Výměna řídící jednotky motoru - je možná záměna ?

Uživatelský avatar
Stejsky
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6

Výměna řídící jednotky motoru - je možná záměna ?

Příspěvek od Stejsky » 18.10.2012 08:13

U Fordu Focus 1,8 16V r.v.1999 mám vadnou řídící jednotku motoru.
Intenzivně sháním náhradu ale potřebuji poradit:
Původní jednotka měla označení LP4-331 98AB-12A650-CFG
Jaké označení může mít vhodná náhradní jednotka ?
Lze použít jednotka i z jiného typu benzínového motoru - 1,6 nebo 2,0
vhodného označení a následně ji přeprogramovat pro můj Focus ?
Nouzová varianta je zakoupení originální nové u Fordu, ale ta vyjde i po slevě
pro vozy starší 5 let i s naprogramováním na cca 30.000 Kč :cry:
Děkuji za každou radu a pomoc
Přílohy
řídící jednotka označení.jpg
Naposledy upravil(a) Stejsky dne 18.11.2012 19:03, celkem upraveno 2 x.
Ford Focus hatchback 5dv 1,8 16V Ghia 2000 blue light saphire
Ford Focus kombi 1.8 16V Ghia 1999 state blue " EX Boban car"

Obrázek

Uživatelský avatar
ikoala
Junior
Junior
Příspěvky: 246
Registrován: 18.02.2012 12:08
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Náhrada řídící jednotky motoru

Příspěvek od ikoala » 18.10.2012 08:20


Uživatelský avatar
mikki
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 921
Registrován: 10.01.2012 09:07
Bydliště: Praha 10, Karlovy Vary.

Re: Náhrada řídící jednotky motoru

Příspěvek od mikki » 18.10.2012 09:06

nebo toto ,jen nevím jestli nepotřebuješ i imobilizer jestli to jde přeprogramovat.
http://www.ebay.de/itm/Steuergerat-Moto ... 337a6d9ee0
Ford S-max 2016 Titanium 2.0 132kw
Ford Focus kombi 2005 II Ghia 2,0 107 kW prodáno
Byl Ford Focus kombi 1,8 16v 1999
Byl Ford Escort kombi 1,8 16v 1996 ghia
Byl Ford Escort kombi 1,4 1993

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada řídící jednotky motoru

Příspěvek od vitut » 18.10.2012 13:25

Stejsky: Zkus si vyhledat jednotku nekde na vrakaci, nebo v nabidkach na internetu. Nech si poslat kodove cislo jednotky, kterou bys kupoval a zkus se obratit na clena "xbobcz". On se v techto vecech vyzna, podle me Ti bude schopen poradit, jestli prave takovou jednotku muzes pouzit. Prehrani jednotky (kalibrace + klice) by nemel byt problem, pokud nekdo disponuje originalni diagnostikou ...
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Uživatelský avatar
Stejsky
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6

Re: Náhrada řídící jednotky motoru

Příspěvek od Stejsky » 18.10.2012 13:37

To si počtete:
Na jaře jsem klasicky začal mít znovu problémy s volnoběhem – vysoké otáčky v klidu( cca 1000) i při jízdě (cca 2000 i víc). Jinak jezdilo auto „jak z praku“.
Postupně vyměněn snímač polohy škrtící klapky, čidlo rychlosti, podtlaková hadice odvětrání, sám jsem vyměnil volnoběžný ventil a v zoufalství i lambda sondu.
Na diagnostice v autorizovaném servisu Ford to neukazovalo nic - diagnoza "vadná řídící jednotka" Nová stojí u Fordu cca 25.000, tak jsem začal hledat jinou možnost.
Na základě článku "Opravy řídících jednotek" v posledním čísle časopisu Autoojetiny jsem se rozhodl využít služeb firmy ECUSERVIS pana Daniela Lekse.
Po předchozí velmi vstřícné korespondenci ze strany firmy ECUSERVIS jsem řídící jednotku vymontovat - šílená práce, byla totiž před demontáží chráněna ocelovým krytem - a přesně dle návodu na webových stránkách firmy http://www.ecuservis.eu jsem ji poslal dne 1.10.2012 k opravě.
Zásilka jim v pořádku došla dne 2.10.2012 , o čemž jsem byl informován formou SMS v 9:58 :
"Dobrý den, dnes nám byl doručen Váš balík. V nejbližších dnech se bude na zakázce pracovat. Na tuto zprávu neodpovídejte. Hezký den RIDICI JEDNOTKY a ECU SERVIS Opava.
Firma uvádí, že standardní doba vyhotovení zakázky je do 3 pracovních dnů.
Počítal jsem tedy s tím, že nejpozději do 12.10 budu mít řídící jednotku opravenou a auto pojízdné.
Když jsem se 10.12 telefonicky dotázal na stav zakázky, bylo mi sděleno, že je jednotka neopravitelná a pokusí se sehnat náhradní. Udivilo mě, že v rozporu se stránkami firmy není náhradní jednotka k dispozici, ale budiž.
V pondělí 15.12 jsem se dovolil opět zeptat na stav zakázky.
Bylo mi sděleno, že se jim sešlo velké množství zakázek a na můj dotaz, kdy tedy bude moje jednotka na řadě, mi bylo sděleno, že na ní začnou v pondělí pracovat. Další informace včera odpoledne: náhradní jednotka jim nešla nakodovat, v pátek dostanou další zboží, mám trpělivě čekat Kdy budu mít náhradní jednotku k dispozici je ve hvězdách :evil:
Jedná se bohužel částečně o klamavou reklamu, firma nevyřizuje zakázky z 90% do 3-5 pracovních dnů a nemá skladem desítky typů řídících jednotek Ford, jak tvrdí na svých webových stránkách.
Moje původní jednotka byla funkční, automobil pojízdný, pouze byly problémy s volnoběhem.
Krajní možnost jak mít auto konečně pojízdné, než nechat odtáhnout nepojízdný automobil do autorizovaného servisu FORD a tam namontovat novou řídící jednotku , což vyjde včetně přizpůsobení jednotky dle nabídky Fordu na cca 30.000 Kč + náklady na odtah. Mám ho sice rád, ale tohle je docela síla…

V zoufalství jsem začal shánět náhradní jednotku sám, u Fordu jsem domluvený že když jim tam auto dopravím, tak nemají problém jednotku přizpůsobit. Snad se mi ji podaří sehnat – už mám nějaké nabídky.
Problém je v tom, že mám auto nepojízdné, funkční řídící jednotka je v Opavě a nejdřív ji musím dostat zpátky.
Taky mě už napadlo, že až mi konečně namontujou tu novou jednotku , zaplatím a poprvně nastartuju tak se pudu oběsit, protože to bude furt stejný :cry:
Fakt ale je , že všechno na tu řídící jednotku ukazuje: motor měl poslední dobou na volnoběh nerovnoměrný chod :!:
Ještě mě napadá zapalovací modul, ale to by snad diagnostika ukázala a na chodu motoru za jízdy by to snad bylo poznat :?:

Mám Fordy rád, ale nevím zda po těch trablech ještě půjdu do dalšího :palec_dolu:

Tak mi držte palce, snad na tom vrakáči neskončí, byla by ho škoda…
Nejdřív bych ho nabídnul tady v klubu, než bych ho poslal na "ekologickou likvidaci"
Přílohy
Focus Wolf 2.JPG
Focus Wolf 1.JPG
ochranný kryt.JPG
Naposledy upravil(a) Stejsky dne 18.10.2012 13:45, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus hatchback 5dv 1,8 16V Ghia 2000 blue light saphire
Ford Focus kombi 1.8 16V Ghia 1999 state blue " EX Boban car"

Obrázek

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8452
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Náhrada řídící jednotky motoru

Příspěvek od lucky.jack » 18.10.2012 13:42

ecat ukazuje tyhle čísla na jednotkách jako použitelný:
98AB-12A650-CSG
98AB-12A650-CWJ
98AB-12A650-DAB
98AB-12A650-DBB
98AB-12A650-DBC
XS4F-12A650-GAC
XS4F-12A650-GAD
XS4F-12A650-GAE
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
Stejsky
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6

Re: Náhrada řídící jednotky motoru

Příspěvek od Stejsky » 18.10.2012 13:49

Díky moc, ale co že tam není i ta původní jednotka: 98AB-12A650-CFG :idea:
Ford Focus hatchback 5dv 1,8 16V Ghia 2000 blue light saphire
Ford Focus kombi 1.8 16V Ghia 1999 state blue " EX Boban car"

Obrázek

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8452
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Náhrada řídící jednotky motoru

Příspěvek od lucky.jack » 18.10.2012 14:00

To nevím, ale ecat s tímhle číslem nechce nic mít :nixw:
Nicméně tahle čísla jsou na 1.8 benzín, fofo I. Na jednotku LP4 331.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
Stejsky
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6

Re: Náhrada řídící jednotky motoru

Příspěvek od Stejsky » 18.10.2012 14:14

Díky, sehnal jsem za 3000 Kč jednotku s identickým označením jako má ta původní: LP4-331 98AB-12A650-CFG, tak to zkusím, snad si s tím u Fordu poradí.
Ford Focus hatchback 5dv 1,8 16V Ghia 2000 blue light saphire
Ford Focus kombi 1.8 16V Ghia 1999 state blue " EX Boban car"

Obrázek

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada řídící jednotky motoru

Příspěvek od vitut » 19.10.2012 09:29

Zalezi na tom, jestli vedi, jak nahrat jednotku ...
Jinak ja jsem resil podobne problemy na dieselu a zaryte jsem odmital problemy typu vstriky, setrvak, atp. Pak jsem montoval tempomat a pri te prilezitosti vymenil ridici jednotku. Od te doby ani naznak po nevyrovnanem volnobehu.
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Uživatelský avatar
Stejsky
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6

Re: Náhrada řídící jednotky motoru

Příspěvek od Stejsky » 30.10.2012 12:14

Pokračování story:
Náhradní řídící jednotky jsem nakonec sehnal dvě.
Jednu se zcela identickým označením, druhá se lišila pouze v posledními třemi písmeny:
původní jednotka: LP4-331 98AB-12A650-CFG
náhradní jednotka: LP4-331 98AB-12A650-DAB
Za obě jsem dal 5000 Kč.
Ve firmě ECUSERVIS nedokázali náhradní jednotku sehnat, tudíž mi moji původní zaslali po 3 týdnech zpět :(
Namontoval jsem ji, auto zpojízdnil a objednal se k přizpůsobení náhradní jednotky do mého oblíbeného autorizovaného servisu Ford Maier. Volný termín měli až dnes ,tak jsem vzal obě náhradní jednotky, auto jim ráno odvezl a čekal co se bude dít :?
Před chvílí mi volal přejímací technik pan Rochl a sdělil mi následující:
Po výměně řídící jednotky je volnoběh lepší, ale úplně se to opravit nepodařilo
Došli k závěru, že je vada ještě v převodovce.
Zřejmě ozubené kolo čidla rychlosti - FINIS 1255875, díky kterámu dostává jednotka chybné údaje.
Po odpojení čidla rychlosti funguje volnoběh OK.
V každém případě je po výměně řídící jednotky volnoběh lepší než před výměnou.
Závěr:
Převodovku měnit nebudu, protože jinak funguje bezvadně.
Vyzkouším co to dělá a v nejhorším případě budu jezdit s odpojeným čidlem rychlosti.
Mohu taky namontovat nějaký digitální rychloměr, ale po 40 letech ježdění asi dokážu rychlost zhruba odhadnout.
Že se nebudou načitat ujeté kilometry mi u veterána nevadí...
Pokud máte nějaký jiný nápad sem s ním :idea:
Ford Focus hatchback 5dv 1,8 16V Ghia 2000 blue light saphire
Ford Focus kombi 1.8 16V Ghia 1999 state blue " EX Boban car"

Obrázek

Uživatelský avatar
Konik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2979
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada řídící jednotky motoru

Příspěvek od Konik » 30.10.2012 12:30

A to nestačí vyměnit jenom to čidlo rychlosti?
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)

Uživatelský avatar
Stejsky
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6

Re: Náhrada řídící jednotky motoru

Příspěvek od Stejsky » 30.10.2012 12:45

Právě že čidlo rychlosti - to zasunuté v převodovce - je vyměněné, ale přesto dostává chybné údaje o rychlosti.

Snímač rychlosti vozidla (Vehicle Speed Sensor, VSS)
Snímač rychlosti vozidla je malý generátor, jehož rotor je spojen s ozubeným kolem uvnitř krabice převodovky. Během jedné otáčky tento senzor generuje 8 pulzů, každých 8000 pulzů odpovídá jedné ujeté míli. VSS je elektromagnetický senzor, jehož výstupním signálem je sinusoida. Její kmitočet je přímo úměrný rychlosti pohybu automobilu. Při pomalé jízdě snímač vydává signál s nízkým kmitočtem. V závislosti na zvýšení rychlosti auta se stejnou měrou zvyšuje kmitočet výstupního signálu. Signál rychlosti jízdy vyžadují některé dílčí systémy vozidla včetně tempomatu a řídící jednotky. EEC používá tento signál pro programy ke snižování emisí a funkci omezovače rychlosti. Pokud není automobil s manuální převodovkou vybaven snímačem VSS, může při zpomalování vlivem uplatnění programu pro snížení emisí dojít i k nechtěnému zhasnutí motoru.

Nedovedu si představit, co se na tom rotoru mohlo pokazit (ulomit, ohnout, uvolnit, posunout ...)
viz obrázek díl 7M118, jde od něho červená šipka k čidlu rychlosti 9E731

Ale u Fordu je asi možné všechno :evil:
Přílohy
Převodovka - generátor pro čidlo rychlosti.jpg
Ford Focus hatchback 5dv 1,8 16V Ghia 2000 blue light saphire
Ford Focus kombi 1.8 16V Ghia 1999 state blue " EX Boban car"

Obrázek

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada řídící jednotky motoru

Příspěvek od vitr73 » 05.11.2012 05:57

no podle meho badani bys vadny krouzek na diferaku videl pri pomale rychlosti ze by houpala rucicka tachometru...jinak jednotka si bere udaj z cidla taky a zajima ji jen jestli jedes a nebo stojis a podle toho prepina rizeni volnobehu. ja bych to videl osobne na volnobezny ventil-jde tezko a reaguje se zpozdenim a proto to chcipe...jen muj nazor...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
Stejsky
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6

Re: Náhrada řídící jednotky motoru

Příspěvek od Stejsky » 09.11.2012 21:34

Pokračování nekonečné ságy o výměně řídici jednotky :dih:
Vzhledem k tomu, že mám svýho fofana rád, dal jsem mu ještě šanci a odvezl jsem ho v 5.11 do neznačkového a neautorizovaného servisu GARANT v Praze. Moc jsem si od toho nesliboval a už jsem byl předběžně domluven s FOKIM (kterému tímto moc děkuji za ochotu), že by se mi na to podíval. Dal jsem jim k tomu podrobný popis, jaké závady se projevují na chodu motoru a co všechno se s motorem za posledního půl roku dělalo.
Čas ubíhal a moc jsem ve šťastný konec nedoufal. Včera odpoledne mi ze servisu volali, že je auto hotový a můžu si ho vyzvednout. Domluvil jsem se na dnešek a ještě jsem jim ráno volal, jestli by mi vyměnili palivový filtr - při 160t.km na to měl nárok - a zkontrolovali olej v převodovce.ˇ
Odpoledneš jsem byl auto vyzvednout a utrpěl jsem šok :lol:
Takové jednání jsem u Fordu Maier, kam jezdím už 7 roků nikdy nezažil.
Přejímací technik zavolal přímo mechanika, který auto opravoval a ten mi 15 minut podrobně vysvětloval celý postup vyhledání jednotlivých závad a jejich odstranění:
Při hledání závad byla použita OBD diagnostika, paralelní měření osciloskopem a v případě zjišťovaní netěsnosti v sání i stetoskop.
Zjištěné a odstraněné závady
1. Kabel prvního válce probíjel na koncovce indukční cívky - výměna kompletní sady zapalovacích kabelů
2. Opotřebené svíčky - když jsem auto kupoval od Bobana mělo najeto cca 135 t.km a v inzerátu bylo uvedeno "po výměně svíček", takže jsem se o svíčky zatím nestaral - najeto 158 t.km.
Fak je že vymontované svíčky MOTORCRAFT Platinum byly úplně v háji.
3. Zjištěno špatné ukostření - opraveno
4. Nová lambda sonda neznačková GETZ zakoupená na AUKRU a vyměněná v září je vadná - namontována zpět původní - nechal jsem ji k dispozici v swervisu.
5. Nový volnoběžný ventil neoriginální GETZ dodaný včetně těsnění netěsní - oprava netěsnosti
6. Chybějící podtaková hadice k regulátoru tlaku paliva - tak jsem již auto koupil - oprava.
7. Prasklá hadice mezi škrtící klapkou a MAF sensorem - opraveno - doporučena výměna za novou.
8. Vadný snímač posilovače řízení - doporučena výměna.
9. Palivový filtr - výměna
10. Kontrola hladiny oleje v převodovce - OK.
Zbytečně vyměněná řídící jednotka s označením 98AB-12A650-DAB hlásila chybu:
P0325 okruh snímače porucha - jedná se o čidlo klepání, které ale na tomto motoru 1,8 není a jednotka ho tedy zbytečně hledá.
Je možné, že tato řídící jednotky byla z motoru 1,6, který čidlo klepání má :?:
Fungovala by vůbec bez problémů na motoru 1,8 :!: :?:

Nicméně po odstranění všech výše uvedených závad je chod motoru zcela v pořádku, projevuje se pouze drobná prodleva v růstu otáčkách motoru při rozjezdu, která je zřejmě způsobena výše uvedenou chybou. Jinak je volnoběh i chod motoru v celém rozsahu otáček zcela OK.
Pokud bych chtěl tuto zcela nepodstatnou vadu odstranit, byla doporučena zpětná montáž původní řídící jednotky.
Mechanikovi jsem po této přednášce řekl, že před ním za profesionálně odvedenou práci smekám :bravo22:
Dostal tuzera a jediné co pro Autoservis Garant mohu udělat je doporučit jejich služby všem členům klubu, kteří netrvají na autorizovaném servisu. Majitelé starších fordů to asi ocení...

Při jízdě domů jsem byl nadšený :Dancer: , tak už jsem se s fofanem půl roku nesvezl.
Přesto jsem po návratu domů vzal původní jednotku a vyměnil ji. Naivně jsem si myslel, že půjde znovu použít. Při pokusu o nastartování jsem ale zjistil, že ji imobilizer nenačte a jednotku by bylo třeba znovu nakodovat, což umí dle mých zkušeností pouze autorizovaný servis FORD.
Rozjel jsem se tedy v pracovní kombinéze do Fordu Maier za přejímacím technikem p.Rochlem.
Po jejich odborné diagnostice v září bylo doporučeno "výměna řídící jednotky, převodovky" :evil:
Čekal jsem alespoň trochu profesionální cti, omluvu a rychlé vyřízení :dih:
Když jsem p.Rochlovi ukázal fakturu ze servisu GARANT s podrobným popisem a vyúčtováním provedených prací s neskrývaným despektem si ho prohlédl a zeptal se co chci.
Vysvětlil jsem mu tedy problém s řídící jednotkou a čekal na jeho reakci.
on: "To Vám to nejezdí ?!"
já: " Jezdí , ale ta nová zbytečně vyměněná jednotka hledá čidlo klepání a hlásí to chybu"
on " Čidlo klepání ???"
já "No na motoru 1,8 není"
on " A co tedy chcete ?"
já " Vyměnit a nakodovat za tu původní řídící jednotku"
on "Proč, když Vám tehdy řekli že je vadná ?"
já " Na moji SMS odpověděli, že se domnívají, že může být vadná "
on (zoufale listujíc v diáři) " Já mám ale úplněn plno, snad až příští pátek"
já " Sice jsem už měsíc bez auta, ale tak si mě tam napište"

Závěr: Prosím Vás o radu, jestli mám výměnu řídící jednotky za původní riskovat.
Zítra vezmu auto na delší projížďku a pokud bude vše OK, jsem rozhodnutý už to neřešit.
Vrtá mi ale v hlavě, jestli si nová řídící jednotka poradí s chybějícím čidlem klepání a časem se nerozsvítí kontrolka motoru :?: :!:
Díky moc
Naposledy upravil(a) Stejsky dne 09.11.2012 21:57, celkem upraveno 2 x.

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host