Extra nafta a aditiva - zkušenosti, testy
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Tak určitě není upozornění, že bio nafta ANO/NE od výrobce jen tak pro nic zanic.
Min. kvůli odolnosti hadic.
Ale je tady někdo, kdo to provozuje a má pozitivní zkušenosti?
Min. kvůli odolnosti hadic.
Ale je tady někdo, kdo to provozuje a má pozitivní zkušenosti?
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Ac1D
- Pokročilý
- Příspěvky: 758
- Registrován: 29.06.2010 18:10
- Bydliště: Zdar n/S
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Ja jezdim na eko od jara a zatim pohoda.Ale nemit TDDI a kupovat ji za plnou cenu tak jezdim na normalni protoze zadny klady to nema.Eidž píše:Tak určitě není upozornění, že bio nafta ANO/NE od výrobce jen tak pro nic zanic.
Min. kvůli odolnosti hadic.
Ale je tady někdo, kdo to provozuje a má pozitivní zkušenosti?
Az bude mit auto nulovou zbytkovou hodnotu udelam z nej fritak

Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004
Focus kombi TDDI,66KW,2004
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Tak mazivost asi bez testů v laboratoři nezjistíš. Ale právě tím prodloužíš život čerpadlu a vstřikům.
Hadičky už by jsi měl rozleptané, tj. na 75% bych si troufl říct, že u Tvého modelu jsou už použity materiály, které odolávají biosložce.
Měnil jsi od jara palivový filtr či olejový filtr?
PS:
copak finanční výhoda, při zachování funkčnosti, bez potřeby dodatečných oprav, není výhoda? K čemu mi je Maxxmotion, když pak řeším toto
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=32756
Hadičky už by jsi měl rozleptané, tj. na 75% bych si troufl říct, že u Tvého modelu jsou už použity materiály, které odolávají biosložce.
Měnil jsi od jara palivový filtr či olejový filtr?
PS:
copak finanční výhoda, při zachování funkčnosti, bez potřeby dodatečných oprav, není výhoda? K čemu mi je Maxxmotion, když pak řeším toto
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=32756
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Ac1D
- Pokročilý
- Příspěvky: 758
- Registrován: 29.06.2010 18:10
- Bydliště: Zdar n/S
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Kdyz porovnas naftu a o 2kc levnejsi bionaftu tak usetrene penize nestoji za to riziko co to udela s autem pro par usetrenych stovek.Kdyz ji mas za 1/3 ci 1/2 ceny tak pocitas kolik usetris kdyz budes jezdit rok a na rizika uz tak nemyslis.
Driv sem zkousel ruzne nafty (lepsi cerpacky) a memu autu bylo jedno jestli tam leju Vervu,TopQ atd. jedine DieselTech od Agipu se me zdalo ze motor je o dost hlucnejsi ale zase tahnul pekne vocpoda.Mozna jezdit nejaky to premio celej rok pak by mozna na brzde bylo poznat ze se motor zlepsil o pul procenta.Jak nehlasi nejaky -30st. mrazy tak obyc. nafta s Vifem (ci jinym aditivem) staci.
Jeste k te bio... jediny problemy co vim mela kOkta TDI ze po prvnim natankovani se ten "mazut" z nadrze uvolnil ale stacilo vymenit pal. filtr a kdyz nepocitam KO turbo tak jezdi do dnes bez poruchy
Driv sem zkousel ruzne nafty (lepsi cerpacky) a memu autu bylo jedno jestli tam leju Vervu,TopQ atd. jedine DieselTech od Agipu se me zdalo ze motor je o dost hlucnejsi ale zase tahnul pekne vocpoda.Mozna jezdit nejaky to premio celej rok pak by mozna na brzde bylo poznat ze se motor zlepsil o pul procenta.Jak nehlasi nejaky -30st. mrazy tak obyc. nafta s Vifem (ci jinym aditivem) staci.
Jeste k te bio... jediny problemy co vim mela kOkta TDI ze po prvnim natankovani se ten "mazut" z nadrze uvolnil ale stacilo vymenit pal. filtr a kdyz nepocitam KO turbo tak jezdi do dnes bez poruchy
Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004
Focus kombi TDDI,66KW,2004
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Tak to jenom potvrzuje, že u TDDi nemá nafta s vyšším cetanovým číslem význam - čas vstřiku je pevně daný na čerpadle a tím pádem bez zásahu do časování není využita všechna energie.
A máš pravdu - rozdíl 2-3 Kč není podstatný. Už nevím v kterém vlákně, jestli náhodou i zde, jsem řešil rozdíl 2-3 Kč oproti prémiové naftě vs kvalitní nafta+aditivum. Pro mě byl výsledek ten, že na motoru poznám rozdíl (hlučnost v nízkých otáčkách, záběr a svižnost na přidání plynu) u prémiové nafty. Kvalitní nafta + VIF u mě nedosáhla stejných výsledků. A finanční úspora nebyla přesvědčivá.
Takže se kruhem opět vracím k Vervě.
Maxxmotion je lepší, ale dokud se nevyřeší problém nízké mazivosti, tak už pro mé staré čerpadlo není vhodný. Pro nové vozy to potíž nebude.
Verva splňuje jak mazivost, tak celoroční cetanové číslo. Jediná smůla je, že s příchodem Maxxmotion se cena z +1 Kč zvedla na +1,30 Kč.
A máš pravdu - rozdíl 2-3 Kč není podstatný. Už nevím v kterém vlákně, jestli náhodou i zde, jsem řešil rozdíl 2-3 Kč oproti prémiové naftě vs kvalitní nafta+aditivum. Pro mě byl výsledek ten, že na motoru poznám rozdíl (hlučnost v nízkých otáčkách, záběr a svižnost na přidání plynu) u prémiové nafty. Kvalitní nafta + VIF u mě nedosáhla stejných výsledků. A finanční úspora nebyla přesvědčivá.
Takže se kruhem opět vracím k Vervě.

Maxxmotion je lepší, ale dokud se nevyřeší problém nízké mazivosti, tak už pro mé staré čerpadlo není vhodný. Pro nové vozy to potíž nebude.
Verva splňuje jak mazivost, tak celoroční cetanové číslo. Jediná smůla je, že s příchodem Maxxmotion se cena z +1 Kč zvedla na +1,30 Kč.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5763
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Já jsem po nějaké době zase místo Vervy natankoval MaxxMotion a musím říct, že se mi zdá motor hlučnější než na Vervu. 

- Ac1D
- Pokročilý
- Příspěvky: 758
- Registrován: 29.06.2010 18:10
- Bydliště: Zdar n/S
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
TDDi sezere i fritovaci olej a prijde doba kdy budete tento motor chtit
Ty premio bych zase tak moc nechvalil protoze kdyz to neni zmereny a je to dle sluchu,cichu ci chuti je to jak jedna pani povidala.Jediny kvalitni testovani prokazala lonska zima kde vetsina nafty zamrzala i kdyz byla sotva polovicni teplota nez co tvrdi marketing ze by mela zvladnout.
Kolega v praci tankuje jedine u Shellu a jejich Nitro+ a jak si to chvali pritom v testu ktery zaplatila Benzina dopadl jeste hur nez obycejna.Reklama to tvrdi a za tuhle cenu to prece musi byt lepsi i kdyz to "lepsi" chovani motoru je jen placebo.

Ty premio bych zase tak moc nechvalil protoze kdyz to neni zmereny a je to dle sluchu,cichu ci chuti je to jak jedna pani povidala.Jediny kvalitni testovani prokazala lonska zima kde vetsina nafty zamrzala i kdyz byla sotva polovicni teplota nez co tvrdi marketing ze by mela zvladnout.
Kolega v praci tankuje jedine u Shellu a jejich Nitro+ a jak si to chvali pritom v testu ktery zaplatila Benzina dopadl jeste hur nez obycejna.Reklama to tvrdi a za tuhle cenu to prece musi byt lepsi i kdyz to "lepsi" chovani motoru je jen placebo.
Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004
Focus kombi TDDI,66KW,2004
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
jj, placebo
jen akorád žena, které je šumák, co tankuji, tak mě teď říkala, že to nějak hučí, jestli tomu zase něco není
chápu, že bez měření hluku je to JPP, ale v mém případě a stáří motoru je fakt slyšet rozdíl. Maxxmotion a Verva
U maxxmotion jsem zvědavý, jestli i v zimě budou držet 60 cetanů nebo jestli půjdou dolů. Protože -30 a 60 cetanů jaxi jdou proti sobě.
jen akorád žena, které je šumák, co tankuji, tak mě teď říkala, že to nějak hučí, jestli tomu zase něco není

chápu, že bez měření hluku je to JPP, ale v mém případě a stáří motoru je fakt slyšet rozdíl. Maxxmotion a Verva

U maxxmotion jsem zvědavý, jestli i v zimě budou držet 60 cetanů nebo jestli půjdou dolů. Protože -30 a 60 cetanů jaxi jdou proti sobě.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- dex9
- Nováček
- Příspěvky: 56
- Registrován: 26.05.2012 22:57
- Bydliště: Hustopečskobrněnsko
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
u maxxmotionu zmizely ze stojanu nalepky o 60-ti cetanech uz asi pred trema tydnama, takze temer urcite 60 cetanu mit nebude.Eidž píše:
U maxxmotion jsem zvědavý, jestli i v zimě budou držet 60 cetanů nebo jestli půjdou dolů. Protože -30 a 60 cetanů jaxi jdou proti sobě.
Nicmene jsem ho ted dvakrat nabral a nevidim zadnej rozdil oproti ofiko 60ti-cetanovymu maxxmoušnu. Ale vse ukaze az prichazejici zima

Ford Focus II Turnier 1.8 TDCi FL, r.v. 2008
byl:
Nissan Almera 1.5i sedan, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.6i Sport, r.v.1993
Škoda 120 L, r.v. 1986
byl:
Nissan Almera 1.5i sedan, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.6i Sport, r.v.1993
Škoda 120 L, r.v. 1986
- LUKAŠ
- Test driver
- Příspěvky: 2869
- Registrován: 09.06.2012 12:10
- Bydliště: Prostějovsko
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
OT: a cena je stejná co??dex9 píše: u maxxmotionu zmizely ze stojanu nalepky o 60-ti cetanech uz asi pred trema tydnama, takze temer urcite 60 cetanu mit nebude.

Ford Focus combi 1.8 TDDi Endura, r.v. 2000, GHIA 90PS
Galerka: Lukáškuv Focus (DRÁČEK)


https://www.facebook.com/groups/fordgroups/
Galerka: Lukáškuv Focus (DRÁČEK)



https://www.facebook.com/groups/fordgroups/
- dex9
- Nováček
- Příspěvky: 56
- Registrován: 26.05.2012 22:57
- Bydliště: Hustopečskobrněnsko
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
LUKAŠ:
asi budes zklamanej, ale neni.
asi budes zklamanej, ale neni.
Ford Focus II Turnier 1.8 TDCi FL, r.v. 2008
byl:
Nissan Almera 1.5i sedan, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.6i Sport, r.v.1993
Škoda 120 L, r.v. 1986
byl:
Nissan Almera 1.5i sedan, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.6i Sport, r.v.1993
Škoda 120 L, r.v. 1986
- LUKAŠ
- Test driver
- Příspěvky: 2869
- Registrován: 09.06.2012 12:10
- Bydliště: Prostějovsko
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Byl jsem dnes na Benzině tankovat Vervu a viděl jsem tam nálepku o 60ti cetanech takže Benzina asi nepolevuje 

Ford Focus combi 1.8 TDDi Endura, r.v. 2000, GHIA 90PS
Galerka: Lukáškuv Focus (DRÁČEK)


https://www.facebook.com/groups/fordgroups/
Galerka: Lukáškuv Focus (DRÁČEK)



https://www.facebook.com/groups/fordgroups/
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Benzina ani nepoleví. Drží 60 cetanů celoročně. Daň za to je, že nedosáhne tak nízké teploty filtrovatelnosti. Tj. tak do -26C, ale počítal bych spíš o pár stupňů míň.
Pokud použijí arktickou naftu, tak na pistoli bude modrá sněhová vločka. Pak by měla být do -30C. (Plus mínus).
Pokud použijí arktickou naftu, tak na pistoli bude modrá sněhová vločka. Pak by měla být do -30C. (Plus mínus).
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- vitacz
- Zkušený
- Příspěvky: 1744
- Registrován: 16.06.2008 22:08
- Bydliště: Praha 10
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Maxxx má 61 a tuhnutí při -30.dex9 píše:u maxxmotionu zmizely ze stojanu nalepky o 60-ti cetanech uz asi pred trema tydnama, takze temer urcite 60 cetanu mit nebude.Eidž píše:
U maxxmotion jsem zvědavý, jestli i v zimě budou držet 60 cetanů nebo jestli půjdou dolů. Protože -30 a 60 cetanů jaxi jdou proti sobě.
Nicmene jsem ho ted dvakrat nabral a nevidim zadnej rozdil oproti ofiko 60ti-cetanovymu maxxmoušnu. Ale vse ukaze az prichazejici zima
U nás benzínká stále nálepky má.
A nevím jak jsi přišel na to že 61 cetanů jde pro -30°?
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Protože když maxxmotion přišel do ČR, byla to zima, tak se chlubil tím, že je tuším do -32C.
Kolik má cetanů se ale nedařilo zjistit. Až někdo sem na forum hodil sken produktových listů.
Na jaře, až skončila dodávka zimní nafty, tak zvýšili cetanové číslo na 60.
Kolik má cetanů se ale nedařilo zjistit. Až někdo sem na forum hodil sken produktových listů.

Na jaře, až skončila dodávka zimní nafty, tak zvýšili cetanové číslo na 60.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host