Vibrace od 100-140
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrace od 100-140
Ahoj.Mne to delali vytahane silonbloky ramen. Po vymene obou ramen je klid.(asi 900kc celekomplet rameno od FEBI).
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- rybi
- Nováček
- Příspěvky: 180
- Registrován: 01.04.2011 00:47
- Bydliště: Plzeň
Re: Vibrace od 100-140
Zdravim, mám takový problém. V 80 km/h mi začne lehce volant kmitat pokud motor není v tahu. Pokud zrychluji, tak ani přes 80 km/h není citelné žádné kmitání ani vibrace, volant je naprosto v klidu až do rychlosti 120 km/h, kde se začne třást celé auto. Auto jsem koupil nedávno na letních pneu a protože byly přední pneumatiky na vnitřní straně o dost více sjeté než na vnější rozhodl jsem se po přezutí zavítat na geometrii. Na letních s rozhozenou geometrií jsem necítil nic zvláštního. Všechno se mi zdálo naprosto v pořádku. Po nazutí zimních na totožné ráfky to začalo vibrovat a nespravila to ani geometrie. Tak se ptám jestli nové gumy nemohou být špatně vyvážené? Můj názor je takový, pokud by se jednalo o špatnou poloosu, tak by se to projevilo už u letních, co? Díky za názory
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Vibrace od 100-140
Tohle vypadá,že buď nové pneu hází,nebo jsou špatně vyvážené.Opotřebení vnitřní strany pneu většinou způsobují opotřebené zadní silentbloky na spodních ramenou (pokud je sbíhavost v normě).
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- rybi
- Nováček
- Příspěvky: 180
- Registrován: 01.04.2011 00:47
- Bydliště: Plzeň
Re: Vibrace od 100-140
Sbíhavost v normě nebyla, naměřené hodnoty byly hodně mimo interval dané Fordem. Pro zajímavost přikládám protokol z dnešní seřízení.Jardak píše:Tohle vypadá,že buď nové pneu hází,nebo jsou špatně vyvážené.Opotřebení vnitřní strany pneu většinou způsobují opotřebené zadní silentbloky na spodních ramenou (pokud je sbíhavost v normě).
Edit: I když Barum (Polaris 3) není žádná prémiová značka, házení bych čekal spíš u nějakých protektorů nebo čín.
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Vibrace od 100-140
Pneu by měly být v pohodě,na barumkách jezdím roky a nikdy jsem neměl problém s házivostí nových pneu.Nech zkontrolovat vyvážení předních kol.A taky zkontroluj ty silentloky a čepy,taková rozbíhavost jakou ti naměřili nevznikne jen tak.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- rybi
- Nováček
- Příspěvky: 180
- Registrován: 01.04.2011 00:47
- Bydliště: Plzeň
Re: Vibrace od 100-140
Moje vibrace vyřešeny, stačilo znova vyvážit kola a je po problému 

- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Vibrace od 100-140
Jenomze s tema gumama je obcas problem a muzou to byt i drahe znacky jako continental ci dunlop - mel sem s nima na sluzebaku take potize, proste praskne kord a pak to proste haze a vyvazit to nejde...
- Bany121
- Junior
- Příspěvky: 332
- Registrován: 07.03.2011 16:42
- Bydliště: Tesarske Mlynany - SK
Re: Vibrace od 100-140
Tak u mna sa prejavovali vybracie od cca 100km/h, po premyslani a predcasnych zaverov u mna nastal obrovsky vydych !!!
Vyriesilo sa to prezutim za nove zimne pneumatiky - takze nieje potrebne ziadne "spekulovanie" a vrazanie peniazkov do repas !!!
Fofan ide aj pri 150km/h krasne hladucko - ako z vyroby ( az sa mi to nezda
) clovek si ani nevsimne, ako pri hladkej jazde sa clovek zabudne, a hned ta ma 140 kilakov v hodine
takze sa opat potvrdilo pravidlo " hladaj poruchu od najjednoduchej moznej priciny"
Vyriesilo sa to prezutim za nove zimne pneumatiky - takze nieje potrebne ziadne "spekulovanie" a vrazanie peniazkov do repas !!!
Fofan ide aj pri 150km/h krasne hladucko - ako z vyroby ( az sa mi to nezda


takze sa opat potvrdilo pravidlo " hladaj poruchu od najjednoduchej moznej priciny"
Ford KUGA 2018, 1,5 EcoBoost 110kW, frozen white
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 08.12.2012 07:20
- Bydliště: Praha
Re: Vibrace od 100-140
Ahoj všem, chtěl bych všem poděkovat za tohle fórum. Už jsem tu našel mnoho odpovědí bez zeptání , ale bohužel musím položit první dotaz .
Mám asi 2měsíce Fofo I. , r.v.2000, 1.8TDDI 66kw. (z důvodu financí a spokojenosti
s předchozím kusem už druhý v řadě , jen předtím to bylo kombi). Čeká mě výměna spojky, silentblok motoru (brní mě to až do zadku), kotouče – už jsou jak žiletky, el.spínač u řidiče kvůli centrálu a taky při jízdě na nerovné cestě slyším gumové vrzání (to je asi , dle vás, uložení tlumičů).
Chtěl bych se Vás ale zeptat na něco co mě štve, co jsem zde nenašel, nebo jsem tomu jen nerozuměl, páč nejsem moc zběhlý v motoru a podvozku, spíš si udělám elektriku a plechy.
Většinou jste zde kluci zmiňovali vibrace při vyšších rychlostech či akceleraci, to já nemám.
Při jakékoliv jízdě mě vibruje volant, je to jako plynulý pohyb ze strany na stranu. Akcelerace nemá vliv, dělá to i za jízdy na neutrál. Gumy, resp.kola to nejsou, vyzkoušeno. (vnímám to hlavně při klidné jízdě na rovné silnici při 30-70kmh, je to ale stále, jen to ve vyšší rychlosti až tak nevnímám).
Když za jízdy hýbu volantem rychle kolem středu pár centimetrů sem a tam, je to jako kdyby tam něco na podvozku pokračovalo pár milimetrů dál a až pak se to vrací zpět (takové plynulé vibrace, jako vlnky). Sorry za popis jak od dementa, ale neumím to specifikovat odborně. V souvislosti s tím jsem si taky všiml, že levotočivá zatáčka se mi zdá přesná jak po kolejích, pravá se mi nezdá tak přesná a na nájezdech na dálnici se mi zdá auto nedotáčivé, jakoby se kola(kolo?) odvaluje a auto se sune ven….
Při 140kmh, když rychle sundám nohu zplynu, tak se mi to ve volantu zatřese.
Dokážete někdo dle tohoto výčtu říci názor, co by to mohlo znamenat?
Díky za námahu a zatím ahoj, Honza
Mám asi 2měsíce Fofo I. , r.v.2000, 1.8TDDI 66kw. (z důvodu financí a spokojenosti

Chtěl bych se Vás ale zeptat na něco co mě štve, co jsem zde nenašel, nebo jsem tomu jen nerozuměl, páč nejsem moc zběhlý v motoru a podvozku, spíš si udělám elektriku a plechy.
Většinou jste zde kluci zmiňovali vibrace při vyšších rychlostech či akceleraci, to já nemám.
Při jakékoliv jízdě mě vibruje volant, je to jako plynulý pohyb ze strany na stranu. Akcelerace nemá vliv, dělá to i za jízdy na neutrál. Gumy, resp.kola to nejsou, vyzkoušeno. (vnímám to hlavně při klidné jízdě na rovné silnici při 30-70kmh, je to ale stále, jen to ve vyšší rychlosti až tak nevnímám).
Když za jízdy hýbu volantem rychle kolem středu pár centimetrů sem a tam, je to jako kdyby tam něco na podvozku pokračovalo pár milimetrů dál a až pak se to vrací zpět (takové plynulé vibrace, jako vlnky). Sorry za popis jak od dementa, ale neumím to specifikovat odborně. V souvislosti s tím jsem si taky všiml, že levotočivá zatáčka se mi zdá přesná jak po kolejích, pravá se mi nezdá tak přesná a na nájezdech na dálnici se mi zdá auto nedotáčivé, jakoby se kola(kolo?) odvaluje a auto se sune ven….
Při 140kmh, když rychle sundám nohu zplynu, tak se mi to ve volantu zatřese.
Dokážete někdo dle tohoto výčtu říci názor, co by to mohlo znamenat?
Díky za námahu a zatím ahoj, Honza
Focus I. HB 1,8TDDI r.v.2000
-
- Nováček
- Příspěvky: 52
- Registrován: 31.08.2009 19:30
- Bydliště: Starý Pelhřimov
Re: Vibrace od 100-140
Zdar pánové.Všichni tady píšou špatný poloosy ( vnitřní kloub ) ,ale ten se nedá nikde sehnat ,nebo jo? Já ho nikde nenašel...Našel jsem poloosy levá komplet , pravá bez vnitřního kloubu.Ani na vrakáči jsem nic nenašel.Kde to sehnat??? Díky
Ford Focus combi 1.8 TDDI 66 KW Ghia černá metalíza r.v 2001
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Vibrace od 100-140
Novy vnutorny klb samostatne nezozenies. Bud vonkajsi, alebo celu poloos.
Vraj v Polsku sa objavili vnutorne klby. Neviem, co je na tom pravdy. A aka je kvalita.
Vrakoviska by mali. Ale asi ked nieco pride, rovno to maju zajednane znami a bazarnici na polepenie vonafky do predajneho stavu.
Vraj v Polsku sa objavili vnutorne klby. Neviem, co je na tom pravdy. A aka je kvalita.
Vrakoviska by mali. Ale asi ked nieco pride, rovno to maju zajednane znami a bazarnici na polepenie vonafky do predajneho stavu.
- vitacz
- Zkušený
- Příspěvky: 1744
- Registrován: 16.06.2008 22:08
- Bydliště: Praha 10
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Vibrace od 100-140
linky na autokelly nefunguju.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Vibrace od 100-140
Vymenene:
cap riadenia praveho kolesa
lozisko praveho kolesa
prava poloos z ineho FoFo, skontrolovana
nove komplet predne brzdy (tie boli menene nezavisle, stare uz dozivali)
Skontrolovane:
vola prednej napravy
geometria
vyvazenie
prehodenie kolies predne<->zadne
necistoty medzi nabojom-kotucom a kotucom-diskom
A stale to zacina od 100km/h triast. Je jedno, ci pod plynom, alebo pustim spojku, alebo z kopca, alebo brzdim motorom. Trasie vo volante. Ako blaznive. Do karoserie sa to myslim velmi neprenasa.
Pri prudsom zatacani mam pocit, ze nieco lupne vo volante.
Nejake napady?
Moze to byt vonkajsi klb polosi, homokineticky? Ako sa ten prejavuje? Moze to byt nieco v serve?
cap riadenia praveho kolesa
lozisko praveho kolesa
prava poloos z ineho FoFo, skontrolovana
nove komplet predne brzdy (tie boli menene nezavisle, stare uz dozivali)
Skontrolovane:
vola prednej napravy
geometria
vyvazenie
prehodenie kolies predne<->zadne
necistoty medzi nabojom-kotucom a kotucom-diskom
A stale to zacina od 100km/h triast. Je jedno, ci pod plynom, alebo pustim spojku, alebo z kopca, alebo brzdim motorom. Trasie vo volante. Ako blaznive. Do karoserie sa to myslim velmi neprenasa.
Pri prudsom zatacani mam pocit, ze nieco lupne vo volante.
Nejake napady?
Moze to byt vonkajsi klb polosi, homokineticky? Ako sa ten prejavuje? Moze to byt nieco v serve?
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Vibrace od 100-140
A zkoušl jsi zvednout přední kola, dát ke kolu nějakej pevnej předmět a ručně s nimi zatočit jestli bude vidět nějaký házení?
Mě nepřijde Fofo nějak citlivej na drobný nevyváženosti kol. U mýho nevznikají vybrace v žádný rychlosti - pořád jede naprosto klidně.
Teď jsme vrátili z krátký dovolený - najeto 1500 km převážně po dálnicích a ani náznak vibrací. A přitom mimo rejdovejch čepů, táhel řízení a zadních silentbloků je přední náprava původní.
Mě nepřijde Fofo nějak citlivej na drobný nevyváženosti kol. U mýho nevznikají vybrace v žádný rychlosti - pořád jede naprosto klidně.
Teď jsme vrátili z krátký dovolený - najeto 1500 km převážně po dálnicích a ani náznak vibrací. A přitom mimo rejdovejch čepů, táhel řízení a zadních silentbloků je přední náprava původní.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti