1.8 TDCI biely dym aj za tepla
-
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 17.07.2008 16:47
1.8 TDCI biely dym aj za tepla
Zdravim,
Nedavno som si kupil Focus 2001 1.8 TDCI 85kw (F9DA) s vadou vstrekovacov. Vstrekovace aj cerpadlo boli skutocne vadne isli na repas, vycistil som cely palivovy system vratane nadrze. Nove kody vstrekovacov som sa pokusal nakodovat, no neviem ci uspesne, nakolko moj lacny kabel kody vstrekovacov vie iba zapisat, nie citat.
Po nastartovani vyzeralo byt vseko uplne ok, motor startuje na prvy sup, ide pravidelne, bez klepania avsak po chvili od nastartovania sa zacne valit z vyfuku husty, tazky biely dym. Auto neprestava dymit ani po zahriati, do otacok ide na volnobeh normalne ale pri rozbehu nema ziaden vykon a sem tam cukne. Po skusobnej jazde a vypnuti motora sa este stale valil dym niekde od turba/katalyzatora. Voda nemizne a ECU je bez akehokolvek chyboveho kodu.
Hned ma napadlo turbo, dal som ho na repas ale vratilo sa vycistene a vyvazene s tym, ze mechanicky je uplne vporiadku a ziaden olej nepusta.
Kompresie merane za studena skoro identicke na vsetkych valcoch 24-25bar, z coho sudim ze piest prepaleny asi nebude.
Jedina vec, ktorou som si neni na 100% isty su rozvody, nakolko zatial nemam aretacny kolik na kluku a robil som ich "od oka" podla ciarok..podotykam ale ze motor neklepe ide pravidelne a startuje krasne.
Neviem ci mam turbo namontovat naspat a skusit sa pohrat s rozvodami alebo dat dole hlavu a rozoberat blok. Skuste prosim poradit
Nedavno som si kupil Focus 2001 1.8 TDCI 85kw (F9DA) s vadou vstrekovacov. Vstrekovace aj cerpadlo boli skutocne vadne isli na repas, vycistil som cely palivovy system vratane nadrze. Nove kody vstrekovacov som sa pokusal nakodovat, no neviem ci uspesne, nakolko moj lacny kabel kody vstrekovacov vie iba zapisat, nie citat.
Po nastartovani vyzeralo byt vseko uplne ok, motor startuje na prvy sup, ide pravidelne, bez klepania avsak po chvili od nastartovania sa zacne valit z vyfuku husty, tazky biely dym. Auto neprestava dymit ani po zahriati, do otacok ide na volnobeh normalne ale pri rozbehu nema ziaden vykon a sem tam cukne. Po skusobnej jazde a vypnuti motora sa este stale valil dym niekde od turba/katalyzatora. Voda nemizne a ECU je bez akehokolvek chyboveho kodu.
Hned ma napadlo turbo, dal som ho na repas ale vratilo sa vycistene a vyvazene s tym, ze mechanicky je uplne vporiadku a ziaden olej nepusta.
Kompresie merane za studena skoro identicke na vsetkych valcoch 24-25bar, z coho sudim ze piest prepaleny asi nebude.
Jedina vec, ktorou som si neni na 100% isty su rozvody, nakolko zatial nemam aretacny kolik na kluku a robil som ich "od oka" podla ciarok..podotykam ale ze motor neklepe ide pravidelne a startuje krasne.
Neviem ci mam turbo namontovat naspat a skusit sa pohrat s rozvodami alebo dat dole hlavu a rozoberat blok. Skuste prosim poradit
Focus 1.8TDDI, 2000; Focus 1.8 TDCI, 2001; Celica T23 1.8 VVTL-i + turbo GT28RS
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: 1.8 TDCI biely dym aj za tepla
Prvně bych udělal pořádně rozvody a pak někoho s pořádnou diagnostikou ať spolehlivě zadá kódy a zkontroluje potřebný parametry za chodu motoru.
Když má motor tlaky,mechanicky bude asi v pořádku a po sundání hlavy toho moc nezjistíš. Bílej dým je nespálená nafta. Co EGR ventil,není seklej v otevřený poloze? Ale to by kouřilo spíš černě....
Když má motor tlaky,mechanicky bude asi v pořádku a po sundání hlavy toho moc nezjistíš. Bílej dým je nespálená nafta. Co EGR ventil,není seklej v otevřený poloze? Ale to by kouřilo spíš černě....
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 17.07.2008 16:47
Re: 1.8 TDCI biely dym aj za tepla
EGR som este neodmontoval, no nevyzera dobre. Je hodne mastne. Kazdopadne taky extremny dym a slaby vykon by nemal byt ani pri zaseknutom EGR. Obavam sa jedine toho, ze to budem 2 dni skladat, potom zistim, ze je chyba v motore a zase to bude musiet ist cele von. Njaprv som si myslel, ze sa pali olej ale neviem ako by sa tam dostal ked su turbo a kompresie ok.. Myslel som, ze nafta dymi na cierno, co mi povedal aj chalan, ktory repasoval vstreky a cerpadlo
Focus 1.8TDDI, 2000; Focus 1.8 TDCI, 2001; Celica T23 1.8 VVTL-i + turbo GT28RS
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: 1.8 TDCI biely dym aj za tepla
Jak se auto chovalo než jsi zněj vyndal vstřiky a čerpadlo?
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 17.07.2008 16:47
Re: 1.8 TDCI biely dym aj za tepla
Nedalo sa nastartovat, vpodstate trysky boli vybrate. Ked som ich namontoval naspat, auto sa pri startovani tvarilo, ze by uz aj chytilo ale motor nakoniec nenaskocil. Netreba stelovat predvstrek?
Evidentne tam nieco dohorieva kedze to dymi aj po vypnuti motora. Otazne je, ci je to nafta, olej alebo voda. Dym bol ale husty, nechcelo ho ani rozfukat poriadne, vodu by som tym padom asi vylucil. Keby to mala byt nafta, malo by to dymiet hned po starte..iba zeby ju nespaluje a hromadi sa niekde katalyzatore. Sedelo by mi to na olej ale neviem odkial by sa tam dostal
Evidentne tam nieco dohorieva kedze to dymi aj po vypnuti motora. Otazne je, ci je to nafta, olej alebo voda. Dym bol ale husty, nechcelo ho ani rozfukat poriadne, vodu by som tym padom asi vylucil. Keby to mala byt nafta, malo by to dymiet hned po starte..iba zeby ju nespaluje a hromadi sa niekde katalyzatore. Sedelo by mi to na olej ale neviem odkial by sa tam dostal
Focus 1.8TDDI, 2000; Focus 1.8 TDCI, 2001; Celica T23 1.8 VVTL-i + turbo GT28RS
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: 1.8 TDCI biely dym aj za tepla
Předvstřik si řídí ECU a podle toho otevírá vstřiky,u CR na poloze vysokotlakýho čerpadla nezáleží,čerpadlo jenom tlačí naftu. Důležitá je poloha klika vs. vačka. Kdybych nevěděl,že jsou vstřiky po opravě,řekl bych,že uchcávaj.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 17.07.2008 16:47
Re: 1.8 TDCI biely dym aj za tepla
No dufam, ze su dobre urobene. Oprava s cerpadlom stala vyse 1100eur bez DPH.. Na 2.0 TDCI sa zevraj zvykli ohnut ojnice a prejavovalo sa to velmi podobne. Neviem ako to je pri 1.8 TDCI.. Zaujimave bolo, ze ked som sa snazil zistit hornu uvrat pomocou tycky, ktoru som strcil do valca, bola podla mna na inom mieste ako znacky na remenici... Snazim sa zohnat ten aretacny kolik, zatial neuspesne.. uvidi sa
Focus 1.8TDDI, 2000; Focus 1.8 TDCI, 2001; Celica T23 1.8 VVTL-i + turbo GT28RS
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: 1.8 TDCI biely dym aj za tepla
Kdyby byly ohnutý ojnice,tak po zahřátí by jel normálně. Navíc 1,8 TDCi je starý poctivý kus železa....
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti