
Extra nafta a aditiva - zkušenosti, testy
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Pred par lety (2roky zpet) svara chtel v nachode natankovat premionou shell naftu a zamrzlej stojan pri -7 - sama pumparka cucela a rekla, ze to asi zamrzlo a prej nejste z COI
- no co me dostalo nejvic je, ze po nem chtela zaplatit tu 1,-Kc co stojan ukazal...

ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
- mickielli15
- Pokročilý
- Příspěvky: 787
- Registrován: 27.01.2009 03:54
- Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
No pokud chce někdo zaplatit 1Kč u zamrzlého stojanu, tak je to prostě smutnej případ...
. Tu bych nechtěl mít doma
, je prostě vidět, ze u shellu jí přímo hledali, takovej zaměstnanec přesně zapadá do firemní shell - strategie... vydřít doslova každou korunu.. 






Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition 



- LUKAŠ
- Test driver
- Příspěvky: 2869
- Registrován: 09.06.2012 12:10
- Bydliště: Prostějovsko
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Tak to je teda dobrý, já bych jí řekl narovinu že jsem ať je sranda
Myslíte že už mají tu nemrznoucí naftu čerpačky??

Myslíte že už mají tu nemrznoucí naftu čerpačky??
Ford Focus combi 1.8 TDDi Endura, r.v. 2000, GHIA 90PS
Galerka: Lukáškuv Focus (DRÁČEK)


https://www.facebook.com/groups/fordgroups/
Galerka: Lukáškuv Focus (DRÁČEK)



https://www.facebook.com/groups/fordgroups/
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Od rijna se zavazi prechodova, takze jak kde a podle vytoce. Jinak zimni je tusim od 1. prosince, Benzina zavazi zimni uz od pulky listopadu.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- pj$lf
- Junior
- Příspěvky: 351
- Registrován: 25.08.2010 12:20
- Bydliště: Praha
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
frantik.17: Jo tohle nemily prekvapeni na Krejcarku jsem taky zazil. Natankuju plnou a kdyz vracim pistol do stojanu tak jsem si toho vsimnul
. Priste si to radsi zkontroluju pred tankovanim. Doufam ze s tim neco udelaji. Mam to kousek a cenovku tam maj vzdycky na Prahu peknou...

-
- .
- Příspěvky: 8183
- Registrován: 26.01.2009 22:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Já právě jezdím z práce hned tam, mám to z náměstí republiky co by kamenem dohodil, a na bílé hoře je rozdíl mnohdy i 4 kč
Jo jo, včera jsem tam byl znova a baňka průzračná jak lesní studánka, asi si to natankoval někdo do plný

Jo jo, včera jsem tam byl znova a baňka průzračná jak lesní studánka, asi si to natankoval někdo do plný

ST 340 by DreamScience ( 343PS 242kW 547Nm )
EX: Mondeo Mk4 Titanium S
EX: Mondeo Mk4 Titanium S
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4033
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Já dneska do Transita na zkoušku... Verva žlutá jak chcanky, asi plná řepky...
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Aspon to bude hezky mazat 

Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
-
- .
- Příspěvky: 8183
- Registrován: 26.01.2009 22:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Asi jsem mimo mísu...když je tam řepka je to špatně??
ST 340 by DreamScience ( 343PS 242kW 547Nm )
EX: Mondeo Mk4 Titanium S
EX: Mondeo Mk4 Titanium S
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Výhoda nafty s řepkou - lepší mazivost.
Nevýhoda - menší oxidační stabilita tzn. omezená doba skladovatelnosti. Dále u některých piezo vstřikovačů dochází vzhledem k vodivosti této nafty a vyššímu ovládacímu napětí piezo vstřiků k elektrolíze a tím k poškození vstřiků. Taky kovy z řepky můžou zanášet vstřiky.
Nevýhoda - menší oxidační stabilita tzn. omezená doba skladovatelnosti. Dále u některých piezo vstřikovačů dochází vzhledem k vodivosti této nafty a vyššímu ovládacímu napětí piezo vstřiků k elektrolíze a tím k poškození vstřiků. Taky kovy z řepky můžou zanášet vstřiky.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- .
- Příspěvky: 8183
- Registrován: 26.01.2009 22:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Aha, dík 

ST 340 by DreamScience ( 343PS 242kW 547Nm )
EX: Mondeo Mk4 Titanium S
EX: Mondeo Mk4 Titanium S
- pj$lf
- Junior
- Příspěvky: 351
- Registrován: 25.08.2010 12:20
- Bydliště: Praha
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Ja tam naposledy tankoval cca pred mesicem, takze ten curbes tam plaval celkem dlouho. Doufam ze to byla jenom nejaka jedna spatna zavazka a pri dalsim takovani taky narazim na kristalovou studankufrantik.17 píše:Jo jo, včera jsem tam byl znova a baňka průzračná jak lesní studánka, asi si to natankoval někdo do plný

-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Od 1. 12. by měla z pistole téct už zimní nafta (neplést s arktickou). Proto rafinerie od 15. 11. už distribuuje zimní naftu, aby podle výtoče se to dostalo všude. Takže pokud má pumpa velkou výtoč, lze zimní naftu (filtrovatelnost kolem -20C) natankovat už dřív.Sagic píše:Od rijna se zavazi prechodova, takze jak kde a podle vytoce. Jinak zimni je tusim od 1. prosince, Benzina zavazi zimni uz od pulky listopadu.
To se ovšem týká základní nafty. Pokud pumpa má v nabídce prémiové palivo, tak tam je situace jiná. Díky aditivům to je lepší. Verva do -26C, Maxxmotion do -32C a od Agipu ta lepší nafta (Ultimate?) je do -32C. Jsem zvědavý na Maxxmotion, protože loňskou zimu neměli 60 cetanů, právě kvůli filtrovatelnosti do -32C. Proto v loni byly všude letáčky, že mají do -32C, ale kolik to má cetanů ani ťuk. Oproti tomu Verva, která deklaruje 60 cetanů celoročně, je "jen" do -26C.
2mickielli15: já bohužel na mé stáří motoru (235 tis. km, FFI) musím konstatovat, že Maxxmotion není pro mě to pravé ořechové. Celé léto jsem na to jezdil, spotřeba šla ještě o 0,2 až 0,4 l dolů, oproti Vervě, tj. fakt Maxxmotion lepší. A motor mě v nízkých otáčkách a na volnoběch přišel ještě tišší. Fakt jak benziňák. Ale to je dáno i Delphi vstřikovači, to se Siemens klapáním nemá nic společného

Vrátil jsem se k Vervě a teď v okolí hledám Agip s jejich prémiovou naftou. Ale mapy.cz či google tuto firmu neznají a není tak ani telefon, aby si člověk zavolal. Web agipu je jedním slovem strašný. Ale třeba je to proto, že neplatí IT lidi, co sedí u kompu a mají jen lidi, co fakt dělají

Nicméně, několik let po sobě, Agip s tou prémiovou naftou dopadl dobře, mají arktickou naftu (obvykle) už teď. Ale jen v té prémiové variantě. Nebo i v Dieseltech je k mání arktická už teď?
Jinak Shell - nezklamal. Jejich marketing je prostě boží a měli by psát učebnice a učit na školách. Prostě to chce uznat, že jsou v marketingu dobří. Ale už tam netankuji ani benzin do sekačky

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Odpoved clena v jinem tematu:
Dotaz na zimní naftu:
Vážený pane,
k vašemu dotazu vám zasílám níže uvedené informace:
kvalita motorové nafty je předepsána evropkou a českou normou jakosti ČSN EN 590-tento normotvorný štítek je uveden na každém výdejním stojanu u čerpacích stanic naší společnosti a s textem motorová nafta bezirná mírné klima .
To znamená ve vztahu k zimnímu období a povinnému parametru filtrovatelnosti , že v současné době je na našich čerpacích stanicích tzv přechodová kvalita tj.třída D s filtrovatelností -10°C . To platí jak pro Diesel TOP Q tak pro VERVA diesel . Od 16. listopadu začínají rafinerie vyrábět zimní naftu třída F s filtrovatelností
minus 20°C . A od 1. prosince musí být v celé sítí povinně tato zimní nafta třídy F opět to platí pro Diesel TOPQ i pro VERVA Diesel.
Následně podle vývoje teplot naše společnost upravuje filtrovatelnost u prémiové nafty VERVA diesel na - 26°C . (Např. v minulé zimě to bylo od 10. prosince do 15. února ). Obsluhy čerpacích stanic bude včas informována . Navíc výdejní místa s takto zlepšenou filtrovatelností budou označena specielním symbolem "kolečko s modrou vločkou a textem nafta pro silné mrazy.
Prémiová nafta je celoročně nadstandardně upravena aditivací ,kde vylepšujeme celou řadu užitných vlastností , mazivost ,posílení oxidační stability ,detergence ,ochrany proti korozi ,snížená pěnivost.
a velký důraz je kladen na vysoké cetanové číslo 60 jednotek. Čím je tato hodnota vyšší tím je nafta kvalitnější , zároveń usnadňuje v zimě právě studené starty .
Do vybraných zejména horských lokalit při extrémních mrazech nasazujeme arktickou naftu třídy 2, která má povinný parametr filtrovatelnost -32°C .
Z praxe minulých zim se to týká cca 40-50stanic , seznam stanic bude zveřejněn na našem webu a výdejní místa,stojany budou označena opět specielním symbolem .
S pozdravem
ing. Václav Loula
ředitel jakosoti
BENZINA,s.r.o.
Dotaz na zimní naftu:
Vážený pane,
k vašemu dotazu vám zasílám níže uvedené informace:
kvalita motorové nafty je předepsána evropkou a českou normou jakosti ČSN EN 590-tento normotvorný štítek je uveden na každém výdejním stojanu u čerpacích stanic naší společnosti a s textem motorová nafta bezirná mírné klima .
To znamená ve vztahu k zimnímu období a povinnému parametru filtrovatelnosti , že v současné době je na našich čerpacích stanicích tzv přechodová kvalita tj.třída D s filtrovatelností -10°C . To platí jak pro Diesel TOP Q tak pro VERVA diesel . Od 16. listopadu začínají rafinerie vyrábět zimní naftu třída F s filtrovatelností
minus 20°C . A od 1. prosince musí být v celé sítí povinně tato zimní nafta třídy F opět to platí pro Diesel TOPQ i pro VERVA Diesel.
Následně podle vývoje teplot naše společnost upravuje filtrovatelnost u prémiové nafty VERVA diesel na - 26°C . (Např. v minulé zimě to bylo od 10. prosince do 15. února ). Obsluhy čerpacích stanic bude včas informována . Navíc výdejní místa s takto zlepšenou filtrovatelností budou označena specielním symbolem "kolečko s modrou vločkou a textem nafta pro silné mrazy.
Prémiová nafta je celoročně nadstandardně upravena aditivací ,kde vylepšujeme celou řadu užitných vlastností , mazivost ,posílení oxidační stability ,detergence ,ochrany proti korozi ,snížená pěnivost.
a velký důraz je kladen na vysoké cetanové číslo 60 jednotek. Čím je tato hodnota vyšší tím je nafta kvalitnější , zároveń usnadňuje v zimě právě studené starty .
Do vybraných zejména horských lokalit při extrémních mrazech nasazujeme arktickou naftu třídy 2, která má povinný parametr filtrovatelnost -32°C .
Z praxe minulých zim se to týká cca 40-50stanic , seznam stanic bude zveřejněn na našem webu a výdejní místa,stojany budou označena opět specielním symbolem .
S pozdravem
ing. Václav Loula
ředitel jakosoti
BENZINA,s.r.o.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
8. 11. jsem tankoval u Agipu (řetězec Eni) DieselTech. Jde o již aditivovanou naftu. Cena slušná, navíc už teď, ač to norma nenařizuje, distribuují palivo do -20C!
Zatím je na hodnocení brzy, ale po 80 km pozorují ještě lepší chování v nízkých otáčkách, než na Vervu, kolem 3 tis. ot. mě to přijde naopak hlučnější. Ale sluch je subjektivní.
Na akceleraci mě to přijde snad lepší.
Spotřeba zatím dle nepřesného BC 5,3 l / 100 km.
Vše jsou zatím průběžné výsledky, je potřeba vyjet min. 1 nádrž, aby ŘJ poznala případnou změnu v cetanovém čísle a upravila čas a délku předvstřiku.
Co na Eni hodnotím negativně, že jejich web je z dob krále klacka a najít tam informaci je skoro nemožné. Navíc mám chaos v tom, jakou naftu vlastně dělají - DieselTech a Ultimate? V HK, Pce, Hořice, Chvojenec - mají jen DieselTech. O Ultimate neslyšeli. Kde tedy můžu koupit Ultimate, pokud existuje???
Co mě naopak k Agipu přilákalo je to, že už teď mají naftu do -20C a věřím tomu, že v prosinci už budou mít arktickou. S ropákem je totiž potřeba tankovat zimní naftu dřív, než přijdou mrazy.
Zatím je na hodnocení brzy, ale po 80 km pozorují ještě lepší chování v nízkých otáčkách, než na Vervu, kolem 3 tis. ot. mě to přijde naopak hlučnější. Ale sluch je subjektivní.
Na akceleraci mě to přijde snad lepší.
Spotřeba zatím dle nepřesného BC 5,3 l / 100 km.
Vše jsou zatím průběžné výsledky, je potřeba vyjet min. 1 nádrž, aby ŘJ poznala případnou změnu v cetanovém čísle a upravila čas a délku předvstřiku.
Co na Eni hodnotím negativně, že jejich web je z dob krále klacka a najít tam informaci je skoro nemožné. Navíc mám chaos v tom, jakou naftu vlastně dělají - DieselTech a Ultimate? V HK, Pce, Hořice, Chvojenec - mají jen DieselTech. O Ultimate neslyšeli. Kde tedy můžu koupit Ultimate, pokud existuje???
Co mě naopak k Agipu přilákalo je to, že už teď mají naftu do -20C a věřím tomu, že v prosinci už budou mít arktickou. S ropákem je totiž potřeba tankovat zimní naftu dřív, než přijdou mrazy.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host