S dovolením si půjčím článek,kterej sepsal kamarád.
Není třeba chodit k volbám, vítěz prezidentské volby je znám již v tuto chvíli
Stav, kdy člověk při rozhodování opomene použít svůj mocný nástroj – rozum a namísto onoho rozumu použije pro rozhodování emoce, se nazývá rozumová absence, neboli hloupost. Člověk, který se takto hloupě chová, se obvykle nazývá blbem.
Volby jsou bezpochyby právě tím okamžikem, kdy se člověku použití rozumu pro rozhodování nadmíru vyplatí.
Každý dobrý mediální či reklamní expert ví, že nejtěžší je podnítit a zaujmout rozum respondenta, zatímco nejsnažší (a také nejlevnější) je oslovit emoce, tedy onu hloupost. Je velmi obtížné potencionálnímu zákazníkovi vysvětlit a zdůvodnit, proč potřebuje právě ten váš nabízený produkt, ale je velmi snadné zákazníka přesvědčit, že váš produkt se mu bezdůvodně líbí – vzbudit v zákazníkovi sympatie. Mj. Všimli jste si, že velmi často se pro podporu produktů všeho druhu používají sympatie umělců a nikoli intelektuálů? Pravě umělci jsou lidé, kteří požívají ponejvíce právě emoce v zájmu kvalitního uměleckého (emočního) zážitku diváků či posluchačů. Zkrátka není tajemstvím, že v marketingové a reklamní komunikaci se nejčastěji oslovuje emoce a nikoli rozum.
Volební kampaň je v tomto ohledu naprosto standardní marketingová akce, jediný rozdíl je v tom, že nabízeným produktem není pračka, mobilní telefon nebo televize, ale kandidát nebo politická strana.
I v tomto případě se oslovují emoce – sympatie nebo antipatie. Jen malé procento kandidátů (resp jejich týmů) oslovuje rozum voličů, ti obvykle končívají na úplném chvostu volebních výsledků s úspěšností řádově v jednotkách procent.
To vše je bohužel praxe, nikoli teorie. Z výše uvedeného vyplývá, vítězem se stane ten kandidát, který (resp. jeho tým) osloví nejvíce emocemi se rozhodujících voličů – (rozuměj blbů).
A nyní malý test vás voličů (popř. nevoličů).
Jak poznáte, zda-li rozhodujete rozumem nebo emocemi?
1. Tento článek se vám nelíbí – uráží vás. V tomto případě jste použili emoce.
2. S obsahem článku souhlasíte. Vy však rozhodně a bez pochyb patříte do skupiny, která volí rozumem. Užití charakterizuje použití kritického myšlení, tedy pochybování. Vy jste sami sebe bez pochyb zařadili do skupiny, se kterou sympatizujete na základě tohoto článku. I v tomto případě je mi líto.
3. Nevíte nebo si nejste jisti, zda-li se rozhodujete na základě emocí nebo rozumem a vlastně si ani nejste jisti jakého kandidáta a proč, a vůbec máte spoustu ale... Gratuluji vám.
4. Identifikovali jste s třetí skupinou a jste rádi, potěšeni, že nejste blbci. Je mi líto, ale už tu zase máme emoce... Můžete se vrátit zpět k bodu 1.

Každý z nás v sobě nosí menší či větší kus blba. Prvním krokem k jeho vyhnání je rozpoznat onoho blba v sobě.
Přeji šťastnou a zodpovědnou volbu