe: 90 % TDCi to rozhodne nedela. Olej ani nafta to nebude, je to smes sazi, vody, trochy oleje, proste vseho, co se dostane do sani. Pokud to jde zdola pod gumovym vlnovcem intercooleru, pak je bud netesnost na hadicove spojce, nebo je ten vlnovec praskly. Koupit to lze jen u Forda a neni to levny.
Sundat intercooler a zkontrolovat ty hadice zvladnes za par minut doma. Pritom se podivej, kolik te cerne kapaliny vytece z intercooleru (par kapek nevadi). Pak budes vedet, na cem jsi ...
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Mr.Dawe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 21.10.2012 08:46
Bydliště: MělníCzech

Re: Nejde za studena nastartovat

Příspěvek od Mr.Dawe » 01.02.2013 16:43

Tak jsem zjistil co je za problém, je prasklá hadička od vývěvy. :( Napraskla v kolínku. Cena je prej asi 350 Kč, problém je ovšem práce, protože to je prý o tom rozebrat kus předku, takže časově a tím pádem i finančně náročnější. :dih: No co nadělám, opravit se to musí. :nixw:
Je: Ford Focus 1,6i, 16V, 74kW, r.v. 2010, Chill color, mafia combi, "Focusek"
Je: Ford Fiesta 1,3i, 51kW, r.v.2007, green apple, "Fišta"
Byl: Ford Focus 1,6 TDCi, 66kW, chip 80kW r.v. 2010, blazer blue, mafia combi

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Nejde za studena nastartovat

Příspěvek od Jardak » 01.02.2013 16:47

V sacím potrubí za turbem nemají saze ani voda co dělat. Může tam bejt max trochu oleje co pustí turbo. Pokud je vlnovec už porézní tak z něj olej prolíná,coč bude asi tvůj případ. Něco jinýho je sací potrubí na hlavě válců do kterýho ústí EGR ventil - tam bejvá pěknej maglajz.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Nejde za studena nastartovat

Příspěvek od Jardak » 01.02.2013 16:51

Mr.Dawe píše:Tak jsem zjistil co je za problém, je prasklá hadička od vývěvy
Můžeš hodit foto? Pokud je to co si myslím já,tak tam olej nemá co dělat. Jinak netěsnou vývěvu jako takovou ve spoji už tady někdo řešil....
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Mr.Dawe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 21.10.2012 08:46
Bydliště: MělníCzech

Re: Nejde za studena nastartovat

Příspěvek od Mr.Dawe » 01.02.2013 21:08

Určitě foto hodim, ale až na konci příštího týdne, zítra jedu pryč, pak to musim vyřešit. Jsem na to taky docela zvědavý.
Je: Ford Focus 1,6i, 16V, 74kW, r.v. 2010, Chill color, mafia combi, "Focusek"
Je: Ford Fiesta 1,3i, 51kW, r.v.2007, green apple, "Fišta"
Byl: Ford Focus 1,6 TDCi, 66kW, chip 80kW r.v. 2010, blazer blue, mafia combi

bobson
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 25.11.2012 11:39

Re: Nejde za studena nastartovat

Příspěvek od bobson » 05.02.2013 15:33

Zdravim a přidám zážitky s mým focusem 74kw tdci:( Koupen nepojízdný v prosinci od té doby udělán repas čerpadla a tří vstřiků. Když už to vipadalo že bude vše ok tak jsem jej chtěl při teplotě kolem nuly natočit a max. si párkrát zaškytal víc ne. Mám objednaný poslední vstřik a jestli pak nepude normálně natočit tak nevim....
Ford Focus 1,8 TDCi 74kw 2003'

Mr.Dawe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 21.10.2012 08:46
Bydliště: MělníCzech

Re: Nejde za studena nastartovat

Příspěvek od Mr.Dawe » 06.02.2013 21:17

Tak já už týden normálně startuju!!! Hurááááááááááá!!! Volejete sláva a 3 dny se radujte!!! Problém byl v baterce a startéru. Teď jsem byl na horách, v -5 startoval pěkně. Snad to tak vydrží na pořád. Teď jen udělat tu trubku, snad bude i fotka a doufám, že na nějakou dobu bude klid.
Je: Ford Focus 1,6i, 16V, 74kW, r.v. 2010, Chill color, mafia combi, "Focusek"
Je: Ford Fiesta 1,3i, 51kW, r.v.2007, green apple, "Fišta"
Byl: Ford Focus 1,6 TDCi, 66kW, chip 80kW r.v. 2010, blazer blue, mafia combi

Mr.Dawe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 21.10.2012 08:46
Bydliště: MělníCzech

Re: Nejde za studena nastartovat

Příspěvek od Mr.Dawe » 06.02.2013 21:18

Bobson: Připoj si na baterku ještě jednu přes kabely (vyzkoušíš zsali je tvoje baterka KO) a pak vyčisti startér. A pak můžeš pokračovat dál přes přepad nafty a palivový filtr. Pak by to mělo startovat.
Je: Ford Focus 1,6i, 16V, 74kW, r.v. 2010, Chill color, mafia combi, "Focusek"
Je: Ford Fiesta 1,3i, 51kW, r.v.2007, green apple, "Fišta"
Byl: Ford Focus 1,6 TDCi, 66kW, chip 80kW r.v. 2010, blazer blue, mafia combi

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host