Extra nafta a aditiva - zkušenosti, testy

Moderátor:phofy
Odpovědět

Pouzivate aditiva?

Nemám DPF a nepoužívám aditiva
87
16%
Nemám DPF a občas používám aditiva
84
16%
Nemám DPF a vždy používám aditiva
133
25%
Mám DPF a nepoužívám aditiva
74
14%
Mám DPF a občas používám aditiva
66
12%
Mám DPF a vždy používám aditiva
89
17%
 
Celkem hlasů: 533

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Eidž » 26.11.2012 21:13

Tak určitě není upozornění, že bio nafta ANO/NE od výrobce jen tak pro nic zanic.
Min. kvůli odolnosti hadic.

Ale je tady někdo, kdo to provozuje a má pozitivní zkušenosti?

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Ac1D
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 758
Registrován: 29.06.2010 18:10
Bydliště: Zdar n/S
Kontaktovat uživatele:

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Ac1D » 26.11.2012 23:30

Eidž píše:Tak určitě není upozornění, že bio nafta ANO/NE od výrobce jen tak pro nic zanic.
Min. kvůli odolnosti hadic.

Ale je tady někdo, kdo to provozuje a má pozitivní zkušenosti?
Ja jezdim na eko od jara a zatim pohoda.Ale nemit TDDI a kupovat ji za plnou cenu tak jezdim na normalni protoze zadny klady to nema.

Az bude mit auto nulovou zbytkovou hodnotu udelam z nej fritak :mrgreen:
Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Eidž » 27.11.2012 12:28

Tak mazivost asi bez testů v laboratoři nezjistíš. Ale právě tím prodloužíš život čerpadlu a vstřikům.

Hadičky už by jsi měl rozleptané, tj. na 75% bych si troufl říct, že u Tvého modelu jsou už použity materiály, které odolávají biosložce.

Měnil jsi od jara palivový filtr či olejový filtr?

PS:
copak finanční výhoda, při zachování funkčnosti, bez potřeby dodatečných oprav, není výhoda? K čemu mi je Maxxmotion, když pak řeším toto
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=32756

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Ac1D
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 758
Registrován: 29.06.2010 18:10
Bydliště: Zdar n/S
Kontaktovat uživatele:

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Ac1D » 27.11.2012 17:06

Kdyz porovnas naftu a o 2kc levnejsi bionaftu tak usetrene penize nestoji za to riziko co to udela s autem pro par usetrenych stovek.Kdyz ji mas za 1/3 ci 1/2 ceny tak pocitas kolik usetris kdyz budes jezdit rok a na rizika uz tak nemyslis.

Driv sem zkousel ruzne nafty (lepsi cerpacky) a memu autu bylo jedno jestli tam leju Vervu,TopQ atd. jedine DieselTech od Agipu se me zdalo ze motor je o dost hlucnejsi ale zase tahnul pekne vocpoda.Mozna jezdit nejaky to premio celej rok pak by mozna na brzde bylo poznat ze se motor zlepsil o pul procenta.Jak nehlasi nejaky -30st. mrazy tak obyc. nafta s Vifem (ci jinym aditivem) staci.

Jeste k te bio... jediny problemy co vim mela kOkta TDI ze po prvnim natankovani se ten "mazut" z nadrze uvolnil ale stacilo vymenit pal. filtr a kdyz nepocitam KO turbo tak jezdi do dnes bez poruchy
Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Eidž » 28.11.2012 07:04

Tak to jenom potvrzuje, že u TDDi nemá nafta s vyšším cetanovým číslem význam - čas vstřiku je pevně daný na čerpadle a tím pádem bez zásahu do časování není využita všechna energie.

A máš pravdu - rozdíl 2-3 Kč není podstatný. Už nevím v kterém vlákně, jestli náhodou i zde, jsem řešil rozdíl 2-3 Kč oproti prémiové naftě vs kvalitní nafta+aditivum. Pro mě byl výsledek ten, že na motoru poznám rozdíl (hlučnost v nízkých otáčkách, záběr a svižnost na přidání plynu) u prémiové nafty. Kvalitní nafta + VIF u mě nedosáhla stejných výsledků. A finanční úspora nebyla přesvědčivá.

Takže se kruhem opět vracím k Vervě. :-)

Maxxmotion je lepší, ale dokud se nevyřeší problém nízké mazivosti, tak už pro mé staré čerpadlo není vhodný. Pro nové vozy to potíž nebude.
Verva splňuje jak mazivost, tak celoroční cetanové číslo. Jediná smůla je, že s příchodem Maxxmotion se cena z +1 Kč zvedla na +1,30 Kč. :bebng:

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5762
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Stanley_vy » 28.11.2012 09:23

Já jsem po nějaké době zase místo Vervy natankoval MaxxMotion a musím říct, že se mi zdá motor hlučnější než na Vervu. :nixw:

Uživatelský avatar
Ac1D
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 758
Registrován: 29.06.2010 18:10
Bydliště: Zdar n/S
Kontaktovat uživatele:

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Ac1D » 29.11.2012 00:04

TDDi sezere i fritovaci olej a prijde doba kdy budete tento motor chtit :mrgreen:

Ty premio bych zase tak moc nechvalil protoze kdyz to neni zmereny a je to dle sluchu,cichu ci chuti je to jak jedna pani povidala.Jediny kvalitni testovani prokazala lonska zima kde vetsina nafty zamrzala i kdyz byla sotva polovicni teplota nez co tvrdi marketing ze by mela zvladnout.

Kolega v praci tankuje jedine u Shellu a jejich Nitro+ a jak si to chvali pritom v testu ktery zaplatila Benzina dopadl jeste hur nez obycejna.Reklama to tvrdi a za tuhle cenu to prece musi byt lepsi i kdyz to "lepsi" chovani motoru je jen placebo.
Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Eidž » 29.11.2012 06:56

jj, placebo
jen akorád žena, které je šumák, co tankuji, tak mě teď říkala, že to nějak hučí, jestli tomu zase něco není :mrgreen:
chápu, že bez měření hluku je to JPP, ale v mém případě a stáří motoru je fakt slyšet rozdíl. Maxxmotion a Verva :palec_nahoru:
U maxxmotion jsem zvědavý, jestli i v zimě budou držet 60 cetanů nebo jestli půjdou dolů. Protože -30 a 60 cetanů jaxi jdou proti sobě.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
dex9
Nováček
Nováček
Příspěvky: 56
Registrován: 26.05.2012 22:57
Bydliště: Hustopečskobrněnsko

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od dex9 » 29.11.2012 21:23

Eidž píše:
U maxxmotion jsem zvědavý, jestli i v zimě budou držet 60 cetanů nebo jestli půjdou dolů. Protože -30 a 60 cetanů jaxi jdou proti sobě.
u maxxmotionu zmizely ze stojanu nalepky o 60-ti cetanech uz asi pred trema tydnama, takze temer urcite 60 cetanu mit nebude.
Nicmene jsem ho ted dvakrat nabral a nevidim zadnej rozdil oproti ofiko 60ti-cetanovymu maxxmoušnu. Ale vse ukaze az prichazejici zima :wink:
Ford Focus II Turnier 1.8 TDCi FL, r.v. 2008
byl:
Nissan Almera 1.5i sedan, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.6i Sport, r.v.1993
Škoda 120 L, r.v. 1986

Uživatelský avatar
LUKAŠ
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2869
Registrován: 09.06.2012 12:10
Bydliště: Prostějovsko

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od LUKAŠ » 29.11.2012 21:52

dex9 píše: u maxxmotionu zmizely ze stojanu nalepky o 60-ti cetanech uz asi pred trema tydnama, takze temer urcite 60 cetanu mit nebude.
OT: a cena je stejná co?? :hah:
Ford Focus combi 1.8 TDDi Endura, r.v. 2000, GHIA 90PS


Galerka: Lukáškuv Focus (DRÁČEK)

Obrázek Obrázek
Obrázek
https://www.facebook.com/groups/fordgroups/

Uživatelský avatar
dex9
Nováček
Nováček
Příspěvky: 56
Registrován: 26.05.2012 22:57
Bydliště: Hustopečskobrněnsko

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od dex9 » 29.11.2012 22:06

LUKAŠ:
asi budes zklamanej, ale neni.
Ford Focus II Turnier 1.8 TDCi FL, r.v. 2008
byl:
Nissan Almera 1.5i sedan, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.6i Sport, r.v.1993
Škoda 120 L, r.v. 1986

Uživatelský avatar
LUKAŠ
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2869
Registrován: 09.06.2012 12:10
Bydliště: Prostějovsko

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od LUKAŠ » 30.11.2012 17:33

Byl jsem dnes na Benzině tankovat Vervu a viděl jsem tam nálepku o 60ti cetanech takže Benzina asi nepolevuje :nixw:
Ford Focus combi 1.8 TDDi Endura, r.v. 2000, GHIA 90PS


Galerka: Lukáškuv Focus (DRÁČEK)

Obrázek Obrázek
Obrázek
https://www.facebook.com/groups/fordgroups/

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Eidž » 03.12.2012 05:59

Benzina ani nepoleví. Drží 60 cetanů celoročně. Daň za to je, že nedosáhne tak nízké teploty filtrovatelnosti. Tj. tak do -26C, ale počítal bych spíš o pár stupňů míň.
Pokud použijí arktickou naftu, tak na pistoli bude modrá sněhová vločka. Pak by měla být do -30C. (Plus mínus).

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
vitacz
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1744
Registrován: 16.06.2008 22:08
Bydliště: Praha 10

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od vitacz » 05.12.2012 10:00

dex9 píše:
Eidž píše:
U maxxmotion jsem zvědavý, jestli i v zimě budou držet 60 cetanů nebo jestli půjdou dolů. Protože -30 a 60 cetanů jaxi jdou proti sobě.
u maxxmotionu zmizely ze stojanu nalepky o 60-ti cetanech uz asi pred trema tydnama, takze temer urcite 60 cetanu mit nebude.
Nicmene jsem ho ted dvakrat nabral a nevidim zadnej rozdil oproti ofiko 60ti-cetanovymu maxxmoušnu. Ale vse ukaze az prichazejici zima :wink:
Maxxx má 61 a tuhnutí při -30.
U nás benzínká stále nálepky má.
A nevím jak jsi přišel na to že 61 cetanů jde pro -30°?
Ford Focus 1.8 TDCi 74kW chip 92kW 125HP Kombi 2004 ->Galerie<-
Ford S-Max 2.0 TDCi 103KW - 2011
ObrázekObrázek

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Eidž » 08.12.2012 05:25

Protože když maxxmotion přišel do ČR, byla to zima, tak se chlubil tím, že je tuším do -32C.
Kolik má cetanů se ale nedařilo zjistit. Až někdo sem na forum hodil sken produktových listů. :mrgreen:
Na jaře, až skončila dodávka zimní nafty, tak zvýšili cetanové číslo na 60.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host