Extra nafta a aditiva - zkušenosti, testy

Moderátor:phofy
Odpovědět

Pouzivate aditiva?

Nemám DPF a nepoužívám aditiva
87
16%
Nemám DPF a občas používám aditiva
84
16%
Nemám DPF a vždy používám aditiva
133
25%
Mám DPF a nepoužívám aditiva
74
14%
Mám DPF a občas používám aditiva
66
12%
Mám DPF a vždy používám aditiva
89
17%
 
Celkem hlasů: 533

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od lucky.jack » 01.01.2013 22:44

No tak to bude jako ta arktická v Hradci :mrgreen: ...bylo to taky u pistole s Vervou.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Eidž » 02.01.2013 21:13

Jardak píše:Můžeme být informováni a někdy i jsme. Třeba dneska jsem tankoval vervu v Třemošný a před stojanem cedule jako kráva kde psali že verva je do - 26°C. Myslím,že ta cedule tam byla i minule když jsem tankoval (asi před 8 dny)
A co bylo u TOP Q??????????? Nebo TOP Q není nafta????????

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Jardak » 02.01.2013 22:02

Napsal jsem co jsem viděl. Na TOP Q bych se musel zeptat obsluhy...
Ale já leju vervu top q mě nezajímá..... :D
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
LUKAŠ
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2869
Registrován: 09.06.2012 12:10
Bydliště: Prostějovsko

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od LUKAŠ » 02.01.2013 22:45

Na Top Q myslim zadna cedulka neni je to jen na Verva Diesel a Souhlasim s Jardakem take tankuji vervu a Top Q me nezajima az na jare me zacne zajimat :cooler:
Ford Focus combi 1.8 TDDi Endura, r.v. 2000, GHIA 90PS


Galerka: Lukáškuv Focus (DRÁČEK)

Obrázek Obrázek
Obrázek
https://www.facebook.com/groups/fordgroups/

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Eidž » 03.01.2013 06:58

Neberte to osobně, ale tímto 2 uživatelé potvrdili, že lhostejnost v ČR nezmizela. Ale proč toto prémiové palivo má reklamní cedulku a TOP Q ne?

Copak zákazník, co tankuje TOP Q je luzer? Proč nemůžu u stojanu přečíst, že jde o zimní naftu s teplotou filtrovatelnosti do -20C? Je to fakt důležité v listopadu/prosinci. A např. v loni v lednu uhodily mrazy -25C. A to už kurňa stojí za to uvažovat, jestli natankuji plnou zimní nafty do -20C a zamrznu nebo jestli pojedu k Agipu a vezmu arktickou do -30C.

A co jiné pumpy? Co prodávají? Neprodávají třeba naftu ze zabavených cisteren z daňových podvodů? Jaká je to nafta? Zimní a arktická je na výrobu dražší...

Jinak z mých příspěvků víte, co tankuji, tak to opakovat snad nemusím.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Sagic » 03.01.2013 12:52

Proc ma cedulku a TOPQ ne? No asi proto ze Verva je premiove palivo a tudiz je reklama na tento produkt vyssi nez na obyc TOPQ. Neni to o lhostejnosti myslim ze pokud tankuju Vervu tak v ty cene mam tu cedulku zaplacenou nekolikrat, pokud chci zakladni produkt, za nizsi cenu tak nemuz cekat stejny "luxus" a holt se musim ji optat obsluhy.

A natankovat Vervu kde vidim do kolika je stupnu a pak jit se zeptat obsluhy do kolika je TOPQ abych to mohl nekomu prezentovat na foru mi prijde zvracene :mrgreen:
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Jardak » 03.01.2013 16:45

Eidž píše: tímto 2 uživatelé potvrdili, že lhostejnost v ČR nezmizela
Nějak nechápu co tím myslíš. :nixw:
Ta cedule je v podstatě forma reklamy na kterou si provozovatel může uvést informace který uzná za vhodný. V zimním období je poviná nafta do -20°C, dá se tedy předpokládat,že TOP Q toto s nějakou rezervou splňuje. U vervy parametr vylepšily,tak to uvedly na ceduli. Nic víc,nic míň.

Když jsem se např. vloni ptal na kolik stupňů mají naftu,obsluha benzinky mi automaticky řekla tento parametr u obou naft.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Eidž » 03.01.2013 21:33

Jasně. Kdyby ty informace, co máte Vy, měli všichni uživatelé diesel motorů, tak neexistují v listopadu/prosinci zamrzlí a zoufali jedinci, kteří nechápou, proč auto nejede.

Můžete se vžít do situace člověka, kterému je šumák, jestli auto má motor nebo ne? Člověk, co jen ví, že tady do toho otvoru má lít naftu. A jestli to má 84 kW nebo 104 kW je mu putno. Prostě uživatel. Jako třeba já, když chci jet výtahem. Taky mě nezajímá převodovka, motor. Jen zmáčknu tlačítko a chci jet. A je fajn, když výtah dá vědět červeným světlem, že bude lepší, když někdo vystoupí teď, než zůstat viset v mezipatře.

Tak proč u běžného základního paliva, které má fyzikální vlastnosti závislé na teplotě, není pro spotřebitele informace, že právě šarže nafty, kterou teď lije do nádrže, tak je do -8C nebo -20C.

Jasně že u prémiového paliva bude reklama, tu na cetanové číslo, tu na aditiva, tu na teplotu. Mně jde o to, že u pečiva se podařilo prosadit informaci, jestli kupuješ rozpékané nebo čerstvé. Tak proč by u nafty nemohla být informace, jestli tankuješ letní naftu, přechodovou nebo zimní. Se stupni celsia.

Manuál pro Fábii diesel z roku 2011 vůbec uživatele neinformuje, že existují 3 druhy, resp. 4 druhy nafty! Když pominu, že manuály nikdo nečte, tak jako všichni mají jít na fórum a zjišťovat, co je vůbec nezajímá?
Protože třeba 19. 11. můžeš tankovat naftu do -8C a 20. 11. už má pumpa novou várku do -20C.
V lednu může dostat arktickou do -30C.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od ACEMajky » 04.01.2013 11:27

Eidž píše:Ano, máš pravdu.

Ale je jedno, jestli testovací sítko hrubostí odpovídá filtru nebo ne. Proč? Protože nějak změřit ucpání musíš. A jestli se to ucpe při -20C nebo při -18C... Nikdo z nás doma nemá laboratorní teploměr, s třídou přesnosti, co mají v laboratoři.

Berme to jako indikativní údaj, podle kterého se nějak dělí třídy nafty. Pokud ti na pumpě prodají zimní naftu (do cca -20C) a ona ti při -10C zmrzne, je něco špatně.

A hlavně, proč o teplotě filtrovatelnosti nemůžeme být informování před tankováním? Když může být na stojanu tuna reklamy, tak proč tam nemůže být teplota filtrovatelnosti toho, co právě tankuji? Štítek nafta pro mírné klima EN590 je fakt vypovídající...
Mas castecne pravdu, pro porovnani to je jedno (porovnavalim li nafty mezi sebou), ale me jako spotrebitele zajima, jestli kdyz je uvedeno -20, tak zdali pri -20 odjedu, ci nikoli, to je pro me podstatny, ale v realu to bude nejakych -10 diky metode mereni, cili v zime jsou moderni ropaci nepouzitelni...
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Sagic » 04.01.2013 11:29

Tak nevim, ale ja teda vzdy odjel a to mam dost slabou baterku uz... Tankuju Vervu a u nas bylo i kolem -15 v noci a mel jsem Vervu do -22 (ted uz do -26) a vse v pohode.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Eidž » 04.01.2013 22:17

ACEMajky píše: Mas castecne pravdu, pro porovnani to je jedno (porovnavalim li nafty mezi sebou), ale me jako spotrebitele zajima, jestli kdyz je uvedeno -20, tak zdali pri -20 odjedu, ci nikoli, to je pro me podstatny, ale v realu to bude nejakych -10 diky metode mereni, cili v zime jsou moderni ropaci nepouzitelni...
Tak to prrrr pane kolego. Jestli je uvedeno -20C a při -10C zamrzneš, tak Ti pumpař prodal něco jiného, než říkal. A co se na základní škole učí, když něco vědomě říkáš a je to jinak?
Počítej s tolerancí -2C, ale NE -10C.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od ACEMajky » 06.01.2013 13:22

Co sem cetl testy ve svete motoru, tak sitko odpovida filtrum tak z 80. let 20. stoleti a pokud me pamet neklame, tak muj fitr nepusti nic, co je vetsi net 5mikronu. Je pravda, ze nevim, kolik toho pusti filtry z 80. let (ale nejakou predstavu mam), tech -10 byl bran jako extrem, aby to kazdej pochopil a myslim ze rozdil nebude zrovna 2stupne celsia (odhaduji to minimalne na 5).

Ale vse sem to psal jen jako teorii, jako ze nechapu, proc dnesni mereni (norma) neodpovida modernim filtrum, coz by pak bylo vypovidajici pro moderni motory, cili tim chci jen rici, ze -26 je pouze udaj, kterej mi nerekne, ze pri -26 odjedu
P.S.: dopisoval sem si prodejcem toho predehrevu co mam a rikal, ze tentovyrobek zacali dodavat na trh na popud jedne automobilky diky problemum (zamrzajici nafta) s naftou minuly rok pri onech nizkych teplotach...
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Eidž » 06.01.2013 20:55

Obávám se, že si stále nerozumíme.

Mně jde o to, že se vyrábí letní, přechodová, zimní a arktická nafta. Ponechme stranou teploty. A pokusme se vidět situaci očima člověka, kterému technika nic neříká. Jestli uhodí mrazy -25C, měl by vědět, že zimní nafta je málo. Měl by tedy ve svém vlastním zájmu tankovat, to, co bude mít jinou teplotu hranice filtrovatelnosti.

Úplně obecně - pokud tankuješ něco, co je závislé na teplotě, neměl by jsi znát tedy, pro jakou teplotu je ta směs, co kupuješ?

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Sobull » 06.01.2013 21:04

Pár lidem by to asi problémy ušetřilo, mít nějaký číslo na očích. Jsou zákazníci, kteří o filtrovatelnosti ani neslyšeli. Kamarád má TDI, ale na plnou nádrž jezdí asi čtvrt roku. Pak se divil, že v prosinci nenastartuje, i když tankuje jen vervu. Ale naposled v říjnu :dih:
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Eidž » 06.01.2013 21:30

No dyť to se snažím vysvětlit, že kromě vysoce odborně vzdělaných lidí zde na fóru ( :oops: ) jsou i normální lidi. Kteří prostě o naftě vědí jen to, že smrdí.
A jestli v říjnu natankuji plnou a na stojanu bude +8C, a vím, že další tankování bude asi v prosinci... Tak to snad docvakne, že něco nesedí...
A o to mě jde - EU nám diktuje, jak zahnutý banán může na trh v EU, ale jakou naftu tankujeme, to je šumák...

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů