
Extra nafta a aditiva - zkušenosti, testy
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4032
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Poslední fotka dána výše... v mrazáku mám -23st 

-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Já nic nevidím 

- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4032
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Výše znamená na stránku 77 k původním třem fotkám 
Dneska dám zmrazit OMV řepkonaftu...

Dneska dám zmrazit OMV řepkonaftu...
-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
No dyť tam to nevidím
ty tři fotky už tam byly a čtvrtá chybí 


- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4032
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Těď už tam je
,ale až po upravě

-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Takže sem dostal odpověď z českého zastoupení OMW jak je to s jejich prémiovým palivem MaxxMotion Diesel.ža sebe dodávám, že již tankuji dost dlouho výhradně toto palivo a ikdyž má zimní nafta nižšší CČ což sem nepoznal,tak ocením více to že tahle nafta fakt netuhne a toto jsem si ověřil loni skleničkovou metodou na okně kdy bylo teměř -30.
Viz. citace
Dobrý den,
prémiové palivo OMV MaxxMotion Diesel je produkt, který je v letním období zaměřen na vyšší cetanové číslo (CČ) a v zimním období na nižší nízkoteplotní vlastnosti oproti normě ČSN EN 590, motorová nafta pro mírné klima.
To znamená, že OMV MaxxMotion Diesel Summer má CČ min. 60 a filtrovatelnost (CFPP) se pohybuje kolem -5 °C.
Produkt OMV MaxxMotion Diesel Winter má CČ min. 51 (obvykle 55) a CFPP max. -35 °C (obvykle -40 °C) a CP (bod vylučování parafínů) max. -22 °C (obvykle -32 °C).
Viz. citace
Dobrý den,
prémiové palivo OMV MaxxMotion Diesel je produkt, který je v letním období zaměřen na vyšší cetanové číslo (CČ) a v zimním období na nižší nízkoteplotní vlastnosti oproti normě ČSN EN 590, motorová nafta pro mírné klima.
To znamená, že OMV MaxxMotion Diesel Summer má CČ min. 60 a filtrovatelnost (CFPP) se pohybuje kolem -5 °C.
Produkt OMV MaxxMotion Diesel Winter má CČ min. 51 (obvykle 55) a CFPP max. -35 °C (obvykle -40 °C) a CP (bod vylučování parafínů) max. -22 °C (obvykle -32 °C).
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Děkuji za potvrzení domněnky.
A dodávám, že to není nic špatného. Jen by zákazník u stojanu nafty a je jedno jestli OMV či jiné stanice, měl před tankováním vědět, jakou teplotu filtrovatelnosti dostane. Nic víc a nic míň. Můžeme se pak v diskuzi přít, jestli to či ono palivo je lepší či horší.
Ono v -30C lze fungovat i na arktickou naftu od Agipu.... Cetanové číslo stejné, jako MaxxMotion Diesel Summer. Cenu si porovnejte sami.
Otázkou je, od kdy a do kdy je MaxxMotion Diesel Summer distribuován.
A dodávám, že to není nic špatného. Jen by zákazník u stojanu nafty a je jedno jestli OMV či jiné stanice, měl před tankováním vědět, jakou teplotu filtrovatelnosti dostane. Nic víc a nic míň. Můžeme se pak v diskuzi přít, jestli to či ono palivo je lepší či horší.
Ono v -30C lze fungovat i na arktickou naftu od Agipu.... Cetanové číslo stejné, jako MaxxMotion Diesel Summer. Cenu si porovnejte sami.
Otázkou je, od kdy a do kdy je MaxxMotion Diesel Summer distribuován.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
To samý u Benziny. Arktická nafta do minus 26 a "normální" do mínus 21. Nicméně na stojanech je údaj pouze u arktické nafty. Na tu normální jsem se musel zeptat u obsluhy. A vzhledem k tomu, že používám VIF na zimu i na léto, tak nějakou arktickou naftu neberu.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4032
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Aktuálně mrazím obyč OMV naftu při -23st a na dně lahvičky už je slušná vrstva parafínu - mnohem větší než u výše testovanýho Shellu...
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4032
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
To, že na dně je vrstva parafínů, je špatně. Mají být v celém objemu. Pokud klesly na dno, už jsou moc velké.
ALE - při -23C by zimní nafta měla mít přesně toto chování. Hranice filtrovatelnosti pro zimní naftu je -20C, tj. parafíny se tvoří už dřív a při teplotě -20C už ucpou testovací sítko.
V mražáku Ti teplota může kolísat. Parafiny se ale rozpustí až při teplotě nad nulou. Takže jestli tam máš třeba -25C a pak teplota roste k -20C, ....
A právě proto nechápu, proč ČOI či ten útvar na ochranu spotřebitelů už dávno neprosadil, že na stojanech s naftou bude cedulka a na ní teplota, při které už to fakt neteče.
ALE - při -23C by zimní nafta měla mít přesně toto chování. Hranice filtrovatelnosti pro zimní naftu je -20C, tj. parafíny se tvoří už dřív a při teplotě -20C už ucpou testovací sítko.
V mražáku Ti teplota může kolísat. Parafiny se ale rozpustí až při teplotě nad nulou. Takže jestli tam máš třeba -25C a pak teplota roste k -20C, ....
A právě proto nechápu, proč ČOI či ten útvar na ochranu spotřebitelů už dávno neprosadil, že na stojanech s naftou bude cedulka a na ní teplota, při které už to fakt neteče.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Problem je, ze to testovaci sitko, pres ktere se test filtrovatelnosti dela uz davno neodpovidaa modernim filtrum v dieselech, takze filtr v aute ti to ucpe mnohem drive, proto si myslim, ze jedine predehrev poradnej pomuze, kterej rozpusti parafiny tesne pred filtrem (nez ho stihnou ucpat a ty co ve filtru uz tam jsou, ty se rozpusti teplou naftou tekouci z predehrevu. "Bohuzel" letosni zima mi zatim neumoznuje toto vyzkouset v praxi - i kdyz i tak bych do potrubi nevidel, zdali to pomaha, takze bych nic nepoznal, jen to jestli auto pojede nebo ne, coz neznamena, ze bez predehrevu by nejelo...
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Ano, máš pravdu.
Ale je jedno, jestli testovací sítko hrubostí odpovídá filtru nebo ne. Proč? Protože nějak změřit ucpání musíš. A jestli se to ucpe při -20C nebo při -18C... Nikdo z nás doma nemá laboratorní teploměr, s třídou přesnosti, co mají v laboratoři.
Berme to jako indikativní údaj, podle kterého se nějak dělí třídy nafty. Pokud ti na pumpě prodají zimní naftu (do cca -20C) a ona ti při -10C zmrzne, je něco špatně.
A hlavně, proč o teplotě filtrovatelnosti nemůžeme být informování před tankováním? Když může být na stojanu tuna reklamy, tak proč tam nemůže být teplota filtrovatelnosti toho, co právě tankuji? Štítek nafta pro mírné klima EN590 je fakt vypovídající...
Ale je jedno, jestli testovací sítko hrubostí odpovídá filtru nebo ne. Proč? Protože nějak změřit ucpání musíš. A jestli se to ucpe při -20C nebo při -18C... Nikdo z nás doma nemá laboratorní teploměr, s třídou přesnosti, co mají v laboratoři.
Berme to jako indikativní údaj, podle kterého se nějak dělí třídy nafty. Pokud ti na pumpě prodají zimní naftu (do cca -20C) a ona ti při -10C zmrzne, je něco špatně.
A hlavně, proč o teplotě filtrovatelnosti nemůžeme být informování před tankováním? Když může být na stojanu tuna reklamy, tak proč tam nemůže být teplota filtrovatelnosti toho, co právě tankuji? Štítek nafta pro mírné klima EN590 je fakt vypovídající...
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Můžeme být informováni a někdy i jsme. Třeba dneska jsem tankoval vervu v Třemošný a před stojanem cedule jako kráva kde psali že verva je do - 26°C. Myslím,že ta cedule tam byla i minule když jsem tankoval (asi před 8 dny)
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů