1.8 TDCI Podtlakove hadice, solenoidy

Odpovědět
error
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 17.07.2008 16:47

1.8 TDCI Podtlakove hadice, solenoidy

Příspěvek od error » 22.10.2012 10:59

Vedeli by ste niekto prosim poradit ako maju byt zapojene podtlakove hadice na Focus 1.8 TDCI 85KW?
Zistil som, ze solenoid vobec nechce ovladat regulator na turbe, pricom samotny regulator a hadice su vporiadku. Auto nema vykon a je uplne jedno ci je podtlak zapojeny alebo nie je. Neviem ci ide v nudzovom rezime alebo je chyba v ovladani podtlaku alebo mam len zle pozapajane hadice. Auto som kupil pokazene, davam ho dokopy a neviem si s tymto rady.

ECU je bez chybovych kodov,
Cerpadlo repasovane,
Vstrekovace repasovane,
Nadrz a palivovy system vycisteny,
Turbo repasovane,
Sacie potrubie vycistene, EGR zaslepeny

1. Lavy solenoid / spodna koncovkka <-> klapka ?
2. Lavy solenoid / vrchna koncovka ?
3. Stredny Solenoid / stredna koncovka <-> EGR
4. Turbo klapka ?
5. Vakuum ?
6. Airbox


Obrázek
Focus 1.8TDDI, 2000; Focus 1.8 TDCI, 2001; Celica T23 1.8 VVTL-i + turbo GT28RS

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: 1.8 TDCI Podtlakove hadice, solenoidy

Příspěvek od xbobcz » 22.10.2012 13:16

Koukal jsem na tvuj popis a vypada to, ze jestli to mas zapojene jak mas napsane tak mas prehozeny privod podtlaku
a ovladani lopatek turba. Hadice oznacena jako 4 musi jit na hadici od podtlakove vyvevy.
(plastova hadice od vyvevy do posilovace brzd, je tam odbocka pres takove gumove L ktere rado
vypadava)
Hadice 5 jde na podtlakovou banku turba.
Jeste zkus zkontrolovat hadici ktera jde od sani do cidla tlaku MAP (budes ho mit na motorove prepazce). Kdyz je derava tak to vetsinou odstavi turbo na minimum aby se nemohl prefouknout motor. Chce to kdyztak zkusit i diagnostikou jakou hodnotu to cidlo ukazuje a jestli kdyz pridavas tak jde ten tlak trochu nahoru.
Focus II 1.8 TDCi

error
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 17.07.2008 16:47

Re: 1.8 TDCI Podtlakove hadice, solenoidy

Příspěvek od error » 22.10.2012 14:30

Asi mas pravdu, snazil som sa najst aj nejake fotky motorov a dokonca sa mi zda, ze aj hadice 1 a 2 budu prehodene.
Inak vsetky hadice mam vymenene, na map senzor som kupoval uplne novu, aj podtlakovu z pumpy do posilovaca lebo som mal ulomeny prave ten kolik na rozbocke "L"..

Problem je, ze ked hadice zapojim tak ako maju byt - teda prehodim 4 <-> 5 a 1 <-> 2, klapku na turbe mi otvori hned po nastartovani uplne naplno a nechce ju zavriet. Ten solenoid aj zacne cvakat ale vobec nic sa nedeje a klapka na turbe je stale naplno otvorena. V konecnom dosledku sa turbo na volnobeh silno roztoci a tlakuje motor az do "blba"
Mohol by si prosim este skontrolovat zapojenie 1. a 2.?

Skusal som aj MAP senzor z TDDi (neviem ci je rovnaky ale konektor pasoval) a je to bez zmeny. Cez diagnostiku som sledoval hodnoty MAP, pri jazde vo vysokych otackach vyleti aj na 17kpa.
Focus 1.8TDDI, 2000; Focus 1.8 TDCI, 2001; Celica T23 1.8 VVTL-i + turbo GT28RS

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: 1.8 TDCI Podtlakove hadice, solenoidy

Příspěvek od xbobcz » 22.10.2012 14:58

U toho 1 a 2 je to vicemene jedno protoze to je jen klapka v sacim potrubi kterou to pri startu otevre, kdyby to nefungovalo tak ani nenastartujes protoze by do vzduchu nesel zadny vzduch.
To 4 a 5 kdyz prehodis tak to chovani je spravny. Jakmile nastartujes tak musi to tahlo zajet naplno
do ty banky. To je z principu VNT turba dobre. Pak s rostoucim tlakem to povoluje a dava to lopatky dal. Psal jsi ze turbo je po repasu, tak jestli neni nejak spatne nastavena zakladni poloha toho tahla.
Nebo jestli neni nejaky problem v tom elektromagnetickem ventilu, bud je trvale otevreny a drzi to ten podtlak na maximu furt nebo je treba ucpane to odvetrani do airboxu, kterym si to prisava normalni vzduch.
Ty hodnoty map se mi nejak nezdaji, to je asi nejaka chyba v prepisu.
Bez beziciho motoru by MAP mel ukazovat cca 98kPa - barometricky tlak. Kdyz nastartujes tak na volnobeh je to +- kolem 100 a pri jizde na plny plyn by tam melo byt 220kpa. ( pri overboostu az 240kpa)
Focus II 1.8 TDCi

error
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 17.07.2008 16:47

Re: 1.8 TDCI Podtlakove hadice, solenoidy

Příspěvek od error » 22.10.2012 15:07

Neviem ci to rata absolutny tlak alebo ako ale aj na focuse TDDI mi to ukazuje rovnake kraviny. Inak 220kpa je 2.2 BAR, nie je to nejak vela? Cakal by som tlaky tak do 1bar max alebo..??
Tak hadicka 1. a 2. robi dost podstatny rozdiel - ked to zapjim tak ako na obrazku nerobi to ziadne vakuum. Ked naopak, klapku na turbe vcucne hned po nastarovani. Asi ten ventil z jednej strany prepusta.
Nechce sa mi verit, ze na volnobeh ma ist to turbo naplno, normalne pocut ako sa roztoci turbina a citit jak sa natlakuju hadice na IC.
Pre info, ta klapka na sani je standartne naplno otvorena a zatvara sa podtlakom
Naposledy upravil(a) error dne 22.10.2012 16:18, celkem upraveno 1 x.
Focus 1.8TDDI, 2000; Focus 1.8 TDCI, 2001; Celica T23 1.8 VVTL-i + turbo GT28RS

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: 1.8 TDCI Podtlakove hadice, solenoidy

Příspěvek od xbobcz » 22.10.2012 16:00

To cidlo to meri absolutne. Takze je to 2.2Bar na cidle mas 1.2Bar pretlaku.
S tou klapkou v tom sani to musi byt tak ze jak startujes tak ji to musi otevrit.
Je tam jen kvuli tomu kdyz vypinas motor tak zavre privod vzduchu do sani,
aby se ten motor tak neklepal pri tom dobehu. Ja ji na mem aute ani nemam osazenou
takze ti tuhle hadici nezkontroluju jak ma byt spravne a v TISu se mi nepovedlo najit obrazek
ze ktereho by to bylo zrejme.

Koukni na tenhle odkaz co jsem sem daval, je to popis z TISu jak to u toho VNT turba funguje
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 77#p691977

Proste v malych otackach jde to turbo naplno, aby rychle rostl tlak a proto ty VNT turba uz pak bezi naplno v 1800 otackach. Jakmile roste ten tlak reguluje to lopatky a tim to ten tlak snizuje.
Vetsinou se to na volnobeh moc netoci protoze mas malo spalin a tim padem neni moc co by pohanelo to kolo na vyfuku. Tak to bys poznal kolik tlaku ti to dela pri volnobehu. Na mym aute je tam cca 104kPa (absolutne). Kdyz to nechas takhle zapojene a jedes s tim tak to auto tahne normalne nebo to pada do nouzoveho rezimu nebo tak neco?
Focus II 1.8 TDCi

error
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 17.07.2008 16:47

Re: 1.8 TDCI Podtlakove hadice, solenoidy

Příspěvek od error » 22.10.2012 16:27

TIS som presiel aj ja cely a nenasiel som ziadny diagram na tie hadice.
Popravde neskusal som sa na tom vozit ked tu klapku vcucne, bal som sa, ze to tak nema byt. Idem vyskusat a dam vediet.
Focus 1.8TDDI, 2000; Focus 1.8 TDCI, 2001; Celica T23 1.8 VVTL-i + turbo GT28RS

error
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 17.07.2008 16:47

Re: 1.8 TDCI Podtlakove hadice, solenoidy

Příspěvek od error » 22.10.2012 17:39

Bol som sa povozit a je pravda, ze v nizkych otackach to uz taha lepsie ale vo vysokych to netaha uz skoro vobec dokonca a po chvili jazdenia ma to uz nepustilo za 3500rpm. Odpojil som hadicu z IC na volnobehu a skoro ma odfuklo. Fakt pochybujem, ze to ma na volnobeh tak strasne nakladat. Aj ten motor ma dost cudny zvuk na volnobehu a ked sa vypina takisto. Ked ten podtlak odpojim ide lepsie. Inak ved ked sa to turbo na volnobeh tak velmi toci, nemoze byt ani dobre mazane. Cele sa mi to nezda
Focus 1.8TDDI, 2000; Focus 1.8 TDCI, 2001; Celica T23 1.8 VVTL-i + turbo GT28RS

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8 TDCI Podtlakove hadice, solenoidy

Příspěvek od vitut » 22.10.2012 17:53

Pridavam schema rizeni motoru. Najdes tam pekne rozkreslene zapojeni hadicek podtlaku ...
Přílohy
schema.jpg
rozpis.jpg
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: 1.8 TDCI Podtlakove hadice, solenoidy

Příspěvek od Jardak » 22.10.2012 17:54

Nevázne chcípací klapka? Po nastartování motoru má táhlo na turbu zcela zajet do baňky,tzn. turbo jede na plnou účinnost,která se začne po dosáhnutí určitýho plnícího tlaku snižovat oddálením lopatek.
Koukni na tu chcípací klapku,jestli plně otvírá.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

error
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 17.07.2008 16:47

Re: 1.8 TDCI Podtlakove hadice, solenoidy

Příspěvek od error » 22.10.2012 21:06

Chcipaci klapka je urcite ok, potrubie som cistil, klapku tiez.
Takze suma sumarum - auto taha do 3000rpm. Od 3500rpm zacina cukat a ked sa ide do kopca, viac ako 3500rpm ani nepusiti.
Z nejakeho dovodu diagnostika deli tlak 10timi cize 10kpa zodpoveda 100kpa.
Namerany tlak cez diagnotiku bol 250kpa uz niekde pri 2-2500rpm a vacsie hodnoty nezobrazoval.
Pripojil som teda mechanicky boost budik, ktory tlak potvrdil avsak 250kpa bolo tiez jeho maximum.
Pri dosiahnuti 3500rpm zacalo auto cukat a tlak padal skokovito na 130-170kpa.

A este jedna vec. Po nastartovani a vcucnuti regulatora na turbe zacina regulator sycat akoby netesnil (hadice su 100% ok a skusal som ich aj vymienat). Najprv som si myslel, ze po natlakovani netesni potrubie ale sykot bolo pocut aj po vytiahnuti priruby z IC. Je ten sykot normalny?

MAF senzor som cistil, MAP vyzera byt ok, solenoid som takisto rozobral vycistil a premazal gumicku, turbo je po repase :/ koncia mi napady i ked mam este podozrenie na ten MAF a klapku...
Focus 1.8TDDI, 2000; Focus 1.8 TDCI, 2001; Celica T23 1.8 VVTL-i + turbo GT28RS

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: 1.8 TDCI Podtlakove hadice, solenoidy

Příspěvek od xbobcz » 23.10.2012 08:49

MAF muzes skoro vyloucit, tohle auto ho v podstate pouziva pouze pro rizeni EGR.
Ale pro kontrolu - hodnoty MAF by mely byt cca 12g/s na volnobeh a pod plnym plynem
nekde kolem 2500 otacek by ta hodnota mela byt cca 100g/s.
Podle toho co pises tak to vypada, ze to neni schopny regulovat tlak turba.
Je tam ochrana, kdyz jses moc nad pozadovanym tlakem tak to ubere na
davce paliva. To muze byt to cukani od 3500. Protoze pri techto otackach uz by tam
melo byt max 220kPa.
To syceni toho regulatoru je divny, obcas se ozyvaji takove podivne zvuky z
tech solenoidu, ale z toho regulatoru jsem to jeste nevidel.
Moje podezreni je repas toho turba - bud je spatna ta banka toho regulatoru,
nebo pri tom repasu spatne nastavili tu zakladni polohu toho tahla, proto
ti to tlaci tolik na volnobeh a spatne reguluje.
Chce se podivat na hodnoty pozadovany davky paliva(MFDES), tlak MAP -
kolik ti to ted ukazuje na volnobeh? Hlavne zkontrolovat buzeni toho ventilu regulace turba (VGTDC).
Na volnobeh 80% a nekde kolem 1900 otacek to musi zacit prudce padat dolu,
na tech 3500 by tam melo byt cca kolem 40%. Spodni mez regulace je 20% takze
pokud ti to jede dele s touhle hodnotou tak se to snazi ubrat na tlaku co to jde.
Focus II 1.8 TDCi

error
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 17.07.2008 16:47

Re: 1.8 TDCI Podtlakove hadice, solenoidy

Příspěvek od error » 23.10.2012 10:15

Tlak sa mi zda byt vysoky, okolo tych 3000rpm je to mozno aj viac ako 250kpa. Ani MAP ani ten budik viac uz nevedia odmerat. Cize celkom by to davalo zmysel. Po praci skontrolujem MFDES, VGTDC hodnotu bohuzial v diagnotike nemam. Pouzivam kabel F-Super a SW Formidable / Fordscan.
Pozriem este TIS, a skontrolujem nastavenie klapky.

Zatial sa opytam este torchu offtopic, ked som daval dole turbo tak medzi nim a katalyzatorom nebolo tesnenie a nenasiel som ho ani v katalogoch ani v TIS. Moc sa mi to nezda a mam pocit, ze to netesni na 100%
Ma tam teda nieco byt?
Focus 1.8TDDI, 2000; Focus 1.8 TDCI, 2001; Celica T23 1.8 VVTL-i + turbo GT28RS

error
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 17.07.2008 16:47

Re: 1.8 TDCI Podtlakove hadice, solenoidy

Příspěvek od error » 11.11.2012 14:36

Tiahlo som posunul, turbo sa uz na volnobeh tak netoci a v otackach nesklbe. Tiahlo je uplne nakonci, neviem ci je to tak ok.. Nastavoval som to tak, aby pri vysunutom tiahle bolo turbo co najviac zavrete.. Zda sa mi ze by motro mohol tahat aj ocosi lepsie. Vedel by sa k tomu niekto vyjadrit?

Obrázek
Focus 1.8TDDI, 2000; Focus 1.8 TDCI, 2001; Celica T23 1.8 VVTL-i + turbo GT28RS

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti