Nejde za studena nastartovat
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Nejde za studena nastartovat
p.ronny: takže pro jistotu - řešíme to, že nejde nastartovat nebo že to dýmí po startu?
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 21.10.2012 08:46
- Bydliště: MělníCzech
Re: Nejde za studena nastartovat
Tak já dneska už nenastartoval :/ Otočil jsem klíčkem, budíky zhasly, pak znovu naskočily, začaly šílet ručičky tahcometru a otáčkoměru, pak se ustálily, budíky se rozsvítily, začal jsem točit, párkrát to otočilo startérem, začalo blikat a cvakat žhavení a byl konec. Takže odpoledne jdu pro novou baterii Varta Silver Dynamic 74Ah a snad to naskočí jak švýcarský hodiny 

Je: Ford Focus 1,6i, 16V, 74kW, r.v. 2010, Chill color, mafia combi, "Focusek"
Je: Ford Fiesta 1,3i, 51kW, r.v.2007, green apple, "Fišta"
Byl: Ford Focus 1,6 TDCi, 66kW, chip 80kW r.v. 2010, blazer blue, mafia combi
Je: Ford Fiesta 1,3i, 51kW, r.v.2007, green apple, "Fišta"
Byl: Ford Focus 1,6 TDCi, 66kW, chip 80kW r.v. 2010, blazer blue, mafia combi
-
- Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 21.10.2012 08:46
- Bydliště: MělníCzech
Re: Nejde za studena nastartovat
Tak baterie je v autě, první nastartování byl opět problém, nastartoval napotřetí
Zase chcípal. Nechal jsem ho chvíli běžet (5 min) a pak ho nechal asi 3 hodiny stát. Poté nastartoval pěkně, ujel sem s ním asi 30 km a pohoda. Vyzkoušen amatérský test vstřiků a z 60 (na budíku), cca 1000 Ot./min se rozjel v pohodě, žádné blikání žhavení ani padání do nouzáku. Tak já nevím co si o tom myslet. Bude startovat nebo ne? Pokud baterka nepomůže, tak poslední co budu zkoumat je startér a elektriku a pak to vzdávám.

Je: Ford Focus 1,6i, 16V, 74kW, r.v. 2010, Chill color, mafia combi, "Focusek"
Je: Ford Fiesta 1,3i, 51kW, r.v.2007, green apple, "Fišta"
Byl: Ford Focus 1,6 TDCi, 66kW, chip 80kW r.v. 2010, blazer blue, mafia combi
Je: Ford Fiesta 1,3i, 51kW, r.v.2007, green apple, "Fišta"
Byl: Ford Focus 1,6 TDCi, 66kW, chip 80kW r.v. 2010, blazer blue, mafia combi
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Nejde za studena nastartovat
Pozri este samotne silnoprudove kable. Hruby cerveny kabel medzi baterkou a starterom. A cierny kabel od baterky na ukostrenie karoserie a takisto (a hlavne) ukostrenie motora. Jednotlive prechody musia byt ciste, bez korozie, spiny, a dostatocne dotiahnute. Velkost prechodoveho odporu zavisi aj od pritlacnej sily kontaktov.
-
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 05.02.2012 17:58
Re: Nejde za studena nastartovat
Eidž: resil jsem ten zatezovej test na vstriky,jak si me doporucil a vysel me dobre,tim myslim,ze se kontrolka zhaveni nerozsvitila.Jinak resim spatny ranni starty a smradek po nastartovani i trochu po zahrati z vyfuku-smrad jako by byl spalenej kat nebo tak neco(smrdi jako stara avia) 

-
- Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 21.10.2012 08:46
- Bydliště: MělníCzech
Re: Nejde za studena nastartovat
Stano: Jestli tomu dobře rozumím, tak by tam byl větší odpor než má být a tím by baterka nebyla schopná to pořádně roztočit? Baterka je nová, pokud to bude ještě dělat problémy, tak to půjde na opravu startéru plus kontroly komplet elektriky a případně ještě vyčistit palivovou soustavu (VIF dávám), takže bych zkusil ještě třeba TEC2000 nebo něco podobnýho a pak už nevim.
Je: Ford Focus 1,6i, 16V, 74kW, r.v. 2010, Chill color, mafia combi, "Focusek"
Je: Ford Fiesta 1,3i, 51kW, r.v.2007, green apple, "Fišta"
Byl: Ford Focus 1,6 TDCi, 66kW, chip 80kW r.v. 2010, blazer blue, mafia combi
Je: Ford Fiesta 1,3i, 51kW, r.v.2007, green apple, "Fišta"
Byl: Ford Focus 1,6 TDCi, 66kW, chip 80kW r.v. 2010, blazer blue, mafia combi
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Nejde za studena nastartovat
p.ronny: Tak jako máš diesel, prostě smrdět bude. Mně šlo o to, jestli máš po nastartování za sebou bubáka jako dům.
Špatný ranní starty v tomto počasí může mít na svědomí:
- žhavičky
- startér
- nafta
- palivový filtr
- baterka
- závada v elektroinstalaci
Osobně si myslím, že 90% lidí, co má s TDCi v zimě potíže, je má z důvodu špatných žhavičů nebo nedostatečně nabité baterie.
Já jezdím do práce 20 km, z práce 20 km. A v zimě startuji na 2 pokus. Teď jsem měl pár delších cest po dálnici a hle - startuji na 1 pokus a fakt na drc. Jediné, co se s autem dělo, je to, že prostě baterka byla delší čas dobíjena, protože se jelo déle. A z pohledu startů rozdíl jak sviňa. Jsem zvědat, kdy se to vrátí zpět do "normálu", tj. start na druhý pokus...
Test baterky zátěžovým testem je o ničem. Měření napětí taky. Tyto metody ověří, jestli už je baterka KO nebo ne. Ale nezjistí, jestli baterka bude schopna dávat velký proud po dobu cca 8 vteřin.
Vemte si to:
- žhavení cca 2 až 3 vteřiny - 60 až 70 A
- start cca 3 až 5 vteřin - co baterka dá, ale jsme přes 150 A
A samozřejmě, pokud při tomto proudovém zatížení poklesne napětí, tak je problém. Proto musí být startér v dobré kondici. Pokud vlivem velkých třecích odporů ve startéru či ztrátách ve startéru už není dost na úspěšný start. Ono stlačit směs vzduchu a emulze nafty, aby došlo ke vznícení, chce výkon po hřídeli.
Špatný ranní starty v tomto počasí může mít na svědomí:
- žhavičky
- startér
- nafta
- palivový filtr
- baterka
- závada v elektroinstalaci
Osobně si myslím, že 90% lidí, co má s TDCi v zimě potíže, je má z důvodu špatných žhavičů nebo nedostatečně nabité baterie.
Já jezdím do práce 20 km, z práce 20 km. A v zimě startuji na 2 pokus. Teď jsem měl pár delších cest po dálnici a hle - startuji na 1 pokus a fakt na drc. Jediné, co se s autem dělo, je to, že prostě baterka byla delší čas dobíjena, protože se jelo déle. A z pohledu startů rozdíl jak sviňa. Jsem zvědat, kdy se to vrátí zpět do "normálu", tj. start na druhý pokus...
Test baterky zátěžovým testem je o ničem. Měření napětí taky. Tyto metody ověří, jestli už je baterka KO nebo ne. Ale nezjistí, jestli baterka bude schopna dávat velký proud po dobu cca 8 vteřin.
Vemte si to:
- žhavení cca 2 až 3 vteřiny - 60 až 70 A
- start cca 3 až 5 vteřin - co baterka dá, ale jsme přes 150 A
A samozřejmě, pokud při tomto proudovém zatížení poklesne napětí, tak je problém. Proto musí být startér v dobré kondici. Pokud vlivem velkých třecích odporů ve startéru či ztrátách ve startéru už není dost na úspěšný start. Ono stlačit směs vzduchu a emulze nafty, aby došlo ke vznícení, chce výkon po hřídeli.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 21.10.2012 08:46
- Bydliště: MělníCzech
Re: Nejde za studena nastartovat
Tak 99% problému odstraněno novou baterkou Varta Silver Dynamic 74Ah. Je vidět opravdu velký rozdíl ve startování prot předešlému stavu. ALE pořád to není 100%, prostě je to napodruhý start krásný, napoprvé ještě se chcípnutím. Takže startér nebo problém v přívodu paliva? Vidim to pořád na ten startér, s naftou uvidíme, zkusím vyjezdit tu plnou co tam mám a nacpu tam Vervu + VIF nebo pokud i po vyčištění startéru bude problém, tak TEC2000 + Vervu a pak VIF + Vervu. Každopádně to vypadá nadějně, ale nechci jásat a zakřiknout to.
Je: Ford Focus 1,6i, 16V, 74kW, r.v. 2010, Chill color, mafia combi, "Focusek"
Je: Ford Fiesta 1,3i, 51kW, r.v.2007, green apple, "Fišta"
Byl: Ford Focus 1,6 TDCi, 66kW, chip 80kW r.v. 2010, blazer blue, mafia combi
Je: Ford Fiesta 1,3i, 51kW, r.v.2007, green apple, "Fišta"
Byl: Ford Focus 1,6 TDCi, 66kW, chip 80kW r.v. 2010, blazer blue, mafia combi
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Nejde za studena nastartovat
Hej. Vznikne na prechode ubytok napatia. A potom je mensie napatie na starteri.
Odporucam vycistit tieto prechody. Ja som na mojom benzine vymenil baterku. Bolo lepsie. Vycistil kable a spoje. Tiez o trosku lepsie. Ale aj starter musel ist na cistenie. Uz je to ono
Odporucam vycistit tieto prechody. Ja som na mojom benzine vymenil baterku. Bolo lepsie. Vycistil kable a spoje. Tiez o trosku lepsie. Ale aj starter musel ist na cistenie. Uz je to ono

- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Nejde za studena nastartovat
Mě tohle způsobovaly vstřiky. Zajímavý na tom bylo,že kromě toho prvního ranního startu motor šlapal bezprobémů,žádný kouř,dobrej výkon...Mr.Dawe píše: prostě je to napodruhý start krásný, napoprvé ještě se chcípnutím
Po výměně vstřiků startuju vždy napoprvý. Už asi 2,5 roku a 65 tkm. Ani po nastartování promrzlýho motoru nejde z výfuku žádný viditelný kouř. Až po chvíli běhu studenýho motoru začne z výfuku vycházet pára,ale bez zápachu.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- ZAHRY
- .
- Příspěvky: 6967
- Registrován: 08.11.2011 13:20
- Bydliště: Olomoucký kraj
Re: Nejde za studena nastartovat
Tak by mozna stacilo nechat procistit vstriky, pokud to pujde ne? 

Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173+PS
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus BAU!!!ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus combi 1,8 TDi Endura, r.v. 01, 90PS - aneb limitovaná série TDDi LPG by kozlow
Zahryho Focusek
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus BAU!!!ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus combi 1,8 TDi Endura, r.v. 01, 90PS - aneb limitovaná série TDDi LPG by kozlow
Zahryho Focusek
-
- Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 21.10.2012 08:46
- Bydliště: MělníCzech
Re: Nejde za studena nastartovat
Se vstrikama nestraste. Jeste zkusim ty kabely k baterce a starter a uvime. Vstrikum nic nenapovida, to bych fakt nerad delal. Vim, ze je moznost je nechat jen repasovat, ale to by stejne pripadalo v uvahu az na jare. To zkusim do te doby i jinou naftu a vycistit soustavu.
Je: Ford Focus 1,6i, 16V, 74kW, r.v. 2010, Chill color, mafia combi, "Focusek"
Je: Ford Fiesta 1,3i, 51kW, r.v.2007, green apple, "Fišta"
Byl: Ford Focus 1,6 TDCi, 66kW, chip 80kW r.v. 2010, blazer blue, mafia combi
Je: Ford Fiesta 1,3i, 51kW, r.v.2007, green apple, "Fišta"
Byl: Ford Focus 1,6 TDCi, 66kW, chip 80kW r.v. 2010, blazer blue, mafia combi
- ZAHRY
- .
- Příspěvky: 6967
- Registrován: 08.11.2011 13:20
- Bydliště: Olomoucký kraj
Re: Nejde za studena nastartovat
Pokud vim vstriky jdou "procistit"
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173+PS
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus BAU!!!ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus combi 1,8 TDi Endura, r.v. 01, 90PS - aneb limitovaná série TDDi LPG by kozlow
Zahryho Focusek
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus BAU!!!ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus combi 1,8 TDi Endura, r.v. 01, 90PS - aneb limitovaná série TDDi LPG by kozlow
Zahryho Focusek
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Nejde za studena nastartovat
Jenže např. ultrazvukem se dá vyčistit když je ucpaná špička trysky,tedy jsou usazeniny v ústí jednotlivých dirkách. To se projevuje hlavně kouřením motoru a hlučnějším chodem. A mě např. šel motor pěkně a nekouřil ani se starými vstřiky.
Tady se spíš jedná o zatuhnutí vnitřního ovládací ventilu při delším stání (přes noc).
Tady se spíš jedná o zatuhnutí vnitřního ovládací ventilu při delším stání (přes noc).
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- ZAHRY
- .
- Příspěvky: 6967
- Registrován: 08.11.2011 13:20
- Bydliště: Olomoucký kraj
Re: Nejde za studena nastartovat
Aha.Diky 

Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173+PS
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus BAU!!!ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus combi 1,8 TDi Endura, r.v. 01, 90PS - aneb limitovaná série TDDi LPG by kozlow
Zahryho Focusek
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus BAU!!!ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus combi 1,8 TDi Endura, r.v. 01, 90PS - aneb limitovaná série TDDi LPG by kozlow
Zahryho Focusek
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host