Úprava airbox. pro KN vložku.

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Úprava airbox. pro KN vložku.

Příspěvek od petulak » 28.12.2012 13:20

P1030991.JPG
P1030992.JPG
P1030993.JPG
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Alon
Junior
Junior
Příspěvky: 342
Registrován: 19.12.2009 15:59
Bydliště: Brno-Mikulov-Hodonín

Re: Úprava airbox. pro KN vložku.

Příspěvek od Alon » 28.12.2012 17:38

Tvůrce promine, ale k čemu je to dobré? 8)
Ford Focus, 1.6zetec r.v 2000, stříbrný hatch
Ford Mondeo 2.0 duratec r.v 2009, liftback, hypotic silver

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Úprava airbox. pro KN vložku.

Příspěvek od petulak » 28.12.2012 19:26

Lepší přísun vzduchu k vložce./ laicky řečeno/
Měřily jsme to na vys. škole technické, obarveným vzduchem.
Čím více rohů pro vzduch,tím horší. A tou původní airb. je.
Ted ti jde bez vírů na celou plochu vložky. Asi tak, laicky řečeno. :mrgreen:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
ZAHRY
.
.
Příspěvky: 6973
Registrován: 08.11.2011 13:20
Bydliště: Olomoucký kraj

Re: Úprava airbox. pro KN vložku.

Příspěvek od ZAHRY » 28.12.2012 19:39

Sikovne a lisacke :palec_nahoru: :bravo22: Jsi se rozjel s temi upravami :palec_nahoru:
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173+PS
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus BAU!!!ST170 r.v. 02 173PS

Ford Focus combi 1,8 TDi Endura, r.v. 01, 90PS - aneb limitovaná série TDDi LPG by kozlow
Zahryho Focusek

Alon
Junior
Junior
Příspěvky: 342
Registrován: 19.12.2009 15:59
Bydliště: Brno-Mikulov-Hodonín

Re: Úprava airbox. pro KN vložku.

Příspěvek od Alon » 29.12.2012 13:59

A jak jsi vyřešil odvětrání z motoru, který je napojený do airboxu? Zní to logicky, vzduch si tam víří jak se mu zachce, je zapotřebí dodržet určitý sklon (výšku nalepení) té nalepené desky?
Ford Focus, 1.6zetec r.v 2000, stříbrný hatch
Ford Mondeo 2.0 duratec r.v 2009, liftback, hypotic silver

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Úprava airbox. pro KN vložku.

Příspěvek od petulak » 29.12.2012 18:15

Odvětrání, hadice z klikov. i z ventildeklu mám do ct filtříku.
Horní okraj desky asi tak 1cm od vložky, když ji tam nasadíš.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
Weismann
Nováček
Nováček
Příspěvky: 48
Registrován: 28.10.2012 15:15
Bydliště: Nymburk

Re: Úprava airbox. pro KN vložku.

Příspěvek od Weismann » 06.01.2013 18:56

a je to nějak poznat při jízdě apod? že bych se do toho vrtnul taky :D
aktuálně: BMW 530D E39 142kw, manual
ex: Ford Mondeo 1.8i 92kw, rok 2001, weitec 30/30, 18" Zetec, black eyes
ex: BMW 325i E36 142kw

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Úprava airbox. pro KN vložku.

Příspěvek od petulak » 07.01.2013 07:49

Jo-je to znát, hlavně při akceleraci-/pod plným plynem/.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
ZonixX
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3165
Registrován: 14.07.2009 22:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava airbox. pro KN vložku.

Příspěvek od ZonixX » 07.01.2013 16:46

- autor promine, ale doporuceni lepit karton do airboxu by jsme mohli presunout do nove sekce Ghetto Mods
- odvetrani odpojene od airboxu zakoncene "filtrikem" neplni svoji funkci a funguje vyrazne hur, nez odvetrani podtlakem do sani (vysledek, rychlejsi degradace olejove naplne)
- uzkym hrdlem sani neni tvar serioveho airboxu
- rozdil pri jizde nepoznas, protoze tohle neprida ani 0,1kW, ani 0,1Nm
Fiesta ST180 '16 Stage 4
Honda Civic FK2 '10

ex: Honda Civic EP2 '02, Nissan 350Z '06, Ford Ka '01, Mondeo ST200

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Úprava airbox. pro KN vložku.

Příspěvek od petulak » 07.01.2013 18:04

Není to karton, ale umělá hmota.
A jak jsem psal: testování v laboratoři Vys. školy technické-Liberec.
/ v nedávných dobách nám zde testovali motory do závodních vozů/
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Úprava airbox. pro KN vložku.

Příspěvek od pbjun » 09.01.2013 11:16

No ono to nebude zas tak "hloupe" jak to tady vyzniva. Dle meho to neni uplne spatna myslenka a spolu se zvetsenim saciho potrubi, vetsi klapky a mirnou upravou toho pridaneho plastu tak aby se tam dal nechat origo odfuk by to nemuselo byt zas tak "neuzitecne". Kazdopadne by to chtelo doladit to uchyceni aby to nevapadalo tak "spartansky" - pouzit misto te tavne pistole treba dvouslozku, vybrousit do hladka aby to vypadalo jako origo a podobne, ja tento projekt chapu jako prvni verzi, verze 1.0 funguje a verze 1.1 uz bude urcite lepsi :)
Kazdopadne necekal bych narust maximalnich vykonu ci Nm ale spise uhlazeni krivky. Urcite planuju neco podobneho, jen to trosku lepe provest a k tomu jeste upravu kobry a potrubi a podobne.

Uživatelský avatar
ZonixX
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3165
Registrován: 14.07.2009 22:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava airbox. pro KN vložku.

Příspěvek od ZonixX » 09.01.2013 13:58

prosim, uhlazeni krivky? ...v zadnem bode prubehu krouticiho momentu ani vykonu diky nalepenemu plastu v boxu nenameris NIC navic.. tipovackou, domacim zvetsenim prumeru sani opet nedosahnes niceho jineho, nez snizeni stavajiciho vykonu, diky snizeni rychlosti proudiciho vzduchu a horsiho plneni valcu, puvodni sani a airbox neni uzke hrdlo, opakuji podruhe..

petulak, bavime se o nejakem zavodaku, nebo lepime plast do serioveho fokuse?
Fiesta ST180 '16 Stage 4
Honda Civic FK2 '10

ex: Honda Civic EP2 '02, Nissan 350Z '06, Ford Ka '01, Mondeo ST200

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Úprava airbox. pro KN vložku.

Příspěvek od pbjun » 09.01.2013 19:14

Ja Ti nic nevymlouvam, jen mohu konstatovat par faktu. Resil jsem vyfuk - vymena katu za sportovni, stredak 1,6 koncak 1,8 - motor sel do otacek stejne jako pred vymenou ale pri 4200ot silne skubnuti a zatah. Vymenil jsem tedy svody za nerez 4-1 a zadny zaskub nebyl, motor se vytacel ochotneji + plynuleji (takze se krivka "uhladila") tak a tedka mi vysvetli proc se tak stalo kdyz zadny takovy zasah prece nic nezmuze :D Takze kdyz uz mam lepe udelany vyfuk, motor je uplne novy, zvetsim prumer sani + vetsi klapku, upravim airbox a necham vlozku KN tak to bude mnohem horsi jo? Vzhledem k tomu ze v adaptacich mam stale docela slusne rezervy - kdyz bude vic vzduchu tak si jednotka dokaze pridat palivo - jo a upozornuji ze u meho motoru neni maf ale map => dokaze pracovat s vetsim mnozstvim vzduchu - souhlasi to?

Uživatelský avatar
ZonixX
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3165
Registrován: 14.07.2009 22:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava airbox. pro KN vložku.

Příspěvek od ZonixX » 09.01.2013 19:22

ve ktere casti sveho prispevku komentujes nalepeni kusu plastu do serioveho airboxu na seriovem motoru? 8O 8O
Fiesta ST180 '16 Stage 4
Honda Civic FK2 '10

ex: Honda Civic EP2 '02, Nissan 350Z '06, Ford Ka '01, Mondeo ST200

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Úprava airbox. pro KN vložku.

Příspěvek od pbjun » 09.01.2013 19:46

Motor seriovy mam takze vsecko souvisi se vsim. Petulak ma snahu ukazat, ze i takova blbost jako je uprava airboxu muze neco prinest a ja dodavam ze kdyz se ta uprava zdokonali + se pridaji dalsi drobne upravy (tak aby bylo auto stale tiche a bezne pouzitelne) tak to muze udelat docela dost. Urcite nad podobnou upravou jakou tady Petulak predvedl uvazuji, jen s tim ze tomu domluvim jeste vic :D

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host